REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1167 av 1168 FörstaFörsta ... 16766710671117114211611162116311641165116611671168 SistaSista
Resultat 23 321 till 23 340 av 23346
    Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Nåt av uteliggardjuren har ätit upp en av våra kycklingar. Vet inte hur den fick ut fågeln genom gallret, men de övriga vägrar lämna hönshuset.
    Har ni iller, mink eller nåt sånt där i trakten? De är rätt bra på att knåpa sig genom inhägnader.

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Mm eller leta hål, en bekant som har vaktelhöns vilka inte är helt smarta. Dom har armering ner i backen så odjuren inte kan gräva sig in men räven räfsa upp ett hål som räckte till minihönsen =/ Tillslut knallar dom ut och nafs så är middagen fixad.
    If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Har ni iller, mink eller nåt sånt där i trakten? De är rätt bra på att knåpa sig genom inhägnader.
    Eftersom inälvorna låg kvar så gissar folk att det är rovfågel bakom dådet. Jag har Hjälstaviken i närheten och där finns det mesta i fågelväg.

Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Citat Ursprungligen postat av Bonzo Visa inlägg
    I måndags beställde jag lite varor från en större webbaserad bygghandlare. I tisdags fick jag ett leveransbesked som sade att leverans skulle påbörjas nästa torsdag 8/8, och att jag kunde räkna med att ha varorna 2-3 vardagar senare. Jag kände direkt att detta var alldeles för lång leveranstid, varpå jag skickade in en skriftlig avbokning av ordern via handlarens hemsida. Jag löste sedan materialbehovet via en lokal handlare.

Idag ringer plötsligt en transportör som säger att han står utanför huset, redo att lossa en pall innehållandes varorna jag avbeställt. Så nu sitter jag alltså med dubbelt så mycket material som jag behöver. Till saken hör även att det är specialfrakt på varorna, så frakten för leveransen gick på ca 1700:-. Givetvis får jag inget vettigt svar från handlaren när jag ringer deras returavdelning utan jag ombes fylla i deras returformulär på webben. Jo, men det funkade ju skitbra när jag försökte avboka ordern!
    Nu har det gått två veckor sedan jag avbokade ordern och någon dag kortare sedan jag bad dem fixa en retur. Men pallen står fortfarande kvar hos mig och blockerar garagenedfarten. Hur jävla svårt ska det vara egentligen?

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Nu har det gått två veckor sedan jag avbokade ordern och någon dag kortare sedan jag bad dem fixa en retur. Men pallen står fortfarande kvar hos mig och blockerar garagenedfarten. Hur jävla svårt ska det vara egentligen?
    Svårare än det borde vara, egentligen, 2019.
    :enmedinsikt
    //Stefan

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Skicka en hyresavi för all tid som överstiger en vecka.
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Svårare än det borde vara, egentligen, 2019.
    :enmedinsikt
    Grejen är den att de gärna vill skylla på leverantören, men jag har varit i kontakt med dem tidigare och då har jag uppfattat dem som väldigt enkla att ha att göra med. Så jag utgår helt enkelt från att det är byggvaruhuset som är problemet.

De lyckades dock skicka ut en faktura i slutet av förra veckan, trots att jag avbokat ordern och efter det begärt en retur. Det är ju uppenbarligen något som fattas i organisationen.

Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Skicka en hyresavi för all tid som överstiger en vecka.
    Mmm, fast chansen att de skulle bry sig är väl minimal. Jag tror jag helt enkelt får ringa och skälla ut någon stackars telefonist istället.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2015
    Hoj
    Aprilia
    I morse var en jävla postmordsbil på god väg att preja mig och mitt långtradarekipage (24 m) ner i diket. Direkt efter kom jag om och vi stannade båda på vägrenen varpå han fick en utskällning så hans hår fladdrade.
    Idioten hade stora problem med att själv yttra sig, en sak fick han fram "det hände ju inget"
    Hata är ett starkt ord men åt det hållet går mina känslor idag.

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Happ. Åkte man på bältros också. Som om det inte räckte med all annan skit I mitt liv just nu... Läste på vad jag kunde om den här förbannade åkomman och fick lära mig att den även är känd som helveteseld. Jag förstår varför. Högra sidan av ryggen är täckt I rödflammig blåsbeklädd svullnad, och hela högerpartiet från ryggrad till navel känns som att någon vrider om diverse vassa föremål I skinnet. Nu skiter jag I det här, hoppas att jag spontandör av den rena och skära känslan av "fuck it".

