Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Allt gick så bra. Fjäderben loss på bilen, fick loss lagret lätt. Sedan plockar man fram det nya lagret och det fins inget hål i det. Förbannade satans skit så har man köpt lager till bakaxeln. Får se om jag hittar något nu, vill ju ha ihop bilen idag. Lager först, sedan nya fjäderbenet. Aaarrgghhh! :huvet:huvet:huvet :fakta:fakta
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Så där ja då blev även denna helgscamping ödelagd av att man blev jagad till döds
av småbrudar så man fick sticka o supa i stället för att laga mat o gotta sig runt tältet.

Fan va deras farsa flina när jag deklarerade Force majore o pep iväg
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Jaha, fick du en kram så ilskan försvann ?
Om det vore så väl ändå, en kram.

Nej, jag for förbi på slingerbulten i höjd med korsningen vid Riksten, strax innan Pålamalm och nån lastbil hade tappat stora asfaltbitar som låg utspridda över hela körbanan som vetter mot Rosen. De var stora och höga, bitarna.
På vägen tillbaka 1,5 timme senare hade man plockat upp efter sig. Så jag la ut här att man skulle se upp där, men tog bort inlägget när det var rensat. :hej
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Om det vore så väl ändå, en kram.

Nej, jag for förbi på slingerbulten i höjd med korsningen vid Riksten, strax innan Pålamalm och nån lastbil hade tappat stora asfaltbitar som låg utspridda över hela körbanan som vetter mot Rosen. De var stora och höga, bitarna.
På vägen tillbaka 1,5 timme senare hade man plockat upp efter sig. Så jag la ut här att man skulle se upp där, men tog bort inlägget när det var rensat. :hej

Tur att du har erfarenhet av jäkliga vägar:hihi
Inget ont utan att det för något gott med sig.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vafalls, LGF-husvagn.. kan det bli sämre!? :4skrika

20190726-054319.jpg
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
klantigt, mc jackan hade glidit ner på avgassystemet vid en snabbfika. knappt nå skada på jackan så det var tur men mesh-tyget hade kladdat fast och hur rekommenderar ni man får bort det på bästa och skonsammaste sätt? :va :gnissla

15.jpg
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
klantigt, mc jackan hade glidit ner på avgassystemet vid en snabbfika. knappt nå skada på jackan så det var tur men mesh-tyget hade kladdat fast och hur rekommenderar ni man får bort det på bästa och skonsammaste sätt? :va :gnissla

View attachment 449987

Har bränt hål på två par kostymbrallor när jag pendlade med en motard i Tokyos förorter. Låt det sitta - chicks dig scars lixom
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
I måndags beställde jag lite varor från en större webbaserad bygghandlare. I tisdags fick jag ett leveransbesked som sade att leverans skulle påbörjas nästa torsdag 8/8, och att jag kunde räkna med att ha varorna 2-3 vardagar senare. Jag kände direkt att detta var alldeles för lång leveranstid, varpå jag skickade in en skriftlig avbokning av ordern via handlarens hemsida. Jag löste sedan materialbehovet via en lokal handlare.

Idag ringer plötsligt en transportör som säger att han står utanför huset, redo att lossa en pall innehållandes varorna jag avbeställt. Så nu sitter jag alltså med dubbelt så mycket material som jag behöver. Till saken hör även att det är specialfrakt på varorna, så frakten för leveransen gick på ca 1700:-. Givetvis får jag inget vettigt svar från handlaren när jag ringer deras returavdelning utan jag ombes fylla i deras returformulär på webben. Jo, men det funkade ju skitbra när jag försökte avboka ordern! :huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En del folk är helt enkelt bara felknullade, de borde stoppas in, knullas om och därefter aborteras.

