Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag köpte en TV-ljudanläggning från Samsung med fri leverans till tomtgränsen med Bring.
Allt frid och fröjd, kunde spåra hela vägen till terminalen här i stan i går fm.
Sedan kommer ett SMS att de levererar till mig tidigast på tisdag nästa vecka.
Så från torsdag fm till tisdag em händer ingenting.
Jag ville ju leka med prylarna nu.

Irriterande, men kan du inte hämta själv på terminalen?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag köpte en TV-ljudanläggning från Samsung med fri leverans till tomtgränsen med Bring.
Allt frid och fröjd, kunde spåra hela vägen till terminalen här i stan i går fm.
Sedan kommer ett SMS att de levererar till mig tidigast på tisdag nästa vecka.
Så från torsdag fm till tisdag em händer ingenting.
Jag ville ju leka med prylarna nu.

Personalen saknas av nått skäl. Webbhandeln har exploderat.... ?...av nått skäl.
https://bing.com/covid/local/sweden
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Irriterande, men kan du inte hämta själv på terminalen?

Tyvärr inte, annars hade det varit enkelt:)
Just hemleveransen var nödvändig i just det här fallet.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Människor brukar klaga på min generation, för att vi är söndercurlade imbiciller allihop.
Men bannemig när man har att göra med vuxna människor, födda mellan 1955 & 1975, som tamefan inte kan läsa innantill, så blir man fan förbannad. :mad:

Var det verkligen bättre förr? :va
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Människor brukar klaga på min generation, för att vi är söndercurlade imbiciller allihop.
Men bannemig när man har att göra med vuxna människor, födda mellan 1955 & 1975, som tamefan inte kan läsa innantill, så blir man fan förbannad. :mad:

Var det verkligen bättre förr? :va

Det var bättre förr och ju förr dess bättre!
Största skillnaden mot nu är att framtiden såg såg mycket bättre ut då.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nån har bestämt att väg 263 förbi Övergran ska ha grus ovanpå asfalten. :mad:
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beställer en "ny" Mobil från Inet en Nokia 3310 3G. Vill ha något som kan laddas nån gång / vecka.
Inet har gratis frakt. Och gissa vilken leverantör !
Det kommer ett SMS om att nu håller ordern på att Plockas och jag kan inte ändra mig.
Sedan händer inget.
Går in på mailen idag.
11 dagar senare. Går in på spårningen. Paketet är under Transport !
Inet har skickat mobilen i varupaket 29cm x 7cm x 3 cm ! Redan här något som inte stämmer.
Har inte köpt en enda mobil som går med emballage in i ett 3 cm tjockt paket.
Blir besök hos Inet Sisjön idag....
Hur in i helvite kan man välja Postnord som leverantör och välja att prylar för 690kr ska stoppas i Brevlådan !
Inte hämtas ut på Utlämningställe hos Postnord eller DHL eller Schenker ?

Besökte INET. Säljaren försökte med att jag skulle kontakta Postnord. Jag påpekade att jag inte var kund hos Postnord. Jag var kund hos INET. Frakten ingick. Och att jag inte sett ett enda Mobilpaket som gick in under 3 cm som minsta mått.
Slutade med att säljaren skulle kontakta kollega. Och bara några timmar senare Plingar det i mobilen om att Ordern håller på och packas.
Och nästa dag Plingar det i Mobilen att jag har paket att hämta på Majornas Livs, utlämningstället.
Och igår var jag och hämtade ut den. För Minsta mått på Mobilpaketet var ca 5 cm. Dvs hämtas på Utlämningsstället. Nu är det "bara" att lära sig en knapptelefon med var det 24(?) dagars standbytid.
INET skötte sig precis som INET alltid gjort när jag handlat där ! Allt kan gå fel. Det är när det går fel man ser vad Leverantören går för.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Människor brukar klaga på min generation, för att vi är söndercurlade imbiciller allihop.
Men bannemig när man har att göra med vuxna människor, födda mellan 1955 & 1975, som tamefan inte kan läsa innantill, så blir man fan förbannad. :mad:
Var det verkligen bättre förr? :va

Hälften av alla har IQ under genomsnittet. Gäller alla generationer.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det beror ju mycket på om det finns få extremtal åt någondera håll som pressar medeltal och median isär. På ett statistiskt urval närmare 8 miljarder pers så lär ju talen ligga hyfsat nära varandra.
Tillika kan man argumentera långt och länge hurvida iq-skalan är en bra och välrundad måttstock för intelligens, eller än mindre troligt kompetens eller hur välanpassad en individ är. Jag har själv både skrivit en 136 på iq-test, skrivit underkänt i prov i grundskolan, samt kliat mig i huvudet över varför inte hojen startar bara för att onödigt sent upptäcka att dödarknappen är intryckt.

Att vara läs- och skrivkunnig samt behärska enkel matematik känns ju inte som att det ska vara en fråga om normalbegåvning år 2020 i Europa direkt dock, snarare känns det som något som borde vara ett minimikrav.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Möjligen är intelligensen aningen högre hos äldre, om nu det naturliga urvalet enligt Darwin gjort sitt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Folk ska fan inte köra bil :4skrika :huvet :mad:

