Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag Är förbannad på mej själv för att jag hjälpte en vän med ett hoj köp med mitt namn. Nu står jag här som en idiot och kommer intr ur skiten???????? korkade komentarer mottages med öppetn famn.
Ja jag är en idiot.

Det här låter spännande. Berätta mer!
:7peta
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Fläkt, skit och et blått skåp?

Jag Är förbannad på mej själv för att jag hjälpte en vän med ett hoj köp med mitt namn. Nu står jag här som en idiot och kommer intr ur skiten???????? korkade komentarer mottages med öppetn famn.
Ja jag är en idiot.
Det behövs mer information för att vi helt och fullt och utan kvarstående tvivel kunna idiotförklara dig på riktigt! :fakta

Va f-n har du ställt till med? Ställt dig i det blå skåpet utan att förstå att det var just det blå skåpet som alla skiter i?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Äh lägg ner... Du reggade dig här bara året efter mig så då är man skitgammal..bara acceptera.. :7peta
:D
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ska ni ha rullatorrace till dagrummet , kommit två nya ärtiga cheyer - Stina 86 och Signhilde 79?

Vaxa rullatorerna, blek löständerna o på med finskjortan nu - ska ta en joggingrunda med den nya sköterskan Lisa 20 så vi tittar in sen o hjälper mosa tårtbitarna och kolla så ni inte bränner er på kaffet.

Inte tafsa på mitt sötkex gubbs
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ska ni ha rullatorrace till dagrummet , kommit två nya ärtiga cheyer - Stina 86 och Signhilde 79?

Vaxa rullatorerna, blek löständerna o på med finskjortan nu - ska ta en joggingrunda med den nya sköterskan Lisa 20 så vi tittar in sen o hjälper mosa tårtbitarna och kolla så ni inte bränner er på kaffet.

Inte tafsa på mitt sötkex gubbs

Hälsa Snösnippan, Sveriges coolaste cheyy :tuttar
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Idag är jag förbannad för att jag bröt handleden igår, stillastående på MC, tappar balansen orkar inte hålla emot 250kg och tar i så handleden går av. Skulle bara låtit den falla. Det gjorde den i alla fall :mad:
View attachment 449042

Bruten handled för detta.
View attachment 449043

Värt 4 veckor med gips denna årstid ?
Nope.

Nu 4 veckor senare, tiden går snabbt, och gipset åkte av, trodde jag skulle få skriva i "vad fick dig att le idag " men hand/handled känns ju inget vidare :mad: Tror jag hade för höga förväntningar då det kändes hyffsat på slutet med gips. Fick även veta idag att jag även bröt en liten bit på ulnabenet/armbågsbenet. Fick se röntgenbild dom inte visa mig förut. Ingen sa det när vi gipsa, då var fokus enbart på radius/strålbenet. Spelar väl ingen större roll då gipsning är densamma men förklarar smärtan på den sidan också. Kan ju va bra att veta vad som var(är) trasigt. Just idag känns MC-åkandet avlägset om får hoppas på bra återhämtning med all övningar jag fått av sjukgymnasten.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Tack så mycket, uppskattar det :tummenupp



Ja, det är skapligt trist faktiskt... Inte nog med att man går och väntar och oroar sig för att det drar ut på tiden, man är samtidigt orolig för vad de ska hitta när de väl kommer till skott...

Tack för tipset, ska göra mitt bästa :) Men ja, tyvärr har man inte samma ork som vanligt... Åkte iväg en snabbis för att handla nyss och följande utspelar sig:
Kassörskan: Det är en sån minivattenmelon va?
Jag: Njä, det tror jag inte... Vanlig kärnfri ska det vara.
K: Hmm... Vet du vad den skulle kosta?
J: Nej, det kan jag väl inte påstå att jag la på minnet direkt...
*K knappar in den som minivattenmelon*
Kollade på melonfan när jag packade ner mina varor, står klart och tydligt kärnfri melon och inget om nån jävla mini på etiketten... Orkade dock inte bråka, har annat att tänka på just nu... tog mitt pick och pack och drog hem. Kärring.



Jo, alternativet får ju bli att gå den vägen men troligtvis hade det inte gått snabbare att göra det nu... Kanske om jag gått den vägen från början, om jag hade vetat att mötet skulle skjutas upp två gånger... men det är ju lätt att vara efterklok...

Har ju pratat lite med vårdcentralen över telefon, de har ställt lite frågor och sådär men verkar inte vilja komma med några teorier utan undersökning. Panikångestattack har varit på tapeten men jag vetefan... Det händelseförlopp som beskrivits för mig om det nu skulle vara det taktar inte riktigt med det jag var med om, ej heller symptomen... Men jag vet inte. Vi får se vad de hittar imorgon, om jag nu får åka dit vill säga... Doktorn kanske ämnar vara sjuk igen.

Jag försöker hålla modet uppe, kan ju absolut vara som du säger att man bara är lite stressad och att detta var en engångsgrej. Inte mycket lönt att ta ut förlusten i förskott :) MEn visst oroar man sig ändå, svårt att låta bli...

