REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1215 av 1215 FörstaFörsta ... 2157151115116511901209121012111212121312141215
Resultat 24 281 till 24 300 av 24300
    Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Å dubbat är ingen vits. Dåligt fäste på barmark, ännu sämre i regn. När sen snön kommer ser de dubb som är kvar ut som nitskallar med grepp därefter.
    Inne på tredje säsongen med mina Hankook nu och de har rullat 6000 mil plus och det saknas 1 dubb och den försvann i ett rejält potthål inga nedslitna dubb. Mönsterdjupet ligger på 6 - 7 mm och den rullar i Skåne

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Citat Ursprungligen postat av oops164 Visa inlägg
    Inne på tredje säsongen med mina Hankook nu och de har rullat 6000 mil plus och det saknas 1 dubb och den försvann i ett rejält potthål inga nedslitna dubb. Mönsterdjupet ligger på 6 - 7 mm och den rullar i Skåne
    Kaninnte var bra fäste i den gummiblandningen!
    //Stefan

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Kaninnte var bra fäste i den gummiblandningen!
    Inga problem med de. Nog det bästa vinterdäcken jag har haft och då har det varit Michelin, Hakka etc och inga budgetdäck.

fleece fleeces avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Hoj
    Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
    Inga problem med de. Nog det bästa vinterdäcken jag har haft och då har det varit Michelin, Hakka etc och inga budgetdäck.
    Håller med dig hade Hankook vinterdäck på min förra bil är dom bästa jag haft. Har även haft sommardäck från dom ska köpa nya till bilen när det är dags att byta blir nog dom igen.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    En bekant till mig's farsa köpte en ny VAZ på 80 talet, och fick med Ryska vinterdäck, han körde på dom första vintern, men dom var i princip värdelösa, så han tog aldrig av dom till sommaren, sedan använde han dom som sommardäck tills han sålde bilen tio år senare.

Det var inget vidare fäste på sommaren heller, vilket han sket i, dom nöttes aldrig ut i alla fall.

Jag själv försökte köra gislaved frost dubbdäck som hade tappat dubbarna som sommardäck, dom överhettade och separerade trots rejält högt tryck, bakdäcken klarade sig bättre eftersom det var mindre vikt på dom, men dom nöttes ner som billiga suddgummin.

Hankook har jag aldrig kört på själv men jag jobbade på en däckverkstad som sålde dom, då var dom ett billigt alternativ, men kunderna gillade dom, många som hade kört hankook frågade efter dom när dom bytte
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Vette fan vad jag skall lägga det här men circus 400 brudar har lagt till mig på fejsbook sen förra veckan - typ 100 om dan...

Det är ett jävla practical joke eller nått , hela jävla jordklotet - horor,vanliga brudar,gamla russin typ haha 12 åringar o gerillabrudar .

Mitt flöde är proppat med kex

Kommer ta veckor o rensa , dom flesta finns på riktigt med äkta profiler
    Det enklaste som jag ser det måste vara att aldrig öppna facebook mer.
    Klara du det. ?
    Gör du inte det ?

Då är du Torsk, torskat dit helt enkelt.

Det hela tyder på att Facebook är desperata över att du inte lägger mer tid på fejan.
    För ju mer tid du lägger på fejan desto mer intäkter får Facebook.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    En bekant till mig's farsa köpte en ny VAZ på 80 talet, och fick med Ryska vinterdäck, han körde på dom första vintern, men dom var i princip värdelösa, så han tog aldrig av dom till sommaren, sedan använde han dom som sommardäck tills han sålde bilen tio år senare.

Det var inget vidare fäste på sommaren heller, vilket han sket i, dom nöttes aldrig ut i alla fall.

Jag själv försökte köra gislaved frost dubbdäck som hade tappat dubbarna som sommardäck, dom överhettade och separerade trots rejält högt tryck, bakdäcken klarade sig bättre eftersom det var mindre vikt på dom, men dom nöttes ner som billiga suddgummin.

