REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1160 av 1165 FörstaFörsta ... 160660106011101135115411551156115711581159116011611162116311641165 SistaSista
Resultat 23 181 till 23 200 av 23292
    Jobbar inom akutsjukvård Str3 Rs avatar
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    3 britter, 1 svenne och 1 tysk.
    Fy fan vad förbannad jag blev nu. Kommer hem efter en tröttsam och slitig dag på jobbet, värk i vänster höft och ända ner i benet så jag haltar omkring, utskälld av både köksa och en anhörig till en patient – för att jag rensade kylen i dagrummet. Mängder med kvarglömd gammal mat som slängdes eftersom man inte gör som det står på kylskåpsdörren: ”märk upp din mat med namn, datum, sal och avdelning”. Så jag trött och sliten kommer hem, öppnar brevlådan, ser att Canal Digital skickat nåt igen. En faktura! (Fast vi inte är deras kund.)

Dra åt helvete!

Ringer upp dem, knappar mig fram och lyssnar på meddelandet där det sägs att samtalet kan komma att spelas in i utbildningssyfte. När nån svarar säger jag:

– Se till att spela in nu för nu ska du få höra.

– Eh jaha..? hör jag en undrande i andra änden av telefonlinjen.
    – Spelar du in nu så du kan spela upp detta för alla på Canal Digital inkl chefen? Detta är ett bra utbildningsmaterial förstår du.

– Ja vänta ett tag. Så där, nu spelas det in, svarade han.

Så jag fortsatte: – VI ÄR INTE KUNDER HOS ER!!
    – Eh... Nehej..?
    – Nej, vi är inte ens kunder och har IGEN fått en faktura från er!! Ska jag behöva ringa upp er varje månad?? Det kom en förra månaden också. Som krediterades och vi skulle vara borttagna ur systemet. Varför är vi ändå kvar som kund?!

– Oj då, vänta ska vi se, säkert fel på datorsystemet här, ursäktar han sig med.
    – Systemet är så jävla korkat så den gör vad f*n man säger åt den att göra. Systemet kan inte göra saker på eget bevåg så det kan ni inte skylla på. Du framstår som korkad när du säger så. Det är bara skit bakom tangentbordet, kontrade jag. Datorn gör som datorn blir tillsagd begriper du väl.

Flera minuter senare:
    – Nu är ni borttagna ur systemet, nu ska ni inte få fler fakturor.

Jag ringer dom 18 juli igen. För det lär dyka upp en till faktura på ett abonnemang som vi inte ens har.

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    För att trevligt folk som SJP och Bushido skall behöva ha ont!
    Tack för sympatin
    Senast redigerat av Bushido den 2019-06-18 klockan 17:36.

Smed oops164s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Tösernas leksaker,
    Citat Ursprungligen postat av Dalton Sleeper Visa inlägg
    Va ute och rastade metallhästen ikväll, ett varv eller två runt stan i halvmörkret, perfekt temperatur och näst intill noll trafik (förutom ett par andra hästar). Men så de där jädrans trafikljusen, de verkar inte känna av hästen och man får stanna vid princip varje ljus, om man nu inte råkar ligga i skuffen eller på huven på en bil, för då jädrans skiftar de fort.

Antar det sitter någon slags sensor, eller platta i vägen som känner av vikt eller metall?! Brukar fungera bra med bilfan också, men det är ju inte lika kul.

Hur gör ni, skiter ni i stadsturer? Eller hur går den där igen; stannar man inte för rött så ska man inte stanna för blått.
    En magnet på undersidan av hojen brukar lösa det problemet

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    5
    Citat Ursprungligen postat av Str3 R Visa inlägg
    Flera minuter senare:
    Jag noterade det subtila "ska". Du får nog, möjligen, kanske, förmodligen, antagligen ett brev från Intrum nästa månad OCH Canal Digital.

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Fy fan vad förbannad jag blev nu. Kommer hem efter en tröttsam och slitig dag på jobbet, värk i vänster höft och ända ner i benet så jag haltar omkring, utskälld av både köksa och en anhörig till en patient – för att jag rensade kylen i dagrummet. Mängder med kvarglömd gammal mat som slängdes eftersom man inte gör som det står på kylskåpsdörren: ”märk upp din mat med namn, datum, sal och avdelning”. Så jag trött och sliten kommer hem, öppnar brevlådan, ser att Canal Digital skickat nåt igen. En faktura! (Fast vi inte är deras kund.)

Dra åt helvete!

Ringer upp dem, knappar mig fram och lyssnar på meddelandet där det sägs att samtalet kan komma att spelas in i utbildningssyfte. När nån svarar säger jag:

– Se till att spela in nu för nu ska du få höra.

