Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Trist, är du på benen redan eller?

Japp. Har slutat med oxy och jobbar igen. Jag förstår att vissa torskar på oxy, det är fantastiskt! Med mycket förstående kollegor fixar jag arbetsdagarna.

Det kunde varit värre. Men mycket bättre också...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att vi var tvillingar men så snygg är jag ju inte.. :D
kallt utav hlvt imorse (+2), skotervantarna sitter inte på hojen (det är inte oktober :fakta ), årliga punkteringen på hojen och jag är tvärfattig.
Du borde ju ha kallare, du bor ju längre norrut... Fick skrapa på bilen igen (har varit frost ett antal nätter här i september) och frugan var mindre glad på sina blommor som stått ute, de ser inte så glada ut. Har varit på Gotland en vecka så vi har inte kunnat fixa det här hemma.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ännu en jävla gång står kylskåpet öppet när man kommer upp på morgonen. Ska det vara så jävla svårt att göra självstängande kylskåp!? :gnissla:huvet
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ännu en jävla gång står kylskåpet öppet när man kommer upp på morgonen. Ska det vara så jävla svårt att göra självstängande kylskåp!? :gnissla:huvet

Bara att justera lutningen på kylhelvetet, antingen med justerbara fötterna eller lägg distanser mellan golv och kylfan. :tummenupp

Tunga saker i dörrfacken närmast handtaget hjälper också till.

Finns ju inget värre än varm öl & sprit på morronen när man behöver återfukta sig. :fyllisar:brynad:fakta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Företag inom äldreomsorgen som inte sköter sina åtaganden utan skyller på yttre omständigheter när det är deras egna snålhet som skapar problem.
Lätt att vinna upphandling när man inte tänker ha tillräckligt med personal.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Bara att justera lutningen på kylhelvetet, antingen med justerbara fötterna eller lägg distanser mellan golv och kylfan. :tummenupp

Tunga saker i dörrfacken närmast handtaget hjälper också till.

Finns ju inget värre än varm öl & sprit på morronen när man behöver återfukta sig. :fyllisar:brynad:fakta

Funkar skitbra.. Jag har en 5 åring.. Min dörr lutar utav hlvt bara för att den inte ska vara öppen.. Tar max 5 sekunder efter att man släppt dörren tills den går igen.. Heeelt suveränt. :fakta
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tänkte göra pizza. Lyckades få till en riktigt lyckad deg, värmde ugnen ordentligt, bakade ut pizzan och precis som alldeles för många gånger tidigare fastnar pizzan på pizzaspaden när jag ska skicka över den på stenen. Så nu har jag en pizzasten som är 260 grader varm och full av mozarella och annan topping. Och jag är hungrig som fan!!!

Jag måste verkligen köpa en annan pizzaspade för den jag har kommer ta död på mig.
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Sitter som platschef. Sitter i en mindre trevlig sits där en del av min avdelning ska avvecklas. 5 st herrar som egentligen skulle gått i pension inom 3 år men nu ska de flyttas över till en annan myndighet där man kommer röra runt i hela deras tillvaro. Mår piss över detta då jag känner för personalen.
Samtidigt pushar min chef mig till att gå på en helvetes massa möten där man planerar hur övergången ska gå till. Har försökt få dem att lyssna och lugna ner sig ett par år men nu har alla förbanna konsulter lagt så mycket tid på detta projektet så nu måste de genomföra övergången för att visa resultat..
Samtidigt avvecklar jag en del av min egen verksamhet och därav kanske även min platschefsroll. Är jag en fullständig idiot eller bara lojal mot min arbetsgivare?? Har sökt nytt jobb för en vecka sedan och hoppas jag får napp inom några veckor. Det här arbetet håller på att ta knäcken av mig både hemma och här "hemma"... Förbannad? Tja det är nog i underkant :huvet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sitter som platschef. Sitter i en mindre trevlig sits där en del av min avdelning ska avvecklas. 5 st herrar som egentligen skulle gått i pension inom 3 år men nu ska de flyttas över till en annan myndighet där man kommer röra runt i hela deras tillvaro. Mår piss över detta då jag känner för personalen.
Samtidigt pushar min chef mig till att gå på en helvetes massa möten där man planerar hur övergången ska gå till. Har försökt få dem att lyssna och lugna ner sig ett par år men nu har alla förbanna konsulter lagt så mycket tid på detta projektet så nu måste de genomföra övergången för att visa resultat..
Samtidigt avvecklar jag en del av min egen verksamhet och därav kanske även min platschefsroll. Är jag en fullständig idiot eller bara lojal mot min arbetsgivare?? Har sökt nytt jobb för en vecka sedan och hoppas jag får napp inom några veckor. Det här arbetet håller på att ta knäcken av mig både hemma och här "hemma"... Förbannad? Tja det är nog i underkant :huvet