Olycka på motorvägen, tvärstopp, precis passerat den enda avfarten på en bra jävla bit och blir så sittande en bra jävla stund. Till slut börjar vi röra på oss, sakta och osäkert. Det visar sig att det inte är motorvägen som öppnat upp utan folket som tröttnat och helt sonika börjat trilla av på nästa avfart x antal km bort, så dit men inte längre kommer till slut också vi. Den enda tillgängliga "genvägen" går en bra bit ut i obygden innan man kan ta sig tillbaka och ansluta till motorvägen bortanför olyckan, men allt verkar bättre än att sitta där och vänta till ingen nytta så... Omvägen får det bli. Men nej, då är det något jävla stolpskott som lyckas skita till det så jävla illa för sig själv (och resten av oss) att även omvägen tar tvärstopp :huvet Där sitter vi så, en munter skara, en flermilslång kolonn full av såväl personbilar som lastbilar ute på landsbygdens små tighta 70-vägar. Ge upp och vända? Fet chans. Inte många sådana möjligheter ges. När de som faktiskt står på en plats där de har möjlighet att vända tröttnat och ger upp så fyller bakomvarande på, har man tur så inser även dessa att det är bäst att följa föregåendes exempel och i sinom tid kanske man själv har turen att komma fram till vändbar plats. Om man inte hamnar bakom en person som inte haft bråttom en enda dag i sitt liv vill säga, den människan ser tydligen inte behovet av att nyttja den vändbara platsen utan sitter bara där och väntar på bättre tider vilket gör av vi bakom aldrig kommer fram till den vändbara platsen. "Vadå vända? Det öppnar säkert upp snart. Vi har det ju bra här, kan lika gärna sitta här och väntar. Att köra tillbaka och ta alternativa omvägen är ju ännu längre"... Dra Helvet med dig, miffo!! :mad: :huvet :4skrika

En körsträcka som i normala fall tar ca en och en halv timme tog idag drygt fyra... Vilket gjorde att alla andra planer jag hade för dagen sket sig. Måttligt imponerad av folk idag, en del skulle fan bara ta och göra resten av världen en tjänst och returnera sina körkort. Fy fan rent ut sagt :mad:
 
Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Folk ska fan inte köra bil :4skrika :huvet :mad:

Olycka på motorvägen, tvärstopp, precis passerat den enda avfarten på en bra jävla bit och blir så sittande en bra jävla stund. Till slut börjar vi röra på oss, sakta och osäkert. Det visar sig att det inte är motorvägen som öppnat upp utan folket som tröttnat och helt sonika börjat trilla av på nästa avfart x antal km bort, så dit med inte längre kommer till slut också vi. Den enda tillgängliga "genvägen" går en bra bit ut i obygden innan man kan ta sig tillbaka och ansluta till motorvägen bortanför olyckan, men allt verkar bättre än att sitta där och vänta till ingen nytta så... Omvägen får det bli. Men nej, då är det något jävla stolpskott som lyckas skita till det så jävla illa för sig själv (och resten av oss) att även omvägen tar tvärstopp :huvet Där sitter vi så, en munter skara, en flermilslång kolonn full av såväl personbilar som lastbilar ute på landsbygdens små tighta 70-vägar. Ge upp och vända? Fet chans. Inte många sådana möjligheter ges. När de som faktiskt står på en plats där de har möjlighet att vända tröttnat och ger upp så fyller bakomvarande på, har man tur så inser även dessa att det är bäst att följa föregåendes exempel och i sinom tid kanske man själv har turen att komma fram till vändbar plats. Om man inte hamnar bakom en person som inte haft bråttom en enda dag i sitt liv vill säga, den människan ser tydligen inte behovet av att nyttja den vändbara platsen utan sitter bara där och väntar på bättre tider vilket gör av vi bakom aldrig kommer fram till den vändbara platsen. "Vadå vända? Det öppnar säkert upp snart. Vi har det ju bra här, kan lika gärna sitta här och väntar. Att köra tillbaka och ta alternativa omvägen är ju ännu längre"... Dra Helvet med dig, miffo!! :mad: :huvet :4skrika

En körsträcka som i normala fall tar ca en och en halv timme tog idag drygt fyra... Vilket gjorde att alla andra planer jag hade för dagen sket sig. Måttligt imponerad av folk idag, en del skulle fan bara ta och göra resten av världen en tjänst och returnera sina körkort. Fy fan rent ut sagt :mad:

Nej, man undrar ju vad det är som är så svårt, grönt betyder KÖR, rött betyder STANNA och håll er mellan linjerna, det är ju fan inte mycket svårare än att fylla i en målarbok...:huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
De som förstod min besserwisserkommentar (som gjordes med glimten i ögat) har koll på median och medelvärde (eller genomsnitt som är ett annat ord för medelvärde), så näe... Micke hade nog fel ändå.
Men han gjorde snabbt en sjukt bra reflektion över intelligens som jag valde att peta lite i :)

(Och normalfördelning som du blandar in pratade vi inte ens om)

Ja, du uppvisar ju god intelligens och förståelse för distributionskurvor ser ut och hur IQ är fördelat.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Visa hänsyn och försök ha ett avstånd på två meter.
Eller hur, hur tänker folk?
Man blir torpederad av att dom går tre i bredd på trottoaren så man måste ge sig ut i gatan, går man och handlar ja då siktar folk på en, trampar en på tårna, stönar och frustar för att nån annan också behöver vara där.

Vadå kårråna, här kommer jag :mad:
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Visa hänsyn och försök ha ett avstånd på två meter.
Eller hur, hur tänker folk?
Man blir torpederad av att dom går tre i bredd på trottoaren så man måste ge sig ut i gatan, går man och handlar ja då siktar folk på en, trampar en på tårna, stönar och frustar för att nån annan också behöver vara där.

Vadå kårråna, här kommer jag :mad:

Försvarsåtgärd:
Ät gasproducerande grejer
Sluta duscha/tvätta dig
Ställ dig vid en större lastbil som står på tomgång och sug i dig doften ca 30 min
Skölj munnen med dålig sprit kontinuerligt
Hosta kontinuerligt

Resultat: Garanterat avstånd från dina motmänniskor :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top