REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1194 av 1195 FörstaFörsta ... 19469410941144116911881189119011911192119311941195 SistaSista
Resultat 23 861 till 23 880 av 23882
    För mycket är lagom! Pluggens avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    Återkopplar till ett två veckor gammalt inlägg med en ny bild från samma ställe. Det är verkligen helt fantastiskt vilken begåvningsbegränsad sida av mänskligheten man träffar på varje gång man är på återvinningscentralen.

Den här gubben tyckte alltså att det var på sin plats att börja reparera skottkärran där han var parkerad i vägen för alla andra kunder på plats.
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Avfallsstation igen.jpg
Visningar:	97
Storlek:	1,90 MB
Id:	454169
    Citat Ursprungligen postat av Bushido Visa inlägg
    Somliga har helt enkelt ingen förståelse för några som helst behov andra än sina egna. Jag försökte backa ut från lokala Ica-parkeringen idag men hindrades av en dam som bestämt sig för att köra fram och tillbaka precis bakom min bil i väntan på att människorna närmast entrén skulle flytta sina bilar, alltmedan kön av bilar som bara ville in på parkeringen ringlade sig längre bakom henne. Det fanns gott om platser ifall man bara var beredd att gå en bit, men hon hade bestämt sig för att plocka en av platserna närmast ingången och valde så att sitta i sin bil och köra en meter fram, backa en meter bak och upprepa för att det skulle se ut som om hon rörde sig i väntan på lediga platser... Jag som var på väg att lämna blev av förklarliga skäl en smula irriterad eftersom hon hade kunnat ta min plats om hon bara låtit mig komma ut, men trots att jag stod där med backen i och backlysena tydligt skinandes så fortsatte hon sin lilla fram-och-tillbaka-dans precis bakom min bil i väntan på platsen två bilar närmre entrén... Folk... Jag var precis på väg att ryta åt henne att "Om du bara flyttar dig så att jag kan komma ut så kan du ställa dig här, jag är på väg härifrån!!" men tydligen var det fler än jag som tröttnat på hennes beteende och hon fick sig en utskällning av en av människorna i den långa kön bakom henne istället varpå hon hastigt lämnade parkeringen...
    Grabbar, jag bjuder på en låt som illustrerar era upplevelser:
    Citat Ursprungligen postat av Dr.Bike Visa inlägg
    T.o.m en sten hade bett om att få bli sprängd när de där sätter igång!
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Vi hojåkare är till stor del ännu överlevande bokstavsbarn och såna som kom ut blåa i ansiktet och med navelsträngen ett varv runt halsen. Det blir inte bättre än så här...

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Jag backade in bilen på ett knepigt ställe i dag precis på kanten till en kanal, kanten på kanalen gav vika och framhjulet sjönk ner, så jag var tvungen att gunga loss bilen, framåt kunde jag inte gunga för då har bilen gått ner i kanalen, så jag gungar bakåt, bilen vill inte ta sig upp ur kanalen, så jag tar i lite mer, varpå bilen släpper ur geggan med ett plopp och jag backar in i ett träd...

En tub superlim senare har jag limmat ihop tillräckligt mycket av bakljusglaset för att kunna köra bilen tills ett nytt bakljus levereras från tyskland...

Bucklan i skärmen kan jag leva med.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Långsammare J-marks avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Jag backade in bilen på ett knepigt ställe i dag precis på kanten till en kanal, kanten på kanalen gav vika och framhjulet sjönk ner, så jag var tvungen att gunga loss bilen, framåt kunde jag inte gunga för då har bilen gått ner i kanalen, så jag gungar bakåt, bilen vill inte ta sig upp ur kanalen, så jag tar i lite mer, varpå bilen släpper ur geggan med ett plopp och jag backar in i ett träd...

En tub superlim senare har jag limmat ihop tillräckligt mycket av bakljusglaset för att kunna köra bilen tills ett nytt bakljus levereras från tyskland...

Bucklan i skärmen kan jag leva med.
    Ingen som filmade dig istf att hjälpa till?
    There are only three sports:
    Bullfighting, motor racing & mountaineering.
    All the rest are merly games.

-- Ernest Hemingway

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av J-mark Visa inlägg
    Ingen som filmade dig istf att hjälpa till?
    Näe, jag var ensammen, därav att jag var lite desperat att inte sänka bilen värre.

Hade jag haft någon i närheten så hade dom ju kunnat ankra/wincha mig, men jag skulle ju nödvändigtvis lösa det själv.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Fick skatta lite extra i vägskattslotteriet idag.
    //Stefan

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99
    Citat Ursprungligen postat av Pluggen Visa inlägg
    Grabbar, jag bjuder på en låt som illustrerar era upplevelser:
    Den här brukar jag tänka på när jag bevittnar dylik idioti:

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Den siste tomten är bannemig inte född än...!
    //Stefan

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Den siste tomten är bannemig inte född än...!
    Har du befruktat tanten igen.
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Har du befruktat tanten igen.
    Nä, men vem vet vad som kan hända, det är ju midsommar snart.
    //Stefan

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    KTM 790 Adv
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Nä, men vem vet vad som kan hända, det är ju midsommar snart.
    Den som väntar på nått gott!
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Ägge Visa inlägg
    Den som väntar på nått gott!
    Får oftast en baksmälla efteråt.....
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Can do! Mordecaiens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    Knappt
    Behöver en specifik microbrytare och hittar inte någon Europeisk ÅF.
    Vilket innebär att jag behöver beställa 200st från Kina.

