Idag är jag förbannad därför att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mnja... *host* Nu är ju inte streeten begåvad med mer än 106 hkr. För det andra tar jag bilen eftersom parkeringen är på baksidan av jobbet, ensamt och usel utsikt. Trist och komma ut i full utstyrsel efter jobbet och hojen är borta på kvällen. Mr Grey och jag är bundisar och Mr Grey ska med hem. :)
Tragiskt.. otrimmad hoj, som man inte kan använda när man vill.. fattar att du är förbannad!
Att du sen döpt den efter nån pisk och fisting entusiast från tjejlitteraturen gör ju inte saken bättre
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Tragiskt.. otrimmad hoj, som man inte kan använda när man vill.. fattar att du är förbannad!
Att du sen döpt den efter nån pisk och fisting entusiast från tjejlitteraturen gör ju inte saken bättre

Haha, kanske borde döpa den till Grålle.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tragiskt.. otrimmad hoj, som man inte kan använda när man vill.. fattar att du är förbannad!
Att du sen döpt den efter nån pisk och fisting entusiast från tjejlitteraturen gör ju inte saken bättre

Haha, kanske borde döpa den till Grålle.

Du får köpa en 15 år gammal Thruxton som pendlarhoj. Tyngre, slöare, fulare och inte stöldbegärlig! :D

Och använda din trevliga hoj till trevlig hojåkning! :tummenupp :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
15 år gammal thruxton är väl astrevlig? :va

As? Njaäe.. Trevlig? Inte jämfört med en Street Triple R som inte är tyngre, slöare men stöldbegärlig. Sedan har man haft en konstruktör och formgivare vijlket jag gillar..

Fulare? Har du fått hjärnblödning gubbe?

Smaken är som baken. Hjärnblödning, eller för många pints, hade den, de som ritade registerkåpan i alla fall. :D Sen att linjerna är lika tilltalande som proportionerna på tilläggsisolerade hus där fönstrena sitter flera dm in är en sak man kanske inte ser...

Men den är alltså inte fulare däremot tyngre, slöare och inte stöldbegärlig!:tungan

Den nya däremot har snygg registerkåpa och linjer som är en fröjd för ögat. Tillräckligt med hästar och väghållning för att ha kul på bana har den också. Men då är den inte lika bra som pendlarhoj istället för "Herr Grå" och lite dyrare också... :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
As? Njaäe.. Trevlig? Inte jämfört med en Street Triple R som inte är tyngre, slöare men stöldbegärlig. Sedan har man haft en konstruktör och formgivare vijlket jag gillar..



Smaken är som baken. Hjärnblödning, eller för många pints, hade den, de som ritade registerkåpan i alla fall. :D Sen att linjerna är lika tilltalande som proportionerna på tilläggsisolerade hus där fönstrena sitter flera dm in är en sak man kanske inte ser...

Men den är alltså inte fulare däremot tyngre, slöare och inte stöldbegärlig!:tungan

Den nya däremot har snygg registerkåpa och linjer som är en fröjd för ögat. Tillräckligt med hästar och väghållning för att ha kul på bana har den också. Men då är den inte lika bra som pendlarhoj istället för "Herr Grå" och lite dyrare också... :)
Gillar man kantiga plastbitar(som majoriteten av spothojsfolk gör) kan man egentligen inte uttala sig om estetik, men du har helt rätt i att "registerkåpan" ser mer "rätt" ut med luckan för "brytarspetsar" på dom nya. Men det är för mycket fejkat bjäfs typ monobloc kopior och trams på dom för att det ska kännas ok.
I övrigt ser dom bara bulligare och klumpigare ut plus att dom har fel sorts vevaxel för en triumphtwin..
Och retrohojar kan ju för fan inte ha vattenkylda klumpar till motorer..
Tar hellre en luftkyld borrad till 1100cc med runt hundra hästar alla dar i veckan, men det är ju en smaksak som sagt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Gillar man kantiga plastbitar(som majoriteten av spothojsfolk gör) kan man egentligen inte uttala sig om estetik, men du har helt rätt i att "registerkåpan" ser mer "rätt" ut med luckan för "brytarspetsar" på dom nya. Men det är för mycket fejkat bjäfs typ monobloc kopior och trams på dom för att det ska kännas ok.
I övrigt ser dom bara bulligare och klumpigare ut plus att dom har fel sorts vevaxel för en triumphtwin..
Och retrohojar kan ju för fan inte ha vattenkylda klumpar till motorer..
Tar hellre en luftkyld borrad till 1100cc med runt hundra hästar alla dar i veckan, men det är ju en smaksak som sagt.