Hankook har jag aldrig kört på själv men jag jobbade på en däckverkstad som sålde dom, då var dom ett billigt alternativ, men kunderna gillade dom, många som hade kört hankook frågade efter dom när dom bytte
    När jag jobbade på förra jobbet för ca 15 år sen och firmabilen jag hade satt det dubbade Hankook på den och det var i princip sommardäck med enstaka dubb i och totalt värdelösa. Jag vägrade köra med den bilen tills de lagt på nya bättre däck. De jag har nu är med den nya typen av dubb och många av den varan också.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Har aldrig testat Hankook vinterdäck men sommardäck har suttit på några bilar jag haft och dom är nästan outslitliga. Antagligen inte världens bästa sommargrepp men det spelar ingen roll för jag äger ingen sportbil.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

supermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Ducati
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Vette fan vad jag skall lägga det här men circus 400 brudar har lagt till mig på fejsbook sen förra veckan - typ 100 om dan...

Det är ett jävla practical joke eller nått , hela jävla jordklotet - horor,vanliga brudar,gamla russin typ haha 12 åringar o gerillabrudar .

Mitt flöde är proppat med kex

Kommer ta veckor o rensa , dom flesta finns på riktigt med äkta profiler
    Det är dags att du slutar med det här tramset nu, ser obehagligt ut på riktigt.

blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Så bra då.
    Alltid välkommet med tips på grejer som funkar.

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Kör du som en kvinna? jag klara 2 vintrar max på Nokian men då går ju bilen brett rätt ofta ioförsig

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Kör du som en kvinna? jag klara 2 vintrar max på Nokian men då går ju bilen brett rätt ofta ioförsig
    Jag har kanske vuxit upp. Kör mellan 5000 och 7000 mil per år och numera en beskedlig kombi med 140 hästar. Annat var det förr när man har ett däckkonto som Persbrandt på på kola

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Min hjärna kopplade snett ikväll. Jag behövde flytta runt saker i garaget och startade Hondan bara för att. Sen skulle fyrhjulingen igång för första gången sen i vintras så jag kopplade in batteriet, drog några gånger i snöret för att kladda runt olja. Sen tryckte jag på startknappen. Inte ens ett flimmer i panelen, lysena funkade.
    Prova igen... Nä!
    Kolla alla säkringar, ingen trasig. Slå av och på tändningen och likadant med larmet. Ska man försöka dra igång den med snöret? Några halvhjärtade försök utan resultat.

Sen föll blicken på bromshandtaget. Drog in bromsen och vips smattrade den igång.
    Det hade nog inte hänt om jag inte hade pillat på det gamla skrället innan.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501, Skramlaha R1
    Inte idag, men jag såg den här bilden så jag kom ihåg det. De har totalt skakat om var fan allt är i min standard-butik igen, för femtioelfte gången. Precis när jag börjat lära mig var fan de flesta grejer är den här omgången..
    Varför? Vad kan man rimligtvis uppnå med att flytta kaffet från en gång till en annan? Hade de minskat ner vissa produkter och ökat andra så kanske jag hade kunnat köpa det. Men såvitt jag kan se tar alla produkter upp exakt lika många hyllmeter nu, bara i en annan ände av lokalen.
    Improvise, adapt, overcome.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Inte idag, men jag såg den här bilden så jag kom ihåg det. De har totalt skakat om var fan allt är i min standard-butik igen, för femtioelfte gången. Precis när jag börjat lära mig var fan de flesta grejer är den här omgången..
    Varför? Vad kan man rimligtvis uppnå med att flytta kaffet från en gång till en annan? Hade de minskat ner vissa produkter och ökat andra så kanske jag hade kunnat köpa det. Men såvitt jag kan se tar alla produkter upp exakt lika många hyllmeter nu, bara i en annan ände av lokalen.
    Haha, det där är något jag får höra varje gång jag handlar med tjejen. Själv blir jag av någon anledning mindre irriterad över det ju argare hon blir.

Däremot kan jag bli förbannad över att jag aldrig hittar saker som jag handlar väldigt sällan. Var fan i affären står ströbröd till exempel? Eller sötmandel, som av någon anledning ibland brukar kunna finnas bland baktillbehören istället för på hyllan vid de andra nötterna?!

