Idag är jag förbannad därför att...

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Bokat knix, missar pga jävla Stockholmstrafik, 16 mil motorväg igår...

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Bara att ta plats i obokade men komma nån timme innan avgång och vänta.

har prövat det en gång, men nej tack. Så blir det inte i år. Vill bara boka, åka, vara framme.

Bokat lördag v28 och tänker kliva på semestern på smidigaste sätt. mina andra två ressällskap får helt enkelt ta en senare båt samma dag. Fortfarande förbannad att det det blev fullt mitt under bokningen så inte alla vi kom med på samma. Helt otroligt.. :4skrika
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Att jag varenda morgon måste jaga en vit vw caddy i 200km. En finnig ung kille kör. Skit iriterande att caddy Jafvelen går noe så djävulsk..

Kan man chippa dessa eller finns dom med v6tdi på 248hp:va

På 20 mil lyckas du inte köra om ! Skogsvägar ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
På 20 mil lyckas du inte köra om ! Skogsvägar ?

Comback. Naturligtvis kör jag om vad skall jag annars ha tunderacen till? Frågan var hur fn får man en diesel caddy o gå så inihelvete.

Jag har lixom insett att en sportigare hoj skall köras sportigt det är ju det den är byggd för.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Honda är efterblivna, det är 2019 och de har inte tillgång till Japanska chassinummer. Honda Japan kan man inte kontakta men det kan Honda Sverige och det tar månader/år att få svar på en sådan enkel sak om man ens får svar. Har försökt sedan september förra året.
Nu kan jag söka på mitt chassinummer och enkelt se tillverkningsåret. Honda reservdelssidor har det, massa japansk info finns, gammal Honda manual finns som verifierar tillverkningsåret men tror ni det går att regbesikta med denna info. Nej, informationen måste komma från svenska Honda som i sin tur enbart kan gå på info från japanska Honda.. FUCK YOU!!!!!!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Comback. Naturligtvis kör jag om vad skall jag annars ha tunderacen till? Frågan var hur fn får man en diesel caddy o gå så inihelvete.

Jag har lixom insett att en sportigare hoj skall köras sportigt det är ju det den är byggd för.

Ja det är vi nog fler än du på SH som är intresserade av. Har du någon möjlighet att ta ett snack med honom ?
Så vi får reda på om det är bilen.
Eller om föraren trots ålder redan kört Folkrace eller Rally i 5 år.

Det värsta jag sett är är nog omkring 1980. I Frankrike såg jag på en bensinstation en Renault 5 som såg konstig ut baktill, Breddade fälgar breda bakhjul. Föraren hade satt in en Renault 5 motor till. Något baksäte fanns inte.
Det var bara "motorhuv". När jag kollade in genom sidorutan.
Han tyckte det var jätteroligt dra ifrån mer kända bilar med sin 4WD Renault 5 vid tex rödljus. Sa han.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Renault_5
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Möjligt men jag tror det inte.
Citat: Renault 5 turbo var en specialversion av Renaults småbil Renault 5 som tillverkades under 1980-1984. Den har motorn bakom föraren monterad på längden och drivning på bakhjulen

Som jag såg det hade den motorn på tvären precis som motorn fram.
Och den var inte förlängd baktill som det ser ut här.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Renault_5_Turbo

Den såg ut precis som den Renault 5 jag kört själv. Framhjulsdriven.

Men jag kan ha fel.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Comback. Naturligtvis kör jag om vad skall jag annars ha tunderacen till? Frågan var hur fn får man en diesel caddy o gå så inihelvete.

Jag har lixom insett att en sportigare hoj skall köras sportigt det är ju det den är byggd för.
Caddy 2.0 Diesel finns med olika programvara, 75 hk, 102 hk, 122 hk, 150 hk, samma motor.
Med tex BSR-programmering får samtliga dessa 194 hk.
https://sv.bsr.se/trimsatser/Volkswagen/2018/Caddy
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Möjligt men jag tror det inte.
Citat: Renault 5 turbo var en specialversion av Renaults småbil Renault 5 som tillverkades under 1980-1984. Den har motorn bakom föraren monterad på längden och drivning på bakhjulen

Som jag såg det hade den motorn på tvären precis som motorn fram.
Och den var inte förlängd baktill som det ser ut här.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Renault_5_Turbo

Den såg ut precis som den Renault 5 jag kört själv. Framhjulsdriven.

Men jag kan ha fel.

Troligen eftersom Renault 5 har motorn på längden. :fakta

:)


Buy quality, cry once
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
TammesatansdjävulenBlåst, idag? När lönen kommit och båten äntligen ligger i vattnet? Och så ska det bli ännu värre och kasta in lite spöregn till nästa vecka?
Tro fan att man inte är miljöpartist, den här planetjäveln förtjänar fan att dö! :dummer
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Att jag va tvungen att passera en vägsträcka där dom nyligen haft på nått klister och massor av grus på vägen. För de första höll jag på att lägga mig när jag körde in i skiten. Sen fick jag krypköra i de ca en halvmil. O när jag kom hem va de fastklistrade gruskorn i hela hojen. Överallt. Borde fan klassas som sabotage /mordförsök men sån skitlagning av vägen :mad:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
så ska det bli ännu värre och kasta in lite spöregn till nästa vecka?

Båt, behöver inte den vatten? Själv garderade jag mina 4 veckors semester med 4 veckors tjänsledighet. Så här långt, 12 av 14 dagar hojväder.

<edit>Jävla puckad idiotiskt fånig vana - läste jobbmailen och man vill att någon ska tillbringa två veckor i nåt halvcirkelformat höghus på Sickla Industriväg...</edit>
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Båt, behöver inte den vatten? Själv garderade jag mina 4 veckors semester med 4 veckors tjänsledighet. Så här långt, 12 av 14 dagar hojväder.

<edit>Jävla puckad idiotiskt fånig vana - läste jobbmailen och man vill att någon ska tillbringa två veckor i nåt halvcirkelformat höghus på Sickla Industriväg...</edit>

Du skulle gjort som jag. Lämnat tjänsteluren på jobbet och inte kunna lösen till mailen utantill.

Åtta veckor senare har jag nog ett par mail att läsa. Men det är ju vecka 32 det. :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Du skulle gjort som jag. Lämnat tjänsteluren på jobbet och inte kunna lösen till mailen utantill.

Åtta veckor senare har jag nog ett par mail att läsa. Men det är ju vecka 32 det. :)

Det enda rätta. Mitt förra jobb hade jag alltid med mig hem och det var ett rent h%*#ete, men sedan jag bytte jobb för tre år sedan slutar jag jobba när jag kliver ut från kontoret.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top