Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Talande tystnad alltså. I vilken det går att tolka in precis det man vill? :va
Bortsett från det, mycket tråkigt. Det är nog första gången jag i alla fall hört talas om "torpedering" under SMC-kurs.

Tjae, tolkning är som sagt fri.

Just nu är jag hemma från sjukan med glass och starka smärtstillande. Så jag har haft det värre.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tjae, tolkning är som sagt fri.

Just nu är jag hemma från sjukan med glass och starka smärtstillande. Så jag har haft det värre.
Men du fick väl det hela på film?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Men du fick väl det hela på film?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

Nä, var fasen höll du hus!?

Har kvar filmen från typ 2012 när du filmade mig på 640n på gröndal. Och varmt i minnet när du instruerade mig och några andra motarder på gelleråsen. Bästa kursdagen på många år!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Den här gången brast förmågan hos omkörande på gröndal. Vederbörande höll sig på hjulen men sänkte mig.

Som omkörd har jag tolkningsföreträde. -Den var KASS. Jag är flertalet timmar efter bowlingen i fråga fly förbannad.

Puuuh, inte värre, bara kroppsliga skador och förbannad istf katastrofminnen för evigt. :tummenupp
Hoppas att läkningen går snabbt. :hej
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Talande tystnad alltså. I vilken det går att tolka in precis det man vill? :va
Bortsett från det, mycket tråkigt. Det är nog första gången jag i alla fall hört talas om "torpedering" under SMC-kurs.

Varken den som blivit drabbad eller den som är vållande kan förväntas reagera särskilt vettigt direkt efter en sådan händelse så det är nog lika bra att det inte dras för stora växlar på det i efterhand.

Jag har fått en deltagare i sidan i snabbvänstern på Åsen när jag var instruktör. Turligt nog höll vi oss båda på hjulen och jag kunde styra in på banan igen efter en liten tur på gräset. Han fick veta att han levde kan jag säga.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Varken den som blivit drabbad eller den som är vållande kan förväntas reagera särskilt vettigt direkt efter en sådan händelse så det är nog lika bra att det inte dras för stora växlar på det i efterhand.

Jag har fått en deltagare i sidan i snabbvänstern på Åsen när jag var instruktör. Turligt nog höll vi oss båda på hjulen och jag kunde styra in på banan igen efter en liten tur på gräset. Han fick veta att han levde kan jag säga.
Det är nog så i de flesta fall men graden av rationalitet varierar rätt så mycket från person till person.

Inte helt sällan är en tystnad en talande sådan. Hur som helst, jag är egentligen inte särskilt intresserad av exakt vad som sagts utan mer principellt hur man hanterar att inför mer eller mindre stor publik att uppmärksamma syndaren på dess tillkortakommanden utan begå något straffbart.
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är nog så i de flesta fall men graden av rationalitet varierar rätt så mycket från person till person.

Inte helt sällan är en tystnad en talande sådan. Hur som helst, jag är egenltigen inte särskilt intresserad av exakt vad som sagts utan mer principellt hur man hanterar att inför mer eller mindre stor publik att uppmärksamma syndaren på dess tillkortakommanden utan begå något straffbart.

För egen del blev jag på avskild plats omhändertagen. Tiden det tog från incident till kursavslut var jag upptagen med rapporten, slicka sår, få hojen lastad och förbereda hemfärd. Vet inte i skrivande stund hur debriefing av gruppen skedde.

Hursom var jag där och då inte rätt man att ge feedback till den vållande.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
För egen del blev jag på avskild plats omhändertagen. Tiden det tog från incident till kursavslut var jag upptagen med rapporten, slicka sår, få hojen lastad och förbereda hemfärd. Vet inte i skrivande stund hur debriefing av gruppen skedde.

Hursom var jag där och då inte rätt man att ge feedback till den vållande.
Ok, då vet jag det. Tack för infon.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En dum kossa som tydligen på nåt förunderligt sätt blivit klimatforskare säger att män är sämre för miljön än kvinnor.

