Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan inte mycket som funkar just nu...

Var iväg på magnetröntgen för ryggen idag (bara det var ju en upplevelse, ligg blick stilla i 35 minuter i en maskin som är både högljudd och klaustrofobitriggande medan man är i desperat behov av att hosta pga mansförkylning) och så fort man kommer hem så säger det "PANG!" bak i ländryggen och nu kan jag knappt stå upp... Fan, ryggjäveln kunde inte passat på att gå INNAN de röntgade skiten!? Fattas väl bara att de inte hittar något fel, isåfall ska jag fan tvinga dem att röntga om för oavsett om där inte var något fel innan så är där ett nu :mad: :huvet
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Fan inte mycket som funkar just nu...

Var iväg på magnetröntgen för ryggen idag (bara det var ju en upplevelse, ligg blick stilla i 35 minuter i en maskin som är både högljudd och klaustrofobitriggande medan man är i desperat behov av att hosta pga mansförkylning) och så fort man kommer hem så säger det "PANG!" bak i ländryggen och nu kan jag knappt stå upp... Fan, ryggjäveln kunde inte passat på att gå INNAN de röntgade skiten!? Fattas väl bara att de inte hittar något fel, isåfall ska jag fan tvinga dem att röntga om för oavsett om där inte var något fel innan så är där ett nu :mad: :huvet

Vet hur det känns.
MR är jävligt obehagligt och klaustrofobiskt och tar en jävla tid, tycker jag legat 45-60 min dom 2 gånger jag gjort det.
Ena gången för diskbråck och nu senast för handledsbrott.
Enda sättet för mig att klara det är att blunda innan man körs in i tuben och inte öppna ögonen innan man är ute igen.
Det är ju hjärnspöken, vissa har det och andra har det inte.
 
Last edited:

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Va ute och rastade metallhästen ikväll, ett varv eller två runt stan i halvmörkret, perfekt temperatur och näst intill noll trafik (förutom ett par andra hästar). Men så de där jädrans trafikljusen, de verkar inte känna av hästen och man får stanna vid princip varje ljus, om man nu inte råkar ligga i skuffen eller på huven på en bil, för då jädrans skiftar de fort.

Antar det sitter någon slags sensor, eller platta i vägen som känner av vikt eller metall?! Brukar fungera bra med bilfan också, men det är ju inte lika kul.

Hur gör ni, skiter ni i stadsturer? Eller hur går den där igen; stannar man inte för rött så ska man inte stanna för blått. :va

Det är ju magnetslingor i marken som inte reagerar på MC.
Jag har blivit tvungen att köra mot rött när jag stått och väntat väldigt länge.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hur gör ni, skiter ni i stadsturer? Eller hur går den där igen; stannar man inte för rött så ska man inte stanna för blått. :va
Jag ser ingen lockelse alls med att köra mc i stadstrafik. Start och stopp hela tiden och massor av idioter som försöker ta livet av en vid första möjlighet. Dessutom får man ingen vind på kläderna så det blir extra varmt och obekvämt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag ser ingen lockelse alls med att köra mc i stadstrafik. Start och stopp hela tiden och massor av idioter som försöker ta livet av en vid första möjlighet. Dessutom får man ingen vind på kläderna så det blir extra varmt och obekvämt.

Absolut +1 på den! :tummenupp
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Va ute och rastade metallhästen ikväll, ett varv eller två runt stan i halvmörkret, perfekt temperatur och näst intill noll trafik (förutom ett par andra hästar). Men så de där jädrans trafikljusen, de verkar inte känna av hästen och man får stanna vid princip varje ljus, om man nu inte råkar ligga i skuffen eller på huven på en bil, för då jädrans skiftar de fort.

Antar det sitter någon slags sensor, eller platta i vägen som känner av vikt eller metall?! Brukar fungera bra med bilfan också, men det är ju inte lika kul.

Hur gör ni, skiter ni i stadsturer? Eller hur går den där igen; stannar man inte för rött så ska man inte stanna för blått. :va

Det ligger magnetslingor i vägen som känner av järn. Oftast ser man tunna linjer som bildar en fyrkant i asfalten där man fräst för att lägga ner slingan. Kör man över och längs med dessa brukar de flesta triggas men vissa känner inte av en normal hoj hur man än gör.

Nu när jag kör sidvagnsekipage på 350kg funkar det klockrent.:tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fan inte mycket som funkar just nu...

Var iväg på magnetröntgen för ryggen idag (bara det var ju en upplevelse, ligg blick stilla i 35 minuter i en maskin som är både högljudd och klaustrofobitriggande medan man är i desperat behov av att hosta pga mansförkylning) och så fort man kommer hem så säger det "PANG!" bak i ländryggen och nu kan jag knappt stå upp... Fan, ryggjäveln kunde inte passat på att gå INNAN de röntgade skiten!? Fattas väl bara att de inte hittar något fel, isåfall ska jag fan tvinga dem att röntga om för oavsett om där inte var något fel innan så är där ett nu :mad: :huvet

Vet hur det känns.
MR är jävligt obehagligt och klaustrofobiskt och tar en jävla tid, tycker jag legat 45-60 min dom 2 gånger jag gjort det.
Ena gången för diskbråck och nu senast för handledsbrott.
Enda sättet för mig att klara det är att blunda innan man körs in i tuben och inte öppna ögonen innan man är ute igen.
Det är ju hjärnspöken, vissa har det och andra har det inte.

