Idag är jag förbannad därför att...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Att någon ens har utvecklat ett sätt för småtjejer att slippa bli bortgifta, i England.

Det skall ju knappast behövas, det är ett problem som inte skall finnas.
Daltar man inte med sharia-folket är man islamofob, eller hur var det nu man skulle tänka för att vara politiskt korrekt?
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Häromdan var det inte mycket som stämde...

Efter att först ha trott att jag inte hade någon olja i motorn alls och då vandrat iväg och köpt olja, börjat fylla på och sedan insett att det snarare var så mycket olja att det inte syntes i fönstret (!!) till att jag insett mig tvungen att tömma ut olja - till att ha drängt ner golvet med 2-3 liter av min nya fina Castrol olja och kastat ur mig svordommar för flera år framöver under några få minuter... Aaargh jäkla förbannade fönsterhelvette ... vad var så fel med att ha en sticka ner i tråget för att se hur mycket olja man har??!!

Morr
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Till helgen är det final i Eurovison song contest, och Stockholms stad storsatsar. Det är säkert underhållning uppskattad av en del, men varför ska en Stockholmsfamilj behöva finansiera festen med kanske 500 kronor över skattesedeln? undrar Slöseriombudsmannen.

Stockholms kommun lägger 100 miljoner kronor för att ”sätta Stockholm på kartan”, som om ingen vet att Stockholm existerar eller att festivalen sker i Sverige och Stockholm.

http://www.dagenssamhalle.se/debatt/festa-gaerna-men-inte-foer-andras-skattepengar-24854

:4skrika
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ah, men sen är det något nytt som jefflas.
Skall fyllas på måndag och köra i spårmedel.

Men, köpa ny dyr bil för att slippa bekymmer, näää.

Nu funkar iaf den! :banana

Ända är väl att man nu märker att den ju drar en del prestanda... Kostar en inte helt obemerklig mängd sås, och skall man göra en omkörning, ja, då är det nog fan till att knäppa av a/c'n först! :crash

Motorn räcker ett dera till att driva a/c pumpen, eller till att förflytta sig med, både och? Nja, inte i detta liv. :3freak
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För att det nu står klart att Syed Latif ska utvisas på grund av att han fick jobb via linked in istället för arbetsförmedlingens hemsida... :mad: :huvet :dummer :gråta

Allvarligt talat, vad fan är det för fel på folk!? Våldtäksmän ska vi dalta med, mördare ska vi sympatisera med, men gud nåde den satans jävel som vågar komma hit och skaffa jobb bara sådär och bidra till samhället med hjälp av FEL JOBBSÖKNINGSSIDA!!! :4skrika :mad: :dummer Hål i huvet är vad det är, jag blir så förbannad så jag vet fan inte vart jag ska ta vägen... Arbetsförnedringen har nog fan ALDRIG förmedlat ett enda riktigt jobb, de ska fan bara vara glad att det finns arbetsamma människor som är villiga att ta tag i sin situation och skaffar ett jobb på egen hand!! Den som fattade det här beslutet måtte fan hoppas att vi aldrig mötas :mad:
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var och kollade på kåk idag, men för det pengarna (motsvarande ca 650k kr) så verkar det ju vara fuktskador deluxe som är det nya svarta.
Ännu ett blockmongo som blåst upp ull mot råsponten! :dummer Alltid samma visa.

Inflyttningsklart under en mille verkar ju helt klart vara en ouppnåbar dröm. :mad:
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Var och kollade på kåk idag, men för det pengarna (motsvarande ca 650k kr) så verkar det ju vara fuktskador deluxe som är det nya svarta.
Ännu ett blockmongo som blåst upp ull mot råsponten! :dummer Alltid samma visa.

Inflyttningsklart under en mille verkar ju helt klart vara en ouppnåbar dröm. :mad:


Det finns. Jag köpte för strax under 800tkr 140 kvadrat boyta i två plan med dubbelgarage. 950 kvadratmeter hörntomt. Skolan dottern går i ligger 200meter bort. Men man ska ha tur som satan.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Riksdagen erkände inte folkmordet
En "medveten kompromiss med grundläggande mänskliga rättigheter till förmån för formalism och paragrafrytteri". Så reagerar Lars Adaktusson på riksdagens beslut på onsdagen att inte erkänna Islamiska statens övergrepp som folkmord.

