Idag är jag förbannad därför att...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Happ. Åkte man på bältros också. Som om det inte räckte med all annan skit I mitt liv just nu... Läste på vad jag kunde om den här förbannade åkomman och fick lära mig att den även är känd som helveteseld. Jag förstår varför. Högra sidan av ryggen är täckt I rödflammig blåsbeklädd svullnad, och hela högerpartiet från ryggrad till navel känns som att någon vrider om diverse vassa föremål I skinnet. Nu skiter jag I det här, hoppas att jag spontandör av den rena och skära känslan av "fuck it".
Potatismjöl hjälper mot klådan.... Kom ihåg att spöa skiten ur de som inte vaccinerar sig mot mässling. ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Potatismjöl hjälper mot klådan.... Kom ihåg att spöa skiten ur de som inte vaccinerar sig mot mässling. ;)

Nog för att jag känner för att avreagera mig på något, men de stackarna har inte mycket med detta att göra så det känns lite orättvist... :hihi bältros får man, som jag förstod det, av att man har vilande vattkoppsvirus kvar I kroppen efter att man haft vattkoppor en gång, och det kan blossa upp som bältros ifall man får nedsatt immunförsvar. Får väl hitta och banka skiten ur ungjäveln som smittade mig med vattkoppor när jag var liten isåfall :hihi
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det var visserligen igår kväll jag blev förbannad, men jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på det:

Jag har lagt ut lite småprylar och diverse överblivna möbler på annons. (Jag vet att det är som att öppna en dörr för alla idioter men jag blev så glad när tjejen äntligen sa att vi skulle göra oss av med all bråte som står i källaren att jag accepterade hennes förslag att det skulle säljas.)

Hur som helst var det en person som hörde av sig och ville köpa ett köksbord som jag lagt ut för 200:-. Han kunde inte komma samma dag och hämta det då han jobbade kväll, men han var säker att han skulle ha det så jag kom överens om att hålla det åt honom.

Igår kom han hem till oss och det första han säger är "det var finare på bilden" och "det är ostadigt". Det senare beror på att jag bara monterat benen temporärt och inte dragit åt muttrarna ordentligt eftersom jag tänkte att det ändå ska demonteras om någon köper det.
Plötsligt börjar han fingra på stolarna som står i samma utrymme och frågar om "det är de här stolarna som ingår"?

"Njae", svarar jag. "Stolarna är visserligen till salu, men då måste du såklart betala även för dem. Annonsen du svarade på, och det angivna priset, gäller bara bordet."

Nu blir han helt chockad och tycker att det är helt orimligt att han inte ska få fyra stolar på köpet när han köper ett bord för 200:-. Han säger att "det är för dyrt" och plockar upp sin telefon och scrollar fram till en annons med bord och stolar för 200:- och säger att "det är bättre grejer för mindre pengar".

Jag börjar på allvar tröttna vid det här laget och säger kallt att "hade det varit bättre grejer så hade de varit dyrare. Mina möbler kostar det pris jag satt i annonsen och om det inte passar så är vi klara här."

Det räckte tydligen för nu vänder han på klacken och stövlar ut genom dörren utan att säga ett ord till mig. Sitt sällskap pratade han dock med och jag misstänker att det inte var några fina saker han sa, men jag pratar inte språket så jag kan såklart inte vara säker.

Alltså, det finns inga pengar i världen som skulle få mig att vilja ha med den människan att göra igen. Vem fan plockar fram en annan annons på andra saker för att visa att säljaren har satt fel pris? Jag ska testa det nästa gång jag ska köpa ny bil. "Kolla här! Din bil är för dyr, för här finns det en bil som bara kostar 5k. Ge mig billigare." :fakta

Dessutom betedde han sig som en jävla röv mot min hund när han gick fram för att hälsa så jag borde bara kastat ut honom så fort han kom innanför dörren, men jag är alldeles för snäll mot idioter.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Text
Dessutom betedde han sig som en jävla röv mot min hund när han gick fram för att hälsa så jag borde bara kastat ut honom så fort han kom innanför dörren, men jag är alldeles för snäll mot idioter.

