Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tänkte vara förbannad över att jag har tandvärk.

Men sen såg jag ovanstående inlägg. Nu gör det ondare i hjärtat än i tanden. Efter att ha spenderat hela grundskolan i samma sits som den där grabben vet jag att det kan bli bättre, kanske till och med riktigt bra. Men än idag mer än 20 år senare skulle jag inte bemöda mig att pissa på mina plågoandar ens om de brann, de är varken glömda eller förlåtna.

Nu blev jag bara förbannad på mobbare i alla åldrar!
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag antar att vi alla är olika för jag hade nog rättat citatet, om nu inte poängen med det var att belysa skaparens okunskap.

Ordpolis? Nåja, jag tycker väl bara att man kan se till att städa på sin egen bakgård innan man börjar prata om de ”mindre begåvade”.

Jag gillar inte att städa och det blir ju så mycket roligare om man kastar sten i glashus.
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
:banana Va' glad jag blir!

Hoppas att du (eller den som får den i julklapp) kommer att gilla den. :)
Om du skulle bli intresserad av den exakta färdplanen så är det bara att höra av sig. :tummenupp

Idag kom den, skall bli intressant.

Färdplanen vore välkommen den med :D
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
På sistone har jag varit rätt förbannad på Google.

Denna underbara sökmotor som i internets ungdom lyckades hitta vad vi sökte efter och därför blev standard hos de flesta.

Nuförtiden verkar Google inte längre så sugna på att visa vad jag söker efter.
Problemet är att fullständigt irrellevanta länkar kommer upp när man söker, av den enkla anledningen att de betalat för att vara där.
Senast igår försökte jag hitta en indisk lunchbuffe. Google visade glatt 40 triljoner sökresultat, och inte en enda av dem hade lunchbuffe...

Fortsätter det såhär måste man nog söka sej vidare snart.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
På sistone har jag varit rätt förbannad på Google.

Denna underbara sökmotor som i internets ungdom lyckades hitta vad vi sökte efter och därför blev standard hos de flesta.

Nuförtiden verkar Google inte längre så sugna på att visa vad jag söker efter.
Problemet är att fullständigt irrellevanta länkar kommer upp när man söker, av den enkla anledningen att de betalat för att vara där.
Senast igår försökte jag hitta en indisk lunchbuffe. Google visade glatt 40 triljoner sökresultat, och inte en enda av dem hade lunchbuffe...

Fortsätter det såhär måste man nog söka sej vidare snart.

Pengar är ondska. :fakta
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
På sistone har jag varit rätt förbannad på Google.

Denna underbara sökmotor som i internets ungdom lyckades hitta vad vi sökte efter och därför blev standard hos de flesta.

Nuförtiden verkar Google inte längre så sugna på att visa vad jag söker efter.
Problemet är att fullständigt irrellevanta länkar kommer upp när man söker, av den enkla anledningen att de betalat för att vara där.
Senast igår försökte jag hitta en indisk lunchbuffe. Google visade glatt 40 triljoner sökresultat, och inte en enda av dem hade lunchbuffe...

Fortsätter det såhär måste man nog söka sej vidare snart.

Om man på googles sida söker på "sökmotor på internet" blir de första träffarna sidor med listor på sökmotorer.
Den första sökmotorn som kommer i resultatlistan är yahoo sök. :lol
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
När jag kom till jobbet i morse och skulle parkera på en av våra hyrda parkeringar så möttes jag av någon form av arbetsfordon som höll på att lasta av material från en lastbil och en jävla gubbe i varselkläder som förklarade för mig att jag inte kunde parkera där just nu, för de håller på och lastar av.
"Du kan väl ställa dig någon annanstans tills vi är klara. Det tar bara någon timme eller så."
Jag såg tydligen lite undrande ut inför detta förslag för han följde upp med "Ja, du avgör ju själv om du vill ha en bucklig bil eller inte."

