REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    honda vfr 800fa vtec 2008
    Blogginlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Tomas Lofterud Visa inlägg
    Näää, Hynda cb 750 borde ha en stor tratt istället för fjösdämpare...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    honda vfr 800fa vtec 2008
    Blogginlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Hörs du inte så finns du inte
    https://www.facebook.com/Netizens.On...5132628166531/

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Medlem Berget80s avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    KTM 1190 Adventure R -13
    Den kommer sälja som smör med tanke på hur många som vill höras när dom är på ingång.

Can do! Mordecaiens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    Knappt
    Min lokala nasare har slutat sälja "Fuck-You" tjärlösare av miljöskäl.

Har nu testat tre olika flowerpoweralternativ utan framgång

Nu skiter jag fan i om det är en död regnskog på etiketten på nästa flaska bara biljävelen slipper vara prickig.
    It's time to
    MAN THE FUCK UP
    ---
    Prior preparations prevents piss-poor performance

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Ryggen sopslut, kravlat runt på golvet som en skadskjuten krabba nu i minst en månad.
    Har 10 kubik grus att kratta, 5-ish kubik ved att hugga, altan att flytta, jobb att jobba, träningen in för match säsongen, och så skulle man ju vilja köra lite hoj också. Och så är man i kass form för en 90-årig gubbjävel. Får käka verktabletter till man skiter ner sig.
    //Stefan

6. 2019-05-06, 09:09

kanske inte helt normal... asfalt svarvares avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Hoj
    19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
    jag är förbannad för att jag är hemma och jobbar efter att ha varit i Indonesien och jobbat.

//jj

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Tjänar man bättre i Indonesien?

Iaf, förbannad o förbannad men det här är illa. Minns när jag o grabbarna bojjs hyrde en låda och gjorde norden.. delvis. Missade färjan hos norsken med 5 min (obokat) och satte väl landrekord ner till Danmark med bil&hus, kunde ha gått.. sådär.

If it ain't broke, try harder

Video killed the radio star..
    VW killed the diesel car..

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Var pucktvåa på en annons på blocket om en Powercommander. Är för snål för att lägga 4 lax på en ny.

Fan! Jag som verkligen villhöver en på min 701a.
    __________________________________________________ _________________________

Det gör inte mindre ont att råka ut för en olycka bara för att motparten är vållande.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Tjänar man bättre i Indonesien?

Iaf, förbannad o förbannad men det här är illa. Minns när jag o grabbarna bojjs hyrde en låda och gjorde norden.. delvis. Missade färjan hos norsken med 5 min (obokat) och satte väl landrekord ner till Danmark med bil&hus, kunde ha gått.. sådär.

Jisses, träkonstruktion.

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Jisses, träkonstruktion.
    Som en Morgan. Dom vill ju bara vara sportiga....

Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!’

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Det kan väl knappast komma som en överraskning att husbilar är tveksamma att krocka med? Ett Ducatochassie med ett korthus ovanpå är knappast lämpligt som farkost om man är säkerhetsmedveten.
    Lite som en motorcykel fast med fler delar att slå sig på.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Citat Ursprungligen postat av pjohan Visa inlägg
    Som en Morgan. Dom vill ju bara vara sportiga....
    Mm fast nu sitter det inte allt för mycket krocksäkerhet i golvet och dom är för övrigt redan krocktestade.

Jag tror såhär:

Kanske varenda huswagon är ett tilläggsbygge på befintlig konstruktion, typ ett arbetsskåp (vi behöver inte peta så specifikt utan Trafikverket gjorde det bra). Förmodad ekonomisk vinning med detta är naturligtvis att typgodkännande för det mesta redan är klart och däribland krocktesterna, kan man tro.

Arbetsskåpen har sedan tidigare redan fått kritik om dåligt säkerhetstänk och usla resultat, detta är alltså grunden till husbilen. Den färdiga produkten till slutkund krocktestas alltså aldrig, nu fyllda med allehanda utrustning och olämpliga föremål ur krocksynpunkt. Detta utan skiljevägg så en spis kan ju komma farande eller så.

Kan dom inte bygga säkrare då? Visst går det, sen om dom kan vette tusan. Utan något reglemente som styr detta går fokus till lull lull, design och vikt.

Kanske kan det komma något bra ur detta som Trafikverket rullat igång ang. just vikter som ställer till det. Kan jämföras med "vanliga" personbilar där desto bättre dragbil får dra mindre. Husbilar och husvagnar kan inte lasta ordentligt och detta till trots att tillverkaren snålat in på vikt som påverkar krockskyddet så mycket dom vågar.

