Idag är jag förbannad därför att...

Sky-rocket

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2017
Ort
Vallentuna
Hoj
Honda cbr 00
När två saker man vill vara med på dyker upp under samma kvartal, och självklart infaller på samma kväll inom mindre än en timme, så man absolut inte kan hinna med både och.
Bara för att det sedan skall vara heldött och man ska sitta i fem månader uttråkad och pilla navelludd 24 timmar i dygnet.
:mad:
Varför alltid samma lika? :huvet

Det är väl det som kallas murphys law :)
Vad är det du måste välja mellan?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bygghandel med självplock, plockar mina varor, lastar in dem i bilen, går till kassan för att betala och möts där av en annan totalsumma än den jag räknat fram på min lilla plocksedel. Tydligen har en vara ute på självplocket varit felskyltad och kostar mer än vad prislappen anger. Kassapersonalen: "priset har justerats och de har inte hunnit ändra det. Vill du lägga tillbaka varan eller betala det högre priset?"

Ja nä jag har ingen större lust att bära tillbaka x kilo sten från bilen till plocklagret så jag får väl vackert betala då :mad:

Har nog aldrig varit med om att priset för en felskyltad vara justeras upp när man väl kommer till kassan på det här sättet. Är det ens lagligt? :va Finns det inte någon slags regler för skyltat pris gäller eller liknande? :va Kutym från butiker brukar ju vara att sälja till utsatt pris eftersom deras misstag inte ska drabba kunden (detta har jag varit med om flera gånger), just i en sån här situation där jag burit tunga varor och lastat in i min bil och SEN får ett annat pris slängt i ansiktet känns ju halvskeptiskt om jag ska vara ärlig, annars kan man ju skylta varenda jävla vara hur lågt som helst, låta kunderna plocka på sig och sen bara "nä sorry, priset på lappen gäller inte, det här är din nya totalsumma. Betala eller lägga tillbaka??"... Nåja, nu vet jag att den affären värderar några kronor högre än nöjda kunder så nu vet jag ju vart jag inte ska vända mig i framtiden.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Fråga nästa gång om priserna stämmer innan du plockar .Annars får de själv samla ihop möget från marken
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bygghandel med självplock, plockar mina varor, lastar in dem i bilen, går till kassan för att betala och möts där av en annan totalsumma än den jag räknat fram på min lilla plocksedel. Tydligen har en vara ute på självplocket varit felskyltad och kostar mer än vad prislappen anger. Kassapersonalen: "priset har justerats och de har inte hunnit ändra det. Vill du lägga tillbaka varan eller betala det högre priset?"

Ja nä jag har ingen större lust att bära tillbaka x kilo sten från bilen till plocklagret så jag får väl vackert betala då :mad:

Har nog aldrig varit med om att priset för en felskyltad vara justeras upp när man väl kommer till kassan på det här sättet. Är det ens lagligt? :va Finns det inte någon slags regler för skyltat pris gäller eller liknande? :va Kutym från butiker brukar ju vara att sälja till utsatt pris eftersom deras misstag inte ska drabba kunden (detta har jag varit med om flera gånger), just i en sån här situation där jag burit tunga varor och lastat in i min bil och SEN får ett annat pris slängt i ansiktet känns ju halvskeptiskt om jag ska vara ärlig, annars kan man ju skylta varenda jävla vara hur lågt som helst, låta kunderna plocka på sig och sen bara "nä sorry, priset på lappen gäller inte, det här är din nya totalsumma. Betala eller lägga tillbaka??"... Nåja, nu vet jag att den affären värderar några kronor högre än nöjda kunder så nu vet jag ju vart jag inte ska vända mig i framtiden.

Iofs kan ju reglerna vara olika i Sverige, men här är åtminstone lagen att det är pris i kassan som gäller. Sen är det ju i mån om möjlighet självklart bra goodwill att ge kunden skyltet pris oberoende.
Jag har undrat om det inte skulle vara bättre att inte sätta ut pris alls på hyllkanten då det ju ändå aldrig stämmer, och folk bara får frispel.
Bäst hade ju varit med elektroniska prislappar som ändrar pris när det uppdateras i kassan. Men såna lostar ju pengar.