Ingen konstnad, men vad fasen ska jag med de övriga 194st till.
    It's time to
    MAN THE FUCK UP
    ---
    Prior preparations prevents piss-poor performance

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Mordecaien Visa inlägg

Du har just blivit Europeisk ÅF!

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Medlem Micke Rs avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    8 singlar och 4 par -44 till -13
    Gick ut i morse, konstaterade att den hutlöst dyra mullvadsfällan jag köpte förra veckan inte behövs mer. Två patroner förbrukade, vad fan ska jag göra med dom andra 48.
    Sen satte jag mig vid datorn. då kom en bålgeting och flög in under skjortkragen. Nåja när den stuckit fick den en dubbel dos radar. Tänkte att jag skulle skriva i den här tråden. Varpå nätuppkopplingen la av.
    Ok, gick ut och smorde upp grävaren. När jag skulle fylla på smörjsprutan, hamnade innehållet i fettpatronen lite var stans.
    Men det som gör mig förbannad är att jag inte tog hojen en sväng i det helt perfekta vädret i stället.
    Racing is the process of turning money into noise.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Jag utgår ifrån att du har kollat på Elfa? Med tanke på att de har drygt 700 st olika mikrobrytare i sortimentet kanske det går att hitta någon som funkar?

https://www.elfa.se/sv/relaeer-och-s...9&pageSize=100

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja

Har du provat att maila en återförsäljare i kina och fråga efter ett gratis varuprov för att se om den går att använda i din "production run of 10000"?

Jag försökte länge köpa en IC krets, men ingen sålde den i små kvantiteter, tillslut tröttnade en av återförsäljarna på att tjafsa med mig och mailade "Alla som behöver enstaka komponenter ber om varuprover för en prototyp av påhittad serietillverkning, vi vet att det är hobbygubbar som inte behöver mer än en någonsin, men vi skickar glatt ut vadderade kuvert med varuprover i, för det är enklare och billigare än att sälja enstaka komponenter till privatperson"

Så jag mailade tillbaka och frågade efter varuprov på den komponenten och fick tillbaka ett vadderat kuvert med massor av blandade komponenter i, förmodligen snuttarna av komponentbanden dom river av när dom trär om maskinerna som spolar upp komponentbanden på mindre rullar om bara ett tusental.

Jag fick dessutom flera av den IC jag behövde. Kostnad för dom, en vadderad påse och brevporto...
    Senast redigerat av GuW den 2020-06-02 klockan 14:50.

Can do! Mordecaiens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    Knappt
    Jag utgår ifrån att du har kollat på Elfa? ...
    Jodå, nog har jag kollat. Även om det finns alternativ så är det inte den jag är ute efter.

Det är lite knappar till ett par datormöss och jag köpte de jag har just för att de använder huano switchar istället för omron.
    Även om omron är ett fullgott alternativ så är jag sjukt fåfäng just när det kommer till datormöss. När man äntligen hittat "rätt" i hållbarhet/klickmotstånd etc. vill man inte byta ner sig liksom.

Det sunda valet är att bara köpa en ny mus. Men dels tycker jag det är kul hobbyverksamhet och dels tycker jag inte om att kasta grejor bara för att en knapp går sönder.

Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Har du provat att maila en återförsäljare i kina och fråga efter ett gratis varuprov ...
    Det vore absolut en idé.
    Men samtidigt så handlar det om en spottstyver för en påse med ett par hundra så jag funderar på att helt enkelt köra på det och kanske utöka den hobbybiten ett snäpp.
    It's time to
    MAN THE FUCK UP
    ---
    Prior preparations prevents piss-poor performance

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja

Det vore absolut en idé.
    Men samtidigt så handlar det om en spottstyver för en påse med ett par hundra så jag funderar på att helt enkelt köra på det och kanske utöka den hobbybiten ett snäpp.
    Ja, det är ju det som blir så korkat, kretsen jag skulle ha kostade typ 8 spänn styck, jag hade lätt betalat en femtiolapp för en, men dom sålde inte mindre än tusen, och man var tvungen att ha ett företag för att få bli kund.

Hade jag kunnat köpa 100 för 80:- som privatperson hade jag gjort det.

Nåja, du kan ju annonsera i något forum någonstans att du har utbytes switchar till datormössen, så kanske du kan sälja av ett par stycken och gå jämnt ut.

(jag gissar att det är någon form av gaming-mus så ett gamingforum kanske)

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Mordecaien
    Det sunda valet är att bara köpa en ny mus. Men dels tycker jag det är kul hobbyverksamhet och dels tycker jag inte om att kasta grejor bara för att en knapp går sönder.

.
    Jag förstår och tycker du gör helt rätt. En gång lade jag ner oförskämt många timmar för att laga en Maglite som troligtvis skulle kosta under hundringen att ersätta.

Det där med slit-och-släng kan millenniekidsen hållas med.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Jag förstår och tycker du gör helt rätt. En gång lade jag ner oförskämt många timmar för att laga en Maglite som troligtvis skulle kosta under hundringen att ersätta.

Det där med slit-och-släng kan millenniekidsen hållas med.
    Haha, skyldig jag med, magliten jag fick när jag gjorde lumpen hängde med länge, på slutet så försökte jag buckla ut tuben, men den sprack, jävla skit-alu, men den levde ett tag till med tejp runt handtaget.

Sidan 1194 av 1195 FörstaFörsta ... 19469410941144116911881189119011911192119311941195 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tack för ett mycket klarsynt inlägg. Mitt intresse för vad som händer i Malmö - vårt lands uppenbara rövhål - är också tämligen svagt... Jag kan tycka [...]

Alatalo
Vill du annonsera ovan? Klicka här