Vilket tydligen är ganska mycket som vi ser ovan

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Mm fast nu sitter det inte allt för mycket krocksäkerhet i golvet och dom är för övrigt redan krocktestade.

Jag tror såhär:

Kanske varenda huswagon är ett tilläggsbygge på befintlig konstruktion, typ ett arbetsskåp (vi behöver inte peta så specifikt utan Trafikverket gjorde det bra). Förmodad ekonomisk vinning med detta är naturligtvis att typgodkännande för det mesta redan är klart och däribland krocktesterna, kan man tro.

Arbetsskåpen har sedan tidigare redan fått kritik om dåligt säkerhetstänk och usla resultat, detta är alltså grunden till husbilen. Den färdiga produkten till slutkund krocktestas alltså aldrig, nu fyllda med allehanda utrustning och olämpliga föremål ur krocksynpunkt. Detta utan skiljevägg så en spis kan ju komma farande eller så.

Kan dom inte bygga säkrare då? Visst går det, sen om dom kan vette tusan. Utan något reglemente som styr detta går fokus till lull lull, design och vikt.

Kanske kan det komma något bra ur detta som Trafikverket rullat igång ang. just vikter som ställer till det. Kan jämföras med "vanliga" personbilar där desto bättre dragbil får dra mindre. Husbilar och husvagnar kan inte lasta ordentligt och detta till trots att tillverkaren snålat in på vikt som påverkar krockskyddet så mycket dom vågar.

Vilket tydligen är ganska mycket som vi ser ovan
    Extra roligt är ju att bilen som var byggd på någon form av skåpbilsbottenplatta var "säkrare" än den som var från grunden byggd som semestertortyrslåda.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Mm för 1.7 miljoner och krocksäkerhet som en Lada -69'a + airbag och bältessträckare. Snacka om råttfälla.

Irriterande... Blues avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Extra roligt är ju att bilen som var byggd på någon form av skåpbilsbottenplatta var "säkrare" än den som var från grunden byggd som semestertortyrslåda.
    Det är Iveco/Fiat bottenplatta på bägge skulle jag gissa, men på den helintegrerade så köps den med bara ratt och instrumentbräda från tillverkaren sen bygger husbilsfirman resten.

Jag gick in och läste på ett husbilsforum och där lever dom i förnekelse.
    -"det gäller ju att köra försiktigt."
    -"Jag kör aldrig fortare än 100km/h!"
    -"Man får köra lite som man kör motorcykel och tänka åt dom andra trafikanterna också!"
    Inte en enda som har tänkt tanken att dom kanske inte kommer vara vållande vid en olycka och att det kan vara jävligt svårt att undvika.
    Citat Ursprungligen postat av Bacchus Visa inlägg
    En fin avföring är bästa huvudkudden..
    Citat Ursprungligen postat av Teo Visa inlägg
    Det växer hår runt käften! Hos djuren är det tvärt om, hår på hela kroppen och kalt i båda ändarna där det kan kladda. Vi människor däremot har en halblek lekamen med hår run ballongknuten samt runt käften! :mad:

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    ..och krocktestet var nog ganska långt ifrån 100 blås.

Edit:

64km/h gick det att läsa sig till, knappt 40mph vilket det kanske härleder ifrån. 84% av marknaden är byggda på samma typ av grundfordon.

Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Det kan väl knappast komma som en överraskning att husbilar är tveksamma att krocka med? Ett Ducatochassie med ett korthus ovanpå är knappast lämpligt som farkost om man är säkerhetsmedveten.
    Lite som en motorcykel fast med fler delar att slå sig på.
    Surret går säkert än snabbare bland huswagonarna än motsvarande hos hojkollektivet men överraskning är det säkert för många. Deras intressen är förmodligen mer att trimma gasolutrustning, protestera mot hårdförda och dyra campingar än vilket dna deras hus på hjul kommer ifrån.
    Senast redigerat av Brute Force den 2019-05-11 klockan 12:34.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Det står en RD350 i garaget och den är inte min.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Men.. om den står i ditt garage är den väl automatiskt din?

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av L. Mäkinen Visa inlägg
    Det står en RD350 i garaget och den är inte min.
    Garagevärmare

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Men.. om den står i ditt garage är den väl automatiskt din?
    Om det vore så väl.
    En kompis blev av med sitt garage efter att fastigheten bytt ägare så han behövde förvara lite bråte.

Sidan 1150 av 1177 FörstaFörsta ... 15065010501100112511441145114611471148114911501151115211531154115511561175 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

El Presidente
Vill du annonsera ovan? Klicka här