Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag träffade också en äldre herre igår. Körde in på en varuhusparkering för att kolla telefonen och ställer mig långt från butiken mitt bland 20-talet tomma parkeringsplatser.
Det tar inte många minuter så kommer en gubbe inrullande och parkerar precis predvid mig och smäller upp sin dörr så det smäller i plåten på min bil.
Jag tittar ut genom fönstret och frågar honom vad fan han håller på med.
Varvid han svarar: Jag såg den inte!
Jag: Såg den inte? Hur fan kan du missa att du parkerar bredvid en annan bil?
Gubben nu framme vid mitt fönster tittar argt på mig och jag ser på honom att han försöker få mig att bli rädd när han säger: Lugna dig!
Jag viker inte ner blicken en sekund och svarar: Ska jag lugna mig när du kommer indundrades och smäller upp bildörren i andras fordon?
Gubben tyst en sekund innan han säger: Båda.


Där slutar vår diskussion med att han går och gräver i sitt bagage och jag kliver ur för att se ifall han skadat bilen vilket han dessvärre/dessbättre inte gjort.

Skulle fan varit skönt att kräva hans försäkringsbolag på en omlackering.

Eh, va? :va :dummer :rofl Men ja, vad säger man... Sicket folk... :huvet

Själv börjar jag på allvar undra vad det är för fel på blocket just nu. Är det just kategorin av pryl som jag är ute efter att köpa (ATV modell större, för skogsbruk) som är problemet? Ägs de uteslutande av puckon eller vad fan är det frågan om? :va Kanske därför jag inte får tag i en vettig säljare så att jag kan få köpt en, jag är helt enkelt inte kvalificerad som ägare och det är inte meningen att jag ska få tag i en :hihi

Men seriöst, börjar tröttna lite lätt.

Hittade ett nytt objekt som verkade intressant efter att ha tjafsat färdigt med den senaste muppen som inte var intresserad av att sälja. Denna gång började det mycket bättre, karln har inte ens listat sitt telefonnummer så det känns ju inte som att mailkonversation skulle bli ett problem i detta fall. Vi börjar snacka om maskinen, utrustning, allmänt skick, servicehistorik etc och han skickar till och med ett par bilder. Allt ser bra ut, maskinen verkar passa mig perfekt ur alla avseenden. Väldigt intresserad av att göra affär, men man vill ju såklart titta på skapelsen i verkligheten innan man bestämmer sig för att försäkra sig om att den verkligen är så bra och fin som utlovat.
"Kan man komma och kika på den någon dag i närtid?"
- Nä, bor för långt ifrån stället den står på men går du med på att köpa den osett för utsatt pris så kan jag ta mig dit.
"Jahadu, men jag vill ju gärna titta på den och testa den innan jag bestämmer mig"
- Jag slösar inte tid på folk som vill pruta eller provköra.
"Ledsen att ha upptagit din tid, lycka till med försäljningen"

Alltså... :dummer :huvet Nä, men behåll skräpet då för all del. En dag kanske jag hittar en maskin som inte ägs av något jävla stolpskott... Om jag orkar leta vidare alltså, verkar ju smått hopplöst detta...
 

Raderad medlem 51742

Guest
Eh, va? :va :dummer :rofl Men ja, vad säger man... Sicket folk... :huvet

Själv börjar jag på allvar undra vad det är för fel på blocket just nu. Är det just kategorin av pryl som jag är ute efter att köpa (ATV modell större, för skogsbruk) som är problemet? Ägs de uteslutande av puckon eller vad fan är det frågan om? :va Kanske därför jag inte får tag i en vettig säljare så att jag kan få köpt en, jag är helt enkelt inte kvalificerad som ägare och det är inte meningen att jag ska få tag i en :hihi

Men seriöst, börjar tröttna lite lätt.

Hittade ett nytt objekt som verkade intressant efter att ha tjafsat färdigt med den senaste muppen som inte var intresserad av att sälja. Denna gång började det mycket bättre, karln har inte ens listat sitt telefonnummer så det känns ju inte som att mailkonversation skulle bli ett problem i detta fall. Vi börjar snacka om maskinen, utrustning, allmänt skick, servicehistorik etc och han skickar till och med ett par bilder. Allt ser bra ut, maskinen verkar passa mig perfekt ur alla avseenden. Väldigt intresserad av att göra affär, men man vill ju såklart titta på skapelsen i verkligheten innan man bestämmer sig för att försäkra sig om att den verkligen är så bra och fin som utlovat.
"Kan man komma och kika på den någon dag i närtid?"
- Nä, bor för långt ifrån stället den står på men går du med på att köpa den osett för utsatt pris så kan jag ta mig dit.
"Jahadu, men jag vill ju gärna titta på den och testa den innan jag bestämmer mig"
- Jag slösar inte tid på folk som vill pruta eller provköra.
"Ledsen att ha upptagit din tid, lycka till med försäljningen"

Alltså... :dummer :huvet Nä, men behåll skräpet då för all del. En dag kanske jag hittar en maskin som inte ägs av något jävla stolpskott... Om jag orkar leta vidare alltså, verkar ju smått hopplöst detta...