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Håller med, skriver alltid i kundenkäter att det bästa de kan göra för att öka min "kundnöjdhet" är att inte möblera om hela tiden.
    Och, med modärn teknik, så skulle man kunna göra som Feltema och Systemet där man kan söka och se saldo och hyllplats.
    Vill man köpa fågelmatare i Gävle går man till FRITID 25
    https://www.biltema.se/fritid/tradgard/fagelmatare/

Skulle hjälpa under Sverigesemestern när man är på resande fot...
    Nu får man tänka positivt och tänka att man är ute på resa och handlar i en okänd butik!
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Old Badger Visa inlägg
    Håller med, skriver alltid i kundenkäter att det bästa de kan göra för att öka min "kundnöjdhet" är att inte möblera om hela tiden.
    Och, med modärn teknik, så skulle man kunna göra som Feltema och Systemet där man kan söka och se saldo och hyllplats.
    Vill man köpa fågelmatare i Gävle går man till FRITID 25
    https://www.biltema.se/fritid/tradgard/fagelmatare/

Skulle hjälpa under Sverigesemestern när man är på resande fot...
    Nu får man tänka positivt och tänka att man är ute på resa och handlar i en okänd butik!
    Bauhaus har ju tagit det där till nästa nivå, åtminstone här i stan. De har info om lagersaldo och hyllplats på webben, men infon stämmer aldrig med verkligheten då de ständigt flyttar runt alla saker lite slentrianmässigt och saldot verkar vara genererat av någon form av slumpgenerator.

Medlem Old Badgers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    Engelska sporthojar
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    Bauhaus har ju tagit det där till nästa nivå, åtminstone här i stan. De har info om lagersaldo och hyllplats på webben, men infon stämmer aldrig med verkligheten då de ständigt flyttar runt alla saker lite slentrianmässigt och saldot verkar vara genererat av någon form av slumpgenerator.
    Jag tror att de har en chef utan branscherfarenhet vilket gör att denne "tänker utanför lådan" och lyssnar därmed inte på de som "inte är förändringsbenägna" i personalen!
    Om 3 - 5 år kommer denne att "gå vidare till nya, spännande utmaningar" med något som är nytt...
    Blodgivare
    http://www.manxradio.com/radioplayer/am/

"You know the main thing in Life?
    A SENSE OF HUMOUR
    Lose that, and you´re done."

2 Stripes Mc El Presidentes avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    XR400 + grom + Tricker
    Citerar detta så jag inte glömmer när det är dax för nya vintersvålar.
    Tack för tipset!

Förresten - vad heter dina vinterdäck? Antar det finns ett gäng med Hankook att välja på...

Medlem Wunders avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    GSX-R400 -87 & DR 800 -90
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Min hjärna kopplade snett ikväll. Jag behövde flytta runt saker i garaget och startade Hondan bara för att. Sen skulle fyrhjulingen igång för första gången sen i vintras så jag kopplade in batteriet, drog några gånger i snöret för att kladda runt olja. Sen tryckte jag på startknappen. Inte ens ett flimmer i panelen, lysena funkade.
    Prova igen... Nä!
    Kolla alla säkringar, ingen trasig. Slå av och på tändningen och likadant med larmet. Ska man försöka dra igång den med snöret? Några halvhjärtade försök utan resultat.

Sen föll blicken på bromshandtaget. Drog in bromsen och vips smattrade den igång.
    Det hade nog inte hänt om jag inte hade pillat på det gamla skrället innan.
    Påminner mej om när jag spenderade en heldag med att riva och mäta upp tändsystemet på en hoj som inte fick gnista.
    Hittade inget som var trasigt, blev bara argare och mer frustrerad.
    Råkar av en slump kasta en blick på det utfällda sidostödet, och då börjar någonting röra på sej långt där inne i hjärnan.
    Allting nån annan kan göra kan jag göra bättre.

Sidan 1215 av 1215 FörstaFörsta ... 2157151115116511901209121012111212121312141215

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Då är han säkert tacksam.

SJP
Vill du annonsera ovan? Klicka här