Sen förklarar hon sig med div mumbojumbo som kan sammanfattas med att män tittar på tekniska lösningar så som elbilar, solceller och liknande medans kvinnor minskar sin bilkörning.
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/ar-kvinnor-mer-klimatsmarta/?referrer=rotator-item-4

Utbildningsinflationen i det här landet måste verkligen ha nåt sitt klimax när en professor kan publicera såna slutsatser.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Frugan dunkar in ett par av mina byxor i tvättmaskinen, med mitt pass i fickan, mindre än en vecka innan jag ska på jobbresa. Hoppas de godtar lätt skrynkligt pass på flygplatsen :huvet
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Frugan dunkar in ett par av mina byxor i tvättmaskinen, med mitt pass i fickan, mindre än en vecka innan jag ska på jobbresa. Hoppas de godtar lätt skrynkligt pass på flygplatsen :huvet

Så det är frugans fel att hon tvättar dina byxor som helt otroligt råkar ha ditt pass i fickan?
Vem tusan har ett pass i fickan när man tar av sig byxorna?
:confused::va:7peta:huvet
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Så det är frugans fel att hon tvättar dina byxor som helt otroligt råkar ha ditt pass i fickan?
Vem tusan har ett pass i fickan när man tar av sig byxorna?
:confused::va:7peta:huvet
Är ju inte hennes fel som sådant, även om det kan tolkas så inser jag. Av anledningar hände det så. Det gör mig förbannad.
En lätt förfriskad hemkomst utomlandsifrån kan få vem som helst att glömma att passet låg i just de där byxorna. :fyllisar
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är ju inte hennes fel som sådant, även om det kan tolkas så inser jag. Av anledningar hände det så. Det gör mig förbannad.
En lätt förfriskad hemkomst utomlandsifrån kan få vem som helst att glömma att passet låg i just de där byxorna. :fyllisar

Du flyger väl inte utan är klimatsmart och tar elbilen eller helst, trampcykeln när du reser i jobbet! :tummenupp
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Du flyger väl inte utan är klimatsmart och tar elbilen eller helst, trampcykeln när du reser i jobbet! :tummenupp
Jodå, här ska flygas! Den här gången går det varken logistiskt eller tidsmässigt att köra själv.

Elbilen tar jag när det lämpar sig, inte för att det är klimatsmart (det är bara en positiv sidoeffekt) utan för att det, för mig, är fan så mycket trevligare än att:
Tvingas upp långt innan ottan, för att vara säker på att hinna till flygplatsen så man kan vänta ett par timmar på en skitobekväm stol någonstans i väntan på den enda avgången som passar. Och hoppas att man inte blir slumpmässigt utvald till rektalundersökning däremellan. För att sen skyfflas in som boskap i en alldeles för trång sittplats och serveras fisljummen mat jag inte hade gett min byracka, för att till sist komma fram till en plats som inte är i närheten av där jag vill befinna mig.. Eller nåt sånt :crash

Elbilen min är det närmaste körglädje alá hoj som finns att uppnå på fyra hjul enligt min mening.
Hur många här hade sett det som en uppoffring att ta favorithojen en heldag och dessutom få sätta upp det det som arbetstid?
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Nej, Nej, Nej och åter Nej. Hur svårt kan det vara.
Idag höll jag på att bli torpederad av en planka som flög av ett släp som hade massa skit som man inte surrat fast.
Fattar inte hur det är konstruerat i vissa människors huvud.
Idag som skulle kanske bli en av säsongens sista ( i alla fall varma ) härliga tur att bara njuta av höll på att bli den sista turen överhuvudtaget. Så det här tog mig ett tag i sadeln att glömma för jag åkte i en halvtimme och funderade varför jag inte stannade och skällde ut dom när dom stannade vid sidan av vägen för att plocka upp sitt bös. :mad:

Senare efter en ändå härlig dag med ca. 5 timmars körning så måste ju naturligtvis superpuckot framför tvätta sina rutor just när jag ligger bakom och inte 1 gång utan 3 kraftfulla duschar med spolarvätska. Härligt. Dessutom några cyklister som passerades fick sig en uppfräschning. :smasha

Alltså seriöst. Är folk sega i huvet eller är det fel i huvet på vissa. :dummer
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top