Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det svagaste materialet i universum - hela verktyg.
Det starkaste materialet i universum - trasiga verktyg.
Skillnaden är den magiska knäppen. ????
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Något spån har flyttat min cykel (tramp) i cykelförrådet för de tyckte antagligen att den stod i vägen. Att rulla en cykel som är låst är måttligt begåvat så nu står jag med en trasig eker i bakhjulet... :dummer
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Något spån har flyttat min cykel (tramp) i cykelförrådet för de tyckte antagligen att den stod i vägen. Att rulla en cykel som är låst är måttligt begåvat så nu står jag med en trasig eker i bakhjulet... :dummer

Samtidigt någon annanstans i Stockholm skriver en annan cyklist ett argt inlägg om hans korkade granne som ställer cykeln mitt i vägen i förrådet så att han tvingas flytta cykeljäveln.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Samtidigt någon annanstans i Stockholm skriver en annan cyklist ett argt inlägg om hans korkade granne som ställer cykeln mitt i vägen i förrådet så att han tvingas flytta cykeljäveln.

Var nog snarare någon som tyckte att platsen jag ställde cykeln på (mot väggen i hörnet) var paxad.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Saxat från Joakim Lamottes sida:

”Jag är här”-aktivister försvarar sexualförbrytare.

Igår dömdes en av talespersonerna för ensamkommande afghaner för sexuellt övergrepp mot en minderårig flicka. När mannen skriver på sin Facebooksida att han kommer ta paus från medverkan i medier får han stöd av många svenska kvinnor i kommentarsfälten. Flera menar att han är oskyldigt dömd och anklagar den minderåriga flickan för lögner.

När jag läser kommentarerna slår det mig att många av namnen är bekanta. Ofta har jag sett dem i mina egna kommentarsfält när jag granskat våldtäkter. Men istället för att stå på offrens sida har de lagt all energi på att ge sig på personer som varit upprörda över vad som skett.

Misstanken börjar växa att det är personer som tillhör gruppen ”Jag är här”, som säger sig vilja motverka näthat men i själva verket ofta försöker tysta ner sådant som inte passar deras egen agenda. ”Jag är här” har exempelvis gjort flera riktade attacker mot min Facebooksida med syfte att försöka stänga ner den.

Mina misstankar gör att jag vill undersöka hur många av personerna i den sexualbrottsdömde mannens kommentarsfält som tillhör gruppen ”Jag är här”. Vidare granskning visar att nästan alla av de som skickar kramar och hjärtan till mannen som ofredade en flicka sexuellt förra året tillhör gruppen ”Jag är här”. Jag lyckas identifiera 22 stycken (21 kvinnor och 1 man) från ”Jag är här” som gör ett aktivt val att stötta en dömd sexualförbrytare och därmed förminska en minderårig flicka som tagit mod till sig att berätta om de övergrepp hon utsatts för.

Många av dessa människor kallar sig för feminister. Personligen undrar jag vad som slagit slint i deras huvuden.

Detta är vad ”Jag är här”-aktivisterna har skrivit på den dömde mannens Facebooksida:

”Jag är här”-aktivist nr 1 (kvinna):
Hoppas du kan börja se framåt snart igen och känna hopp inför framtiden. Och ja, du är en riktig feminist. Den bästa sorten!

”Jag är här”-aktivist nr 2 (kvinna):
Men vilka kontraster i livet. Men så jobbigt för dig. Ta hand om dig XXXX.

”Jag är här”-aktivist nr 3 (kvinna):
Hoppas du överklagat.

”Jag är här”-aktivist nr 4 (kvinna):
Det är viktigt att du tänker på dig själv just nu och att du gör det du orkar för din skull.

”Jag är här”-aktivist nr 5 (kvinna):
Jag har aldrig träffat dig men mitt hjärta vet att du är oskyldig. Ta hand om dig. Det är de starkaste, modigaste och bästa människorna som blir utsatta för de värsta påhoppen.

”Jag är här”-aktivist nr 6 (kvinna):
Ta hand om dig!