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Bushido Visa inlägg
    Happ. Åkte man på bältros också. Som om det inte räckte med all annan skit I mitt liv just nu... Läste på vad jag kunde om den här förbannade åkomman och fick lära mig att den även är känd som helveteseld. Jag förstår varför. Högra sidan av ryggen är täckt I rödflammig blåsbeklädd svullnad, och hela högerpartiet från ryggrad till navel känns som att någon vrider om diverse vassa föremål I skinnet. Nu skiter jag I det här, hoppas att jag spontandör av den rena och skära känslan av "fuck it".
    Potatismjöl hjälper mot klådan.... Kom ihåg att spöa skiten ur de som inte vaccinerar sig mot mässling.

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Potatismjöl hjälper mot klådan.... Kom ihåg att spöa skiten ur de som inte vaccinerar sig mot mässling.
    Nog för att jag känner för att avreagera mig på något, men de stackarna har inte mycket med detta att göra så det känns lite orättvist... bältros får man, som jag förstod det, av att man har vilande vattkoppsvirus kvar I kroppen efter att man haft vattkoppor en gång, och det kan blossa upp som bältros ifall man får nedsatt immunförsvar. Får väl hitta och banka skiten ur ungjäveln som smittade mig med vattkoppor när jag var liten isåfall

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Det var visserligen igår kväll jag blev förbannad, men jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på det:

Jag har lagt ut lite småprylar och diverse överblivna möbler på annons. (Jag vet att det är som att öppna en dörr för alla idioter men jag blev så glad när tjejen äntligen sa att vi skulle göra oss av med all bråte som står i källaren att jag accepterade hennes förslag att det skulle säljas.)

Hur som helst var det en person som hörde av sig och ville köpa ett köksbord som jag lagt ut för 200:-. Han kunde inte komma samma dag och hämta det då han jobbade kväll, men han var säker att han skulle ha det så jag kom överens om att hålla det åt honom.

Igår kom han hem till oss och det första han säger är "det var finare på bilden" och "det är ostadigt". Det senare beror på att jag bara monterat benen temporärt och inte dragit åt muttrarna ordentligt eftersom jag tänkte att det ändå ska demonteras om någon köper det.
    Plötsligt börjar han fingra på stolarna som står i samma utrymme och frågar om "det är de här stolarna som ingår"?

"Njae", svarar jag. "Stolarna är visserligen till salu, men då måste du såklart betala även för dem. Annonsen du svarade på, och det angivna priset, gäller bara bordet."

Nu blir han helt chockad och tycker att det är helt orimligt att han inte ska få fyra stolar på köpet när han köper ett bord för 200:-. Han säger att "det är för dyrt" och plockar upp sin telefon och scrollar fram till en annons med bord och stolar för 200:- och säger att "det är bättre grejer för mindre pengar".

Jag börjar på allvar tröttna vid det här laget och säger kallt att "hade det varit bättre grejer så hade de varit dyrare. Mina möbler kostar det pris jag satt i annonsen och om det inte passar så är vi klara här."

Det räckte tydligen för nu vänder han på klacken och stövlar ut genom dörren utan att säga ett ord till mig. Sitt sällskap pratade han dock med och jag misstänker att det inte var några fina saker han sa, men jag pratar inte språket så jag kan såklart inte vara säker.

Alltså, det finns inga pengar i världen som skulle få mig att vilja ha med den människan att göra igen. Vem fan plockar fram en annan annons på andra saker för att visa att säljaren har satt fel pris? Jag ska testa det nästa gång jag ska köpa ny bil. "Kolla här! Din bil är för dyr, för här finns det en bil som bara kostar 5k. Ge mig billigare."

Dessutom betedde han sig som en jävla röv mot min hund när han gick fram för att hälsa så jag borde bara kastat ut honom så fort han kom innanför dörren, men jag är alldeles för snäll mot idioter.

Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Hoj
    YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Text
    Dessutom betedde han sig som en jävla röv mot min hund när han gick fram för att hälsa så jag borde bara kastat ut honom så fort han kom innanför dörren, men jag är alldeles för snäll mot idioter.
    Vilket ollon. Otrevlig mot djur = direkt spark rätt ut samma väg personen kom ifrån. Ska fan inte ha mina saker. Idioter möter man inte bara i trafiken. Hur mycket cash han brände på drivmedel till och från dig kunde väl inte hans hjärna räkna ut. Hoppas han kört långt för det där bordet och för övrigt vem fan bråkar om priset för ett bord för 200 spänn. Jösses.
    Forza Rossi ! =)

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
    "Stolarna är visserligen till salu, men då måste du såklart betala även för dem. Annonsen du svarade på, och det angivna priset, gäller bara bordet."
    Jag också haft min beskärda del av spekulanter som inte läser annonsen ordentligt. Vi ska byta tak på huset och ger bort takpannorna om någon vill ha innan dom åker på tippen. Jag tycker att rubriken är ganska tydlig, men inte tillräckligt tydlig. Tre personer har hört av sig, samtliga har frågat om vi ska hyra ut en lägenhet....

