Idag är jag förbannad därför att...

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Jävlar va' Postnords hemsida suger stor elefantdrule!!
Försöker betala avgiften för en leverans från Asien...
Går FAN inte!!
Händer inget när jag klickar på länken där det ska göras... :huvet
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Grillförbudet i Skåne suger fet hästballe, omfattar ALLA typer av grillar...
Jag bor på fjärde våningen i stan och har en elgrill på balkongen.
Risken för att den ska kunna sätta eld på något är lika med noll och det fattar vem som helst, men kan lova att någon jävla paragrafryttare hade lackat ur och anmält om dom sett att man drog igång den.
Hoppas fan det kommer ett rejält ösregn snart... :sur
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Värre för friluftsfolk, man har ju typ gaskök i ryggan.

Är ute i bohuslän och det var så torrt i markerna så det sket jag i vandringslederna och körde på
campingplatser istället
 

Str3 R

Guest
Jä... rövhål och ligga tätt bakom på 73:an i hög fart! Dög inte 140 eller..?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Grillförbudet i Skåne suger fet hästballe, omfattar ALLA typer av grillar...
Jag bor på fjärde våningen i stan och har en elgrill på balkongen.
Risken för att den ska kunna sätta eld på något är lika med noll och det fattar vem som helst, men kan lova att någon jävla paragrafryttare hade lackat ur och anmält om dom sett att man drog igång den.
Hoppas fan det kommer ett rejält ösregn snart... :sur
Man får grilla innomhus....
Kanske inte så lämpligt med kol eller gasolgrill iofs :crash
Men elgrill under köksfläkten funkar ju :tungan
 

Str3 R

Guest
Dems kanske va snuttar som filmade dems efter som dems körde 30 för fort?

Nä, han låg och fiskörde i Västerhaninge så jag körde om. Vid vägbygget i Handen hade han hittat farten och kom ikapp (där först ja). Jag ökade men den filuren tryckte på bakom med nån halvmeters avstånd. Får väl stryk av tanten sin om han inte hinner hem i tid en söndag, vad vet jag. En VW pickis... Säger ju allt.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Nä, han låg och fiskörde i Västerhaninge så jag körde om. Vid vägbygget i Handen hade han hittat farten och kom ikapp (där först ja). Jag ökade men den filuren tryckte på bakom med nån halvmeters avstånd. Får väl stryk av tanten sin om han inte hinner hem i tid en söndag, vad vet jag. En VW pickis... Säger ju allt.

Äh, man släpper gasen och tömmer spolarburken hajar du väl.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Man får grilla innomhus....
Kanske inte så lämpligt med kol eller gasolgrill iofs :crash
Men elgrill under köksfläkten funkar ju :tungan

Har en fet Weber Pulse2000, går knappt in under fläkten :D
Hade luktat bra jävla mycket i lägenheten också, liiite ryker det om man inte totaltvättar den efter varje användning och vem fan orkar det :gnissla
Köksfläkten i lägenheten är av modell stenålder, inget sug öht i den haha
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det var ju inte ens nära, men det är inte det värsta..

..det är jag som valt fel bromsklotsar :4skrika Valde rätt bromssystem för bromsoket men tog uppenbarligen det andra för beläggen, ibland är det hål i skallen. Nu har jag ett nytt bromsok och 0.5-2 mm kvar på klotsarna.

20180729-132513.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Semester, varmt som fan.

Började med att besöka några bilnasare, här ska tjackas ny careta.
Visade sig vara VM i tröttmössa, ingen orkade lyfta på arslet.
Sket i dems, åkte till Esso ( ja, kycklingar, det heter så ) och köpte kaffe å bulle, locket till koppen fastnade i stereon och fyllde mittkonsollen med kaffe, sweet.

Gick in på gubbdagis för att handla lite laddbara batterier, den fete herrn bakom mig i kassan körde på mina hälar med kundvagnen, fick en hint om att jag stod i vägen, men informerade vederbörande om att jag faktiskt vill betala varan jag har i handen, ja, utan korg.

