Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Min kinesiska fyrhjuling har plötsligt bara en växel, långsamt framåt!:smasha
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Danskar i pist och liftkö.
Vad är det för mekanism som gör att Danskar blir ännu dummare i huvudet då de får på sig ett par skidor?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det är väl en blandning av..

71601.jpg

..och

20190206-170757.jpg

Utöver det att språkets uttal är så dåligt att det sänker resultat av utbildning på hemmaplan.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
..det ska vara så jävligt att få dit cylindrarna på en radfyra. Kolvringsjäklarna tar varje tillfälle i akt att glida undan o spreta med benen så man tappar greppet.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Snåljåp på Jula,

Försökte få snurr på en ärvd snöslunga när det var vitt som bäst häromdagen, 4-5 år gammal men ser ut som ny med nobbarna kvar på däcken och how to-lappen hängandes på handtaget. Sades att de aldrig fått bra fart på den från första början och jag satte igång. Den starta förvånansvärt lätt trots förmodad årgång på bempan men snövispen gjorde inte mkt väsen av sig.

Efter konstaterat att brytpinnarna var hela lyfte jag av kåpan och fann remmar i klass med kokt spaghetti. Goggla reda på en instruktionsbok som tyckte att jag skulle spänna vajern vilket jag gjorde men det saknades väl ungefär 200 varv för att det skulle göra någon nytta. Flyttade ett löphjul så nära ett drivande som jag våga, med reglaget på full fläkt kunde det kanske fungera och jag plocka ihop maskinen.

Väl ute i snön fräste den iväg som förväntat under två skoveltag för att sedan endast orka välla ut snön över maskin tills det blev stopp i röret. Eftet snabbt överläggande om att konvertera till kedjedrift såg jag att remmarna reades ut, ingen nästgårds men de går säkert att beställa.

Beställt o klart fick jag ett sms efter tre dagar, två remmar och ett par extra brytpinnar. Nu skulle dom dock ha 249 pengar per rem och vi pratar om korta kilremmar av förmodad sämsta kvalitet. Det ville inte heller presenteras längden på dom i reahörnan utan saldo, hepp.

Åtminstone ena remmen hade korrekt bild på hemsidan så där kunde man tydligt se att tillverkare och specifikation var detsamma som den jag beställt. Artikelnr skiljde sig dock åt och således priset. Nu är väl inte 498 pengar mot 198 något som sänker börsen men när maskin kostat uppskattningsvis 3000:- så är 500:- nämnvärt för ett par slitagedelar, kan tyckas. Nu kunde jag dock bara påvisa det lägre priset för snövispen då remmen för drivhjulen lyste med sin frånvaro på hemsidan.

I kassan fick jag medhåll, jo men det är helt klart samma rem, prata med Orvar där i kundtjänst. La fram min teori, efter att ha sett skärmen och hört uttalade tankar, pust, stånk o stön utöver att jag fått förklara 5 gånger att det är samma rem som ni har på hemsidan för 99:- kommer han fram till att det är olika artikelnr.

-Som jag sa men det är likadan rem?
-Ja vi jobbar ju efter artikelnr, kan vara en annan tillverkare.
- ..
-Jo fast nu står det samma tillverkare på remmen, specifikation och exakt samma tryck.

Sen gav jag upp med gubben, i kassan frågade grabben om vi löste det..
-Nä det verkade svårt.

Om den inte skjuter snö 11 meter enl. spec. sen ska jag reklamera maskin utan kvitto.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade dom varit kompetenta hade jag inte sett något problem att en minister lyfte löner på 2M/år. Är ju trots allt ett ganska mycket mer ansvar än gemene löneslav och deras inverkan på rikets välgång, chefer på större företag behöver ju inte vara många nivåer upp för att nå upp till det där.

Fast nu faller det ju tyvärr även på den aspekten... :huvet

Har dom?
Dom borde ju det, men mockar dom så brukar det ju vara folket som får ta smällen ändock. Sällan en minister som blir personligt ansvarig när dom dummar sig? Eller har jag missat något?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har dom?
Dom borde ju det, men mockar dom så brukar det ju vara folket som får ta smällen ändock. Sällan en minister som blir personligt ansvarig när dom dummar sig? Eller har jag missat något?
Jo gör dom nåt helt katastrofalt så kan de få bli landshövding nånstans
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Slåss för IS, mörda, våldta, och skända allt du kan: Du är välkommen hem när du tröttnat! Här, ta lite bidrag! Klart du ska ha hjälp med bostad och körkort, klart du ska återintegreras I samhället! Tack för att du slutat mörda och våldta otrogna!

Slåss mot IS och posera på bild med besegrade fiender: Avskum! Krigsbrott! Hur fan kan man göra så som du gjort!? Det blir buren, utan att passera gå!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...rnspappa-doms--poserade-med-doda-och-stympade

Samtidigt kallar vår kära public service dessa terrorister för aktivister, resenärer, stridande och andra mer humana termer. Anders Lindberg tycker att terrorister är minsann också människor...

Inte ett enda återvändande IS-kräk har åtalats för de vidrigheter som denna avskyvärda mördarsekt ägnar sig åt, men fan ta den som vågar stå upp emot dessa avskum! Då blir det fängelse, för vi måste ju "upprätthålla någon form av värdighet även inom krig"...

Detta kan vara något av det sjukaste hittills. Jag kräks på det svenska rättsväsendet och deras efterblivna moralkompass. Att diskutera bidrag och återintegreringsåtgärder för avhoppade IS-terrorister samtidigt som man dömer de som slåss mot asen till fängelse är en sådan otrolig skymf, en ren förolämpning, mot alla de som fallit offer för IS grymheter och mot de som riskerar livet för att stoppa det!

Fy fan rent ut sagt!
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hanif Bali har rantat ganska bra om det där på twitter de senaste dagarna.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Egentligen en småsak, men det förbannade antivirusprogrammet, vägrar att låta mig betala hojdelar på nätet. Eländet påstår att en heuristisk analys säger att webplatsen är suspekt. Nog inte sista gången AI jäklas med mig.
En ljuspunkt är att fanskapet är ett gratisprogram. Gäller bara att avinstallera det.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Egentligen en småsak, men det förbannade antivirusprogrammet, vägrar att låta mig betala hojdelar på nätet. Eländet påstår att en heuristisk analys säger att webplatsen är suspekt. Nog inte sista gången AI jäklas med mig.
En ljuspunkt är att fanskapet är ett gratisprogram. Gäller bara att avinstallera det.

Förhoppningsvis så kan du stoppa den modulen i programmet ett litet tag......
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top