Vilket ollon. Otrevlig mot djur = direkt spark rätt ut samma väg personen kom ifrån. Ska fan inte ha mina saker. Idioter möter man inte bara i trafiken. Hur mycket cash han brände på drivmedel till och från dig kunde väl inte hans hjärna räkna ut. :brinnerup Hoppas han kört långt för det där bordet och för övrigt vem fan bråkar om priset för ett bord för 200 spänn. Jösses.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
"Stolarna är visserligen till salu, men då måste du såklart betala även för dem. Annonsen du svarade på, och det angivna priset, gäller bara bordet."

Jag också haft min beskärda del av spekulanter som inte läser annonsen ordentligt. Vi ska byta tak på huset och ger bort takpannorna om någon vill ha innan dom åker på tippen. Jag tycker att rubriken är ganska tydlig, men inte tillräckligt tydlig. Tre personer har hört av sig, samtliga har frågat om vi ska hyra ut en lägenhet.... :huvet


Capture7.PNG
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag också haft min beskärda del av spekulanter som inte läser annonsen ordentligt. Vi ska byta tak på huset och ger bort takpannorna om någon vill ha innan dom åker på tippen. Jag tycker att rubriken är ganska tydlig, men inte tillräckligt tydlig. Tre personer har hört av sig, samtliga har frågat om vi ska hyra ut en lägenhet.... :huvet

View attachment 450270


Jag tror att analfabetismen är utspridd i högre grad än man skulle önska. Jag har också skänkt bort en hel del saker det senaste halvåret. Varje gång har jag använt ord som ”Gratis”, ”Bortskänkes” och ”Kostnadsfritt”, men lik förbannat blir inboxen full av meddelanden som frågar ”Hur mycket kostar den?”.


Edit: Hur mycket ska ni ha i hyra för lägenheten?
:rofl :rofl
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Förrådsohyrare..

Behöver tillfälligt tak över huvudet för en pryl eller två och surfar fram några mått och priser. Jamen det där ska väl duga, kanske.. då kubik presenteras istället för kvadrat och ingen jävel vet vilken uppställning dom använder. L, B, H kan man tro fast jag är ganska säker på att dom inte har några 3 meter i takhöjd så om det är 6 eller 9 m2 framgår inte riktigt.

Naturligtvis lockad att klicka tjöp p.g.a. bästa avtalet-loggan just detta förråd är prytt med, jämförde priser med andra så prisvärt var det ändå.. även om jag inte riktigt visste måtten som sagt hrm? Fakkit hur fel kan det bli, fyller i uppgifterna, läser klausulerna noggrant så jag inte förbinder mig till någon toastol och att hjälpa grannar men det står i princip bara att jag just inte förbinder mig till någonting i detta första skede/innan kontrakt skrivits.

Tjöp/Klick

Bl.a, bl.a, vi ringer upp dig inom 24 timmar.

Pris exkl. moms.

? Öppnar ett nytt fönster och tittar återigen noggrant, det står bokstavligen ingenting om moms vare sig inkl. eller exkl. innan man klickar på luraknappen och då ska det banne mig vara inkl..

Efter 5 min ringer det, snabba i.a.f. och en säljartjej presenterar sig glatt.

-Ja god dag, hyr ni bara ut till företag?

-Eh, nej.. skulle du ha det på företaget?

-Nej, privatist tack men det står här att priset är exkl. moms?

-Ja men som privatperson är du momsbefriad.

-Åfan, eller tänker du tvärtom?

-Eh nä alltså vilket pris har du fått?

-Bästa avtalet.

-Ja precis, det är ditt pris då.

-Inkl. moms?

-Ja så ska det va, du ville ha det från imorgon va?

-Mm men jag tänkte sladda ner idag och skriva kontraktet för imorgon hinner jag inte i.o.m. att då ska jag hämta prylen.

-Ok, ja det går bra men du kommer inte få inloggningen förrän imorgon så..

