Idag är jag förbannad därför att...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Glasbit i armen som skadar Ulnarisnerven är ingen höjdare. Först och främst hoppas jag på att bli hyfsat återställd, men det kan ta hela sommaren. Vi får se om det blir något åka med MC i år.

Shit mannen. :(
Hoppas rehab går fort och bra.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Glasbit i armen som skadar Ulnarisnerven är ingen höjdare. Först och främst hoppas jag på att bli hyfsat återställd, men det kan ta hela sommaren. Vi får se om det blir något åka med MC i år.

Krogslagsmål eller har du råkat säga nåt nedsättande till en banjospelare? :va
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Klant. Dottern bygger om köket och jag var upp på bänken för att kolla hur vi skulle dra rör för ett uttag i väggen och satte knät på spishällen och den sprack. En spetsig glasbit rakt upp i handleden, träffade nerven. Ingen känsel och piss motorik i ring- och lillringer. Fruktansvärt lite kraft i övriga fingrar. Nerver växer långsamt och man vet inte hur pass återställd man blir i förväg. Hade dock turen att inte hela nerven var av, prognosen 100 ggr bättre enligt läkaren som sydde ihop.

Tacksam för fungerande sjukvård. Skadade mig på lördagen, var till akuten på måndag, fick remiss och blev undersökt och opererad på tisdagen, första passet med känselövningar på fredagen. Fick ett antal övningar med mig hem som gäller beröring för att stimulera känseln.

Nerverna kunde ta upp till 6 månader att växa tillbaka och det är först då man vet hur pass återställd man blir.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
IS barnaslaktare.jpg

https://www.dn.se/nyheter/sverige/j...som-slav-hos-is-moter-is-anhangare-i-sverige/

“Jamila upplevde ofattbara övergrepp som slav hos IS“

“Det jag inte kan glömma är mamman och barnet, upprepar hon, igen och igen. Mamman var inspärrad tillsammans med Jamila. Hon hade en bebis som var nio månader. IS-terroristerna gav knappt de yazidiska kvinnorna någon mat, utom lite bröd som ofta var mögligt. – Mammans mjölk sinade och barnet skrek och skrek. Mamman kunde arabiska och grälade på fångvaktarna. Hon sa att hennes son grät av hunger för att de inte gav oss mat.

"En dag kom IS-männen in och slet spädbarnet ifrån henne. De var borta i två timmar, berättar Jamila.– Sen kom de med ett stort fat med kött och ris och sa: ”Här är din son. Vi har tillagat honom åt dig”. De sa till henne: ”Du sa ju att du var hungrig”...

Mamman som blev serverad sitt eget barn på ett fat med ris blev galen av sorg, berättar Jamila. – Hon tog köttbitarna från fatet, lyfte dem i sin famn och tryckte dem mot sitt bröst. Hon bara skrek...Huvudet låg på fatet, det hade de inte gjort något med. De hade tillagat de andra delarna av barnet”

Det är de här vidriga asen som JÖK-regeringen Löfven vill "återintegrera" i samhället med hjälp av bidrag, jobbstöd, körkort och bostad. Låt det sjunka in. Den styrande makteliten i landet tror på fullaste allvar att dessa barnamördare, våldtäktsmän och terrorister kan bli, och har rätt att få hjälp att bli, välfungerande medborgare i det svenska samhället. Dessa vidriga mänskliga avskräden som frivilligt anslutit sig till världens mest avskyvärda slaktarsekt, och som i dess regi sliter spädbarn ifrån sina mödrar för att därefter slakta, tillaga och servera dem tillbaka till sina mödrar, de ska ha inte bara ha rätt att som fria män och kvinnor spatsera runt i samhället, de ska dessutom få ekonomisk skattefinansierad hjälp att göra det. Och så undrar folk varifrån mitt sossehat kommer ifrån... Tvi fan för er, era jävla sossesvin! Jag hoppas att karma kommer ikapp er alla, illa jävla kvickt!
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Skatteverket! :huvet:huvet:huvet

Hur fan kan man ha en tjänst där man kan ladda ner PDF-filer där man ska fylla i uppgifter om försäljning av tidigare bostad, vilken ska skickas med som bilaga vid deklarationen. Men när man sedan väljer tjänsten "Bifoga fil" så tillåter de inte filer i PDF-format. W-T-F???
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Säljare på Blocket. (jag vet, man ska inte förvänta sig hyfs och vett av såna)

Men man kan väl iaf svara på hövligt ställda frågor om de kan tänka sig att skicka varan då jag inte prutar och gör klart att jag står för fraktkostnad.

