Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jäklar. 4 veckor sa dom på akuten igår men ska göra ny röntgen om några dar. Får fråga igen. Blir det 4 mån bryter jag ihop, en gång till.

Just båtbenet som jag bröt ska tydligen ofta vara långsamt att läka. Första gipset skulle sitta 6-8 veckor, vilket såklart blev 8. Ny röntgen visade att det inte var läkt, så då fick jag nytt gips som satt i 5 veckor. Ny röntgen igen visade att det fortfarande inte läkt klart så det blev gips i ytterligare 4 veckor.
Det var rätt nedslående när jag fick det tredje gipset monterat. Inför det besöket hade jag verkligen ställt in mig på att det skulle vara över. :gråta

Men som sagt, jag var gipsad mellan oktober och februari så jag missade åtminstone inte hojsäsongen.

Håller tummarna för att det går snabbare för dig så du hinner köra lite innan sommaren är över. :tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, inte jävulens lätt att få något gjort utan bara. :gnissla
Nä jag vet, jag brukar bli sängliggande halvt förlamad av smärta när jag bara ska lite till man är inte 20 längre med fyra diskbråck som vägrar läka tur att det är lugnt på jobbet iallafall..
 

Raderad medlem 51742

Guest
Om det är en okomplicerad fraktur i strålbenet eller armbågsbenet brukar det gå fort att läka. När jag bröt handleden (armbågsbenet) vill jag minnas att jag var gipsad i 4 veckor. Sen fick jag ett handledsstöd som jag använde ytterligare ett tag. Ben i själva handen och foten verkar vara betydligt knepigare då de är så svåra att fixera.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett litet råd från en som levt med diskbråck i fyra år snart - belasta för helvete inte diskarna!

Som någon som var inlagd på ryggmärgsrehab ett halvår så kan jag bara hålla med, inte skoj att paja ryggen grundligt, och diskbråck kan ge ryggmärgsskador om man envisas.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Inte så förbannad men ...

Gav bort en barnvagn i helgen. Tänkte vara snäll. Ge till någon behövande.

Den första som skrev, en kille, sa "Jag tar den". Men hörde inte av sig. Jag fick PM:a först och fråga hur vi fortsätter. Dagen efter undrade jag vart han tog vägen då jag ville blev av med den under helgen... "Jag är ute och grejar, du kan låta nästa ta". Liksom, skriv inte om du inte egentligen vill ha den.

Ändrade därför lite inriktning och skrev "Vagnen går gärna till någon ensamstående eller har det knapert.". Tänkte enbart snällhet.

En person skriver "Jag är nästa i kö!!". Bad henne PM:a och en smilie på det, och otrevligt säger bara hon ska ha den och frågar om hon kan komma dagen efter. Jag sa väl "Nja, egentligen skulle den gått igår men x hoppade av."

Hon sa hon kommer kl 17. Först kl 17.30 hör jag nästa ljud. Inte ett meddelande om att hon dröjer. Får via messenger ett "är här nu". Hon går inte ens ur bilen, utan en annan gör det. Troligen hennes kille.

Får inte ens ett tack för en vagn värd 4000 kr vid inköp och minst 1500 nu.

Fick bara "Hoppas den funkar som den ska"... Jahå. Ni varken säger tack eller litar på en.

Det var inte så att jag sökte oerhörd tacksamhet. Men inte heller otacksamhet...

Människor :näsblod

Har väl lärt mig att inte skriva först i kö på något man ger bort gratis...
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inte så förbannad men ...

Gav bort en barnvagn i helgen. Tänkte vara snäll. Ge till någon behövande.

Den första som skrev, en kille, sa "Jag tar den". Men hörde inte av sig. Jag fick PM:a först och fråga hur vi fortsätter. Dagen efter undrade jag vart han tog vägen då jag ville blev av med den under helgen... "Jag är ute och grejar, du kan låta nästa ta". Liksom, skriv inte om du inte egentligen vill ha den.

Ändrade därför lite inriktning och skrev "Vagnen går gärna till någon ensamstående eller har det knapert.". Tänkte enbart snällhet.

En person skriver "Jag är nästa i kö!!". Bad henne PM:a och en smilie på det, och otrevligt säger bara hon ska ha den och frågar om hon kan komma dagen efter. Jag sa väl "Nja, egentligen skulle den gått igår men x hoppade av."

Hon sa hon kommer kl 17. Först kl 17.30 hör jag nästa ljud. Inte ett meddelande om att hon dröjer. Får via messenger ett "är här nu". Hon går inte ens ur bilen, utan en annan gör det. Troligen hennes kille.

Får inte ens ett tack för en vagn värd 4000 kr vid inköp och minst 1500 nu.

Fick bara "Hoppas den funkar som den ska"... Jahå. Ni varken säger tack eller litar på en.

Det var inte så att jag sökte oerhörd tacksamhet. Men inte heller otacksamhet...