Kom körande på en liten grusväg full av gropar, gick således inte så värst fort med min kromsläde på 400 pannor... Mer eller mindre precis styrfart. En bit framåt ser jag en gubbe komma gående, mitt i vägen, med sin hund. Han vinkar att jag ska sakta farten... "Jo tjena" tänker jag, "det går bra långsamt redan gubbe lilla. Kör jag långsammare riskerar jag att välta". Närmar mig gubben som fortfarande går mitt i vägen, får köra ut i vägkanten för att komma runt honom. Precis när jag passerar honom ser jag hur något fladdrar till ute i periferin. Tar mig ett ögonblick att processa händelsen och inse att jo, gubbjäveln drog precis ett slag rakt mot mitt ansikte (körde med öppningsbar hjälm och uppflippat). Ren tur att han flaxade snett och missade för jag duckade fan inte medvetet. Blev så ställd att jag inte kunde göra särskilt mycket mer än att ge gubben fingret och fortsätta hem. Såhär i efterhand ångrar jag det, skulle såklart ha stannat och lärt gubbjäveln veta hut så han ger fan i det nästa gång han känner för att smälla till en hojåkare i ansiktet i farten... Men nä, kände inte för att ta den konflikten där och då.

Hörde av mig till polaren jag varit och hälsat på och berättade om gubben när jag kom hem. "Mm, det är vår idiot till granne...". Happ, känd sen tidigare alltså :huvet Önskar ännu mer att jag klappat ner gubbaset om han nu håller på och beter sig mot folk. Tror jag ska börja köra den vägen med jämna mellanrum och hoppas att jag träffar på karln. Har sett mellan fingrarna en gång, kommer inte göra om det...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Hämtade ut min nya fina motorcykel igår.
Idag upptäckte jag att det satt 3 satans spikar i mitt 50 mil gammal bakdäck.

Men tur i oturen så lyckades jag ta mig till macken då var det 0.7 bar. Tryckte i 3.5bar o lyckades ta mig hem. Har nu ful lagat det med mitt Biltema kitt som jag hade hemma så nu kan jag ta mig till firman och kränga av hjulet och se hur det ser ut på insidan. Blir nog ett nytt.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Road rage..

Rullar fram i skorven med släpan bakpå, trefilig sträcka och håller mig i högerfilen som snart svänger av. Mittfilen blivande högerfil om man ska rakt fram är ganska välfylld, förslagsvis lite vaken ifall någon figur hastigt kommer på destinationserror men det verkar safe...

Buller o brak kommer det en skåpa från vänsterfilen och hittar på något vis en lucka i mittfilen men inte i högerfilen för där är.. var jag :4skrika Tvärnit och jag hänger mig på mistluren, ganska sällsynt för att vara mig då jag brukar ha överseende med lågbegåvade. Det här var dock inte nära utan idioten var på väg att klippa halva bilen, helt handlöst och fort gick det. Mittfilen delar sig även så jag visste att jag hade med ett geni att göra som inte såg var vägen leder två billängder framåt utan försöker skrota mig istället.

Släpet till trots stämplar jag upp bredvid och samlar in lite bilder ifall detta leder någonvart, föraren håller upp handen för ansiktet men inte ens det kunde han göra ordentligt. Några meter senare försöker han köra ifrån och sätter häftigt upp ett finger mot rutan. Det gjorde väl varken till eller ifrån och vet inte vilken nytta det skulle göra, jag var mest grinig. Kör om och bromsar ner, körriktningsvisar att jag vill något men han trilskas och försöker smita. Ett 50-tal meter senare lyckas jag låsa in han i en bussfil, kliver ur vänder blicken mot Bygg-Bob 1 och 2 som kastar upp dörren o rycker till.. tror han glömde ta av sig bältet. Ser hur han famlar efter något i dörren, typ tillhygge men ångrar sig eller försökte bara imponera. Jag stövlar runt och börjar väl med Vad i helvete är problemet? fast jag chansa inte utan använde engelskan från start. Ser hur han snabbt överväger att svara på något obegripligt men vill förmodligen kunna prata sig ur detta. Han försöker kontra med åtminstone begriplig engelska, eftersom jag har ett verbalt övertag ger han upp och får fram ett sorry men att han bara kört om mig. Jag förklar artigt och tvetydigt att nästa gång blir han överkörd, dumskalle.

Var nog hes halva dagen sen, enda positiva är att jag var lugn som en filbunke efter att fått ur mig lite gorma. Skulle inte förvåna mig om han aldrig såg mig, ni vet döda vinkeln o sånt avancerat och därav hans försök till ursäkt men det gör mig inte mer nöjd.

Sthlm, vit skåpa typ mellanstor fransk/tysk/japansk same same med utländsk reg.skylt som började med LB (inte landskoden som jag inte minns). Kan inte köra, håll undan inte minst med mc =/
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top