”Jag är här”-aktivist nr 7 (kvinna):
Ta hand om dig bästa XXXX!

”Jag är här”-aktivist nr 8 (kvinna):
Så mycket du går igenom! Ta en paus nu och samla krafter!

”Jag är här”-aktivist nr 9 (kvinna):
Ta hand om dig! Du är så viktig för mänskligheten!

”Jag är här”-aktivist nr 10 (kvinna):
Vi som varit med under utredning och domstol samt haft insyn i ärendet vet att du är utan skuld.

”Jag är här”-aktivist nr 11 (man):
Jag tror på dig. Och tror inte du är skyldig till detta. Hoppas du kan resa dig och gå vidare. Du har många som stöttar dig.

”Jag är här”-aktivist nr 12 (kvinna):
Ibland är det bara så jävla krångligt att vara människa! Men du är varken bättre eller sämre än tidigare.

”Jag är här”-aktivist nr 13 (kvinna):
Kram. Du vet var jag finns när du behöver mig. Ta hand om dig.

”Jag är här”-aktivist nr 14 (kvinna):
Styrka till dig!

”Jag är här”-aktivist nr 15 (kvinna):
??????

”Jag är här”-aktivist nr 16 (kvinna):
Jag har den djupaste respekt för dig och sörjer över att det finns illasinnade människor och orättvisa domslut. Kom snart tillbaka.

”Jag är här”-aktivist nr 17 (kvinna):
Käre fine XXXX. Vet att du aldrig skulle göra någon illa. Du som har ett så gott hjärta! Glöm aldrig att vi är så många som älskar dig och är tacksamma för allt du gjort!

”Jag är här”-aktivist nr 18 (kvinna):
Jag har varit så ledsen och arg för det du blivit utsatt för. Men jag hoppas att du vet att vi är många som tror på dig och som vet att du är oskyldig. Jag är övertygad om att det finns motiv bakom anklagelserna.

”Jag är här”-aktivist nr 19 (kvinna):
Smärtan för dig personligen förstås. Ur ett allmänt perspektiv kan vi bara beklaga alla de stackars människor som ser som enda utväg att hävda sig i livet genom att spotta på någon annan.

”Jag är här”-aktivist nr 20 (kvinna):
Ledsen att höra detta. Ta hand om dig.

”Jag är här”-aktivist nr 21 (kvinna):
Älskade XXXX, ingen skulle väl tro en sådan sak om dig. Vila och ta det lugnt i all den tid som behövs.

”Jag är här”-aktivist nr 22 (kvinna):
Ta hand om dig! Kärlek och styrka!
22405601_151924902077517_8909118276055988233_n.jpg22405859_151924765410864_7207790018351746670_n.jpg22459400_151924838744190_8031394370537408054_o.jpgjagarhar-1.jpgjagarhar-2.jpgjagarhar-3.jpgjagarhar-4.jpg

#JagÄrSär går från klarhet till klarhet, sympatisera med förövaren hellre än offret... Fan är det för fel på folk?? :huvet
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Saxat från Joakim Lamottes sida:

”Jag är här”-aktivister försvarar sexualförbrytare.

Igår dömdes en av talespersonerna för ensamkommande afghaner för sexuellt övergrepp mot en minderårig flicka. När mannen skriver på sin Facebooksida att han kommer ta paus från medverkan i medier får han stöd av många svenska kvinnor i kommentarsfälten. Flera menar att han är oskyldigt dömd och anklagar den minderåriga flickan för lögner.

När jag läser kommentarerna slår det mig att många av namnen är bekanta. Ofta har jag sett dem i mina egna kommentarsfält när jag granskat våldtäkter. Men istället för att stå på offrens sida har de lagt all energi på att ge sig på personer som varit upprörda över vad som skett.

Misstanken börjar växa att det är personer som tillhör gruppen ”Jag är här”, som säger sig vilja motverka näthat men i själva verket ofta försöker tysta ner sådant som inte passar deras egen agenda. ”Jag är här” har exempelvis gjort flera riktade attacker mot min Facebooksida med syfte att försöka stänga ner den.