Människor :näsblod

Har väl lärt mig att inte skriva först i kö på något man ger bort gratis...

Goda gärningar går inte ostraffat förbi alla gånger. :(

Hoppas att karma någon gång funkar.

(Och hoppas att han som sålde 16 år gamla cykelhjälmar till barn på loppis i lördags blir förstoppad. Samt får hemorrojder stora som en klase vindruvor som straff.)
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det finns andra sätt att ge bort på...

Inte så förbannad men ...

Gav bort en barnvagn i helgen. Tänkte vara snäll. Ge till någon behövande.

Den första som skrev, en kille, sa "Jag tar den". Men hörde inte av sig. Jag fick PM:a först och fråga hur vi fortsätter. Dagen efter undrade jag vart han tog vägen då jag ville blev av med den under helgen... "Jag är ute och grejar, du kan låta nästa ta". Liksom, skriv inte om du inte egentligen vill ha den.

Ändrade därför lite inriktning och skrev "Vagnen går gärna till någon ensamstående eller har det knapert.". Tänkte enbart snällhet.

En person skriver "Jag är nästa i kö!!". Bad henne PM:a och en smilie på det, och otrevligt säger bara hon ska ha den och frågar om hon kan komma dagen efter. Jag sa väl "Nja, egentligen skulle den gått igår men x hoppade av."

Hon sa hon kommer kl 17. Först kl 17.30 hör jag nästa ljud. Inte ett meddelande om att hon dröjer. Får via messenger ett "är här nu". Hon går inte ens ur bilen, utan en annan gör det. Troligen hennes kille.

Får inte ens ett tack för en vagn värd 4000 kr vid inköp och minst 1500 nu.

Fick bara "Hoppas den funkar som den ska"... Jahå. Ni varken säger tack eller litar på en.

Det var inte så att jag sökte oerhörd tacksamhet. Men inte heller otacksamhet...

Människor :näsblod

Har väl lärt mig att inte skriva först i kö på något man ger bort gratis...

När vi får för oss att ge bort ngt så brukar vi göra det via Myrorna eller den lokala Röda Korsföreningen. En sak är i alla fall säker...de är i alla fall inte otacksamma eller ifrågasättande.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Inte så förbannad men ...

Gav bort en barnvagn i helgen. Tänkte vara snäll. Ge till någon behövande.

Den första som skrev, en kille, sa "Jag tar den". Men hörde inte av sig. Jag fick PM:a först och fråga hur vi fortsätter. Dagen efter undrade jag vart han tog vägen då jag ville blev av med den under helgen... "Jag är ute och grejar, du kan låta nästa ta". Liksom, skriv inte om du inte egentligen vill ha den.

Ändrade därför lite inriktning och skrev "Vagnen går gärna till någon ensamstående eller har det knapert.". Tänkte enbart snällhet.

En person skriver "Jag är nästa i kö!!". Bad henne PM:a och en smilie på det, och otrevligt säger bara hon ska ha den och frågar om hon kan komma dagen efter. Jag sa väl "Nja, egentligen skulle den gått igår men x hoppade av."

Hon sa hon kommer kl 17. Först kl 17.30 hör jag nästa ljud. Inte ett meddelande om att hon dröjer. Får via messenger ett "är här nu". Hon går inte ens ur bilen, utan en annan gör det. Troligen hennes kille.

Får inte ens ett tack för en vagn värd 4000 kr vid inköp och minst 1500 nu.

Fick bara "Hoppas den funkar som den ska"... Jahå. Ni varken säger tack eller litar på en.

Det var inte så att jag sökte oerhörd tacksamhet. Men inte heller otacksamhet...

Människor :näsblod

Har väl lärt mig att inte skriva först i kö på något man ger bort gratis...

Jag gav bort ett gäng glaspartier från vår inglasade (före detta) altan. Jag ville bli av med dem fort eftersom hela altanen skulle rivas samma helg för att göra plats för nästkommande veckas dräneringsarbete.

Lade ut en annons och skrev "först till kvarn" och blev ifrågasatt och kallad idiot av en intressent för att jag inte ville ställa dem åt sidan tills han kunde komma och hämta dem i mitten av nästkommande vecka.
I första kontakten nämnde personen dessutom att han drev ett företag i grannkommunen, vilket får mig att fundera extra mycket på hur fan folk är funtade. Är man egen företagare kanske man inte ska anstränga sig för att skaffa ovänner på fritiden. :dummer
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
När vi får för oss att ge bort ngt så brukar vi göra det via Myrorna eller den lokala Röda Korsföreningen. En sak är i alla fall säker...de är i alla fall inte otacksamma eller ifrågasättande.

