Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jadu vissa (många) människor alltså.

Vad fan är det som får en människa att tro att bete sig som ett rövhål är bästa sättet att få bättre service? :va

Den typen av individer som "vet" att det bästa sättet att bli insläppt på krogen är att ställa till besvär för den stora, med batong och bricka bestyckade, killen i dörren.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
För att åldern har kommit ikapp mig och jag numera blir bakfull när jag har varit på galej.
Baksmällan från helvetet slog till idag och jag hankar mig fram med nöd och näppe. Nästan så att jag spydde rakt ut när jag svepte ett stort glas vatten när jag vaknade och nu äntligen börjar jag känna mig pigg på mat.
Inte bra att dricka massa fina årgångsviner och Prosecco för att gå vidare till alldeles för starka drinkar på krogen.
Men jag tror att mitt största misstag var att jag drack för lite, hade jag svept lite mer innan läggdags så hade jag fortfarande varit full och då hade jag kunnat jobba bort baksmällan under dagen.

Så här på måndagsförmiddagen så känns det vettigt att reflektera över baksmällan som fortfarande inte har gett vika :näsblod
Grundfrågorna man bör ställa sig vid en ordentlig bakfylla kan jag konstatera är följande;

Var det värt det? Svar ja. Vi hade skoj och många hade värre bakfylla än min egen. Huvudgästerna hörde av sig och var väldigt glada över en lyckad kväll och trots mitt inmundigande av alkoholdrycker så hade jag inte framstått som något annat än glad och trevlig. Bra att veta :gnissla
Affärer diskuterades och idéerna lät tydligen bra även i nyktert tillstånd så utdelningen på den sidan var god.

Är plånboken avsevärt mycket lättare på måndagen? Svar nej. En koll på kontoutdraget visade en backning på ca 1500:- och eftersom det finns bildbevis på x antal flaskor champagne och drinkbrickor så var det tydligen inte jag som drog kortet.

Utöver den förutspådda huvudvärken samt illamående, finns det blåmärken/bulor/frakturer eller liknande på den fysiska kroppen? Svar ja. Ett oväntat samt oförklarligt blåmärke på njursidan, endast mjukdel. Rimlig läkningstid ca 3-4 dagar. Svag rodnad under ögonlock, kan härledas till sömnbrist möjligtvis.

Saknas ägodelar av värde? Svar ja och nej. En värdefull hatt tillhörande lånad (ej av mig dock) medeltida utklädnad saknas, bildbevis finns på annan än ägaren som bärare av hatten. Av honkön, ej namngiven men trolig vetskap om arbetsplats. Visst detektivarbete krävs för att återfå den så kallade Barretten.
En för mig tidigare okänd kavaj hängde tillsammans med min jacka upptäckte jag i morse. Tjejmodell, innehöll smink. Jag frågade min sambo, eller numera fru rättare sagt, om hon kände till det hela och jag påtalade samtidigt att vi kom hem tillsammans och att ingen tredje part var inblandad, om hon hade råkat missa det. Inte hennes kavaj tydligen och inget smink som hon brukar använda.
Någon kan ha frusit på vägen hem i lördags, eller så var det så att de var för varma och gav mig en kavaj istället. Inga minnesuppgifter finns så en facebook-efterlysning av ägaren kan vara på sin plats men det känns lite pinsamt...

Nu ska jag brygga en tredje kanna kaffe och försöka att inte lägga mig på soffan på kontoret för då vaknar jag nog inte förrän sent ikväll...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Den totala jävla sopan till domare i matchen mellan Chelsea och West Ham.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Känslan när verkligheten kommer emot, fan vad jag hatar den! :mad:

Vad ska vi ens med en verklighet till? Gratis Magic Mushrooms åt alla istället!
 

Snowman89

Guest
Köpte en ny hoj i förrgår som skulle vara "raceklar".
Idag när jag kom ner till garaget så visade det sig att framgaffeln läckte, motorn läckte olja och vatten.
Kul med ärligt folk, speciellt när man tror att man gör affärer med likasinnade... :gnissla:huvet
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sanningen om We are STHLM 2014 och 2015 börjar först nu komma fram...

http://tino.us/2016/08/polisens-internrapport-om-massovergreppen-kungstradgarden/

En källa inom polisen läckte information om polisens internrapport om Stockholmspolisens hantering av We are Sthlm.

Bara det här är så vidrigt, meningen är alltså att det skulle fortsätta vara mörklagt och dolt för folket, allmänheten, röstberättigade, skattebetalare osv. om det inte vore för någon god och modig polis som läckte materialet!