Mina misstankar gör att jag vill undersöka hur många av personerna i den sexualbrottsdömde mannens kommentarsfält som tillhör gruppen ”Jag är här”. Vidare granskning visar att nästan alla av de som skickar kramar och hjärtan till mannen som ofredade en flicka sexuellt förra året tillhör gruppen ”Jag är här”. Jag lyckas identifiera 22 stycken (21 kvinnor och 1 man) från ”Jag är här” som gör ett aktivt val att stötta en dömd sexualförbrytare och därmed förminska en minderårig flicka som tagit mod till sig att berätta om de övergrepp hon utsatts för.

Många av dessa människor kallar sig för feminister. Personligen undrar jag vad som slagit slint i deras huvuden.

Detta är vad ”Jag är här”-aktivisterna har skrivit på den dömde mannens Facebooksida:

”Jag är här”-aktivist nr 1 (kvinna):
Hoppas du kan börja se framåt snart igen och känna hopp inför framtiden. Och ja, du är en riktig feminist. Den bästa sorten!

”Jag är här”-aktivist nr 2 (kvinna):
Men vilka kontraster i livet. Men så jobbigt för dig. Ta hand om dig XXXX.

”Jag är här”-aktivist nr 3 (kvinna):
Hoppas du överklagat.

”Jag är här”-aktivist nr 4 (kvinna):
Det är viktigt att du tänker på dig själv just nu och att du gör det du orkar för din skull.

”Jag är här”-aktivist nr 5 (kvinna):
Jag har aldrig träffat dig men mitt hjärta vet att du är oskyldig. Ta hand om dig. Det är de starkaste, modigaste och bästa människorna som blir utsatta för de värsta påhoppen.

”Jag är här”-aktivist nr 6 (kvinna):
Ta hand om dig!

”Jag är här”-aktivist nr 7 (kvinna):
Ta hand om dig bästa XXXX!

”Jag är här”-aktivist nr 8 (kvinna):
Så mycket du går igenom! Ta en paus nu och samla krafter!

”Jag är här”-aktivist nr 9 (kvinna):
Ta hand om dig! Du är så viktig för mänskligheten!

”Jag är här”-aktivist nr 10 (kvinna):
Vi som varit med under utredning och domstol samt haft insyn i ärendet vet att du är utan skuld.

”Jag är här”-aktivist nr 11 (man):
Jag tror på dig. Och tror inte du är skyldig till detta. Hoppas du kan resa dig och gå vidare. Du har många som stöttar dig.

”Jag är här”-aktivist nr 12 (kvinna):
Ibland är det bara så jävla krångligt att vara människa! Men du är varken bättre eller sämre än tidigare.

”Jag är här”-aktivist nr 13 (kvinna):
Kram. Du vet var jag finns när du behöver mig. Ta hand om dig.

”Jag är här”-aktivist nr 14 (kvinna):
Styrka till dig!

”Jag är här”-aktivist nr 15 (kvinna):
??????

”Jag är här”-aktivist nr 16 (kvinna):
Jag har den djupaste respekt för dig och sörjer över att det finns illasinnade människor och orättvisa domslut. Kom snart tillbaka.

”Jag är här”-aktivist nr 17 (kvinna):
Käre fine XXXX. Vet att du aldrig skulle göra någon illa. Du som har ett så gott hjärta! Glöm aldrig att vi är så många som älskar dig och är tacksamma för allt du gjort!

”Jag är här”-aktivist nr 18 (kvinna):
Jag har varit så ledsen och arg för det du blivit utsatt för. Men jag hoppas att du vet att vi är många som tror på dig och som vet att du är oskyldig. Jag är övertygad om att det finns motiv bakom anklagelserna.

”Jag är här”-aktivist nr 19 (kvinna):
Smärtan för dig personligen förstås. Ur ett allmänt perspektiv kan vi bara beklaga alla de stackars människor som ser som enda utväg att hävda sig i livet genom att spotta på någon annan.

”Jag är här”-aktivist nr 20 (kvinna):
Ledsen att höra detta. Ta hand om dig.

