Idag är jag förbannad därför att...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Idag är jag förbannad för den 18e kom det skyltar om att kommunen beslutat asfaltera om trottoar och gatstumpen på 300m där jag bor. Igår satte dom igång. Fräste upp asfalten i gatan på båda sidor men inte in mitten på halva sträckan. Den halva där jag har garaget och bor. Fräste upp trottoaren 50 meter. Från ena änden av gatstumpen. Både asfalten och ca 1dm bärlager.
Jysterade in kantstenarna som verkar vara ca 5 dm höga totalt. Så för de två garagen på den sträckan var det ca 15 cm upp följt av ca 20 cm ner på andra sidan kantstenen om någon där fått iden ta ut sin bil ur garaget.
Så vad gör jag nu ?
Tar Busan ur garaget medan trottoaren finns kvar utanför vårt garage
(tar dom 50 meter trottoar till nu på morgonen är det kört för vårt garage)
och kör upp för trottoaren 100 meter upp till huset jag bor i. Och parkerar på gården.
Köra ut på gatan där asfalten är bortfräst ca 2 meter brett och sedan upp på trottoaren och in på gården klarar jag inte. Så det blir den ännu existerande trottoaren och lite folk nu på morgonen vid 6-tiden.
Eller ska jag byta bakdäcket som bör bytas men klarar 50 mil till och upptäcka att nu finns ingen trottoar längre utanför garaget när jag är klar ?
Så jag är fast här över midsommar ?
Plinga särbon i Skåne jag inte kommer
utan kommer fira midsommar i garaget med Busan.
Och Busan måste ha nytt bakdäck till SMC-kurser 29 och 30 Juni.

PS. Arbetet med trottoarer och gatstumpen är klart 5 Juli. DS

Nu går jag ner och byter bakdäcket !
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Så jag plockar av gamla däcket. Passar på att montera en 90 grader vinklad luftventil.
Monterar och poppar det nya däcket och kollar rullriktning på däcksidan. Fel !
Så jag tar av det nya däcket och vänder det och monterar det. Men däckmönstret är ju fel !
På ovansidan ska ju mönstret bilda pilar framåt. Nu pekar pilarna bakåt. Kollar på däcksidor,
samma text på båda sidorna med samma mönster. Så pilarna i mönstret på däcksidorna pekar åt olika håll. Antagligen är rullriktningen små pilar på körbanan....
Så jag tar av det nya däcket och vänder det och monterar det Rätt. För 2a gången Idag.
Poppar däcket. Och kollar ut. Trottoaren borta.
Blir så trött och går hem och ringer särbon. Får se hur det blir med midsommar i Skåne.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har lyckats inbilla mig att ryggen kanske blir lite bättre, eller så är jag van, har lyckats köra slut en tank sås i gixxern i förra veckan och allt är frid. Tills idag, tänkte flika in en tur innan middagen, hoppar på hojen och blåser iväg genom byn, väl på andra sidan börjar det redan klämma i ryggen, kommer inte tre kilometer innan smärtan blir ohållbar, totalt blir det tre stop på en tur på knapoa två mil, denna tog typ en timme och väl hemma så lyckas jag knappt komma av hojen utan att välta skiten i garaget. Att ta av sig utrustningen är ett prov av rang, men görs i förbannelsen med ett argt tjut. :mad: :4skrika

Till på allt hittade jag ett vägarbete och nu är min nytvättade (nåja) sporthoj lerig. :mad:
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Lampan i den inbyggda micron har gått. Det såg ut att vara bökigt att byta så jag läste instruktionsboken. "För byte av lampa, kontakta servicetekniker!"
Nästa vitvara blir inte en Bosch.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det var också en sak jag nämnde i förbifarten, kortade ner hela samtalet ovan, annars hade det blivit mycket text. Men det är ju så urbota dumt att skylla på datorn/systemet.

Hade samma skit med Comhem, sa också tillslut att nu får ni SLUTA skylla på datorn, det är ni pappskallar som är idioter som inte kan lösa ett problem en femåring kan fixa.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Tvättmaskinen har tagit självmord...

Gjorde vår också i vintras. Kompisen på jobbet:
"Alla andra köper ny tvättmaskin när den går sönder utom Erik som lagar själv."