Källa: http://www.varldenidag.se/nyheter/riksdagen-erkande-inte-folkmordet/Bbbpek!6Pq2NMYXQchYMD0F1T2iA/

:zpy :mad:





En socialdemokrat motiverar det hela med "Vad vi använder för begrepp minskar inte lidandet, utan vi måste göra allt för att hjälpa humanitärt och nå en politisk lösning, sa han."
Jaha, är att göra ingenting i flera år nu och dessutom minska vårt bistånd verkligen att "göra allt"!? :7peta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Riksdagen erkände inte folkmordet
En "medveten kompromiss med grundläggande mänskliga rättigheter till förmån för formalism och paragrafrytteri". Så reagerar Lars Adaktusson på riksdagens beslut på onsdagen att inte erkänna Islamiska statens övergrepp som folkmord.

Källa: http://www.varldenidag.se/nyheter/riksdagen-erkande-inte-folkmordet/Bbbpek!6Pq2NMYXQchYMD0F1T2iA/

:zpy :mad:





En socialdemokrat motiverar det hela med "Vad vi använder för begrepp minskar inte lidandet, utan vi måste göra allt för att hjälpa humanitärt och nå en politisk lösning, sa han."
Jaha, är att göra ingenting i flera år nu och dessutom minska vårt bistånd verkligen att "göra allt"!? :7peta

Det gäller att hålla sig väl med väljarna...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Riksdagen erkände inte folkmordet
En "medveten kompromiss med grundläggande mänskliga rättigheter till förmån för formalism och paragrafrytteri". Så reagerar Lars Adaktusson på riksdagens beslut på onsdagen att inte erkänna Islamiska statens övergrepp som folkmord.

Källa: http://www.varldenidag.se/nyheter/riksdagen-erkande-inte-folkmordet/Bbbpek!6Pq2NMYXQchYMD0F1T2iA/

:zpy :mad:





En socialdemokrat motiverar det hela med "Vad vi använder för begrepp minskar inte lidandet, utan vi måste göra allt för att hjälpa humanitärt och nå en politisk lösning, sa han."
Jaha, är att göra ingenting i flera år nu och dessutom minska vårt bistånd verkligen att "göra allt"!? :7peta

Det är nog också "den svenska modellen".

All skit ryms i den.


http://www.svt.se/opinion/adaktusson-om-folkmord
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
För att det nu står klart att Syed Latif ska utvisas på grund av att han fick jobb via linked in istället för arbetsförmedlingens hemsida... :mad: :huvet :dummer :gråta

Allvarligt talat, vad fan är det för fel på folk!? Våldtäksmän ska vi dalta med, mördare ska vi sympatisera med, men gud nåde den satans jävel som vågar komma hit och skaffa jobb bara sådär och bidra till samhället med hjälp av FEL JOBBSÖKNINGSSIDA!!! :4skrika :mad: :dummer Hål i huvet är vad det är, jag blir så förbannad så jag vet fan inte vart jag ska ta vägen... Arbetsförnedringen har nog fan ALDRIG förmedlat ett enda riktigt jobb, de ska fan bara vara glad att det finns arbetsamma människor som är villiga att ta tag i sin situation och skaffar ett jobb på egen hand!! Den som fattade det här beslutet måtte fan hoppas att vi aldrig mötas :mad:

Och här kommer nästa fall där en hederlig människa blir utvisad efter många år som laglydig svensk medborgare...

Farhad utvisas efter 17 år – på grund av jobbannons

Farhad Asadzadeh har bott i Sverige sedan 1999.
Han kör taxi och har köpt en bostadsrätt.
Men nu vill Migrationsverket utvisa honom till Iran – eftersom de menar att hans tjänst inte annonserades på rätt sätt.


