Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Visserligen inträffade det i onsdags, men jag är förbannad för att jag fortfarande tänker på det.

Kort bakgrund: Natten mot onsdagen var det någon/några busfrön som tyckte att det var en bra idé att spränga en byggnad i luften här i Örebro.

Jag jobbar med fibernätet i stan och vi har ett skarvskåp alldeles utanför den numer icke existerande byggnaden, så jag var ute på plats för att försöka göra en skadebesiktning. Polisen hade såklart spärrat av området och när vi stod vid avspärrningen så var det en polis som kom fram till oss och började vräka ur sig en massa rasistiskt dravel om kriminella invandrare och fan och hans moster. Jag blev helt ställd, så jag stod mest bara tyst och stirrade på gubbfan, men jag önskar att jag funnit mig i situationen och tagit upp telefonen och filmat puckot.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Båt, behöver inte den vatten? Själv garderade jag mina 4 veckors semester med 4 veckors tjänsledighet. Så här långt, 12 av 14 dagar hojväder.

<edit>Jävla puckad idiotiskt fånig vana - läste jobbmailen och man vill att någon ska tillbringa två veckor i nåt halvcirkelformat höghus på Sickla Industriväg...</edit>

Jag har haft för vana att lämna jobbdatorer och telefoner på jobbet när jag går hem, och bara min närmaste chef får ett telefonnummer att nå mig på med förmaningen att jobbsamtal kommer räknas som arbetstid, och då kommer en av mina semesterdagar att inte räknas som semester. Det fungerar rätt bra för att få vara ifred. Hade ett jobb där de tyckte det var väldigt kul att ringa i tid och otid för att prata jobb nämligen.
Min nuvarande arbetsgivare respekterar dock fritid, och är till och med väldigt anti övertid så jag har frångått mina vanor.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag har haft för vana att lämna jobbdatorer och telefoner på jobbet när jag går hem, och bara min närmaste chef får ett telefonnummer att nå mig på med förmaningen att jobbsamtal kommer räknas som arbetstid, och då kommer en av mina semesterdagar att inte räknas som semester. Det fungerar rätt bra för att få vara ifred. Hade ett jobb där de tyckte det var väldigt kul att ringa i tid och otid för att prata jobb nämligen.
Min nuvarande arbetsgivare respekterar dock fritid, och är till och med väldigt anti övertid så jag har frångått mina vanor.

Smart! Min 6-veckors semester som börjar idag blir istället 5 dagar...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har haft för vana att lämna jobbdatorer och telefoner på jobbet när jag går hem, och bara min närmaste chef får ett telefonnummer att nå mig på med förmaningen att jobbsamtal kommer räknas som arbetstid, och då kommer en av mina semesterdagar att inte räknas som semester. Det fungerar rätt bra för att få vara ifred. Hade ett jobb där de tyckte det var väldigt kul att ringa i tid och otid för att prata jobb nämligen.
Min nuvarande arbetsgivare respekterar dock fritid, och är till och med väldigt anti övertid så jag har frångått mina vanor.

Hmm, mina kära undersåtar messengerar ganska friskt så fort jag är borta, men jag stressar inte upp mig så mycket, svarar när/om det passar, avslutar oftast med en bild på bira under parasollet åt stackarna som är på jobbet. :brynad
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Alltså, vafan!?

Kan vi inte bara sluta bete oss som svin mot varandra? Ska det vara så svårt att till exempel säga -ursäkta, om man går in i nån och spiller ut en kopp kaffe.

Se någon i ögonen och säg nåt snällt idag. Pluspoäng om du ler mot en främling. (hoppas denne inte tror att du ska lustmörda vederbörande i en källare, bara)
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Påväg hem från jobbet, ser en butikskedja längs motorvägen jag tyckte kunde vara intressant att besöka och svänger av. Under inbromsningen till den rondell jag kommer till så reagerar jag på att jag tycker att bakbromsen är väldigt klen och tänkte väl att hur kan bromsarna vara så dåliga på en så pass nybesiktigad hoj..? Rullar vidare någon kilometer till affären jag tänkt besöka och hoppar av när jag ser att det ryker lätt från motorn och sen tittar jag ner...

Det droppar friskt under motorn och vägen in till parkeringen där jag ställt mig är tydligt markerad med motorolja.

