Idag är jag förbannad därför att...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jo och ni har ju lite bättre förutsättningar för att få sommar. Förra året så var det totalt 7 dagar det var varmt här uppe. Längtade till vintern redan i juni och det händer inte ofta.

Förutsättningarna finns där, men det är sällan det blir så...det är mest skitväder tycker jag. :crash
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Reklamtomten här!
Nu är iofs Hondas banner borta då de bara bokat två veckor, men tar den över hela sidan??? Det gjorde den inte på min dator iaf.
Ha det bra och kör hårt där ute, det är vår!

För övrigt är jag förbannad varje dag jag åker hoj och blir tvungen att beblanda mig med bilister som fipplar/snackar telefon.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
...därför att det har strulat något kopiöst med hojen...

River förgasarna och sätter i nya munstycken. Sätter tillbaka luftburk, tank mm provisoriskt för att jag väntar på tändstift och nytt luftfilter från England.
Till min förvåning startar och går hojen ganska bra!

UPS krånglar och det dröjer innan jag till slut får mina delar. Monterar dessa och sätter ihop allt.
Då visar det sig att gasvajrarna ligger konstigt så att gasen inte fjädrar tillbaka. Två kvällar går åt att riva, felsöka och montera ihop skiten.

Ska äntligen starta hojen hopmonterad och med de nya delarna, den startar inte....
Minns att vatten kan tagit sig in förgasarna när jag tvättade runt motorn. River bort allt igen, tömmer ur bensinen och där syns spår av vatten.

Monterar tillbaka allt igen, vrider på bränslekranen. Efter några sekunder forsar det bensin någonstans från förgasarna. Misstänker att det kan ha och göra med att jag tog bort lite gammalt packningsmaterial.

River allt ytterligare en gång. Lägger extra packning på tub runt kopparna, skruvar ihop skiten igen. Vrider om bränslekranen och återigen forsar det ut bensin. Nu är gissningen att det är en flottör som har hängt sig och bensinen ser ut att komma från förgasarhalsen.

Efter 7 timmar mek bara idag så ledsnar jag och åker hem...:mad:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Snäll, kompis, öm, svärmorsdröm, söt osv. alla ord med en possitiv klang som man inte vill höra från ett kjoltyg. Nu har man fått ett nytt att lägga till listan..

Välbehållen.:död
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top