Idag är jag förbannad därför att...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Förkyld. Och ögoninflammation.

Valpen min har dragit hem en massa smittor från rastgården. Ja, förskolan alltså. Där går även magsjuka, löss och svinkoppor.

Kanske ska vara glad att jag inte har plusmenyn? Bara snor och feber...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
En runda med bilen i fredags.
På väg hem känner jag hur det luktar glykol, snart därefter börjar tempmätaren stiga snabbt.
Åker in till kanten och kollar nivåerna. Såklart snustorrt i kylare och expansionskärl.
Precis vad jag behövde. Det är ju inte så att jag behöver bilen i gott skick för att dra ett flyttlass tvärs över landet snart. Eller jo...

Krypkör hem efter att ha fyllt på en liter kylarvätska jag haft liggande i bilen just för sådana här tillfällen. Väl hemma toppas systemet med mer vätska. Provstartar och allt verkar funka. Inget läckage som går att se med blotta ögat.
Kanske hade jag tur?

Såklart inte. I våndan över bilen tänkte jag inte på var jag parkerade, så morgonen efter satt en sån där gul lapp på vindrutan.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
En runda med bilen i fredags.
På väg hem känner jag hur det luktar glykol, snart därefter börjar tempmätaren stiga snabbt.
Åker in till kanten och kollar nivåerna. Såklart snustorrt i kylare och expansionskärl.
Precis vad jag behövde. Det är ju inte så att jag behöver bilen i gott skick för att dra ett flyttlass tvärs över landet snart. Eller jo...

Krypkör hem efter att ha fyllt på en liter kylarvätska jag haft liggande i bilen just för sådana här tillfällen. Väl hemma toppas systemet med mer vätska. Provstartar och allt verkar funka. Inget läckage som går att se med blotta ögat.
Kanske hade jag tur?

Såklart inte. I våndan över bilen tänkte jag inte på var jag parkerade, så morgonen efter satt en sån där gul lapp på vindrutan.

Ett kärleksbrev signerat Daniel Heltj***afelkn***ad Helldén värmer gott i vinterkylan.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Såklart inte. I våndan över bilen tänkte jag inte på var jag parkerade, så morgonen efter satt en sån där gul lapp på vindrutan.

De har blivit helt galna på sistone.
Min parkering är precis bredvid besöksparkeringen så det är ofta folk som tar fel.

Hände igen häromdagen.
Ringde p-bolaget som inget kunde göra, den här gången heller.
Satte en lapp i rutan på min bil att någon tagit min parkering (brukar göra det och det brukar fungera) och ställde mig på besöksparkeringen.

När jag kom tillbaka ett par timmar senare var min bil lappad men inte den som stod på min parkering, då fick jag ett psykbryt. :4skrika
Efter många om och men kunde jag dock riva lappen.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Köpte en ny dykdator för inte ens 2 veckor sen.
Hade första dyket med den idag.
Dålig sikt som fan i vattnet, jag och min buddy (man dyker alltid i par) lyckas trassla ihop oss lite och det slutar med att remmen till min dykdator går av och vi är inte ihoptrasslade längre.
Dykdatorn sjunker ner i mörkret och ingen av oss är certifierade att dyka tillräckligt djupt och vi är mot slutet av dyket så hade ändå inte haft tillräckligt med luft för att jaga efter den.
:huvet :huvet :huvet :död
Tur man är ledig imorgon så man kan ta några bärs ikväll iaf, men faaaan så lack man blir.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jävla pervos som måste ner under vattnet för att trassla runt - dom får la köra hydrohelioxdyk och hämta skiten 296m ner sen och byta ringar

Haha, sååå djupt ligger den inte, räcker gott och väl med vanlig "luft" för den som är certifierad.
Är först efter 40-50 meter som trimix börjar bli aktuellt, ingen vanlig dödlig människa utan rejäl uppbackning använder hydreliox öht, det är trimix eller heliox som gäller :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
hmm.. bytte jag den? Faán då är det bara att åka o köpa 13 nya lampor, vad händer om man kör utan instrument egentligen? :va

20181209-110756.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nä men det gick väl bra förutom sista myrägget som lossna o ramla ner i instrumentet. Kika ner o där låg den fan o dingla på kanten till avgrunden. Leta efter tejp men hitta ett magnetspröt först? Tjong jodå den var magnetisk var den :tummenupp
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Volvo. Måtte jävulen ta alla ingenjörer! :mad:

Får köra runt en vecka med ett as som håller på och piper å tjuter å larmar öronbedövande för att en sensorjävel gett upp, igen, 7 gången på två år?

Konatruerar man skiten så det inte håller bättre än så så kan man väl ge fan i att montera ett tjutande larm på skiten i alla fall? :4skrika
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Haha köpa nya bilar
Volvo. Måtte jävulen ta alla ingenjörer! :mad:

Får köra runt en vecka med ett as som håller på och piper å tjuter å larmar öronbedövande för att en sensorjävel gett upp, igen, 7 gången på två år?

Konatruerar man skiten så det inte håller bättre än så så kan man väl ge fan i att montera ett tjutande larm på skiten i alla fall? :4skrika

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Hade ju möjligen hjälpt om det var en parkeringshjälp som jävlats. Det är alltså lufttryckssensorn till bromssystemet på jobbets fm9'a. Så nej, det är inte så enkelt att trycka av aset, och med köra en vecka så pratar vi alltså 8 timmar om dagen i något som låter som en scen ur en katastroffilm med något jävla kärnkraftverk. En timme in och huvudvärken är total. :mad:
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top