-Rackarns, den går inte att programmera så att den börjar fungera först imorgon då?

-Eh, nä det tror jag inte men vi kan backa datumet till idag om du vill.

-Då kör vi på det, hejs svejs.

Strax efter 16 blir jag uppringd från den valda anläggningen..

-Hej, jag ser här att du har en bokad visning här hos oss kl 16:00 och..

-…? Nej, jag sa på sin höjd att jag kunde vara där innan 18:00 för att skriva kontrakt. (kontoret stänger då)

-Ska du komma klockan 18!?

-Nej.

-Alltså jag har en tid klockan 17 men 17:30, fast vi stänger ju 18 och..

-Jag kan vara där till 17:00.

-Va bra!

-Hejs svejs.

Svänger av o plockar upp en Calippo som stöd inför mötet och kör dit. Vimsmaja står med telefon och jag väntar tills hon blir klar, dom har börjat sälja även små flyttkartonger numera noterar jag.

-Hej, jag var tydligen välkommen på en visning nu, sjöutsikt skulle det vara.

-Men hej, så det är du som är du! Vänta så ska jag bara låsa dörren så tittar vi, du hade valt ett 6m2 men jag har också ett på 7.5m2 till samma pris fast det andra är på markplan medan det här är på markplan. (skojar inte)

-Ok.

-Då ska vi se här 3333 ska det vara här på markplan, ja här är det ja o det är 2x3x2.6 här och så har vi det andra 7.5m2 men det finns ingen hiss men man kan köra dit ner på markplan.

Vi går ut på plan och ner till en annan ingång, allt är lite mörkare här och även om förrådet är 7.5m2 enl. uppgift känns det mekigare att lasta denna väg.

-Ja det är lite större det här och det är det du har valt, kostar 1400. (avrundat)

-? Nä, jag valde det andra för 1200:-

-Nä det står att du valt det på 7.5m2 och det kostar 1400:-.

-Ok, på hemsidan står det m3 och det var 16 någonting men jag är rätt säker på att det inte var 7.5m2.

Fiskar upp telefonen och plockar fram bokningsbekräftelsen.

-Här ser du, 1200:-.

-Jaha, du har bokat 6m2.

-…

-Men vilket väljer du?

-Läget på det där uppe är bättre så vi kör på den ursprungliga planen.

-Va bra, ja o sen behöver du ett lås (+150:- ) fast du kan använda hänglås om du vill men dom här är säkrast.

-Vi tar ett sådant.

-Sen måste alla som hyr ha en försäkring (+200:-/mån) och eftersom du inte är kund hos oss sedan tidigare så är det en administrativ avgift (+150:- ) som tillkommer (så du ska ha betalt för det här virrvarvet tänker jag)

-Ok.

Vi går upp och skriver kontrakt och jag betalar.

-Hmm.. det ligger två fakturor i datorn, undrar vad den andra är för något? Jag ringer min kollega. (som inte svarar) Visst ja, låset fick jag inte med nu, 150:- kostar det.

Jag betalar igen.

-Här, det följer med 3st nycklar och vi har ingen i reserv.

-Ok.

-Ja så det är bra om du inte har alla på ett ställe.

-Bra tips.

-Jo för vi har ingen i reserv och tappar man bort alla nycklarna kostar det 1100:-

-Ok.

-Ja så du förstår att vi måste vara noga med att informera om detta till kunderna.

-Mm.

Kollegan som tidigare inte svarade ringer nu upp.

-Hej ja jag står här med kunden, jag begriper den första fakturan men den andra.. vad är det för något? Jaha, ja, ja jag står här med kunden så jag tar det med honom.

-Jo ni flyttade datumet en dag och då skiljer det 7kr i priset så..

Jag betalar 7:-.

-Jo så var det förrådet här på markplan, 6m2.. fast jag har ett annat likadant som bara ligger en korridor bort går det bra?

-Antar det..

-Bra! Då får du välja kod här och så går vi bort och tittar.

