Idag är jag förbannad därför att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Road rage..

Rullar fram i skorven med släpan bakpå, trefilig sträcka och håller mig i högerfilen som snart svänger av. Mittfilen blivande högerfil om man ska rakt fram är ganska välfylld, förslagsvis lite vaken ifall någon figur hastigt kommer på destinationserror men det verkar safe...

Buller o brak kommer det en skåpa från vänsterfilen och hittar på något vis en lucka i mittfilen men inte i högerfilen för där är.. var jag :4skrika Tvärnit och jag hänger mig på mistluren, ganska sällsynt för att vara mig då jag brukar ha överseende med lågbegåvade. Det här var dock inte nära utan idioten var på väg att klippa halva bilen, helt handlöst och fort gick det. Mittfilen delar sig även så jag visste att jag hade med ett geni att göra som inte såg var vägen leder två billängder framåt utan försöker skrota mig istället.

Släpet till trots stämplar jag upp bredvid och samlar in lite bilder ifall detta leder någonvart, föraren håller upp handen för ansiktet men inte ens det kunde han göra ordentligt. Några meter senare försöker han köra ifrån och sätter häftigt upp ett finger mot rutan. Det gjorde väl varken till eller ifrån och vet inte vilken nytta det skulle göra, jag var mest grinig. Kör om och bromsar ner, körriktningsvisar att jag vill något men han trilskas och försöker smita. Ett 50-tal meter senare lyckas jag låsa in han i en bussfil, kliver ur vänder blicken mot Bygg-Bob 1 och 2 som kastar upp dörren o rycker till.. tror han glömde ta av sig bältet. Ser hur han famlar efter något i dörren, typ tillhygge men ångrar sig eller försökte bara imponera. Jag stövlar runt och börjar väl med Vad i helvete är problemet? fast jag chansa inte utan använde engelskan från start. Ser hur han snabbt överväger att svara på något obegripligt men vill förmodligen kunna prata sig ur detta. Han försöker kontra med åtminstone begriplig engelska, eftersom jag har ett verbalt övertag ger han upp och får fram ett sorry men att han bara kört om mig. Jag förklar artigt och tvetydigt att nästa gång blir han överkörd, dumskalle.

Var nog hes halva dagen sen, enda positiva är att jag var lugn som en filbunke efter att fått ur mig lite gorma. Skulle inte förvåna mig om han aldrig såg mig, ni vet döda vinkeln o sånt avancerat och därav hans försök till ursäkt men det gör mig inte mer nöjd.

Sthlm, vit skåpa typ mellanstor fransk/tysk/japansk same same med utländsk reg.skylt som började med LB (inte landskoden som jag inte minns). Kan inte köra, håll undan inte minst med mc =/
Såna där raketforskare är det ju överfullt av i stadsmiljö.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Ska skilja mig, det bråkas inte vilket är bra. Men idag, då ska gubben flytta på mina hojar, ställer sin muskelbil där och bara parkerar in en hoj som jag just sålt idag. Han kan väl för fan vänta tills jag har flyttat?! :gnissla
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ska skilja mig, det bråkas inte vilket är bra. Men idag, då ska gubben flytta på mina hojar, ställer sin muskelbil där och bara parkerar in en hoj som jag just sålt idag. Han kan väl för fan vänta tills jag har flyttat?! :gnissla
Han kan ju inte jävlas med dig när du har flyttat hajar du väl :dummer
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ska skilja mig, det bråkas inte vilket är bra. Men idag, då ska gubben flytta på mina hojar, ställer sin muskelbil där och bara parkerar in en hoj som jag just sålt idag. Han kan väl för fan vänta tills jag har flyttat?! :gnissla

Funderade på om det var något sånt på gång när du skrev om en lägenhet nyligen.
Gillar han inte beniga fruntimmer? :va

Det är inte alltid ens bästa egenskaper som syns mest i såna lägen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nåt av uteliggardjuren har ätit upp en av våra kycklingar. Vet inte hur den fick ut fågeln genom gallret, men de övriga vägrar lämna hönshuset.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nåt av uteliggardjuren har ätit upp en av våra kycklingar. Vet inte hur den fick ut fågeln genom gallret, men de övriga vägrar lämna hönshuset.