Nu tillhör jag inte majoriteten och har heller inte några kantiga plastbitar på någon motorcykel i garaget så då får jag kanske ha åsikter om vad som jag tycker är vackert? :va

Men jag håller med dig om att det ska vara äkta och inte fusk, ett stötstångsrör ska innehålla stötstänger annars är det trams. Därför sitter det brytarspetsar bakom locket på registerkåpan på min tvåcylindriga Triumph! :fakta Visst kräver dessa lite skötsel och omvårdnad men funktionen är inte digital vilket jag gillar! :tummenupp

Få av oss är objektiva när det gäller motorcyklar. Man ska köra det man gillar och gillar man en 15 år gammal Thruxton ska man köra det och inte en Street Triple R tycker jag.

Skönhet ligger hos betraktaren och världen vore bra tråkig om alla tyckte "rätt" hela tiden! :tungan

Grå-triumph-street-triple-r-26.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu tillhör jag inte majoriteten och har heller inte några kantiga plastbitar på någon motorcykel i garaget så då får jag kanske ha åsikter om vad som jag tycker är vackert? :va

Men jag håller med dig om att det ska vara äkta och inte fusk, ett stötstångsrör ska innehålla stötstänger annars är det trams. Därför sitter det brytarspetsar bakom locket på registerkåpan på min tvåcylindriga Triumph! :fakta Visst kräver dessa lite skötsel och omvårdnad men funktionen är inte digital vilket jag gillar! :tummenupp

Få av oss är objektiva när det gäller motorcyklar. Man ska köra det man gillar och gillar man en 15 år gammal Thruxton ska man köra det och inte en Street Triple R tycker jag.

Skönhet ligger hos betraktaren och världen vore bra tråkig om alla tyckte "rätt" hela tiden! :tungan

View attachment 443923
Jag hade ju hellre haft en speed triple isf, 675 känns lite.. pluttigt.
Fast allra helst en daytona t595.. dom gillar jag! Kommer garanterat bli en i framtiden. Och fler meridenhojar så klart..
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag hade ju hellre haft en speed triple isf, 675 känns lite.. pluttigt.
Fast allra helst en daytona t595.. dom gillar jag! Kommer garanterat bli en i framtiden. Och fler meridenhojar så klart..

106 hästar i en lätt hoj med väghållning och bromsar som en Babytona är inte pluttigt om man kört en! :7peta

Men jag föredrar också en 97-01 Daytona även om jag är snabbare på bana med en 675:a. Hör av dig när det är dags att köpa. Jag har kört några mil och sköter allt underhåll själv så jag har lite erfarenhet... :)




F,låt ämnesflykt, det här är ju mer :krama än :mad: här... :(
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Volvo lastvagnars jäkla pulka för inomhusbruk, har funkat bra i en par månader nu när vi haft torr värmebölja, men ett litet duggregn igår så börjar elektroniken direkt spela fan.
:gnissla

Hade ju varit komiskt om det inte varit så frustrerande. :4skrika
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har ju provkört 675r.. tyckte det var helt tyst och händelselöst i 240! Märktes bara på fartkamerorna att det gick fort.
106 hästar i en lätt hoj med väghållning och bromsar som en Babytona är inte pluttigt om man kört en! :7peta

Men jag föredrar också en 97-01 Daytona även om jag är snabbare på bana med en 675:a. Hör av dig när det är dags att köpa. Jag har kört några mil och sköter allt underhåll själv så jag har lite erfarenhet... :)




F,låt ämnesflykt, det här är ju mer :krama än :mad: här... :(
 

Str3 R

Guest
Du får köpa en 15 år gammal Thruxton som pendlarhoj. Tyngre, slöare, fulare och inte stöldbegärlig! :D

Och använda din trevliga hoj till trevlig hojåkning! :tummenupp :)
Problemet är att jag tycker Thruxton är snygg… :rodnar
Eller nja, i alla fall den grå R-modellen som kom förra året (tror jag att den gjorde ja). :)

Jag har två Triumph, och båda köpte jag för att jag tyckte de var fula. Den ena har en sadel som kunde sett bättre ut och sen har vi grodögonen på streeten… Sadeln övertygade mig att jag sitter bra, grodögonen, jag ska ju inte sitta och blänga på dom och nu tycker jag de t o m är asgulliga. :)
 
Last edited:

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Att någon slags jävla blåst tryckte ner vår nya paviljong så att den ser ut som någon hoppat på den.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Någon fitta med målvaktsreggad bil som tagit min parkering över tid och tydligen är det enda man kan göra att lappa ännu mer.

Så medans p-bots berget växer på bilen som står på min plats så är jag tvungen att överklaga böter för att jag står på gästparkering (trots bevis i rutan att jag får nyttja den tillfälligt från bostadsbolaget) för trehundrafemtielfte gången eftersom parkeringsbolaget anställer icke läskunniga idioter.

Fyfan vilket jävla skitland där man inte bara kan släpa iväg skiten :huvet
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Skruva bort plåtarna på bilen så hämtas den kvickt. Annars är det tre kontrollavgifter, sen kan den transporteras bort av p-bolaget.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top