Funderade på om jag skulle ta upp diskussionen utanför varuhuset, men tänkte igenom scenariot några sekunder ( argumentation, polis, rättegång, advokatkostnader osv, och gick bara ut, glad att jag lärt mig läxan i livet :tummenupp

Well, kom hem och naturligtvis slutade fjärrkontrollen till garageporten fungera just idag och givetvis blev jag tvungen att kliva ur bilfan för att öppna och självklart kom det en aggresiv jävla pappskalle och gapade för att jag stod i vägen i 30 sekunder.

Knep käft, öppnade dörren och körde ner bilen, gick upp i gången för att stänga porten och såg att ena skyltlyktan slocknat.

Gick hem, hämtade verktygslådan, glödlampor och gick tillbaka till garaget.
Låste upp bilen, öppnade bakluckan, ställde ner Kamasa-satsen och öppnade den....upp och ner.

Hela bagaget fullt med små jävla hylsor och bits av alla de slag.
Varmt så inihelvete i garaget.
Skruvade bort glasen till nr-ljusen, bytte glödisar, satte ihop skiten, plockade ihop verktygen, stängde bakluckan.

Poff, ena lampan pajade.
Tog isär, satte i ny lampa, verkade glappa, rörde lite på den, poff så gick säkringen.

Gick hem, tog en kall dusch, öppnade en kall öl och här sitter jag nu.


bajs
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
:crash :rofl Tycker synd om dig, men kan samtidigt inte låta bli att skatta som fan.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Semester, varmt som fan.

Började med att besöka några bilnasare, här ska tjackas ny careta.
Visade sig vara VM i tröttmössa, ingen orkade lyfta på arslet.
Sket i dems, åkte till Esso ( ja, kycklingar, det heter så ) och köpte kaffe å bulle, locket till koppen fastnade i stereon och fyllde mittkonsollen med kaffe, sweet.

Gick in på gubbdagis för att handla lite laddbara batterier, den fete herrn bakom mig i kassan körde på mina hälar med kundvagnen, fick en hint om att jag stod i vägen, men informerade vederbörande om att jag faktiskt vill betala varan jag har i handen, ja, utan korg.

Funderade på om jag skulle ta upp diskussionen utanför varuhuset, men tänkte igenom scenariot några sekunder ( argumentation, polis, rättegång, advokatkostnader osv, och gick bara ut, glad att jag lärt mig läxan i livet :tummenupp

Well, kom hem och naturligtvis slutade fjärrkontrollen till garageporten fungera just idag och givetvis blev jag tvungen att kliva ur bilfan för att öppna och självklart kom det en aggresiv jävla pappskalle och gapade för att jag stod i vägen i 30 sekunder.

Knep käft, öppnade dörren och körde ner bilen, gick upp i gången för att stänga porten och såg att ena skyltlyktan slocknat.

Gick hem, hämtade verktygslådan, glödlampor och gick tillbaka till garaget.
Låste upp bilen, öppnade bakluckan, ställde ner Kamasa-satsen och öppnade den....upp och ner.

Hela bagaget fullt med små jävla hylsor och bits av alla de slag.
Varmt så inihelvete i garaget.
Skruvade bort glasen till nr-ljusen, bytte glödisar, satte ihop skiten, plockade ihop verktygen, stängde bakluckan.

Poff, ena lampan pajade.
Tog isär, satte i ny lampa, verkade glappa, rörde lite på den, poff så gick säkringen.

Gick hem, tog en kall dusch, öppnade en kall öl och här sitter jag nu.


bajs

Tuff dag. Men du har åtminstone semester och det är inte du som är varken trött i mössan, fet, eller aggressiv pappskalle. Tänk hur jävligt de måste ha det, de måste ju leva med sig själva. :krama
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tuff dag. Men du har åtminstone semester och det är inte du som är varken trött i mössan, fet, eller aggressiv pappskalle. Tänk hur jävligt de måste ha det, de måste ju leva med sig själva. :krama

:tummenupp SÅ. JÄVLA. BRA. SVAR. :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top