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Capture7.PNG
Visningar:	37
Storlek:	561,1 KB
Id:	450270

Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Skynet Visa inlägg
    Jag också haft min beskärda del av spekulanter som inte läser annonsen ordentligt. Vi ska byta tak på huset och ger bort takpannorna om någon vill ha innan dom åker på tippen. Jag tycker att rubriken är ganska tydlig, men inte tillräckligt tydlig. Tre personer har hört av sig, samtliga har frågat om vi ska hyra ut en lägenhet....

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Capture7.PNG
Visningar:	37
Storlek:	561,1 KB
Id:	450270

Jag tror att analfabetismen är utspridd i högre grad än man skulle önska. Jag har också skänkt bort en hel del saker det senaste halvåret. Varje gång har jag använt ord som ”Gratis”, ”Bortskänkes” och ”Kostnadsfritt”, men lik förbannat blir inboxen full av meddelanden som frågar ”Hur mycket kostar den?”.

Edit: Hur mycket ska ni ha i hyra för lägenheten?
    Senast redigerat av Bonzo den 2019-08-15 klockan 21:21.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Hoj
    VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
    [QUOTE=Bonzo;6432959]
    Edit: Hur mycket ska ni ha i hyra för lägenheten?

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Förrådsohyrare..

Behöver tillfälligt tak över huvudet för en pryl eller två och surfar fram några mått och priser. Jamen det där ska väl duga, kanske.. då kubik presenteras istället för kvadrat och ingen jävel vet vilken uppställning dom använder. L, B, H kan man tro fast jag är ganska säker på att dom inte har några 3 meter i takhöjd så om det är 6 eller 9 m2 framgår inte riktigt.

Naturligtvis lockad att klicka tjöp p.g.a. bästa avtalet-loggan just detta förråd är prytt med, jämförde priser med andra så prisvärt var det ändå.. även om jag inte riktigt visste måtten som sagt hrm? Fakkit hur fel kan det bli, fyller i uppgifterna, läser klausulerna noggrant så jag inte förbinder mig till någon toastol och att hjälpa grannar men det står i princip bara att jag just inte förbinder mig till någonting i detta första skede/innan kontrakt skrivits.

Tjöp/Klick

Bl.a, bl.a, vi ringer upp dig inom 24 timmar.

Pris exkl. moms.

? Öppnar ett nytt fönster och tittar återigen noggrant, det står bokstavligen ingenting om moms vare sig inkl. eller exkl. innan man klickar på luraknappen och då ska det banne mig vara inkl..

Efter 5 min ringer det, snabba i.a.f. och en säljartjej presenterar sig glatt.

-Ja god dag, hyr ni bara ut till företag?

-Eh, nej.. skulle du ha det på företaget?

-Nej, privatist tack men det står här att priset är exkl. moms?

-Ja men som privatperson är du momsbefriad.

-Åfan, eller tänker du tvärtom?

-Eh nä alltså vilket pris har du fått?

-Bästa avtalet.

-Ja precis, det är ditt pris då.

-Inkl. moms?

-Ja så ska det va, du ville ha det från imorgon va?

-Mm men jag tänkte sladda ner idag och skriva kontraktet för imorgon hinner jag inte i.o.m. att då ska jag hämta prylen.

-Ok, ja det går bra men du kommer inte få inloggningen förrän imorgon så..

-Rackarns, den går inte att programmera så att den börjar fungera först imorgon då?

-Eh, nä det tror jag inte men vi kan backa datumet till idag om du vill.

-Då kör vi på det, hejs svejs.

Strax efter 16 blir jag uppringd från den valda anläggningen..

-Hej, jag ser här att du har en bokad visning här hos oss kl 16:00 och..

-…? Nej, jag sa på sin höjd att jag kunde vara där innan 18:00 för att skriva kontrakt. (kontoret stänger då)

-Ska du komma klockan 18!?

-Nej.

-Alltså jag har en tid klockan 17 men 17:30, fast vi stänger ju 18 och..

-Jag kan vara där till 17:00.

-Va bra!

-Hejs svejs.

Svänger av o plockar upp en Calippo som stöd inför mötet och kör dit. Vimsmaja står med telefon och jag väntar tills hon blir klar, dom har börjat sälja även små flyttkartonger numera noterar jag.

-Hej, jag var tydligen välkommen på en visning nu, sjöutsikt skulle det vara.

-Men hej, så det är du som är du! Vänta så ska jag bara låsa dörren så tittar vi, du hade valt ett 6m2 men jag har också ett på 7.5m2 till samma pris fast det andra är på markplan medan det här är på markplan. (skojar inte)

-Ok.

