REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1208 av 1210 FörstaFörsta ... 208708110811581183120212031204120512061207120812091210 SistaSista
Resultat 24 141 till 24 160 av 24183
    Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Svetsningen av mutter tog bort härdningen, så jag kunde borra och slå in en mutterurdragare med splines. Nästa skalle gick det däremot knappt att göra repor i Till slut mulnade jag och tog fram svetsen och fyllde skallen och svetsade fast den där förbannade ringen, bankade på en hylsa, och då gick det att skruva ut skiten! Dom två sista tog inte många minuter att få loss, när jag väl kunde knepet.

Jag passade också på att ta en gammal hjulbult och svetsade fast en bit armeringsjärn, så jag kunde byta ut en av dom andra och ha något att fästa jordklämman i.

Jag är mycket nöjd med att ha fått bort dom där förbannade låsbultarna, men jag har fortfarande ganska mörka tankar om designen på dom
    Du får se det som att de fyller sin funktion, så det verkar vara en väldigt bra design. Bra skit helt enkelt.

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Nån gnagardjävel har brutit sig in i garaget och gnagat av bränsleslangen på gräsklipparen, luktar satan och en stor pöl på golvet.
    Fattar liksom inte varför, okej om mat ligger, eller för att få varmt, men att ta sig in i ett kallgarage för att tugga i sig en gummislang full med bensin? Va i helvete får de ut av det?

Nåja, aset gick ju inte på gixxern åtminstone...
    //Stefan

Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    honda vfr 800fa vtec 2008
    Blogginlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Nån gnagardjävel har brutit sig in i garaget och gnagat av bränsleslangen på gräsklipparen, luktar satan och en stor pöl på golvet.
    Fattar liksom inte varför, okej om mat ligger, eller för att få varmt, men att ta sig in i ett kallgarage för att tugga i sig en gummislang full med bensin? Va i helvete får de ut av det?

Bara för att dom kan

Skickat från min iPad med Tapatalk

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Kedjeskydd i plast på cyklar!

Verkar sitta på alla barncyklar idag, även från kända märken som är lite dyrare. Och ser ut som det börjar komma även på vuxencyklar.

Går ju alltid sönder, förr eller senare. Skiten åldras väl.
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!’

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Yamaha XJ 900 -85
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg

På vår hade de tuggat i sig halva blåsan man pumpar fram bränsle i, och hälften av gummit på tändhatten. Blåsan kostade typ 20 kr och var lätt att byta, men jag håller med. Varför?

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Ducati Scrambler - 18, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat: Suzuki, Triumph, 2xYamaha
    Det märks att det är höst och livsgnistan falnar. Jag tänkte kolla Blocket efter nåt kul att köpa, men jag kommer inte ens på något att söka efter. Skitjävelhöstfan!

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Jag e jäkligt irriterad över att den nya tvn inte verkar skicka vresig analog/digital/optisk signal till suround historian

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Citat Ursprungligen postat av moddlaren Visa inlägg
    Jag e jäkligt irriterad över att den nya tvn inte verkar skicka vresig analog/digital/optisk signal till suround historian
    Det brukar vara Schespandylförkopplingen som fastnat i vinkelvolten.
    Testa med en sådan här https://www.biltema.se/verktyg/handv...yxa-2000040636

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    F*ck dat Turtoise SVN under W10. Sex j*vla timmar för att skapa en ny branch och få med upp alla ingånde jämra filer. Prygel! VS/C# suger. WIX suger. SQL suger. Allt suger. Vill ha pension, NU!
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    F*ck dat Turtoise SVN under W10. Sex j*vla timmar för att skapa en ny branch och få med upp alla ingånde jämra filer. Prygel! VS/C# suger. WIX suger. SQL suger. Allt suger. Vill ha pension, NU!
    Lyllo dig, jag försöker trolla ihop ett system som "några admins" inte har haft koll på backuper sen drygt tre år tillbaka, diskar fulla utan att det har rapporterats till driftmail/loggsystem etc.
    Hobbyhelvetesadmins

BackupPC är ju ok om man fattar att fixa rapporter när det skiter sig...... Använder man Nagios så bör man kolla diskstatus etc och rapportera när det börjar bli trångt/trasigt...

Roligt nästan jämt, känns som att jag sålde min kropp för billigt.....

Nåja, verksamheten har ju funkat och nu går det vidare, sakta. Största bromsen är bönräknaren!!!!
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501, Skramlaha R1
    svn?
    2010 ringde och ville ha tillbaka sin mjukvara!
    Det är minst 5 år sen man tillhandahöll svn2git för trivial migrering.
    Improvise, adapt, overcome.

Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    svn?
    Det är minst 5 år sen man tillhandahöll svn2git för trivial migrering.
    https://tortoisesvn.net/
    Den används fortfarande hos många
    Vet du någon bättre så tipsa gärna

/steffe

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    https://tortoisesvn.net/
    Den används fortfarande hos många
    Vet du någon bättre så tipsa gärna
    Menade mest att subversion i 99 fall av 100 (ja det kan finnas legitima fall fortfarande) är det bättre att gå över till något modernare. T.ex git.
    För nåt år sen så implementerade de Linux filesystem cache i git klienten som sådan, så nu är det inte så jävla mycket långsammare med filsystems-access på Wintendo (under en magnitud högre typ). Så det är hyfsat geschwinnt trots att man sitter med ett (för mjukvaru-utveckling) närmast värdelöst OS

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    svn?
    Det finns de som håller hårt i $lantarna dvs tiden - och det är inte jag. "Är det inte trasigt, fixa det inte." Projektet är från tidigt 2000-tal i VB som migrerades til c# 2008 och TS 4.1 som migreras just nu till 64-bitars. Låter trivialt men det inbegriper en integrering mot NI TestStand, från version 4.1 x86 till 2019 x64 där även legacy sekvensmodeller lär migreras och allt steppas upp .NET4.5. Till på köpet är det just nu en one-man-show. Backend är CityCloud SQL ca 700 GB data med Acronis Cloud Backup (som kör agilt med sina j*vla uppdateringar som f*ckar upp sakers ting).

Orkar man - finns det att läsa lite. http://privat.bahnhof.se/wb191982/Sy...blad_PB2_2.pdf

Jag kan få 20k i rekryteringspeng om det är någon här som är fena på C#, SQL och TestStand som nappar och orkar jobba kvar i 6 månader. Kräver tyvärr en pysskålogisk- och iq-screening.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 -97GSX600F -07s60t5awd -94firebird x2

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie 1998, Multi 1000S DS .06, Suzuki GSX1100EF -84
    Glöm det.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Det finns de som håller hårt i $lantarna dvs tiden - och det är inte jag. "Är det inte trasigt, fixa det inte." Projektet är från tidigt 2000-tal i VB som migrerades til c# 2008 och TS 4.1 som migreras just nu till 64-bitars. Låter trivialt men det inbegriper en integrering mot NI TestStand, från version 4.1 x86 till 2019 x64 där även legacy sekvensmodeller lär migreras och allt steppas upp .NET4.5. Till på köpet är det just nu en one-man-show. Backend är CityCloud SQL ca 700 GB data med Acronis Cloud Backup (som kör agilt med sina j*vla uppdateringar som f*ckar upp sakers ting).

Orkar man - finns det att läsa lite. http://privat.bahnhof.se/wb191982/Sy...blad_PB2_2.pdf

Jag kan få 20k i rekryteringspeng om det är någon här som är fena på C#, SQL och TestStand som nappar och orkar jobba kvar i 6 månader. Kräver tyvärr en pysskålogisk- och iq-screening.
    Å fy fan.. Nej tyvärr värderar jag min mentala hälsa numera för högt
    Jag har personligen inga problem att fixa last-gammalt skit (sitter med just detta sen ett par år tillbaka) men då måste jag få *fixa* det också. Det hade t.ex troligen gått snabbare totalt sett att smälla upp en valfri git-hosting och konvertera mha svn2git än att skapa en ny svn-branch.. Men att tvingas försvara varför grundläggande underhåll behövs är jag både för gammal och för bitter.
    Hoppas att du hittar någon, om inte annat så för blodtryckets skull

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99
    Har anmält en bilfirma till ARN efter att de både vägrat fixa vår bil och vägrat att häva köpet. Handläggningstiden är lång... Firman fick sin första uppmaning att svara i Juni men svarade inte, därefter fick de en påminnelse med förlängd möjlighet att svara i Augusti men svarade inte inom tidsfristen då heller. Häromdagen meddelade ARN att firman inte svarat och att tredskobeslut ska lämnas inom 90 dagar, och ärendestatusen ändrades från "Vi handlägger ditt ärende" till "står i kö för att avgöras" eller något i den stilen. DÅ plötsligt får firman tummen ur och levererar ett kort, förvirrat och osammanhängande svar (det är precis som att de blandat ihop ärendena och svarat på ett ärende som gäller en helt annan bil, för inte ens bilmärket på den aktuella bilen har de koll på...), och ARN väljer av någon outgrundlig anledning att acceptera deras svar (sista datum för dem att svara var typ mitten på augusti så jag fattar verkligen inte varför det här över huvud taget får föras in i ärendet) och ändrar tillbaka ärendets status till "Vi handlägger ditt ärende"... Det var över ett år sen jag köpte bilen nu, och jag har fortfarande inte fått en fungerande bil (felen är såpass allvarliga att bilen inte går att köra utan har blivit stående sedan köpet) eller mina pengar tillbaka. Och det är en hyfsat ansenlig summa (för mig åtminstone), en bit över 100k... Blir bara så jävla trött...

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Elfa lägger ner butiken i Solna, jävla digifialisering!!1

Nu är det bara hoppas på pheta reor innan dom skrider till verket
    Men, Trump sa ju det va lugnt..

Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg

Ang nedläggningen
    https://etn.se/index.php/67235

Btw, gratis pren på Elektroniktidningen om man går med på att få ett par infomail i veckan, kvalitetetsspam

/steffe

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg

När ELFA lade ner butiken i Gbg fick det det goda med sig att jag hittade andra bättre Elektronikleverantörer på webben !
    Införandet av Schreck, Angst, Panic hos ELFA var inte till företagets fromma......
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Sidan 1208 av 1210 FörstaFörsta ... 208708110811581183120212031204120512061207120812091210 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Nu är det hjul igen Nu gäller det att putsa upp bromsoken ordentligt…här kan det inte sitta dassiga ok!

Andreas900
Vill du annonsera ovan? Klicka här