Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nej, Nej, Nej och åter Nej. Hur svårt kan det vara.
Idag höll jag på att bli torpederad av en planka som flög av ett släp som hade massa skit som man inte surrat fast.
Fattar inte hur det är konstruerat i vissa människors huvud.
Idag som skulle kanske bli en av säsongens sista ( i alla fall varma ) härliga tur att bara njuta av höll på att bli den sista turen överhuvudtaget. Så det här tog mig ett tag i sadeln att glömma för jag åkte i en halvtimme och funderade varför jag inte stannade och skällde ut dom när dom stannade vid sidan av vägen för att plocka upp sitt bös. :mad:

Senare efter en ändå härlig dag med ca. 5 timmars körning så måste ju naturligtvis superpuckot framför tvätta sina rutor just när jag ligger bakom och inte 1 gång utan 3 kraftfulla duschar med spolarvätska. Härligt. Dessutom några cyklister som passerades fick sig en uppfräschning. :smasha

Alltså seriöst. Är folk sega i huvet eller är det fel i huvet på vissa. :dummer



Ja vissa är sega i huVet, till och med hojåkare.
Nu ska jag inte säga att just du gör så, men ligger man en meter bakom bilen framför med helljuset konstan på så händer det att man får en dusch eller planka i skallen, jag vet.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Ja vissa är sega i huVet, till och med hojåkare.
Nu ska jag inte säga att just du gör så, men ligger man en meter bakom bilen framför med helljuset konstan på så händer det att man får en dusch eller planka i skallen, jag vet.

Ok du gör så du, men då tycker jag du slutar med det för det ger oss övriga skötsamma hojåkare dåligt ryckte :7peta

:hojraket
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Brukar tänka att om jag blir irriterad över att bilen framför spolar rent rutorna så är det jag som ligger för nära.

Inte ALLTID...men ibland kan det vara så också.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Brukar tänka att om jag blir irriterad över att bilen framför spolar rent rutorna så är det jag som ligger för nära.

Inte ALLTID...men ibland kan det vara så också.

Och några nästankörtinibilenframförhändelser hjälper också till att förstå vitsen med säkerhetsavstånd, inte bara ett avstånd, till bilen framför! :D

Nä, det var många år sedan jag blev duschad! :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kom tänka på en HD-åkare för många år sedan som visade långfingret åt mig när jag körde om. Ingen aning om varför han gjorde det men jag blev väldigt sugen på att tvätta framrutan... Avstod dock eftersom jag är en så försynt och ödmjuk människa.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Brukar tänka att om jag blir irriterad över att bilen framför spolar rent rutorna så är det jag som ligger för nära.

Inte ALLTID...men ibland kan det vara så också.

Så kan man tänka, sen finns det ju de som har åt djävulens feljusterade pinkare.
Och gräddan av gräddan, de som spolar i stillastående kö fem gånger när de ser att de har en hoj bakom. :näsblod
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Essingeleden söderut, Fredhällstunneln, lågt stående sol, svag sidvind...
Man vet att många bilister ska köra spolarvätska när de kommer ut ur tunneln. Beroende på vinden så får man spolarvätska på visiret. Det vet man. Man bör också vara beredd på att farten kan gå från 90 i tunneln till nära stillastående eller krock när man kommer ut ur tunneln. Efter 300 meter blir det skugga från Stora Essingen.

Det händer att jag blir besprutad men sällan när jag har helt öppet visir. Det händer också att obetänksamma bilister ber om ursäkt via handsignal. Så jobbar vi i stockholmstrafiken. :)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
I dag är jag förbannad på alla olyckor på Essingeleden var och varannan dag i rusning, som skapar massiva köer. Är övertygad om att merparten beror på mobilsurfande. För helsike, kör era bilar, åk dom inte!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
I dag är jag förbannad på alla olyckor på Essingeleden var och varannan dag i rusning, som skapar massiva köer. Är övertygad om att merparten beror på mobilsurfande. För helsike, kör era bilar, åk dom inte!

