Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alltså, vafan!?

Kan vi inte bara sluta bete oss som svin mot varandra? Ska det vara så svårt att till exempel säga -ursäkta, om man går in i nån och spiller ut en kopp kaffe.

Se någon i ögonen och säg nåt snällt idag. Pluspoäng om du ler mot en främling. (hoppas denne inte tror att du ska lustmörda vederbörande i en källare, bara)

Avskyr folk som beter sig mindre trevligt än vad som är motiverat. Jag menar... Om jag inte gjort dig något, är det då så jävla svårt att vara hövlig och trevlig i ditt bemötande?? :mad: Men vissa är ouppfostrade helt enkelt, de skiter blankt i huruvida deras pissiga attityd påverkar andra. Gör man fel ber man om ursäkt, och om andra inte gjort fel ger man fan i att ge dem skit. Svårare än så borde det inte vara. Men en del folk...

Mina föräldrar har en granne som inte drar sig för att överreagera mot allt och alla för minsta skitsak. Han är väl i princip typexemplet på hur man ska bete sig om man vill vara ett rövhål. Kommer ihåg när farsan bad mig klippa gräset klockan 7 på kvällen och sagda granne stormar ut och frågar mig (då 11 bast) vad jag är för en dum jävel som klipper gräset vid denna tidpunkt!? Fattar jag inte att han jobbar natt och behöver vila vid den här tiden?? Nej, det gjorde jag ju inte eftersom jag inte visste det... Och även om jag nu visste det, vem fan klagar över oväsen kl 7 på kvällen? Är man så jävla störningskänslig så får man fan bo ensam i en koja ute i skogen, inte mitt i ett villaområde. Och jag hade gärna slutat klippa om karlaset haft ett vänligt bemötande. "Ursäkta grabben, jag ligger och sover för jag ska jobba natt. Kan du vänligen göra detta en annan gång?" Självklart farbror ska jag vara snäll och hjälpsam tillbaka när du nu är så hövlig, jag förklarar för farsan att gräset blir klippt imorgon istället pga detta. Men när du inleder med "Vad är du för en dum jävel som klipper gräset vid den här tidpunkten??", då kan du dra käpprätt åt helvete och ligga sömnlös för allt jag bryr mig. Nästa gång kör jag över fotjäveln din med gräsklipparen, så fuck off :mad:
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
I det här fallet får man väl säga att det antagligen var tur att du svängde av där du gjorde, för så hemskt långt till hade nog inte motorn velat vara med om det läckte så mycket som det låter, med ett tydligt dregelspår efter dig.

Ja verkligen!! Oljelampan måste ha lyst trots att jag helt missat den... Ska ner till verkstan efter jobbet och undersöka oljepluggen om den av någon outgrundlig anledning skulle ha lossnat - annars är jag mer orolig för en bussning - men vad som talar emot bussning (och lager) är väl att motorn lät och gick mycket bra fram tills jag stängde av den.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Inte säkert att oljenivån sjunkit så mycket att oljepumpen inte hade olja. Då har den oljetryck kvar och förmodligen klarade sig motorn. Om du har tur.
Behövs inte mer än ett par deciliter olja för att olja in hela bakändan på en hoj.
Vet alla vi som har låååång erfarenhet av engelska motorcyklar.

En sprängd KTM klarar lätt att olja ner 1000 kvadratmeter på Gälleråsen.
En annan hoj la 800 meter oljespår på Sviestad.
 
Last edited:
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Då undrar jag, nog för att jag hört om engelska hojjar - men vad brukar sådant beteénde vanligen bero på? bussningar? sprickor? pluggar? annat?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
J@vla stresspelle som låg en meter bakom en ÖVNINGSKÖR idag. :huvet :dummer
Håll avstånd så rookien får lite lugn, pucko! :mad:
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Då undrar jag, nog för att jag hört om engelska hojjar - men vad brukar sådant beteénde vanligen bero på? bussningar? sprickor? pluggar? annat?

I grunden beror det på att dom var encylindriga eller 360 graders parallelltvinnar. Halvtaskig vevhusventilation gör att övertrycket pressar ut oljan på alla möjliga ställen. Toleranserna i tillverkningen va si så där. Att dom var luftkylda gjorde att man måste ha ganska stort spel mellan kolv och cylinder på kall motor. Det resulterar i att ganska mycket förbränningsgaser går ner i vevhuset. Mer övertryck. Halvtaskiga eller obefintliga packboxar gör sitt till. Det blev inte bättre av att ägarna slog in skruvmejslar i tätningsytorna och bände i sär motorerna.

En nytillverkad engelsk motor byggd enligt gamla ritningar, men med moderna material och tillverkningstoleranser är komplett oljetät. I alla fall efter race på Anderstorp i går.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
J@vla stresspelle som låg en meter bakom en ÖVNINGSKÖR idag. :huvet :dummer
Håll avstånd så rookien får lite lugn, pucko! :mad:

Nu är ju jag av åsikten att säkerhetsavstånd är säkerhetsavstånd, oberoende om föregående har övningsskylt (eller barn i bil, eller fyllo bakom ratten, vad det nu kan stå på dom) eller nä. Det är knappast någon ursäkt att ligga och slemma 1 meter bakom bara för att det är en van chaufför som är framför.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu är ju jag av åsikten att säkerhetsavstånd är säkerhetsavstånd, oberoende om föregående har övningsskylt (eller barn i bil, eller fyllo bakom ratten, vad det nu kan stå på dom) eller nä. Det är knappast någon ursäkt att ligga och slemma 1 meter bakom bara för att det är en van chaufför som är framför.