Hade en vagn till. Hörde av mig direkt till en ensamstående 3-barnsmamma i byn jag bor i. Lämnade den på lunchen idag :) Hon var oerhört tacksam och det märktes direkt. Det ska kännas bra att ge bort saker också. Har gett otroligt mycket av olika saker redan via myrorna i form av kläder (i bra skick). :tummenupp
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Just båtbenet som jag bröt ska tydligen ofta vara långsamt att läka. Första gipset skulle sitta 6-8 veckor, vilket såklart blev 8. Ny röntgen visade att det inte var läkt, så då fick jag nytt gips som satt i 5 veckor. Ny röntgen igen visade att det fortfarande inte läkt klart så det blev gips i ytterligare 4 veckor.
Det var rätt nedslående när jag fick det tredje gipset monterat. Inför det besöket hade jag verkligen ställt in mig på att det skulle vara över. :gråta

Men som sagt, jag var gipsad mellan oktober och februari så jag missade åtminstone inte hojsäsongen.

Håller tummarna för att det går snabbare för dig så du hinner köra lite innan sommaren är över. :tummenupp

Båtbenet är inte det i foten? ( Edit !! Efter googling ser jag var det är i handen )
Strålbenet kanske du menar, det är det som gått av för mig?
stra?lben.png

Tydligen har dom sett något mer på röntgenbilderna så nu vill dom göra en MR nästa vecka för att se bättre :(

Ni som brutit liknande förut, hur länge tog det innan ni kunde köra igen efter att gipset tagits bort om nu gipset satt i 4 veckor?

Hur länge tog det innan smärta/värk försvann så man i alla fall kan knyta skorna?
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Båtbenet är inte det i foten? ( Edit !! Efter googling ser jag var det är i handen )
Strålbenet kanske du menar, det är det som gått av för mig?
View attachment 449093

Tydligen har dom sett något mer på röntgenbilderna så nu vill dom göra en MR nästa vecka för att se bättre :(

Ni som brutit liknande förut, hur länge tog det innan ni kunde köra igen efter att gipset tagits bort om nu gipset satt i 4 veckor?

Hur länge tog det innan smärta/värk försvann så man i alla fall kan knyta skorna?

Det finns tydligen båtben både i fötterna och i händerna. Rätt förvirrande, men de hade väl dålig fantasi när de döpte alla kroppsdelar.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hästkrakar.. kan dom inte lära sig att bomba på ett o samma ställe? Menar visst egenintresse kunde väl evolutionen justerat till iom att dom fakkar till det egna betet, ska ta ett snack med Tomten eller vem som ordnar såntdär.

Gödsel-Gösta

20190517-112206.jpg


Snabbare än 10 placker senare

20190517-154747.jpg


Påsen är full

20190517-141929.jpg


..o så är det bara att börja om, 7 hekto kvar.. hektar var det kanske, kommer inte ta någon tid alls det här...

20190517-142734.jpg
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hästkrakar.. kan dom inte lära sig att bomba på ett o samma ställe? Menar visst egenintresse kunde väl evolutionen justerat till iom att dom fakkar till det egna betet, ska ta ett snack med Tomten eller vem som ordnar såntdär.

Gödsel-Gösta

20190517-112206.jpg


Snabbare än 10 placker senare

20190517-154747.jpg


Påsen är full

20190517-141929.jpg


..o så är det bara att börja om, 7 hekto kvar.. hektar var det kanske, kommer inte ta någon tid alls det här...

20190517-142734.jpg

Jag ska tipsa de som har käringens fjollponny på lösdrift om den där skitsugen, de behöver en sån fast xxxl. :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tror inte man vill ha mkt större utan att den är drivande så att säga. Denna är det kulhandske på och innan jag börjat hade jag någon svag tanke på att ha den kopplad till bil, gräsklippare, fulhjuling eller så men det är värdelöst eftersom den måste flyttas typ en gång per minut. Handjagare går alltså snabbare, väger inte mycket tom och full är det fortfarande väldigt hanterbart. Kör fram bilen där det blivit fullt och släpar iväg den för tömning o tebax.

Men, idag är jag solo och det här är ett typexempel på att det inte går dubbelt så fort när man är två utan snarare 5 ggr snabbare. Att kratta ihop högar hade också varit toppen men imorrn är vi iaf fler.

Nu vet ni :)
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Fick en faktura från Canal Digital.




Har inte ens något abonnemang hos dom. Va’ f..?!
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Medan jag var på Gran Canaria finns det två alternativ till varför ena bakfälgen på bilen blivit skadad. Två alternativ har lånat bilen under tiden.
Det ena alternativet är gubben, som aaaldrig kommer erkänna det.
Det andra alternativet är dottern, som aaaldrig kommer erkänna det.

Mitt raka svar är att det är färdigutlånat här.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Medan jag var på Gran Canaria finns det två alternativ till varför ena bakfälgen på bilen blivit skadad. Två alternativ har lånat bilen under tiden.
Det ena alternativet är gubben, som aaaldrig kommer erkänna det.
Det andra alternativet är dottern, som aaaldrig kommer erkänna det.

Mitt raka svar är att det är färdigutlånat här.

Visst är det kul, sen får man höra att "det är ju bara en bil"
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top