Hade gubbfan haft lite vettigare ton, hade det varit en allmän parkering, eller om jag åtminstone hade hunnit få i mig morgonkaffet så är det möjligt att jag inte reagerat, men just idag fuckade det upp hela min morgon.

Nu slutade det med att jag fick ställa mig på gatan ett par kvarter bort, och inte fan orkar jag gå och flytta på bilen när de är klara med sitt jobb så jag betalade parkeringsavgift för hela dagen.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
På sistone har jag varit rätt förbannad på Google.

Denna underbara sökmotor som i internets ungdom lyckades hitta vad vi sökte efter och därför blev standard hos de flesta.

Nuförtiden verkar Google inte längre så sugna på att visa vad jag söker efter.
Problemet är att fullständigt irrellevanta länkar kommer upp när man söker, av den enkla anledningen att de betalat för att vara där.
Senast igår försökte jag hitta en indisk lunchbuffe. Google visade glatt 40 triljoner sökresultat, och inte en enda av dem hade lunchbuffe...

Fortsätter det såhär måste man nog söka sej vidare snart.
Altavista ftw.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På sistone har jag varit rätt förbannad på Google.

Denna underbara sökmotor som i internets ungdom lyckades hitta vad vi sökte efter och därför blev standard hos de flesta.

Nuförtiden verkar Google inte längre så sugna på att visa vad jag söker efter.
Problemet är att fullständigt irrellevanta länkar kommer upp när man söker, av den enkla anledningen att de betalat för att vara där.
Senast igår försökte jag hitta en indisk lunchbuffe. Google visade glatt 40 triljoner sökresultat, och inte en enda av dem hade lunchbuffe...

Fortsätter det såhär måste man nog söka sej vidare snart.

Duckduckgo? :hihi
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
På sistone har jag varit rätt förbannad på Google.

Denna underbara sökmotor som i internets ungdom lyckades hitta vad vi sökte efter och därför blev standard hos de flesta.

Nuförtiden verkar Google inte längre så sugna på att visa vad jag söker efter.
Problemet är att fullständigt irrellevanta länkar kommer upp när man söker, av den enkla anledningen att de betalat för att vara där.
Senast igår försökte jag hitta en indisk lunchbuffe. Google visade glatt 40 triljoner sökresultat, och inte en enda av dem hade lunchbuffe...

Fortsätter det såhär måste man nog söka sej vidare snart.

Kollat om det är någon skillnad om du söker inkognito? Träffarna rangordnas inte enbart på vad du söker på just vid söktillfället, utan även baserat på vad som tros intressera dig baserat på dina andra intetnetvanor. Plus att rankingen påverkas av vad andra klickat på som sökt på samma sak, bl.a.

Kan ju likagärna vara sidorna som är dåligt optimerade än Google som hittar fel. Och de betalda ligger som annonser. Men det är ju inte enda sökmotorn, dock troligtvis den sökmotorn som har bäst koll på dig. ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har börjat snegla på andra. Trots att vårt förhållande varit jättebra sedan första stund våren 2016 är jag nu rädd att risken för otrohet är överhängande.

Vad ska jag ta mig till? Den förra gjorde jag det enda rätta med, gjorde slut innan jag klev på en ny. Men min nuvarande känner jag mig fortfarande helt uppe i. Vi är ju långt ifrån färdigutforskade av varann.

-Det är inte du. Det är jag.
En fras och kliché jag kan förstå sedan förra jag hade och det vi gick igenom tillsammans. Trots allt var vi inte kompatibla och jag gjorde som sagt det enda rätta.

Men min nuvarande Husqvarna 701 och jag är ju så lyckliga tillsammans. Är hojpolygami vägen till lycka, tro? Behöver vi kompletteras med en custom eller sportis? Eller behöver hon bara grövre skor att vandra med ibland? Eller är det vintervilan som spökar? Vi har ju inte setts på ett tag då garaget inte är på hemorten.

Äh, jag spetsar glöggen hårt så går det nog över.

God jul och gott nytt år!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top