Tack, det ska jag :)

Vad sa läkaren?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vad sa läkaren?

Fan, är du synsk? Fick inte tid förrän imorgon egentligen men de måste ha fått ett återbud för jag fick komma in redan idag. Kom precis hem.

Tyvärr sa de inte så mycket, akutmottagningen jag hamnade på förra helgen hade tydligen redan ställt diagnosen panikångestattack utan att informera mig om det (till mig sa de bara att de inte kunnat hitta något konkret fel, men i journalen stod det tydligt Diagnos: Stressrelaterad panikångest eller något dylikt), så när läkaren läste journalen så kändes det som att han inte behövde mer övertygelse. Men jag stod på mig och efter att ha diskuterat lite fram och tillbaka så gav han med sig något och gick med på att genomföra vidare undersökningar för att utesluta att något är fysiskt fel, så jag ska in på datortomografi av hjärnan någon gång framöver. Troligen dröjer det dock, semestertider... Kommer även kallas till psykologsamtal för att reda ut den biten. Är sjukskriven fram till semestern så man får ju som tur är chans att vila upp sig hyfsat och förhoppningsvis komma underfund med vad det här är för något innan det är tillbaka till vardagen...

Jag kan köpa deras panikångestförklaring till viss del. Aldrig haft problem med det tidigare, men så som jag fått det förklarat för mig så stämmer det ganska väl in på de "miniepisoder" jag känt av under veckan som gått. Har vid ett par tillfällen drabbats av yrsel och känslan av att "nu är något väldigt fel" vilket direkt gett hjärklappning, höjd andningsfrekvens, känslan av dålig syremättnad etc... Kan absolut vara panikångest, kanske inte överdrivet märkligt om jag fått det nu efter vad jag var med om förra helgen utan det kan jag köpa. Men det jag var med om då vetefan om jag håller med dem om att det skulle ha varit en panikångestattack... Att man kan få "pirr" i ansikte och extremiteter under en panikångestattack har jag fått höra, och det är i och för sig ett av de symptom jag fick där och då. Men det började inte med det utan med domningar, kramp och spasmer, så det kanske inte är helt otroligt att jag fick ettpanikångestanfall när jag låg där och krampade och ryckte och trodde att det var ute med mig... De kramper och spasmer jag kände av då verkar inte riktigt vara normalt vid panikångestanfall vad jag kunnat läsa mig till, det borde iallafall inte börja med det... Så jag är väl inte helt nöjd med att de verkar vilja avfärda det hela som panikångest. Men vi får väl se vad datortomografin säger.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
För knappt ett år sen hamnade jag på lasarettet i Enköping över natten pga misstänkt hjärtinfarkt. Smärta i bröstet, domnad arm, kraftlös och diverse andra symptom. Är man tjock, närmare 50 och föraktar folk som springer frivilligt är det en logisk snabbdiagnos. Inga mätvärden visade något konstigt, men det blev ett fasligt rännande på undersökningar som i slutändan visade att större delen av hjärtat funkar som tänkt.
De tror att jag hade några panikångestattacker. Attackerna är självförstärkande då lite ångest lätt ger mer.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
För knappt ett år sen hamnade jag på lasarettet i Enköping över natten pga misstänkt hjärtinfarkt. Smärta i bröstet, domnad arm, kraftlös och diverse andra symptom. Är man tjock, närmare 50 och föraktar folk som springer frivilligt är det en logisk snabbdiagnos. Inga mätvärden visade något konstigt, men det blev ett fasligt rännande på undersökningar som i slutändan visade att större delen av hjärtat funkar som tänkt.
De tror att jag hade några panikångestattacker. Attackerna är självförstärkande då lite ångest lätt ger mer.

Dricker du energidrycker med sötningsmedel - ja alltså sockerfria?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Nä, de energidrycker jag smakat på har inte varit en positiv upplevelse.

Ok men man kan få nått som kallas bröstmuskelinflamation av annat och spontant
Det är dom yttre musklerna ovan revben/ut i armar som kan få extrema smärtor och ge
tecken på hjärtinfarkt smärtmässigt

Jag är extremt vältränad konditionsmässigt men fick åka ambulans akut in två gånger
runt 2010 med diagnos hjärtfel men har noll sådana - haha ett gång med HKP ( skulle Bushido fligit skulle jag dött)

Man kan inflamerad muskelvävnad och detta ger enorma smärtor ,detta förekommer om ni gogglar.

Finns unga männskiskor som är 17 o drabbats av detta - dom är idrottare och dom hittar inget fel.

Däremot så finns några sötningsmedel som gemensamna nämnare
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det närmsta jag kommit idrottsutövande är en läkare som frågade om jag varit elitidrottare efter att ha kollat pulsen på mig. Jag har normalt 47-49 i vilopuls.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
Det närmsta jag kommit idrottsutövande är en läkare som frågade om jag varit elitidrottare efter att ha kollat pulsen på mig. Jag har normalt 47-49 i vilopuls.

Jobbigt med hög vilopuls :)
puls11juni.jpg


BTW förbannad för att katten verkar ha gjort sina sista dagar nu...
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top