Idag är jag förbannad därför att...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
amerikanska skitgrejer inte ens håller 30 år och 30000 mil.

Citat angående USA-tillverkade bilar: "By 2019, the average age of vehicles is expected to be around 11.8 years old. Approximately 15 percent of vehicles in 2019 are expected to be 12 years or older."

Mitt 25 år gamla flyttgods-härke har gått 25k men bara fått tyfus, dvs klarlacksläpp. Den svensksålda av liknande modell garageparkerad med 9k mil är dock i betydligt bättre skick - fast utan parkeringsbroms enligt gårdagens besiktning. Inget är rostskyddsbehandlat från fabrik, absolut ingenting!
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Min dotter ville gärna ha ett par vita adidas skor.
Köpte ett par i torsdags, urlycklig dotter.
Det var tydligen fler som ville ha för idag när dottern skulle gå hem från skolan var skorna borta.
Nån jävla lortunge som snor skor i årskurs 4.
Man får hoppas att föräldrarna till en sån gris reagerar men dom kanske bara är glada att dom slapp utgiften. :huvet
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Min dotter ville gärna ha ett par vita adidas skor.
Köpte ett par i torsdags, urlycklig dotter.
Det var tydligen fler som ville ha för idag när dottern skulle gå hem från skolan var skorna borta.
Nån jävla lortunge som snor skor i årskurs 4.
Man får hoppas att föräldrarna till en sån gris reagerar men dom kanske bara är glada att dom slapp utgiften. :huvet

Hon kanske har sålt dem och köpt koks för pengarna? Kolla pupillerna och be hunden lukta henne i ansiktet.

10 är det nya 20. Nya tider nu.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Citat angående USA-tillverkade bilar: "By 2019, the average age of vehicles is expected to be around 11.8 years old. Approximately 15 percent of vehicles in 2019 are expected to be 12 years or older."

Och ca 100% av artikelförfattarna som skrev det där kan inte räkna.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det är jag som skall varnas för sådana , jag blev bombad och sänkt av en sån förra veckan.
Hon kom och satte sig mitemot mig på ett jävla kafe med morsan och farsan.

Valde plats och droppa en bomb

Sen sa den jäveln till morsan "Jag får tycka att han är snygg mamma"

Jag satt som ett mongo och hennes farsa också - vi ville inte ha kaffe , vi ville ha sprit och knark - överdos minst.
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Hon kanske har sålt dem och köpt koks för pengarna? Kolla pupillerna och be hunden lukta henne i ansiktet.

10 är det nya 20. Nya tider nu.

Man är ju för godtrogen när det gäller egna barn, tänkte fan aldrig så långt.
Ska kolla lokala langaren om han har nya skor på sig.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Och ca 100% av artikelförfattarna som skrev det där kan inte räkna.

Söker man efter texten hittar man referenser. Det är ju bara i Sverige vi ångestkramar gamla bilar pga den svenska valutan minusräntepesetas. Citat: The EU motor vehicle fleet is getting older year-on-year. Passenger cars are now on average 11 years old, vans 10.9 years and heavy commercial vehicles 12 years.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Söker man efter texten hittar man referenser. Det är ju bara i Sverige vi ångestkramar gamla bilar pga den svenska valutan minusräntepesetas. Citat: The EU motor vehicle fleet is getting older year-on-year. Passenger cars are now on average 11 years old, vans 10.9 years and heavy commercial vehicles 12 years.

Visst men om genomsnittsåldern är 11,8 år men bara 15% är 12år eller äldre betyder det att vääääääldigt få nya bilar sålts de senaste åren. Eller att de 15% som är >12år är sjukt gamla.
 

lasseamal

Medlem
Gick med
26 Apr 2017
Ort
göteborg
Hoj
honda vfr 800fa vtec 2008
Näää, Hynda cb 750 borde ha en stor tratt istället för fjösdämpare...:7peta

ec0eb54a888afdbd6837f2f4338ea1f3.jpg




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Berget80

Medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Den kommer sälja som smör med tanke på hur många som vill höras när dom är på ingång.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Min lokala nasare har slutat sälja "Fuck-You" tjärlösare av miljöskäl. :4skrika

Har nu testat tre olika flowerpoweralternativ utan framgång :mad:

Nu skiter jag fan i om det är en död regnskog på etiketten på nästa flaska bara biljävelen slipper vara prickig.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ryggen sopslut, kravlat runt på golvet som en skadskjuten krabba nu i minst en månad.
Har 10 kubik grus att kratta, 5-ish kubik ved att hugga, altan att flytta, jobb att jobba, träningen in för match säsongen, och så skulle man ju vilja köra lite hoj också. Och så är man i kass form för en 90-årig gubbjävel. Får käka verktabletter till man skiter ner sig. :mad:
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tjänar man bättre i Indonesien?

Iaf, förbannad o förbannad men det här är illa. Minns när jag o grabbarna bojjs hyrde en låda och gjorde norden.. delvis. Missade färjan hos norsken med 5 min (obokat) och satte väl landrekord ner till Danmark med bil&hus, kunde ha gått.. sådär.

 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Var pucktvåa på en annons på blocket om en Powercommander. Är för snål för att lägga 4 lax på en ny.

Fan! Jag som verkligen villhöver en på min 701a.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top