En stor problemgrupp under kvällen har varit ett ungdomsgäng om ca 50 personer. Dessa är s.k. ensamkommande flyktingungdomar, företrädesvis från Afghanistan. Flera ur gänget greps för sexuella ofredanden. Gänget stod även för merparten av bråken under kvällen, bl.a . det då målsäganden fick armen avslagen. Gänget återkommer varje kväll och de gripna släpps ut ganska snabbt efter införandet. Kommenderingen försöker arbeta offensivt och riktat mot denna gruppering, men upplever att varken rättsväsendet eller samhället i övrigt har de verktyg som krävs för att förhindra att dessa unga män återfaller i liknande brottslighet.”

Hundra procent av kända gärningsmän för tafsandet i Kungsträdgården hade utländsk bakgrund. Detta har Polisen aldrig tydligt talat om. Fyra eller fem gärningsmän hade Afghansk bakgrund. Polisens rapport tydliggör inte om gärningsmannen med persisk tolkbehov var iransk medborgare eller Afghan uppvuxen i Iran. Ytterligare tre identifieras som svenska medborgare av utländsk härkomst.

Trots att polisen känt till detta i månader mörkades statistiken i samband med Tafsa-Inte kampanjen på Polisens hemsida: “Efter händelserna på bland annat festivalen We are Stockholm 2015 tog polisen fram en nationell lägesbild och åtgärder för att förebygga och utreda sexuella ofredanden bland unga i publika miljöer. Lägesbilden visade bland annat att det finns ett stort mörkertal och att den genomsnittlige gärningsmannen när det gäller sexuellt ofredande mot flickor är män mellan 15 och 25 år”

Polisens frikänner sig själv för hanteringen av We are Sthlm, inklusive mörkläggning. Myndigheten medger att de har hemlighållit gärningsmäns ursprung, men menar att det inte är mörkläggning med argumentet att “Det får därför inte förekomma att polisväsendet sprider information som tex. ger ett i objektiv mening fördomsfullt intryck”


Fy fan va vidrigt!

(Tur att resten av samhället går så bra...)
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Sanningen om We are STHLM 2014 och 2015 börjar först nu komma fram...

http://tino.us/2016/08/polisens-internrapport-om-massovergreppen-kungstradgarden/






Polisen och rättssystemet ljuger och blundar hellre för verkligheten än att skydda sina egna medborgare, inklusive (särskilt!?) tonårstjejer!...
Lite våldtäkter, sexuella trakasserier och sådant som kan sabotera hela liv, i dessa fall främst för unga små tjejer... det är sånt man får ta, vi vill ju inte att sanningen ska fram vilket kan gynna de som har rätt...

Fy fan va vidrigt!

(Tur att resten av samhället går så bra...)

På Trästockfestivalen, en gratisfestival i Skellefteå, beslutade ledningen i sommar 2016 att ordna gratisbussar från flyktingförläggningarna direkt in till festivalen. Facit av den festivalen blev 13 anmälda sexuella och tidigare är handlar det väl om 0 eller 1 fall.
Ledningen tar inte ens efter detta faktum åt sig av kritiken utan hänvisar till mörkertal och spekulationer om att mörkertalet minskat.

Jag har jobbat där nästan varje år sedan festivalen startade så även i år. Det har aldrig varit så mycket poliser på plats och jag såg med egna ögon vilka personer som polisen fick jobba med. Och jag ser en tydlig korrelation.

Varför i helvete ska man hämta dit folk som saknar pengar till att konsumera och bara ställer till med djävulskap? Antagligen bara för att samla någon slags godhetspoäng.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Polisen har de senaste årtiondena långsamt blivit en politisk propagandakanal. Det behövs en rejäl uppstädning av politiken för att sedan få ordning på allt annat som fittats sönder i landet i jakten på att vara något jävla världssamvete.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Cigarrsäsongen börjar lida mot sitt slut. Det är ett tag kvar tack vare infravärmare och långbent klädsel med tröja till men bara att de kläderna behövs vittnar om en horisont.

Röker inte inne...

Note to myself: Fixa en sån däringa man cave. Med rökruta.

Kanske inte förbannad. Mer vemodig.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Köpte en ny hoj i förrgår som skulle vara "raceklar".
Idag när jag kom ner till garaget så visade det sig att framgaffeln läckte, motorn läckte olja och vatten.
Kul med ärligt folk, speciellt när man tror att man gör affärer med likasinnade... :gnissla:huvet
Join the club..
Köpte nyligen en bil med enl annons "fullt ifylld servicebok".
En koll med verkstaden visade att det väl ung vad de gjort, fyllt i seviceboken..inga fullservicar enl boken utan enbart grundservice dvs olja/filter.
Ska gå vidare med detta...:mad:
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top