Livet som mellanchef. Ledningen skottar all skit de bajsar ur käften ner på en, och pöbeln skyfflar den tillbaks upp och allt landar på en. :näsblod
Nä, int ä ja bitter. (Kanske lite)
Ibland undrar man om vissa makthavare riktigt förstått att deras handling har konsekvenser. :va
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Just att tvingas göra obehagliga saker är väl en del av det man får betalt för på en chefsposition. Hade en bekant för några år sen som togs in som VD i olika företag när det började bli dags för neddragningar. När det var klart gick han vidare till nästa. (Han lyckades även dö utan att betala en skuld till mig.)
Empati var väl inte hans största egenskap.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Att behöva säga upp personer man jobbar med är piss har själv provat på att vara mitt i mellan chef o fick nog när jag fick en lista med namn o pers nummer och order att säga upp dessa.

I dag är jag en vanlig 06;45- 16;00 och skiter i om företaget finns kvar i morgon eller ej sköter mig o mitt det räcker.

Dessutom kan jag som arbetare vara ledig ca 2,5-3 månader om året vilket var totalt omöjligt som mitt i mellan chef.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Att behöva säga upp personer man jobbar med är piss har själv provat på att vara mitt i mellan chef o fick nog när jag fick en lista med namn o pers nummer och order att säga upp dessa.

I dag är jag en vanlig 06;45- 16;00 och skiter i om företaget finns kvar i morgon eller ej sköter mig o mitt det räcker.

Dessutom kan jag som arbetare vara ledig ca 2,5-3 månader om året vilket var totalt omöjligt som mitt i mellan chef.

Samma här. Var mellanchef på förra jobbet och det tog nästan kål på mig. Nu gör jag mina 8 timmar och lämnar telefonen på skrivbordet när jag går hem för dagen.
Vissa trivs säkert med det men jag hoppas att jag aldrig hamnar i en chefsposition igen.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
På mitt jobb är det tvärtom .Mellancheferna är först iväg hem och de får styra och ställa utan att ledningen bryr sej .Men det är väl bara och luta sej tillbaka och titta på när det går åt helvete
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Tack för bra input från er som vet vilken sits jag är i. :hej Kanske är fel jobb för mig? Dock anser jag att jag tillför mycket mer i denna position än jag gjorde tidigare. Min chef, beställaren till mina projekt, byggledare ja alla är nöjda. Ska tilläggas till tidigare beklagning är att jag ej har yttersta personalansvaret men min chef är en sån f*tt* så han håller sig undan från dessa möten.

Visst detta ingår i min arbetsuppgift att försöka göra detta så smidigt som möjligt. Dock så har dessa gubbar jobbat i mellan 15-30 år på samma arbetsplats och alltid ställt upp med minimal sjukfrånvaro och är såpass nära pension så det är det som gör mig mest förbannad! Den gamla skolan ska man värna om som har byggt det här landet.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
HATAR butiker som kombinerar kassa och kundservicedisk :mad:

Kommer in I butiken med mitt garantiärende, går direkt fram till kassan som är tom. Väntar där tills en säljare uppmärksammar att där står någon. Säljaren kommer fram, jag lägger fram mitt ärende: "alldeles snart ska jag hjälpa dig, jag ska bara ta den här kunden först"

Karln har alltså inte rusat över för att hjälpa mig utan för att ta betalt av kunden bakom mig I kön. Nästa säljare ansluter till kassan bredvid, kön bakom mig har nämligen vuxit:
"Det går bra här också!"
-ehm, jag var här först...
"Jag hjälper dig alldeles snart, ska bara ta betalt av kunden här"

Dra helvet :mad:
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack för bra input från er som vet vilken sits jag är i. :hej Kanske är fel jobb för mig? Dock anser jag att jag tillför mycket mer i denna position än jag gjorde tidigare. Min chef, beställaren till mina projekt, byggledare ja alla är nöjda. Ska tilläggas till tidigare beklagning är att jag ej har yttersta personalansvaret men min chef är en sån f*tt* så han håller sig undan från dessa möten.

Visst detta ingår i min arbetsuppgift att försöka göra detta så smidigt som möjligt. Dock så har dessa gubbar jobbat i mellan 15-30 år på samma arbetsplats och alltid ställt upp med minimal sjukfrånvaro och är såpass nära pension så det är det som gör mig mest förbannad! Den gamla skolan ska man värna om som har byggt det här landet.

Där ligger nog ditt problem. :7peta Den modärna chefen tycker inte så, det är gammaldags och det som är gammalt ska bort. Vi måste tänka nytt och då är 15 - 30 års erfarenhet inget värt. :fakta

Det borde inte vara så men det gör mig inte ens irriterad längre när en ny chef ska uppfinna hjulet ännu en gång men på sitt eget sätt... :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top