WTF??!!

bakdäcket och hela unre bakskärmen är riktigt kladdig och jag börjar undra hur jag kunde komma till parkeringen utan att gå omkull med ett oljigt bakdäck! Här inser jag också varför bakbromsarna inte tog.

Det är ett tråg på undersidan av motorn precis ovanför avgasröret som ser ut att vara boven, men verkstaden får väl avgöra det när dom nu tar tag i det. Shit jag har verkligen noll koll på vad man ska göra när sånt här händer - det första som slog mig var att hyra en bil på närmsta mack och få den till mitt egna garage och sedan börja ta isär grejorna när jag insåg att sånt här kan ingå i försäkringen, men jag har inte fått det bekräftat av verkstaden än om hurvida det gör det eller ej. Bogseringen ska väl ingå iaf - men fixar inte verkstaden problemet på försäkringen så måste jag få den därifrån också.

Suck...
 

Bifogat

  • IMG_20190701_172718.jpg
    IMG_20190701_172718.jpg
    2 MB · Visningar: 49

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Shit happens. Men eftersom du inte märkte något konstigt med motorn utan bara taskig bakbroms gissar jag på en urgängad skruv i oljetråget, lös oljeplugg eller löst oljefilter. Ny skruv, nya bromsbelägg och en sprayburk Bräklen.
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Jag kollade faktiskt inte oljepluggen, men jag har ju dragit åt den själv så jag vore smått förvbånad om den skulle släppa efter så pass lång tid... Oljefiltret tittade jag runt och där var den inte så farligt kladdigt iaf.

Men jag hoppas det är något så enkelt!!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Alltså, vafan!?

Kan vi inte bara sluta bete oss som svin mot varandra? Ska det vara så svårt att till exempel säga -ursäkta, om man går in i nån och spiller ut en kopp kaffe.

Se någon i ögonen och säg nåt snällt idag. Pluspoäng om du ler mot en främling. (hoppas denne inte tror att du ska lustmörda vederbörande i en källare, bara)
Puss och kram, snufsetufsan! :tuttar

(Kvalificeras internet-snällhet? :va)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Påväg hem från jobbet, ser en butikskedja längs motorvägen jag tyckte kunde vara intressant att besöka och svänger av. Under inbromsningen till den rondell jag kommer till så reagerar jag på att jag tycker att bakbromsen är väldigt klen och tänkte väl att hur kan bromsarna vara så dåliga på en så pass nybesiktigad hoj..? Rullar vidare någon kilometer till affären jag tänkt besöka och hoppar av när jag ser att det ryker lätt från motorn och sen tittar jag ner...

Det droppar friskt under motorn och vägen in till parkeringen där jag ställt mig är tydligt markerad med motorolja.

WTF??!!

bakdäcket och hela unre bakskärmen är riktigt kladdig och jag börjar undra hur jag kunde komma till parkeringen utan att gå omkull med ett oljigt bakdäck! Här inser jag också varför bakbromsarna inte tog.

Det är ett tråg på undersidan av motorn precis ovanför avgasröret som ser ut att vara boven, men verkstaden får väl avgöra det när dom nu tar tag i det. Shit jag har verkligen noll koll på vad man ska göra när sånt här händer - det första som slog mig var att hyra en bil på närmsta mack och få den till mitt egna garage och sedan börja ta isär grejorna när jag insåg att sånt här kan ingå i försäkringen, men jag har inte fått det bekräftat av verkstaden än om hurvida det gör det eller ej. Bogseringen ska väl ingå iaf - men fixar inte verkstaden problemet på försäkringen så måste jag få den därifrån också.

Suck...

I det här fallet får man väl säga att det antagligen var tur att du svängde av där du gjorde, för så hemskt långt till hade nog inte motorn velat vara med om det läckte så mycket som det låter, med ett tydligt dregelspår efter dig.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Alltså, vafan!?

Kan vi inte bara sluta bete oss som svin mot varandra? Ska det vara så svårt att till exempel säga -ursäkta, om man går in i nån och spiller ut en kopp kaffe.

Se någon i ögonen och säg nåt snällt idag. Pluspoäng om du ler mot en främling. (hoppas denne inte tror att du ska lustmörda vederbörande i en källare, bara)

Ahhh... Du har upptäck mänskligheten, ett jävla pack. Lugn bara, det går över. Kram :krama
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top