Jag testar koden denna entré vilket går smärtfritt och sen börjar vi gå, passerar det jag först fått se och 20 steg senare tittar hon på skyltarna.

-Här borta borde det vara.

3 korridorer senare stannar hon igen och tittar på skyltarna vilka inte presenterar något i närheten av dit vi ska.

-Vi testar hitåt.

En god promenad senare når vi slutet på lokalen och längst ut finns mitt förråd. Flott tänker jag för det blev fönsterplats i.a.f., rakt utanför korridor så ingen trång passage att lasta vid samt vita ytterväggar i förrådet vilket gör det ljust och fint.

-Om vi istället går tillbaka den vägen (tittar längs en lång korridor) är det utgången där då?

-Ja precis, ner dit och så höger så är utgången där.

Vi går tillbaka den vägen, höger, vänster, vänster och där visar sig utgången vara.

Sen åkte jag hem, ev. hittar jag tillbaka med prylarna.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jodå, tillslut hitta jag tebax.. tror ni dom blir griniga för vagnarna?

20190817-112811.jpg


20190817-100944.jpg

Nu måste jag bara hitta en såndär elskotter med någon form av draganordning, f-n orka knalla fram o tillbaka här.

20190817-102234.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Dagens "vad i helVet"

Tog upp telefonen och skulle ringa ett samtal, på jobbet.
Just i denna sekund bestämde sig en kollega att han måste kasta en rostig mutter i den stora pallen för just metallskrot.
Den stod fem meter bakom mig inne på verkstan, så han kastar den högt över mitt huvud.

DÅ, träffar mutterjäveln ett rör i taket och landar rakt på min telefon och spräcker displayen :mad:


Hur stora är oddsen för det?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dagens "vad i helVet"

Tog upp telefonen och skulle ringa ett samtal, på jobbet.
Just i denna sekund bestämde sig en kollega att han måste kasta en rostig mutter i den stora pallen för just metallskrot.
Den stod fem meter bakom mig inne på verkstan, så han kastar den högt över mitt huvud.

DÅ, träffar mutterjäveln ett rör i taket och landar rakt på min telefon och spräcker displayen :mad:


Hur stora är oddsen för det?
Det är karma för att du imorgon kommer råka köra över hans telefon som han glömde på bordet i lunchrummet och som sedan magiskt hamnade framför din bils framhjul..
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det är karma för att du imorgon kommer råka köra över hans telefon som han glömde på bordet i lunchrummet och som sedan magiskt hamnade framför din bils framhjul..
Hehe, jag tyckte lite synd om honom, ett bått öga och inga framtänder liksom.
Äh, det är bara pengar, det kommer ju en ny modell om ett par veckor :tummenupp

(fotnot: hejdå alla pengarna)
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hehe, jag tyckte lite synd om honom, ett bått öga och inga framtänder liksom.
Äh, det är bara pengar, det kommer ju en ny modell om ett par veckor :tummenupp

(fotnot: hejdå alla pengarna)

Det är ju försäkringsärende tala bara inte om att du kört med batterilampan lysande i ett par minuter, o har du pimpat den bör den återställas till ce godkänt skick.:)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nästan exaCkt som när jag skulle skrämma kollegan på morgonen och sulade nyckelknippan in i porten sekunden han klev in genom dörren i densamme. Strulet var att jag pricka rakt ovanför så det blev ungefär *skrammel!!1* först i porten o sen rakt i planeten på han..

Han fick dagen efter en uppsättning med dragskaft, hylsor och någon mojäng så man kunde stampa hävarm med foten när det sitter ordentligt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Dagens "vad i helVet"

Tog upp telefonen och skulle ringa ett samtal, på jobbet.
Just i denna sekund bestämde sig en kollega att han måste kasta en rostig mutter i den stora pallen för just metallskrot.
Den stod fem meter bakom mig inne på verkstan, så han kastar den högt över mitt huvud.

DÅ, träffar mutterjäveln ett rör i taket och landar rakt på min telefon och spräcker displayen :mad:


Hur stora är oddsen för det?