Trafiksäkerhetsverket hade nog kunnat haft kampanjer för att få oss att sluta använda telefonen vid ratten! :tummenupp
Nu är säkerhet borta och information fungerar inte i Sverige... :(

Andra länder som inte har Noll Vision tror fortfarande att vi är tänkande människor i trafiken!
https://www.think.gov.uk/campaign/anto-sharp-catching-people-who-use-their-phones-whilst-driving/
https://www.youtube.com/watch?time_continue=69&v=ilA0C4K16nE
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller på och letar ny bil. För första gången hyfsat kompromisslös i mitt letande, jag vet vad jag behöver och vilka kriterier jag har och för en gångs skull är det inte diskuterbart. Jag ska ha en bil som uppfyller dessa kriterier, sen får det bli den bil det blir till det pris det vill bli. Tidigare har det mest varit en fråga om "Jag har den här budgeten, vad kan jag få för pengarna?", så det här är ett helt nytt sätt för mig att leta bil på.

Efter mycket blocketsurfande, vridande och vändande på parametrarna, prioriterande av kraven, justering av budget och sållande bland hundratals potentiella bilar så kom jag fram till en som jag ville ha. Ringer säljaren: "Bilen är såld, har bara glömt att ta bort annonsen"

MEn för helvete, satans jävla muppjävel :mad: :huvet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag brann jag av totalt i bilen. Rix 45 är hastighets sänkt från 90 till 80 i genom dalboslätten sedan några år och dessutom är det en hel del bönder från Brålanda som kör i 60km med milslånga köer efter.

I dag ligger en toyota pirus i 60 km med en helvetes kö efter o fanskapet kör så sakta pga att då kan människo helvetet pendla på priusens batteri ena vägen, berättade människo kräket vid konfrontation.

En Prius går vad jag vet ca 2-3mil på batteriet o körde personen fortare så startade motorn. Hur Jävlar sjuk får man vara??

Eller är jag sjuk som brusar upp:va

Samma gubbfaaaaaaan i går kväll igen 60km ute vid mittstrecket med en 7-8km bil kö efter . Gled upp med YZF,n bredvid o torr varvade slipponet rent:tummenupp gubbfaaaan höll på att köra av vägen:D.

Mmm man skall :krama i trafiken men det finns ju faktiskt gränser när en fuck you börnout är bättre:yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du flyger väl inte utan är klimatsmart och tar elbilen eller helst, trampcykeln när du reser i jobbet! :tummenupp

Eller så gör man som Greta: Seglar över Atlanten med en besättning, flyger över en ny besättning som kan segla hem båten och flyger hem med ursprungsbesättningen. Så jävla klimatsmart att segla istället för att flyga ToR, på så sätt köpte hon ju bara en flygbiljett istället för två! Förutom den detaljen då att det gick ytterligare 12 biljetter för att flyga båtens två besättningar dit och hem. #Tänkteintepådet
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Eller så gör man som Greta: Seglar över Atlanten med en besättning, flyger över en ny besättning som kan segla hem båten och flyger hem med ursprungsbesättningen. Så jävla klimatsmart att segla istället för att flyga ToR, på så sätt köpte hon ju bara en flygbiljett istället för två! Förutom den detaljen då att det gick ytterligare 12 biljetter för att flyga båtens två besättningar dit och hem. #Tänkteintepådet

Sneseglare :brynad
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Varken jag, min utrustning eller hojen är körbara. Det är kallt. Får nog vänta till 2020 innan jag kommer på hjulen igen. Dåligt med deg har jag också.

Bajsmacka! :(
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Varken jag, min utrustning eller hojen är körbara. Det är kallt. Får nog vänta till 2020 innan jag kommer på hjulen igen. Dåligt med deg har jag också.

Bajsmacka! :(

Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att vi var tvillingar men så snygg är jag ju inte.. :D
kallt utav hlvt imorse (+2), skotervantarna sitter inte på hojen (det är inte oktober :fakta ), årliga punkteringen på hojen och jag är tvärfattig.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Eller så gör man som Greta: Seglar över Atlanten med en besättning, flyger över en ny besättning som kan segla hem båten och flyger hem med ursprungsbesättningen. Så jävla klimatsmart att segla istället för att flyga ToR, på så sätt köpte hon ju bara en flygbiljett istället för två! Förutom den detaljen då att det gick ytterligare 12 biljetter för att flyga båtens två besättningar dit och hem. #Tänkteintepådet

Passare´!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=CLxpgRqxtEA
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att vi var tvillingar men så snygg är jag ju inte.. :D
kallt utav hlvt imorse (+2), skotervantarna sitter inte på hojen (det är inte oktober :fakta ), årliga punkteringen på hojen och jag är tvärfattig.

Jag trumfar dig. Jag blev påkörd och har ont som fan. Hojen kommer nog skrotas...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top