Verkar som att Blocket i takt med att allt fler får dåliga erfarenheter har utvecklats till en marknadsplats där en av grundförutsättningar för affärer, dvs tillit, försvunnit totalt och ersatts av misstänksamhet. Spelar ju ingen roll om man är säljare eller köpare - blir vansinnigt besvärligt att göra affärer när man måste utgå från att man kommer bli blåst tills motsatsen är bevisad, men tyvärr är vi nog där nu.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Verkar som att Blocket i takt med att allt fler får dåliga erfarenheter har utvecklats till en marknadsplats där en av grundförutsättningar för affärer, dvs tillit, försvunnit totalt och ersatts av misstänksamhet. Spelar ju ingen roll om man är säljare eller köpare - blir vansinnigt besvärligt att göra affärer när man måste utgå från att man kommer bli blåst tills motsatsen är bevisad, men tyvärr är vi nog där nu.

Jag tror att det ligger något i det. Det har alltid (så länge jag kan minnas) varit ett smärre helvete att sälja billiga fordon på blocket, men jag har aldrig upplevt såna här problem som köpare i ett lite högre prissegment... Det är precis som att alla som lägger ut saker till försäljning gör så med inställningen: "Om det inte kommer någon och kastar den begärda summan på mig och tar skitet utan prat, utan prut och utan provkörning så skiter jag i att sälja". Det är precis som om ingen orkar med hela köpar-säljar-interaktionen. Kanske har att göra med att fler och fler beställer prylar på nätet? Där slipper man ju ha med folk att göra, när det blir normen kanske folk inte orkar deala med andra människor i andra sammanhang heller...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag råkade ut för nåt liknande för några år sen, men då fick jag höra "Oj, jag såg inte att det satt nån i bilen". :huvet

Det kanske var så min gubbe också menade.

Man undrar ju hur ofta han gjort likadant utan att någon råkade sitta i bilen. Det hör ju inte till det vanliga att man råkar sitta i bilen på en parkeringsplats.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Köpt ny bil.
Försöker montera bilbarnstol...
Om det är nån i sjuhärad som undrar så är det jag som gapar å skriker
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Köpt ny bil.
Försöker montera bilbarnstol...
Om det är nån i sjuhärad som undrar så är det jag som gapar å skriker
Det finns få saker som kan göra en så förbannad som en bilbarnstol som bara vägrar, medans man bokstavligen knyter knut på sig själv för att komma åt... :krama
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Tröttnade nu. Åkte å köpte en beggad med isofix.
Åååå!!!!!!!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Folk som inte kan köra i rondeller! :mad: seriöst karlshamnsbor, vad fan är det för fel på er? :huvet Det verkar ju inte som att en enda av er fattat hur man ska köra i rondellen vid motorvägen, det är alltid någon jävla mupp som gör fel där. Ni som bott här ett tag borde väl rimligtvis haft gott om tid på er att bekanta er med de hyfsat tydliga skyltade instruktionerna? :va Det står klart och tydligt på vägen fram till rondellen (ifall man kommer inifrån stan) att ifall man vill ta den tredje utfarten dvs fortsätta rakt fram mot cirkle K och Ica Maxi mm så ska man ligga i vänsterfilen, men likförbannat ser man ALLTID flertalet söndagsseglare som bränner rakt igenom rondellen i högerfilen. Kan ni inte läsa skyltar ska ni fan inte köra bil, för helvete :mad:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
man vill ta den tredje utfarten dvs fortsätta rakt fram mot cirkle K och Ica Maxi mm så ska man ligga i vänsterfilen, men likförbannat ser man ALLTID flertalet söndagsseglare som bränner rakt igenom rondellen i högerfilen.

Det finns en enda cirkulationsplats där jag bor. Utplacerade nysvenskar tillämpar högerregeln dvs stannar mitt i rondellen och släpper fram trafik som skall in i rondellen - och viftar med händerna genom öppna sidorutan när man signalerar "kör ditt spån". Inte förbenad, möjligen resignerad. Lyckligtvis verkar den offantliga hyresvärden ha tröttnat på socialens gräddfil så numera ser det inte så mörkt ut på avbytarbänken. <tm Arne Hegerfors>
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top