Idag är jag förbannad därför att...

Snowman89

Guest
Har en hoj ute på annons.
En ev köpare ringer och ställer massa frågor, vi kommer också överens om pris och tid när de ska kolla på hojen.
När de väl dyker upp, ca 2timmar efter tiden vi bestämt, så ska det givetvis prutas ännu mer.
Inte för att de hittade något att pruta på, utan bara "för att"...
Det blir enklare att bara rulla hojarna på skroten framöver, än att behöva dras med sånt folk...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Har en hoj ute på annons.
En ev köpare ringer och ställer massa frågor, vi kommer också överens om pris och tid när de ska kolla på hojen.
När de väl dyker upp, ca 2timmar efter tiden vi bestämt, så ska det givetvis prutas ännu mer.
Det är i såna lägen man vill ge dem en faktura på tiden man lagt på dem.
 

Snowman89

Guest
Det är i såna lägen man vill ge dem en faktura på tiden man lagt på dem.
Japp...

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Edit:

För att inte tala om folk som hör av sig och vill köpa hojdelar men är så paranoida att de vill att man ska skicka allt i förväg och sen betala när de fått grejerna.
Samtidigt är de inte intresserade att varken betala frakt i förskott eller hämta grejerna, då bor vi bara 20mil ifrån varandra och delarna är relativt dyra..

Troligt att man som säljer står där och tar hela risken..
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fyra timmar för att köra bil 1,7 mil :dummer

Hah, ja vi får kaos på kneget imorgon pga att lastbilarna inte kommer fram i Stockholm.
Tur fan man är ledig. :)tungan)

Men helt imponerad är man ju inte av människorasen idag, det går bannemig inte att köra hårdare än 50 på en bar '90 väg när det är snö i diket, för det kan ju vara farligt! Men det går jättebra att rösta in ett oberäkneligt mentalfall till att leda världens idag största ekonomi och kraftfullaste militära makt, för det känns ju tryggt.
Intressant säkerhetstänk om man tar ett genomsnitt av människostammen.

Nä, det är fan kört för människorasen, nått har gått åt helvitte i evolutionen, alla häva gener är spenderade, bara att ge upp och låta någon annan del av livets träd ta över. :dummer
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men de tog väl kniven?
Så händer det inte igen, förverka alla knivar som kan användas för att hugga & skära med, så upphör säkerligen de organiserade våldsbrotten.

:gnissla

Ja, och så begränsar man vapnen för jägare och sportskyttar så att inte buset för tillgång till Kalascnikovs.

Och zigenare som konsekvent och i stora gäng kör oskattat, oförsäkrat, obesiktigat kan fortsätta med det utan att fordonen tas i beslag för det är ju synd om dom.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vad har hänt där i väster egentligen? Har Trump redan skickat in kärnvapnen, eller har en meteor landat? Marsipanerna kanske? :va

Snömögel överallt o idioter som inte kan köra bil eller försöker köra med sommardäck i en halvmeter snö.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Snömögel överallt o idioter som inte kan köra bil eller försöker köra med sommardäck i en halvmeter snö.

Stackare... Själv sitter jag och är bitter över avsaknade av en halvmeter snö. Fyfan jag vill ha snö nu!!!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Fyra timmar för att köra bil 1,7 mil :dummer

Jag har ca 25 min (3 mil) till jobbet. Det tog normal tid dit, normal tid hem under gårdagen. Jag var förvånad att det flöt så bra hem. Hade förväntat mig långsamtgående trafik vid Södertälje, men det var flyt. Var nog stopp längre norrut.
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har ca 25 min (3 mil) till jobbet. Det tog normal tid dit, normal tid hem under gårdagen. Jag var förvånad att det flöt så bra hem. Hade förväntat mig långsamtgående trafik vid Södertälje, men det var flyt. Var nog stopp längre norrut.

Ja det var det. Vägen var helt avstängd.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top