Ibland kanske det är värt att köpa nytt så man slipper bli förbannad.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Den tidiga våren. 2 hojar blev klara i går men 3 hojar kvar att fixa, visserligen småsaker men i alla fall.:(
Och att fästingarna vaknat.:mad:
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Är i landet tallefjant och guleböj för att knega lite. Hotellet ligger väl 100 meter från en kyrka som tamejfaen ringer i klockorna varje kvart(!) Även nu på natten. Troligen hörs klockorna ända bort till brittiska öarna med tanke på ljudvolymen..

Jag ska upp tidigt och jobba, sluta helgmålsringa stup i kvarten!!1! :huvet
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Skatteverket! :huvet:huvet:huvet

Hur fan kan man ha en tjänst där man kan ladda ner PDF-filer där man ska fylla i uppgifter om försäljning av tidigare bostad, vilken ska skickas med som bilaga vid deklarationen. Men när man sedan väljer tjänsten "Bifoga fil" så tillåter de inte filer i PDF-format. W-T-F???

Skriv ut, scanna in och bifoga som bild i word-dokument...

... vilket inte är långt från hur om faktiskt verkar göra hos byråkraterna på försäkringskassan.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Skriv ut, scanna in och bifoga som bild i word-dokument...

... vilket inte är långt från hur om faktiskt verkar göra hos byråkraterna på försäkringskassan.

Tror faktiskt inte de accepterar word-dokument heller.
Eventuellt kan det vara så att jag kan fylla i uppgifterna digitalt och då inte behöver skicka in bilagan, men det är minst sagt lite oklart så jag ska ringa dem idag och höra hur de tänkt. Troligen kommer jag vara den enda i telefonkön, med tanke på att det är dekarationstider. :glömdet

Edit: Plats 458 i kön. Sweet!:huvet
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tror faktiskt inte de accepterar word-dokument heller.
Eventuellt kan det vara så att jag kan fylla i uppgifterna digitalt och då inte behöver skicka in bilagan, men det är minst sagt lite oklart så jag ska ringa dem idag och höra hur de tänkt. Troligen kommer jag vara den enda i telefonkön, med tanke på att det är dekarationstider. :glömdet

Edit: Plats 458 i kön. Sweet!:huvet

Nåja, det gick faktiskt väldigt fort att komma fram till en handläggare trots den något nedslående placeringen. Dock fick jag prata med en människa som svarade på precis varenda fråga med "jag tror...", "jag antar..." och "det borde...".
Inga som helst raka svar alltså, men det verkar som om det ska räcka med uppgifterna jag fyllt i i e-tjänsten, trots att de inte är lika detaljerade som de i pdf-bilagan. Myndigheter. :död
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Är i landet tallefjant och guleböj för att knega lite. Hotellet ligger väl 100 meter från en kyrka som tamejfaen ringer i klockorna varje kvart(!) Även nu på natten. Troligen hörs klockorna ända bort till brittiska öarna med tanke på ljudvolymen..

Jag ska upp tidigt och jobba, sluta helgmålsringa stup i kvarten!!1! :huvet
Knäpp ihop händerna, böj på nacken och be att de slutar, bönen hörsammas ju av den högsta ledningen i kyrkan. ;)
Må gud vara till för oss....
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Knäpp ihop händerna, böj på nacken och be att de slutar, bönen hörsammas ju av den högsta ledningen i kyrkan. ;)
Må gud vara till för oss....
Nu har jag fått reda på att det inte alls var en kyrka, utan rådhuset(!)
Jag vet inte vem det var som kom på denna idé men vederbörande borde späkas enligt de mest "gruesomme" metoder!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har jag fått reda på att det inte alls var en kyrka, utan rådhuset(!)
Jag vet inte vem det var som kom på denna idé men vederbörande borde späkas enligt de mest "gruesomme" metoder!
Det är ju bara för att se till att ingen norsk orkar jobba, du råkar bara vara i skottlinjen
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tack, den värmde!
Nu vid 22:00 drog de igång något som jag tyckte mig vagt känna igen. Djävulskapet spelade alltså en hel låt, som jag dessvärre inte kan definiera eftersom klingelklanget både är falskt och i otakt med sig själv. Tänk tjugo småungar som fått vars en bjällra (med olika ton) och en full dirigent som ska synka ihop en melodi av det.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack, den värmde!
Nu vid 22:00 drog de igång något som jag tyckte mig vagt känna igen. Djävulskapet spelade alltså en hel låt, som jag dessvärre inte kan definiera eftersom klingelklanget både är falskt och i otakt med sig själv. Tänk tjugo småungar som fått vars en bjällra (med olika ton) och en full dirigent som ska synka ihop en melodi av det.

Kan det vara samma som rådhuset i Örebro? :va :krama

https://www.youtube.com/watch?v=xuNNN7L3Ifs
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top