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22772477.ab








Samtidigt för bara tre dagar sedan kunde man läsa följande:

"Den irakiske medborgaren Hosar Mahmood, 22, har återigen dömts för våldtäkt – denna gång mot en kvinna som var inlagd på sjukhus. Tidigare bröt han sig in hos en man som han misshandlade brutalt för att sedan våldta mannens tonåriga styvdotter. Trots det undgår han även den här gången utvisning från Sverige."

Källa: http://www.friatider.se/seriev-ldt-ktsmannen-mahmood-22-slipper-utvisning-igen

:zpy :zpy :mad: :mad: :mad:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och här kommer nästa fall där en hederlig människa blir utvisad efter många år som laglydig svensk medborgare...

Farhad utvisas efter 17 år – på grund av jobbannons

Farhad Asadzadeh har bott i Sverige sedan 1999.
Han kör taxi och har köpt en bostadsrätt.
Men nu vill Migrationsverket utvisa honom till Iran – eftersom de menar att hans tjänst inte annonserades på rätt sätt.


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22772477.ab








Samtidigt för bara tre dagar sedan kunde man läsa följande:

"Den irakiske medborgaren Hosar Mahmood, 22, har återigen dömts för våldtäkt – denna gång mot en kvinna som var inlagd på sjukhus. Tidigare bröt han sig in hos en man som han misshandlade brutalt för att sedan våldta mannens tonåriga styvdotter. Trots det undgår han även den här gången utvisning från Sverige."

Källa: http://www.friatider.se/seriev-ldt-ktsmannen-mahmood-22-slipper-utvisning-igen

:zpy :zpy :mad: :mad: :mad:

... Jag vet inte ens vad jag ska säga... Folk är fan dumma i huvudet på riktigt :( det är sorgligt vilket jävla pissystem Vi har, fy fan...

Edit: Har ni mailat migrationsverket och frågat vad som ligger bakom besluten i de här fallen. Ska bli jävligt spännande att se vad de svarar, om de svarar alls... De ska fan ha en jääävligt bra förklaring till varför de premierar dåligt uppförande och straffar gott uppförande :mad: :huvet
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
mikael3.jpg


Försäkringskassan kastar ut Mikael Andersson, 49.
Avsaknad av ben och armar är inte ett tillräckligt starkt skäl för att få hjälp i det nya tuffa Sverige.
– Jag straffas för att jag kan borsta tänderna själv, säger Mikael Andersson.


Mikael Andersson föddes utan ben och armar.
Läkarna dömde honom till ett liv på institution.
Idag driver Mikael Andersson en framgångsrik föreläsningsverksamhet samtidigt som han tar hand om sina fyra barn.
Mot alla odds lyckades han skaffa sig en värdig tillvaro.
Men livet är inte en dans på rosor utan ben och armar.
– Jag har ett stort behov av hjälp i min vardag, säger Mikael Andersson.
Fram tills nu har hustrun Christina varit Mikaels assistent.
– Hon tar de bitar jag inte kan.
Men nu drar Försäkringskassan in hjälpen.

Grundläggande behov
Förklaringen är en förändring av reglerna för vad som räknas som ett grundläggande behov som berättigar till assistans.
Tillreda mat och diska är inte längre ett grundläggande behov.
Mikael Andersson når därmed inte upp till de 20 timmar som han behöver för att få hjälp av Försäkringskassan.
Konsekvensen: han förlorar all hjälp.
– Värsta scenariot är att min fru måste gå ut och söka annat jobb. Då kanske jag inte längre kan bedriva min föreläsningsverksamhet. I värsta fall blir jag sjukskriven på heltid.

”Vänner har drabbats”
Mikael Andersson står dock inte helt ute i kylan.
När Försäkringskassan ger kalla handen står kommunen redo att ta emot.
– Det kan gå bra. Men det är en stor oro och en stor osäkerhet. Oavsett finns en risk att det leder till en stor försämring.
Mikael Andersson tycker sig ha anledning att vara orolig.
– Jag har många vänner som drabbats av det här.
Mikael Andersson poängterar att han inte skyller på handläggaren på Försäkringskassan.
– Hon har bara följt regelverket. Det här är ett systemfel.
Nu efterfrågar Mikael Anderssonen en debatt om den hjälp som funktionsnedsatta får i dagens Sverige.
– Det är ett för stort fokus på vad assistans kostar. Ingen pratar om vilka värden de tillför, vad assistans innebär för livskvaliteten. Jag önskar att människor såg funktionsnedsatta som en tillgång och inte bara som en kostnad.