– Eh jaha..? hör jag en undrande i andra änden av telefonlinjen.
    – Spelar du in nu så du kan spela upp detta för alla på Canal Digital inkl chefen? Detta är ett bra utbildningsmaterial förstår du.

– Ja vänta ett tag. Så där, nu spelas det in, svarade han.

Så jag fortsatte: – VI ÄR INTE KUNDER HOS ER!!
    – Eh... Nehej..?
    – Nej, vi är inte ens kunder och har IGEN fått en faktura från er!! Ska jag behöva ringa upp er varje månad?? Det kom en förra månaden också. Som krediterades och vi skulle vara borttagna ur systemet. Varför är vi ändå kvar som kund?!

– Oj då, vänta ska vi se, säkert fel på datorsystemet här, ursäktar han sig med.
    – Systemet är så jävla korkat så den gör vad f*n man säger åt den att göra. Systemet kan inte göra saker på eget bevåg så det kan ni inte skylla på. Du framstår som korkad när du säger så. Det är bara skit bakom tangentbordet, kontrade jag. Datorn gör som datorn blir tillsagd begriper du väl.

Flera minuter senare:

Jag ringer dom 18 juli igen. För det lär dyka upp en till faktura på ett abonnemang som vi inte ens har.
    Du får förklara att nästa gång det kommer en faktura polisanmäler du dem för allt du kan komma på, som harasseri, bedrägeri och så vidare.

Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Du får förklara att nästa gång det kommer en faktura polisanmäler du dem för allt du kan komma på, som harasseri, bedrägeri och så vidare.
    Det var också en sak jag nämnde i förbifarten, kortade ner hela samtalet ovan, annars hade det blivit mycket text. Men det är ju så urbota dumt att skylla på datorn/systemet.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Vet inte riktigt var jag skulle lägga detta så lägger det här.
    Hur i f-n tänker politiker egentligen?
    En "förtroendevald"? J@vlar vilket förtroende man får för henne.
    https://www.aftonbladet.se/tv/a/2803...v-skattepengar

Flåt för länkning till aftonblaskan.

EDIT: Och jo, jag vet att det är gammalt men kom in på det igen eftersom "den förtroendevalda" fortfarande får pengar av oss skatte-betalare.
    Senast redigerat av Kratoz den 2019-06-19 klockan 08:48.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    Vet inte riktigt var jag skulle lägga detta så lägger det här.
    Hur i f-n tänker politiker egentligen?
    En "förtroendevald"? J@vlar vilket förtroende man får för henne.
    https://www.aftonbladet.se/tv/a/2803...v-skattepengar

Flåt för länkning till aftonblaskan.

EDIT: Och jo, jag vet att det är gammalt men kom in på det igen eftersom "den förtroendevalda" fortfarande får pengar av oss skatte-betalare.
    Fy fan, du fick mig att gå in på Pravda och läsa snabbt! Skäms på dig nu.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Fy fan, du fick mig att gå in på Pravda och läsa snabbt! Skäms på dig nu.
    Idag är jag förbannat för att jag fick Str3 R att läsa Pravda.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Idag är jag förbannat för att jag fick Str3 R att läsa Pravda.
    Jag är förb för att folk struntar i att hovra på länkarna och tänka sig för innan de klickar vidare.......

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Idag är jag förbannad för den 18e kom det skyltar om att kommunen beslutat asfaltera om trottoar och gatstumpen på 300m där jag bor. Igår satte dom igång. Fräste upp asfalten i gatan på båda sidor men inte in mitten på halva sträckan. Den halva där jag har garaget och bor. Fräste upp trottoaren 50 meter. Från ena änden av gatstumpen. Både asfalten och ca 1dm bärlager.
    Jysterade in kantstenarna som verkar vara ca 5 dm höga totalt. Så för de två garagen på den sträckan var det ca 15 cm upp följt av ca 20 cm ner på andra sidan kantstenen om någon där fått iden ta ut sin bil ur garaget.
    Så vad gör jag nu ?
    Tar Busan ur garaget medan trottoaren finns kvar utanför vårt garage
    (tar dom 50 meter trottoar till nu på morgonen är det kört för vårt garage)
    och kör upp för trottoaren 100 meter upp till huset jag bor i. Och parkerar på gården.
    Köra ut på gatan där asfalten är bortfräst ca 2 meter brett och sedan upp på trottoaren och in på gården klarar jag inte. Så det blir den ännu existerande trottoaren och lite folk nu på morgonen vid 6-tiden.
    Eller ska jag byta bakdäcket som bör bytas men klarar 50 mil till och upptäcka att nu finns ingen trottoar längre utanför garaget när jag är klar ?
    Så jag är fast här över midsommar ?
    Plinga särbon i Skåne jag inte kommer
    utan kommer fira midsommar i garaget med Busan.
    Och Busan måste ha nytt bakdäck till SMC-kurser 29 och 30 Juni.