Det är ju sant förstås. :)
Men själva skylten är ju till för att varna övriga trafikanter om att detta är en ovan förare som om något behöver extra utrymme.
Nåväl, gissar att det inte är den siste idiot jag träffar på i trafiken...:3freak
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I-landsbekymmer, men ändock.
Behöver köpa nya byxor, handlar inte så ofta men nu börjar de jag har vara bra nötta, hål i grenen och skrotet hänger i brisen, sambon tycker inte att det är helt kocher, sådär på konsun och så.
Jallafall!
Tretton hyllmeter med passform från skinny till slim, inget annat, flera butiker. Och sån är inte jag alltså, mer Thanos med ryggproblem. Måste ju gå upp i storlek till något liknande ett tält innan det går över vissa delar av anatomin. Kan ju inte bara vara jag.
Och vafasen är det för bussiness att göra kläder åt heroinbrukare? :va
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
I-landsbekymmer, men ändock.
Behöver köpa nya byxor, handlar inte så ofta men nu börjar de jag har vara bra nötta, hål i grenen och skrotet hänger i brisen, sambon tycker inte att det är helt kocher, sådär på konsun och så.
Jallafall!
Tretton hyllmeter med passform från skinny till slim, inget annat, flera butiker. Och sån är inte jag alltså, mer Thanos med ryggproblem. Måste ju gå upp i storlek till något liknande ett tält innan det går över vissa delar av anatomin. Kan ju inte bara vara jag.
Och vafasen är det för bussiness att göra kläder åt heroinbrukare? :va

Kolla nån friluftsbutik, fjällräven, lundhags etc har ju bra brallor.
Cargobrallor kan ju också dölja viss övervikt.......
Eller hantverkaroutfit med elefantöronfickor så är det ju ok med snabelhäng :tummenupp
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I-landsbekymmer, men ändock.
Behöver köpa nya byxor, handlar inte så ofta men nu börjar de jag har vara bra nötta, hål i grenen och skrotet hänger i brisen, sambon tycker inte att det är helt kocher, sådär på konsun och så.
Jallafall!
Tretton hyllmeter med passform från skinny till slim, inget annat, flera butiker. Och sån är inte jag alltså, mer Thanos med ryggproblem. Måste ju gå upp i storlek till något liknande ett tält innan det går över vissa delar av anatomin. Kan ju inte bara vara jag.
Och vafasen är det för bussiness att göra kläder åt heroinbrukare? :va

Har ni dressman i närheten så testa deras Athletic fit jeans. Jag är inte på något sätt atletisk längre, men det är något med passformen i deras athletic fit som funkar för mig. Dessutom är de lite stretchiga :tummenupp
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
I-landsbekymmer, men ändock.
Behöver köpa nya byxor, handlar inte så ofta men nu börjar de jag har vara bra nötta, hål i grenen och skrotet hänger i brisen, sambon tycker inte att det är helt kocher, sådär på konsun och så.
Jallafall!
Tretton hyllmeter med passform från skinny till slim, inget annat, flera butiker. Och sån är inte jag alltså, mer Thanos med ryggproblem. Måste ju gå upp i storlek till något liknande ett tält innan det går över vissa delar av anatomin. Kan ju inte bara vara jag.
Och vafasen är det för bussiness att göra kläder åt heroinbrukare? :va

Hade samma problem när jag skulle köpa byxor härom veckan. Tog med mig ett antal par i samma storlek som de jag hade på mig, men inte fan passade ett enda av dem. Fick snällt ropa på butikspersonalen och be dem gå och hämta byxor i ett par storlekar större.

Ett tips jag fick från personalen var att om man går upp ett par storlekar i midjan kan man få ett par "skinny" eller "slim" att passa.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade samma problem när jag skulle köpa byxor härom veckan. Tog med mig ett antal par i samma storlek som de jag hade på mig, men inte fan passade ett enda av dem. Fick snällt ropa på butikspersonalen och be dem gå och hämta byxor i ett par storlekar större.

Ett tips jag fick från personalen var att om man går upp ett par storlekar i midjan kan man få ett par "skinny" eller "slim" att passa.

Men vafan, en tum är väl en tum? Ändå har olika tillverkare helt olika storlekar. :dummer
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag är jag sur över att ha väntat denna vecka på mina framhjuls lager.. dom kom från england förra fredagen 1,5 dagar efter beställning men post jäkla nord har inte fått dom till nin brevlåda på en vecka:4skrika:huvet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
nu e jag förbannad på att stiga park president,n behagade att säga upp hydrostaten:mad: satan i gatan vilken skit, pillade isär skrotet o där fanns en matsked med differential kuggar:va, helvetes skit nya diff drev i usa 300:- i swea rike måste man köpa renovering/uppgraderings kit A 4000 + drev:huvet.

https://www.hydrostat.se/ här kan man beställa delar ungefär 50% billigare än på stiga/husqwarna
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top