Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte åkt hoj på nästan en månad nu pga att jag ryggen säger ifrån. Första man hör när solen tittar fram - vroooom-pom-poooom emellan talltopparna. :gråta :grönavis
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Svedea höjde Streetens försäkringspremie med 618 kr nu. :mad:
De sänkte i och för sig Scramblerns premie med 320 kr (wohoo!) men det är ändå en högre summa som jag ska ut med i alla fulla fall.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mina trälar på jobbet, varför ska man göra så mycket jobb åt andra? Skulle vara så in åt helvittes mycket enklare om alla bara kunde göra rätt från början istället. :gnissla

Kanske sku var att ta de där jävla sjukskrivningen som de försökt pracka på mi i en par månader. :gnissla
 

sthlm88

Rookie
Gick med
1 Apr 2019
Ort
stockholm
Hoj
Kawasaki Z650 Performance -17
För att jag kuggade andra uppkörningen för en skitsak. Vet att alla säger det, men det var en skitsak.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Idag är jag förbannad för att en idiot sitter och smaskar, knaprar, prasslar ljudligt i kontorslandskap med nåt jävla godis. Så störande.

Måste det ätas jämt och ständigt.

Eller är jag överjävligt känslig för att jag har vänsterarmen i gips och det är soligt ute.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inte då, kanske mitt största handikapp att bli fly när det smaskas med tillhörande oljud.
:4skrika

Fast kontorslandskap låter överlag svintråkigt, vad är det för fel på ett kontor där det är käft? (eller karlarbete där det inte är det?)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hemtjänstens oförmåga att hantera min dementa svärmor. Hur sjutton kan man lägga engångsskydd till sängen i tvättkorgen gång efter annan? Varför köper man vanlig mjölk till någon som inte tål laktos? Varför skriver man att en diabetiker ätit ordentligt vid 17:00 innan klockan är 16?
Har folk ingen som helst jävla yrkesstolthet?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
...så djävulskt många har mer fokus på sin surfplatta/mobil än på sin körning, i rusningstrafiken i Norra länken. Körde förbi 6 st på raken som alla stirrade mer på skärmen än på vägen. Och med allt från 10 till 30 meters avstånd mellan sig. I rusning. Är ju dom jävlarna som orsakar köerna. Och väl uppe på Essingeleden känns det som var fjärde bilist har fullt upp med mobilen...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
...så djävulskt många har mer fokus på sin surfplatta/mobil än på sin körning, i rusningstrafiken i Norra länken. Körde förbi 6 st på raken som alla stirrade mer på skärmen än på vägen. Och med allt från 10 till 30 meters avstånd mellan sig. I rusning. Är ju dom jävlarna som orsakar köerna. Och väl uppe på Essingeleden känns det som var fjärde bilist har fullt upp med mobilen...

Önskar polisen var ute med civilarna och jagade rätt på dessa otyg, även att det rapporteras mer ut i media där dom där töntarna sitter och scrollar.

Möter nog fan en rattfull jävel om man måste välja, än en nån som stirrar på mobilen :4skrika
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Önskar polisen var ute med civilarna och jagade rätt på dessa otyg, även att det rapporteras mer ut i media där dom där töntarna sitter och scrollar.

Möter nog fan en rattfull jävel om man måste välja, än en nån som stirrar på mobilen :4skrika

Tyvärr är det nog väldigt många även här på SportHoj som använder mobilen på det sättet...

Men eftersom Noll Vision bara bryr sig om siffror med dödade eller allvarligt skadade så kommer det inte att hända så mycket... :mad:
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
..dag 2 med att djungeljimma mig fram runt ridvolten (inte jag heller men heter så) med motorsågen i högsta hugg(höll mest på att dö av värmeslag). Batteriet tar slut så macheten åker fram för lite avslutande finlir, bokstavligen första schwingen ninjar jag av stängselbandet. Kärringarna vrider sig av skratt och applåderar belåtet..

-Gör ingenting! Det ska ändå dras om sen.

:4skrika ..det kunde inte inte ha gjort någonting för 36 timmar sen när jag börja spela spindelmannen mellan taggbuskar, brännässlor, elstängsel, odjur och jävel?

20190602-164553.jpg

Nu är det någon dåre som plumsa i nere vid bryggan, isen har väl precis släppt? Aldrig lugn o ro..
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top