Saknas statistik
Enligt Försäkringskassan beror Mikael Anderssons förlorade assistans på en ny rättspraxis.
– Det är ingen lag som har ändrats utan det har kommit en rad domar som visar hur lagen ska tolkas, säger Susanne Moverare, nationell försäkringssamordnare.
Förbereda och dela mat är inte längre ett grundläggande behov enligt lagen.
Hur många som påverkats av den nya praxisen har Försäkringskassan inte siffror på.
– Den har påverkat i vissa fall, men det är ingen stor massa som fått indragen ersättning. Enligt Försäkringskassans statistik har en majoritet antingen fått en oförändrad eller förhöjd assistans vid omprövning de senaste åren, säger Susanne Moverare.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16992319.ab


Sverige... FÖR I HELVETE!!!! :huvet
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
För att jag aldrig kan sluta i tid!!!!! Var så jävla nöjd att jag hade fått loss kopplingen på AC-kompressorn, bort med schimsen och sedan fick dit den. Men VARFÖR ska jag dra skruven lite till så att den inte lossnar? Nu gick den av i stället. :mad: :huvet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns. Jag köpte för strax under 800tkr 140 kvadrat boyta i två plan med dubbelgarage. 950 kvadratmeter hörntomt. Skolan dottern går i ligger 200meter bort. Men man ska ha tur som satan.
Ja, eller bo i Luleå kanske?
Inte vet jag, är inte kinkig på var och skulle nöja mig gott med runt 60-70 kvadrat, men svårt fan verkar det vara. Det man bli så trött på är ju hur många hus som är förstörda pga fusk. Skulle det bara gå att hitta en stabil grund i originalskick kunde man ju göra rätt från början istället för att sätta pengar på att åtgärda felaktiga "renoveringar". :dummer
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ja, eller bo i Luleå kanske?
Inte vet jag, är inte kinkig på var och skulle nöja mig gott med runt 60-70 kvadrat, men svårt fan verkar det vara. Det man bli så trött på är ju hur många hus som är förstörda pga fusk. Skulle det bara gå att hitta en stabil grund i originalskick kunde man ju göra rätt från början istället för att sätta pengar på att åtgärda felaktiga "renoveringar". :dummer

Grejen är den att i Luleå får du ingenting under 2 miljoner. Jag köpte i en by 4 mil söder om Luleå. Men även här har priserna senaste år stigit ruskigt mycket. Vi köpte i rätt tid kan man säga.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fruktansvärt typiskt "tyck synd om mej"-reportage.
Det är såklart trist för killen att han får mindre stålar meeeeeen...
Sanningen är att i Sverige är det alldeles för många som får assistans på helt fel grunder.
Känner du nån som haft nageltrång? Verkade det otrevligt?
Se då till att en läkare intygar din mentala ohälsa, så kan du anställa din fru som personlig assistent på heltid.
Vips kan ni leva hyffsat gott resten av ert liv på bidragspengar ifall ni inte slösar alltför mycket.

Daltandet i det här landet gör mej förbannad!
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fruktansvärt typiskt "tyck synd om mej"-reportage.
Det är såklart trist för killen att han får mindre stålar meeeeeen...
Sanningen är att i Sverige är det alldeles för många som får assistans på helt fel grunder.
Känner du nån som haft nageltrång? Verkade det otrevligt?
Se då till att en läkare intygar din mentala ohälsa, så kan du anställa din fru som personlig assistent på heltid.
Vips kan ni leva hyffsat gott resten av ert liv på bidragspengar ifall ni inte slösar alltför mycket.

Daltandet i det här landet gör mej förbannad!

Sä du jämför avsaknad av armar och ben med nageltrång...

Hoppas du jobbar långt från mjuka ämnen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top