PS. Arbetet med trottoarer och gatstumpen är klart 5 Juli. DS

Nu går jag ner och byter bakdäcket !
    Senast redigerat av Comeback den 2019-06-20 klockan 04:57.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    Så jag plockar av gamla däcket. Passar på att montera en 90 grader vinklad luftventil.
    Monterar och poppar det nya däcket och kollar rullriktning på däcksidan. Fel !
    Så jag tar av det nya däcket och vänder det och monterar det. Men däckmönstret är ju fel !
    På ovansidan ska ju mönstret bilda pilar framåt. Nu pekar pilarna bakåt. Kollar på däcksidor,
    samma text på båda sidorna med samma mönster. Så pilarna i mönstret på däcksidorna pekar åt olika håll. Antagligen är rullriktningen små pilar på körbanan....
    Så jag tar av det nya däcket och vänder det och monterar det Rätt. För 2a gången Idag.
    Poppar däcket. Och kollar ut. Trottoaren borta.
    Blir så trött och går hem och ringer särbon. Får se hur det blir med midsommar i Skåne.
    Senast redigerat av Comeback den 2019-06-20 klockan 11:58.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av Comeback Visa inlägg
    ...
    Poppar däcket. Och kollar ut. Trottoaren borta.
    ...
    Dafuq, någon baxade din trottoar medans du krängde däck? Vart är världen på väg när man inte ens får ha sin trottoar ifred.
    Improvise, adapt, overcome.

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    01:27 inatt..

If it ain't broke, try harder

Man lär sig så länge man gör fel
    Det är fattigt att ha bråttom

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    The purge kanske har en poäng ändå..

If it ain't broke, try harder

Man lär sig så länge man gör fel
    Det är fattigt att ha bråttom

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Har lyckats inbilla mig att ryggen kanske blir lite bättre, eller så är jag van, har lyckats köra slut en tank sås i gixxern i förra veckan och allt är frid. Tills idag, tänkte flika in en tur innan middagen, hoppar på hojen och blåser iväg genom byn, väl på andra sidan börjar det redan klämma i ryggen, kommer inte tre kilometer innan smärtan blir ohållbar, totalt blir det tre stop på en tur på knapoa två mil, denna tog typ en timme och väl hemma så lyckas jag knappt komma av hojen utan att välta skiten i garaget. Att ta av sig utrustningen är ett prov av rang, men görs i förbannelsen med ett argt tjut.

Till på allt hittade jag ett vägarbete och nu är min nytvättade (nåja) sporthoj lerig.
    //Stefan

Medlem
    Reg.datum
    jul 2016
    Hoj
    Honda Transalp - 08, Honda CBR1000F - 87, Husaberg TE250 - 11, avverkat:Yamaha Super Ténéré, Triumph STR, Dragstar 650, Bandit 600 S
    Lampan i den inbyggda micron har gått. Det såg ut att vara bökigt att byta så jag läste instruktionsboken. "För byte av lampa, kontakta servicetekniker!"
    Nästa vitvara blir inte en Bosch.

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Tvättmaskinen har tagit självmord...
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Scrambler FT -19
    Det var också en sak jag nämnde i förbifarten, kortade ner hela samtalet ovan, annars hade det blivit mycket text. Men det är ju så urbota dumt att skylla på datorn/systemet.
    Hade samma skit med Comhem, sa också tillslut att nu får ni SLUTA skylla på datorn, det är ni pappskallar som är idioter som inte kan lösa ett problem en femåring kan fixa.
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Yamaha XJ 900 -85
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    Tvättmaskinen har tagit självmord...
    Gjorde vår också i vintras. Kompisen på jobbet:
    "Alla andra köper ny tvättmaskin när den går sönder utom Erik som lagar själv."

I vårt fall löste den ut jordfelsbrytaren. Det som tog längst tid var att lyckas leta reda på ersättningsdelen (som passar till ung. 2000 modeller tvättmaskiner) så man kunde köpa rätt del. Värmepatronen, tog 10 min att byta. Kostade ca 200 kr och billigast var någon firma i DK.

Sidan 1160 av 1165 FörstaFörsta ... 160660106011101135115411551156115711581159116011611162116311641165 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Skickat från min iPhone med Tapatalk

checkster
Vill du annonsera ovan? Klicka här