-Då ska vi se här 3333 ska det vara här på markplan, ja här är det ja o det är 2x3x2.6 här och så har vi det andra 7.5m2 men det finns ingen hiss men man kan köra dit ner på markplan.

Vi går ut på plan och ner till en annan ingång, allt är lite mörkare här och även om förrådet är 7.5m2 enl. uppgift känns det mekigare att lasta denna väg.

-Ja det är lite större det här och det är det du har valt, kostar 1400. (avrundat)

-? Nä, jag valde det andra för 1200:-

-Nä det står att du valt det på 7.5m2 och det kostar 1400:-.

-Ok, på hemsidan står det m3 och det var 16 någonting men jag är rätt säker på att det inte var 7.5m2.

Fiskar upp telefonen och plockar fram bokningsbekräftelsen.

-Här ser du, 1200:-.

-Jaha, du har bokat 6m2.

-…

-Men vilket väljer du?

-Läget på det där uppe är bättre så vi kör på den ursprungliga planen.

-Va bra, ja o sen behöver du ett lås (+150:- ) fast du kan använda hänglås om du vill men dom här är säkrast.

-Vi tar ett sådant.

-Sen måste alla som hyr ha en försäkring (+200:-/mån) och eftersom du inte är kund hos oss sedan tidigare så är det en administrativ avgift (+150:- ) som tillkommer (så du ska ha betalt för det här virrvarvet tänker jag)

-Ok.

Vi går upp och skriver kontrakt och jag betalar.

-Hmm.. det ligger två fakturor i datorn, undrar vad den andra är för något? Jag ringer min kollega. (som inte svarar) Visst ja, låset fick jag inte med nu, 150:- kostar det.

Jag betalar igen.

-Här, det följer med 3st nycklar och vi har ingen i reserv.

-Ok.

-Ja så det är bra om du inte har alla på ett ställe.

-Bra tips.

-Jo för vi har ingen i reserv och tappar man bort alla nycklarna kostar det 1100:-

-Ok.

-Ja så du förstår att vi måste vara noga med att informera om detta till kunderna.

-Mm.

Kollegan som tidigare inte svarade ringer nu upp.

-Hej ja jag står här med kunden, jag begriper den första fakturan men den andra.. vad är det för något? Jaha, ja, ja jag står här med kunden så jag tar det med honom.

-Jo ni flyttade datumet en dag och då skiljer det 7kr i priset så..

Jag betalar 7:-.

-Jo så var det förrådet här på markplan, 6m2.. fast jag har ett annat likadant som bara ligger en korridor bort går det bra?

-Antar det..

-Bra! Då får du välja kod här och så går vi bort och tittar.

Jag testar koden denna entré vilket går smärtfritt och sen börjar vi gå, passerar det jag först fått se och 20 steg senare tittar hon på skyltarna.

-Här borta borde det vara.

3 korridorer senare stannar hon igen och tittar på skyltarna vilka inte presenterar något i närheten av dit vi ska.

-Vi testar hitåt.

En god promenad senare når vi slutet på lokalen och längst ut finns mitt förråd. Flott tänker jag för det blev fönsterplats i.a.f., rakt utanför korridor så ingen trång passage att lasta vid samt vita ytterväggar i förrådet vilket gör det ljust och fint.

-Om vi istället går tillbaka den vägen (tittar längs en lång korridor) är det utgången där då?

-Ja precis, ner dit och så höger så är utgången där.

Vi går tillbaka den vägen, höger, vänster, vänster och där visar sig utgången vara.

Sen åkte jag hem, ev. hittar jag tillbaka med prylarna.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Jodå, tillslut hitta jag tebax.. tror ni dom blir griniga för vagnarna?

Nu måste jag bara hitta en såndär elskotter med någon form av draganordning, f-n orka knalla fram o tillbaka här.

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Regn genom taket = mc ut till försäljning....
    //Stefan

superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    70-kort
    Dagens "vad i helVet"

Tog upp telefonen och skulle ringa ett samtal, på jobbet.
    Just i denna sekund bestämde sig en kollega att han måste kasta en rostig mutter i den stora pallen för just metallskrot.
    Den stod fem meter bakom mig inne på verkstan, så han kastar den högt över mitt huvud.

DÅ, träffar mutterjäveln ett rör i taket och landar rakt på min telefon och spräcker displayen

Hur stora är oddsen för det?
    Fighting keyboard warriors since 2005

Sidan 1167 av 1168 FörstaFörsta ... 16766710671117114211611162116311641165116611671168 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Klart man hälsar om man har handen fri. Dock är det ingen prinsesseviftning med handleden vi pratar om här... Tuff som man är så glider man fram på 1000 kubik m [...]

Lugn
Vill du annonsera ovan? Klicka här