Ett par kompisar till mig, vi kan kalla dem Micke och Jimmy, låg i en större säng och återhämtade sig från ett redigt fylleslag. Jimmy börjar komma tillbaka till levande status och sätter sig på sängkanten och plockar fram telefonen för att kolla efter tågtider.

Då känner Micke plötsligt hur hela gårdagskvällen är på väg att evakuera magen och kastar sig mot spyhinken, som står precis där Jimmy sitter. I utfallet knuffar han till Jimmy, som då tappar telefonen ner i hinken där den landar i samma ögonblick som Micke tömmer hela maginnehållet över den. :zpy

Ibland händer det så fantastiska saker att man nästan börjar misstänka att the Truman Show är en dokumentär.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förnekelseminister Löfven är igång och skyller ifrån sig, igen:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/b5o2Ev/stefan-lofven-kommenterar-skjutningarna

"Stefan Löfven kallar skjutningarna för Sveriges verkligt stora samhällsproblem.

I en intervju med SVT säger statsministern att alla har ett ansvar att stoppa brottsligheten.

– Den som tänker partyknarka i kväll, den ska veta att den är med och finansierar gängen.

Statsminister Stefan Löfven intervjuas i SVT med anledning av veckans uppmärksammade skjutningar.

– Man slås av en likgiltighet och en hänsynslöshet som är helt förskräcklig, säger Löfven i intervjun.

SVT: Vilket ansvar bär du och regeringen för att det blivit så här?

– Det dödliga våldet har inte ökat.
Men den här typen av våld har ökat och blivit ännu mer dramatiskt. Nu går man och skjuter en kvinna som bär ett barn i famnen. Vi måste visa att samhället är starkare än gängen, säger Löfven.
Funnits för få poliser

Statsministern säger att det under lång tid har varit för få polisanställda i Sverige, något som regeringen nu har lagt mer resurser på. Han framhåller också vikten av att ge polisen rätt verktyg, till exempel att följa krypterad telefontrafik.

– Det förebyggande arbetet är också påbörjat. Vi måste fortsätta se till att unga pojkar är i skolan, inte på torgen med gängen.

På frågan om en misslyckad integrationspolitik är ett problem svarar Löfven att det viktigaste är att se till att människor har jobb och unga går i skolan
.

För att stoppa kriminaliteten måste alla ta sitt ansvar, säger Löfven.
”Partyknarkare finansierar gängen”

– Vi behöver en nationell samling, vi har det yttersta politiska ansvaret. Men den som tänker partyknarka i kväll, den ska veta att den är med och finansierar gängen. Vi måste själva som medborgare tänka efter, är jag med och göder detta?

I intervjun öppnar Löfven för att tillföra mer resurser till brottsbekämpande verksamhet, samt att höja fängelsestraffen. Löfven vill dock inte gå in på detaljer innan höstbudgeten är presenterad.

På frågan om regeringen kunde gjort något tidigare för att stoppa den ökade gängkriminaliteten, svarar Löfven:

– Vi har ett enormt stort problem med gängen i Sverige. De skjuter varandra, skrämmer andra och begränsar andra människors frihet. I den meningen är det säkert så att det kunde ha gjorts saker tidigare, det kan vi inte frånskriva oss, varken vi eller tidigare regeringar. Nu är det fullt fokus framåt."

Så för att summera: S och de rödgröna driver en dysfunktionell migrationspolitik under många år, misslyckas fullständigt med integreringen av nyanlända och med att ta itu med buset, och när våldet på gatorna eskalerar och spiller över på oskyldiga civila så går vår store ledare ut med att "Det dödliga våldet ökar inte alls!! Det är partyknarkarna som göder gängen och som gjort att det blivit såhär!"

Det är ju nästan så att man skäms lite över att behöva medge att man tillhör samma art som den här trattbassen. Han är helt enkelt bara så jävla rikskass på precis allt. Skämmes tamefan :mad:
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tycker det ser ut som att det här nog var slitet vid service på märkesverkstad för 400 mil sen också.
belägg.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top