”Jag är här”-aktivist nr 21 (kvinna):
Älskade XXXX, ingen skulle väl tro en sådan sak om dig. Vila och ta det lugnt i all den tid som behövs.

”Jag är här”-aktivist nr 22 (kvinna):
Ta hand om dig! Kärlek och styrka!
View attachment 439569View attachment 439570View attachment 439571View attachment 439580View attachment 439581View attachment 439582View attachment 439583

#JagÄrSär går från klarhet till klarhet, sympatisera med förövaren hellre än offret... Fan är det för fel på folk?? :huvet

Bedrövligt. Dålig reklam för afghaner:gnissla
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
https://www.expressen.se/nyheter/ingen-forundersokning-mot-dan-eliasson/

"Det blir ingen förundersökning mot rikspolischef Dan Eliasson efter att ett externt företag fick tillgång till polisens personal- och lönesystem eftersom inga uppgifter kom att lämnas ut.

Det har överåklagare Anders Jakobsson nu beslutat.

– Ingen person har lidit skada, säger Jakobsson.

Han konstaterar dock att rikspolischefen bröt mot säkerhetsskyddsförordningen när han fattade beslut om att strunta i kryptering.

Det var i september som Ekot och P4 Stockholm avslöjade att rikspolischefen Dan Eliasson under 2015 beslutade att ge ett privat företag åtkomst till hemlig och känslig information från Polismyndighetens personal- och lönesystem.
"Strider mot säkerhetsskyddsförordningen"

Polisen valde att inte använda sig av Försvarsmaktens kryptosystem.

Enligt SR bröt beslutet mot säkerhetsskyddsförordningen.

Och det konstaterar även överåklagare Anders Jakobsson.

– Rikspolischefen har enligt min uppfattning inte haft rätt att ta det beslutet att man ska ha ett krypteringssystem som inte är godkänt av Försvarsmakten. Det är i strid mot säkerhetsskyddsförordningen, uppger Anders Jakobsson.
Dan Eliassons beslut hann inte orsaka någon skada

Åklagaren har granskat fallet och kommer fram till att förundersökning ändå inte ska inledas mot rikspolischef Dan Eliasson eftersom beslutet inte hann orsaka någon skada.

– Av det material jag som tagit del av framgår att Polismyndigheten inte har sänt eller röjt några hemliga uppgifter eller annan information ur systemet till den externa leverantören. Ingen person har därmed lidit skada, säger överåklagare Anders Jakobsson vid särskilda åklagarkammaren.

Har du hållit förhör med Dan Eliasson?

– Nej, det har inte varit aktuellt eftersom det inte inletts någon förundersökning, svarar Anders Jakobsson.

Expressen har sökt rikspolischefen för en kommentar. Dan Eliasson kommenterade nyligen sitt agerande i fallet för Ekot.

– Vi har inte skickat hemliga uppgifter till någon annan aktör. Vi har hanterat all hemlig information och känslig information på ett sätt som är förenligt med Säkerhetsskyddsförordningen.
"En arbetsrättslig bedömning av de berörda"

Lotta Gustavson, chefsjurist vid polismyndigheten, uppger att man nu ska göra en arbetsrättslig bedömning av ärendet.

– En arbetsrättslig bedömning av dem som berörs av åklagarens beslut kommer nu att göras i sedvanlig ordning, säger Gustavson."

Att medvetet bryta mot lagen är alltså helt ok så länge inget händer. Bra att veta, ska hänvisa till detta ifall jag blir tagen för fortkörning eller liknande utan att ha orsakat en olycka. "Jag må ha brutit mot lagen, men inget hände ju så ni kan inte göra något!". Är det så vi ska tolka detta, verkligen?

Jävla idioter :mad:
 

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Hmmm,
hur mycket jag än ogillar pampfasoner i allmänhet, och Eliasson i synnerhet......

så står det väl ändå att ingen säkerhetsklassad information röjts, dvs de/han beslutade att bryta mot lagen men hann aldrig genomföra det praktiskt. En mer relevant liknelse blir då att farbror blå givetvis inte kan ta dig för fortkörning för att du skrivit på nätet att du tänker köra för fort någon gång snart.

