Idag är jag förbannad därför att...

Lasseåmål1

Medlem
Gick med
2 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda VFR 800
Idag är jag förbannad på Honda Sverige! Beställde nållager till länksystemet till backre dämpare den 21 februari, imorgon är det den 15 mars alltså snart en månad sedan å inte ett spår efter mina lager, blev en andra beställning i lördags den 9 mars, men nej då, inte ett spår efter dom heller ingen klagan på Honda center i Göteborg, vet att dom efterlyst varorna, men centrallager i Norrköping anser tydligen att dom inte behöver bry sig om varken kunder eller återförsäljare


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sådan är inte min erfarenhet, snarare ju hårdare man jobbar desto hårdare blir man knullad i arsulet. Men det beror väl på vem man jobbar åt kan jag tänka mig.

Happ, då blir man tvångsförflyttad in på en tradig kontorstjänst på måndag, muntert. :näsblod
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nållager beställer du från momentum annars,lite dyrt men fort. Säkert billigare än från honda iaf.
Idag är jag förbannad på Honda Sverige! Beställde nållager till länksystemet till backre dämpare den 21 februari, imorgon är det den 15 mars alltså snart en månad sedan å inte ett spår efter mina lager, blev en andra beställning i lördags den 9 mars, men nej då, inte ett spår efter dom heller ingen klagan på Honda center i Göteborg, vet att dom efterlyst varorna, men centrallager i Norrköping anser tydligen att dom inte behöver bry sig om varken kunder eller återförsäljare


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Lasseåmål1

Medlem
Gick med
2 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda VFR 800
Främst bredden som skiljer mycket, å så är det en distans som är lite kinkig med längden, sedan vill man ju inte fräsa om en sådan bärande detalj i aluminium, kan bli katastrofalt om den brister!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
now-installing-spring-loading-please-wait-31-installation-failed-32262071.png
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Speciallager, så kallade ritningslager, passar bara med Honda original tyvärr!


Skickat från min iPad med Tapatalk

Sickna jävla dumheter

Det är väl det som kallas "Honda-kvalitet". :hihi
Vad är det för Honda som går sönder förresten, trodde de var skottsäkra? :va

Nya Triumph kör med standardmått. :tummenupp

Kan väl ha att göra med att de i början inte hade råd utan t.ex. använde samma koppling till alla hojar, från 3-cylindrig 750 till 4-cylindrig 1200 för att spara pengar. Daytona T595 var deras första SportHoj men också den första som lämnade modultänkandet. Men lagren i motorn hade fortfarande standardmått. :tummenupp
 

Lasseåmål1

Medlem
Gick med
2 Apr 2018
Ort
Göteborg
Hoj
2008 Honda VFR 800
Det mesta är väl standard även på Hondan, men finns iallafall ett par nållager som inte är det vad jag vet!


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nya Triumph kör med standardmått. :tummenupp

Kan väl ha att göra med att de i början inte hade råd utan t.ex. använde samma koppling till alla hojar, från 3-cylindrig 750 till 4-cylindrig 1200 för att spara pengar. Daytona T595 var deras första SportHoj men också den första som lämnade modultänkandet. Men lagren i motorn hade fortfarande standardmått. :tummenupp
Designers är ju rätt otroliga.. ett standardlager i ett standard hål hade nog gjort jobbet lika bra som ett svindyrt ovanligt dito..
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Designers är ju rätt otroliga.. ett standardlager i ett standard hål hade nog gjort jobbet lika bra som ett svindyrt ovanligt dito..

Visst gör det jobbet lika bra. Men om du tillverkar hundratusentals fordon så behöver du många lager. Om dessa är nästan som ett standardlager tvingar du kunderna att köpa dyra originaldelar.:fakta

Fult, men hur många här byter sådana lager? :7peta
Vi som inte byter hoj vartannat år utan behåller, och underhåller, våra SportHojar i mååånga år är en liten minoritet så tillverkarna kan skita i oss. :fakta

Tur för mig att det inte är en av Triumphs nackdelar... :Bugar
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Åas så är väl det där infernaliska lagret nåt man byter en gång på hojens livstid om den sköts någorlunda och lagret slipper bli vattenfyllt av nån ambitiös söndagsbajker med högtryckstvätt..
Visst gör det jobbet lika bra. Men om du tillverkar hundratusentals fordon så behöver du många lager. Om dessa är nästan som ett standardlager tvingar du kunderna att köpa dyra originaldelar.:fakta

Fult, men hur många här byter sådana lager? :7peta
Vi som inte byter hoj vartannat år utan behåller, och underhåller, våra SportHojar i mååånga år är en liten minoritet så tillverkarna kan skita i oss. :fakta

Tur för mig att det inte är en av Triumphs nackdelar... :Bugar
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Åas så är väl det där infernaliska lagret nåt man byter en gång på hojens livstid om den sköts någorlunda och lagret slipper bli vattenfyllt av nån ambitiös söndagsbajker med högtryckstvätt..

Helt rätt! Med kärlek omvårdnad så håller även en SportHoj uppåt 20 tusen mil. :tummenupp

Men misshandel, kallstarter med höga varv, bakhjulsåka och dåligt underhåll ökar behovet av lager... :tungan

Högtryckstvätt! :mad::mad::huvet
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Glasbit i armen som skadar Ulnarisnerven är ingen höjdare. Först och främst hoppas jag på att bli hyfsat återställd, men det kan ta hela sommaren. Vi får se om det blir något åka med MC i år.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top