Höll på att somna där jag, bekvämaste liggpositionen jag hittat sen Januari. :crash
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vet hur det känns.
MR är jävligt obehagligt och klaustrofobiskt och tar en jävla tid, tycker jag legat 45-60 min dom 2 gånger jag gjort det.
Ena gången för diskbråck och nu senast för handledsbrott.
Enda sättet för mig att klara det är att blunda innan man körs in i tuben och inte öppna ögonen innan man är ute igen.
Det är ju hjärnspöken, vissa har det och andra har det inte.

Jag brukar inte ha problem med trånga utrymmen men nu när hälsan är som den är så märker jag att saker och ting stör mig nu som inte gjort det innan, och MR var verkligen inte behagligt någonstans... Körde samma, blundade och försökte att bara andas så lugnt och stilla som möjligt. Sen var det som att balansen började spela en spratt, kändes som att man rörde sig fastän man låg stilla. Troligtvis anspänningar av ansträngningen att ligga så stilla man kan, men det gjorde ju inte stillaliggandet lättare precis...

Det som retar mig är att ryggen passar på att gå efter att man genomlidit det skitet. Mitt förslag var att vi skulle vänta och göra röntgen under en period när ryggen är så dålig som den blir (dvs nu) och inte när den är så bra som den kan (som den var igår). Risken är väl nu att vad som än är fel med min rygg, om där är någonting som hoppar fel med jämna mellanrum eller vad fan det är, inte kommer synas på bilderna eftersom ryggen var förhållandevis ok igår och allt kanske därmed satt på sin plats. Men sen var det ju någonting som rent fysiskt knäppte till igårkväll och sen dess har jag skitont, vad det än var som flyttade på sig där så hade jag ju väldigt gärna velat se just DET på de där bilderna...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Höll på att somna där jag, bekvämaste liggpositionen jag hittat sen Januari. :crash

Somliga kan fan sova överallt och när som helst. Är sjukt avundsjuk på den förmågan, jag har den verkligen inte. Jag behöver lugnt, tyst och mörkt för att ens ha en chans att somna :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Somliga kan fan sova överallt och när som helst. Är sjukt avundsjuk på den förmågan, jag har den verkligen inte. Jag behöver lugnt, tyst och mörkt för att ens ha en chans att somna :D

Brukar vara samma för mig, bussar, flygplan, bil, och så vidare, stört omöjligt, men efter att inte ha fått sova mer än någon enstaka timme åt gången några månader var det bra nära när man äntligen fick ryggen något sånär avslappnad.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
För att trevligt folk som SJP och Bushido skall behöva ha ont! :4skrika
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Fy fan vad förbannad jag blev nu. Kommer hem efter en tröttsam och slitig dag på jobbet, värk i vänster höft och ända ner i benet så jag haltar omkring, utskälld av både köksa och en anhörig till en patient – för att jag rensade kylen i dagrummet. Mängder med kvarglömd gammal mat som slängdes eftersom man inte gör som det står på kylskåpsdörren: ”märk upp din mat med namn, datum, sal och avdelning”. Så jag trött och sliten kommer hem, öppnar brevlådan, ser att Canal Digital skickat nåt igen. En faktura! (Fast vi inte är deras kund.)

Dra åt helvete! :mad:

Ringer upp dem, knappar mig fram och lyssnar på meddelandet där det sägs att samtalet kan komma att spelas in i utbildningssyfte. När nån svarar säger jag:

– Se till att spela in nu för nu ska du få höra.

– Eh jaha..? hör jag en undrande i andra änden av telefonlinjen.
– Spelar du in nu så du kan spela upp detta för alla på Canal Digital inkl chefen? Detta är ett bra utbildningsmaterial förstår du.

– Ja vänta ett tag. Så där, nu spelas det in, svarade han.

Så jag fortsatte: – VI ÄR INTE KUNDER HOS ER!!
– Eh... Nehej..?
– Nej, vi är inte ens kunder och har IGEN fått en faktura från er!! Ska jag behöva ringa upp er varje månad?? Det kom en förra månaden också. Som krediterades och vi skulle vara borttagna ur systemet. Varför är vi ändå kvar som kund?! :fakta

– Oj då, vänta ska vi se, säkert fel på datorsystemet här, ursäktar han sig med.
– Systemet är så jävla korkat så den gör vad f*n man säger åt den att göra. Systemet kan inte göra saker på eget bevåg så det kan ni inte skylla på. Du framstår som korkad när du säger så. Det är bara skit bakom tangentbordet, kontrade jag. Datorn gör som datorn blir tillsagd begriper du väl.