Räddad av klockan alltså.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hmmm,
hur mycket jag än ogillar pampfasoner i allmänhet, och Eliasson i synnerhet......

så står det väl ändå att ingen säkerhetsklassad information röjts, dvs de/han beslutade att bryta mot lagen men hann aldrig genomföra det praktiskt. En mer relevant liknelse blir då att farbror blå givetvis inte kan ta dig för fortkörning för att du skrivit på nätet att du tänker köra för fort någon gång snart.

Räddad av klockan alltså.

Jag håller inte riktigt med där. Rent praktiskt genomfördes lagbrottet, att främmande part fick tillgång till svenska säkerhetssystem utan giltig säkerhetskryptering. Trots att försvarsmakten sagt nej. Att ingen skadlig information hann delges den främmande parten är enligt mig oväsentligt, det hade lika gärna kunnat ske. Förutsättningarna fanns där. Det är det jag menar är principiellt detsamma som fortkörningen. Av artikeln framgår att man givetvis ska förhålla sig efter lagar och regler, men trots att man brutit mot gällande lagstiftning i detta fall så har ingen skada hunnit ske och man bedömer därför att inga reprimander är nödvändiga. Så som jag ser det är det ganska jämförbart med att jag kör för fort (jag utför lagbrott) men utan att köra på någon (ingen skada skedd, trots att jag utsatte annan part för risk och förutsättningarna för olycka fanns där) och således borde jag slippa böter trots att jag blivit påkommen med att utföra själva lagbrottet. Men så funkar det ju inte riktigt, vilket känns som ett ganska inkonsekvent tänk.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Och hur ”vet” man att ingen fått tillgång till några uppgifter?

Hur kollar man old school tex fota av skärmen när ett visst register visas lokalt på datorn? Etc
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och hur ”vet” man att ingen fått tillgång till några uppgifter?

Hur kollar man old school tex fota av skärmen när ett visst register visas lokalt på datorn? Etc

AUDIT-log på all access av data. Har datan blivit uppslagen av någon som inte ska titta på den så vet man.
Och man får ju hoppas att data klassad som hemlig för rikets säkerhet har gott om audit-logging runt sig. Jag menar, lagersaldosystemet som är en del av systemet jag bygger just nu har auditloggning, och det är inte ens speciellt hemliga saker inblandade. :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja men det kan ju vara visat av behörig (men fotograferat och sedan spritt av obehörig... eller dubbelskärm eller...)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja men det kan ju vara visat av behörig (men fotograferat och sedan spritt av obehörig... eller dubbelskärm eller...)

Har någon obehörig fotograferat när någon behörig varit inloggad så spelar det ju ingen som helst roll för säkerheten om andra även kunnat öppna informationen, då är det ett strukturellt fel som redan existerade.
Och vad menar du med dubbelskärm? :va
Dual-head setups påverkar inte auditloggning på servern, och om någon delar sin skärm med någon som inte ska ha tillgång till inforationen samtiigt som denne är inloggad och läser den informationen är det återigen ett strukturellt problem som redan existerade och är skilt från att obehöriga givits tillträde till systemet.
Det är inte omöjligt att de har så kass datasäkerhet, men isf är det en annan diskussion.

Att sedan använda kryptografi som inte är godkänd är ju jävligt dumt, eftersom att man åsidosätter den säkra datakanalen och då blir det genast ganska omöjligt att säga vem som snappat upp informationen under överföring och sedan kan läsa den i godan ro när krypteringen blivit knäckt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja vafan, jag är ingen dataexpert. Det jag menar är väl att även om systemets loggar inte säger att någon obehörig fått ta del av uppgifterna så kan det ju finnas sätt att komma runt systemets loggar om just det. Det är väl därför man har kryptering osv på uppgifterna, dvs de skall inte kunna läsas även om man kommer över informationen. Ej godkänd kryptering = risk = ej säkert längre.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Har sagt det förut, folk som envisas att åka med dimljusen tända tillsammans med halvljuset. Ät heljus, fuckerzz.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top