I vårt fall löste den ut jordfelsbrytaren. Det som tog längst tid var att lyckas leta reda på ersättningsdelen (som passar till ung. 2000 modeller tvättmaskiner) så man kunde köpa rätt del. Värmepatronen, tog 10 min att byta. Kostade ca 200 kr och billigast var någon firma i DK.
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Idag for jag till den där självplock-bilskroten utanför Västerås. Det är väl en 16 mil t/r. Hade kollat på deras site innan och det skulle stå en Jeep där som kanske hade högtalare som jag behöver. Bilden var på en Cheva men jag tänkte att de nog bara tagit fel bild. Kändes mer sannolikt att texten stämde. Det går inte att ringa, maila eller på något annat sätt komma i kontakt med dem. Bästa kundservicen!

Kommer dit och naturligtvis står där en Chevajävel istället för en Jeep. Helt meningslöst slöseri med bensin och tid. Jag får ju skylla mig själv som far dit mot bättre vetande men man lär ju chansa ibland. Jag brukar ha flyt. Eller, alltså jag inbillar mig att jag brukar ha flyt eftersom jag förtränger alla de gånger jag inte har det. Som idag. :huvet

Väl i Västerås var det bara att fortsätta upp till Spinnin' Wheel i Kolsva norr om Köping. Världens ände. Men där finns åtminstone ett fint gammalt stålbruk från medeltiden. På SW fanns lite svårfunna smågrejer till Blackbirden. Vilket ställe! Miljoner prylar till alla sorts japshojar från alla tider. Måste vara ett himmelrike för alla som kämpar med att hitta delar för att renovera upp gamla hojar.

Så mestadels en bortkastad dag men jag är glad att jag till slut fick tag på bagageknoppar till Koltrasten.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Idag for jag till den där självplock-bilskroten utanför Västerås. Det är väl en 16 mil t/r. Hade kollat på deras site innan och det skulle stå en Jeep där som kanske hade högtalare som jag behöver. Bilden var på en Cheva men jag tänkte att de nog bara tagit fel bild. Kändes mer sannolikt att texten stämde. Det går inte att ringa, maila eller på något annat sätt komma i kontakt med dem. Bästa kundservicen!

Kommer dit och naturligtvis står där en Chevajävel istället för en Jeep. Helt meningslöst slöseri med bensin och tid. Jag får ju skylla mig själv som far dit mot bättre vetande men man lär ju chansa ibland. Jag brukar ha flyt. Eller, alltså jag inbillar mig att jag brukar ha flyt eftersom jag förtränger alla de gånger jag inte har det. Som idag. :huvet

Väl i Västerås var det bara att fortsätta upp till Spinnin' Wheel i Kolsva norr om Köping. Världens ände. Men där finns åtminstone ett fint gammalt stålbruk från medeltiden. På SW fanns lite svårfunna smågrejer till Blackbirden. Vilket ställe! Miljoner prylar till alla sorts japshojar från alla tider. Måste vara ett himmelrike för alla som kämpar med att hitta delar för att renovera upp gamla hojar.

Så mestadels en bortkastad dag men jag är glad att jag till slut fick tag på bagageknoppar till Koltrasten.
På spinnin wheel hittade jag inte en utan två vevaxlar till xs750 i helt oslitet skick, med stakar
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Att jag varenda morgon måste jaga en vit vw caddy i 200km. En finnig ung kille kör. Skit iriterande att caddy Jafvelen går noe så djävulsk..

Kan man chippa dessa eller finns dom med v6tdi på 248hp:va
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Bokade gotlands båt-biljett för min hoj och tjejkompisens bil nyss.

När brorsan 10 min senare skulle boka åt sin chey och hojplats till sig samma tid var det fullt för bilar.

Det slår fanimig aldrig fel, jävla båthelvete
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bokade gotlands båt-biljett för min hoj och tjejkompisens bil nyss.

När brorsan 10 min senare skulle boka åt sin chey och hojplats till sig samma tid var det fullt för bilar.

Det slår fanimig aldrig fel, jävla båthelvete
Bara att ta plats i obokade men komma nån timme innan avgång och vänta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top