Flera minuter senare:
– Nu är ni borttagna ur systemet, nu ska ni inte få fler fakturor.

Jag ringer dom 18 juli igen. För det lär dyka upp en till faktura på ett abonnemang som vi inte ens har. :7peta
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Va ute och rastade metallhästen ikväll, ett varv eller två runt stan i halvmörkret, perfekt temperatur och näst intill noll trafik (förutom ett par andra hästar). Men så de där jädrans trafikljusen, de verkar inte känna av hästen och man får stanna vid princip varje ljus, om man nu inte råkar ligga i skuffen eller på huven på en bil, för då jädrans skiftar de fort.

Antar det sitter någon slags sensor, eller platta i vägen som känner av vikt eller metall?! Brukar fungera bra med bilfan också, men det är ju inte lika kul.

Hur gör ni, skiter ni i stadsturer? Eller hur går den där igen; stannar man inte för rött så ska man inte stanna för blått. :va

En magnet på undersidan av hojen brukar lösa det problemet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fy fan vad förbannad jag blev nu. Kommer hem efter en tröttsam och slitig dag på jobbet, värk i vänster höft och ända ner i benet så jag haltar omkring, utskälld av både köksa och en anhörig till en patient – för att jag rensade kylen i dagrummet. Mängder med kvarglömd gammal mat som slängdes eftersom man inte gör som det står på kylskåpsdörren: ”märk upp din mat med namn, datum, sal och avdelning”. Så jag trött och sliten kommer hem, öppnar brevlådan, ser att Canal Digital skickat nåt igen. En faktura! (Fast vi inte är deras kund.)

Dra åt helvete! :mad:

Ringer upp dem, knappar mig fram och lyssnar på meddelandet där det sägs att samtalet kan komma att spelas in i utbildningssyfte. När nån svarar säger jag:

– Se till att spela in nu för nu ska du få höra.

– Eh jaha..? hör jag en undrande i andra änden av telefonlinjen.
– Spelar du in nu så du kan spela upp detta för alla på Canal Digital inkl chefen? Detta är ett bra utbildningsmaterial förstår du.

– Ja vänta ett tag. Så där, nu spelas det in, svarade han.

Så jag fortsatte: – VI ÄR INTE KUNDER HOS ER!!
– Eh... Nehej..?
– Nej, vi är inte ens kunder och har IGEN fått en faktura från er!! Ska jag behöva ringa upp er varje månad?? Det kom en förra månaden också. Som krediterades och vi skulle vara borttagna ur systemet. Varför är vi ändå kvar som kund?! :fakta

– Oj då, vänta ska vi se, säkert fel på datorsystemet här, ursäktar han sig med.
– Systemet är så jävla korkat så den gör vad f*n man säger åt den att göra. Systemet kan inte göra saker på eget bevåg så det kan ni inte skylla på. Du framstår som korkad när du säger så. Det är bara skit bakom tangentbordet, kontrade jag. Datorn gör som datorn blir tillsagd begriper du väl.

Flera minuter senare:
– Nu är ni borttagna ur systemet, nu ska ni inte få fler fakturor.

Jag ringer dom 18 juli igen. För det lär dyka upp en till faktura på ett abonnemang som vi inte ens har. :7peta

Du får förklara att nästa gång det kommer en faktura polisanmäler du dem för allt du kan komma på, som harasseri, bedrägeri och så vidare. :D
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Du får förklara att nästa gång det kommer en faktura polisanmäler du dem för allt du kan komma på, som harasseri, bedrägeri och så vidare. :D

Det var också en sak jag nämnde i förbifarten, kortade ner hela samtalet ovan, annars hade det blivit mycket text. Men det är ju så urbota dumt att skylla på datorn/systemet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vet inte riktigt var jag skulle lägga detta så lägger det här.
Hur i f-n tänker politiker egentligen? :huvet
En "förtroendevald"? J@vlar vilket förtroende man får för henne. :dummer
https://www.aftonbladet.se/tv/a/280...-kvitterar-anda-ut-ersattning-av-skattepengar

Flåt för länkning till aftonblaskan. :rodnar

EDIT: Och jo, jag vet att det är gammalt men kom in på det igen eftersom "den förtroendevalda" fortfarande får pengar av oss skatte-betalare.
 
Last edited:

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Vet inte riktigt var jag skulle lägga detta så lägger det här.
Hur i f-n tänker politiker egentligen? :huvet
En "förtroendevald"? J@vlar vilket förtroende man får för henne. :dummer
https://www.aftonbladet.se/tv/a/280...-kvitterar-anda-ut-ersattning-av-skattepengar

Flåt för länkning till aftonblaskan. :rodnar

EDIT: Och jo, jag vet att det är gammalt men kom in på det igen eftersom "den förtroendevalda" fortfarande får pengar av oss skatte-betalare.

Fy fan, du fick mig att gå in på Pravda och läsa snabbt! Skäms på dig nu. :krama
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top