Tyvärr är det något som blir vanligt när företagskulturen är att det är tufft att köra med minimalbemanning. :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Iofs kan ju reglerna vara olika i Sverige, men här är åtminstone lagen att det är pris i kassan som gäller. Sen är det ju i mån om möjlighet självklart bra goodwill att ge kunden skyltet pris oberoende.
Jag har undrat om det inte skulle vara bättre att inte sätta ut pris alls på hyllkanten då det ju ändå aldrig stämmer, och folk bara får frispel.
Bäst hade ju varit med elektroniska prislappar som ändrar pris när det uppdateras i kassan. Men såna lostar ju pengar.

Tyvärr är det något som blir vanligt när företagskulturen är att det är tufft att köra med minimalbemanning. :gnissla

I sverige är det pris på varan i butiken som gäller. Har de glömt ändra det så får affären helt sonika leva med att det lägre priset som står på varan i affären gäller.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bygghandel med självplock, plockar mina varor, lastar in dem i bilen, går till kassan för att betala och möts där av en annan totalsumma än den jag räknat fram på min lilla plocksedel. Tydligen har en vara ute på självplocket varit felskyltad och kostar mer än vad prislappen anger. Kassapersonalen: "priset har justerats och de har inte hunnit ändra det. Vill du lägga tillbaka varan eller betala det högre priset?"

Ja nä jag har ingen större lust att bära tillbaka x kilo sten från bilen till plocklagret så jag får väl vackert betala då :mad:

Har nog aldrig varit med om att priset för en felskyltad vara justeras upp när man väl kommer till kassan på det här sättet. Är det ens lagligt? :va Finns det inte någon slags regler för skyltat pris gäller eller liknande? :va Kutym från butiker brukar ju vara att sälja till utsatt pris eftersom deras misstag inte ska drabba kunden (detta har jag varit med om flera gånger), just i en sån här situation där jag burit tunga varor och lastat in i min bil och SEN får ett annat pris slängt i ansiktet känns ju halvskeptiskt om jag ska vara ärlig, annars kan man ju skylta varenda jävla vara hur lågt som helst, låta kunderna plocka på sig och sen bara "nä sorry, priset på lappen gäller inte, det här är din nya totalsumma. Betala eller lägga tillbaka??"... Nåja, nu vet jag att den affären värderar några kronor högre än nöjda kunder så nu vet jag ju vart jag inte ska vända mig i framtiden.

Prisinformationslagen (2004:347) säger att det som står i butiken är det du ska betala.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I sverige är det pris på varan i butiken som gäller. Har de glömt ändra det så får affären helt sonika leva med att det lägre priset som står på varan i affären gäller.

Se på fan.
Kan ju vara bra att veta att det är lite olika saker som gäller.
:tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Blocket-annonsörer är jävligt märkliga ibland.
"Dator säljes", jag frågar vad den har för minneskapacitet, säljaren ska "kolla".
Hör aldrig av honom igen.

En annan ska sälja ett par hörlurar, frågar om dom finns kvar?
- Jadå!
Vill du ha cash eller Swish?
Hör aldrig av honom igen.

En tredje vill köpa en produkt av mig, jag svarar på hans förfrågan att den finns kvar och jag kan köra hem den till honom om det är enklare.
Han svarar: ja, det vore ju toppen!!
Ok, vad har du för adress?
Hör aldrig av honom igen.

Ge fan i Blocket om du inte kan hantera en så enkel sak :mad::mad::mad:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Blocket-annonsörer är jävligt märkliga ibland.
"Dator säljes", jag frågar vad den har för minneskapacitet, säljaren ska "kolla".
Hör aldrig av honom igen.

En annan ska sälja ett par hörlurar, frågar om dom finns kvar?
- Jadå!
Vill du ha cash eller Swish?
Hör aldrig av honom igen.

En tredje vill köpa en produkt av mig, jag svarar på hans förfrågan att den finns kvar och jag kan köra hem den till honom om det är enklare.
Han svarar: ja, det vore ju toppen!!
Ok, vad har du för adress?
Hör aldrig av honom igen.

Ge fan i Blocket om du inte kan hantera en så enkel sak :mad::mad::mad:

Skulle aldrig bemöda mig att köpa något begagnat som kostar mindre än typ 20k nytt.

Inte värt skadan på psyket. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top