Har ni iller, mink eller nåt sånt där i trakten? De är rätt bra på att knåpa sig genom inhägnader.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm eller leta hål, en bekant som har vaktelhöns vilka inte är helt smarta. Dom har armering ner i backen så odjuren inte kan gräva sig in men räven räfsa upp ett hål som räckte till minihönsen =/ Tillslut knallar dom ut och nafs så är middagen fixad.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Har ni iller, mink eller nåt sånt där i trakten? De är rätt bra på att knåpa sig genom inhägnader.
Eftersom inälvorna låg kvar så gissar folk att det är rovfågel bakom dådet. Jag har Hjälstaviken i närheten och där finns det mesta i fågelväg.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
I måndags beställde jag lite varor från en större webbaserad bygghandlare. I tisdags fick jag ett leveransbesked som sade att leverans skulle påbörjas nästa torsdag 8/8, och att jag kunde räkna med att ha varorna 2-3 vardagar senare. Jag kände direkt att detta var alldeles för lång leveranstid, varpå jag skickade in en skriftlig avbokning av ordern via handlarens hemsida. Jag löste sedan materialbehovet via en lokal handlare.

Idag ringer plötsligt en transportör som säger att han står utanför huset, redo att lossa en pall innehållandes varorna jag avbeställt. Så nu sitter jag alltså med dubbelt så mycket material som jag behöver. Till saken hör även att det är specialfrakt på varorna, så frakten för leveransen gick på ca 1700:-. Givetvis får jag inget vettigt svar från handlaren när jag ringer deras returavdelning utan jag ombes fylla i deras returformulär på webben. Jo, men det funkade ju skitbra när jag försökte avboka ordern! :huvet

Nu har det gått två veckor sedan jag avbokade ordern och någon dag kortare sedan jag bad dem fixa en retur. Men pallen står fortfarande kvar hos mig och blockerar garagenedfarten. Hur jävla svårt ska det vara egentligen?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu har det gått två veckor sedan jag avbokade ordern och någon dag kortare sedan jag bad dem fixa en retur. Men pallen står fortfarande kvar hos mig och blockerar garagenedfarten. Hur jävla svårt ska det vara egentligen?

Svårare än det borde vara, egentligen, 2019.
:enmedinsikt
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nu har det gått två veckor sedan jag avbokade ordern och någon dag kortare sedan jag bad dem fixa en retur. Men pallen står fortfarande kvar hos mig och blockerar garagenedfarten. Hur jävla svårt ska det vara egentligen?

Skicka en hyresavi för all tid som överstiger en vecka. :tummenupp
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Svårare än det borde vara, egentligen, 2019.
:enmedinsikt

Grejen är den att de gärna vill skylla på leverantören, men jag har varit i kontakt med dem tidigare och då har jag uppfattat dem som väldigt enkla att ha att göra med. Så jag utgår helt enkelt från att det är byggvaruhuset som är problemet.

De lyckades dock skicka ut en faktura i slutet av förra veckan, trots att jag avbokat ordern och efter det begärt en retur. Det är ju uppenbarligen något som fattas i organisationen.

Skicka en hyresavi för all tid som överstiger en vecka. :tummenupp

Mmm, fast chansen att de skulle bry sig är väl minimal. Jag tror jag helt enkelt får ringa och skälla ut någon stackars telefonist istället.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
I morse var en jävla postmordsbil på god väg att preja mig och mitt långtradarekipage (24 m) ner i diket. Direkt efter kom jag om och vi stannade båda på vägrenen varpå han fick en utskällning :4skrika så hans hår fladdrade.
Idioten hade stora problem med att själv yttra sig, en sak fick han fram "det hände ju inget":glömdet
Hata är ett starkt ord men åt det hållet går mina känslor idag.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Happ. Åkte man på bältros också. Som om det inte räckte med all annan skit I mitt liv just nu... Läste på vad jag kunde om den här förbannade åkomman och fick lära mig att den även är känd som helveteseld. Jag förstår varför. Högra sidan av ryggen är täckt I rödflammig blåsbeklädd svullnad, och hela högerpartiet från ryggrad till navel känns som att någon vrider om diverse vassa föremål I skinnet. Nu skiter jag I det här, hoppas att jag spontandör av den rena och skära känslan av "fuck it".
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top