REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 1138 av 1138 FörstaFörsta ... 1386381038108811131132113311341135113611371138
Resultat 22 741 till 22 753 av 22753
    Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Bushido Visa inlägg
    Man kunde ju nästan tro det, så lite som det görs åt saken.

Finns gott om åtgärder som skulle kunnat bromsa alt. vända trenden. Om man nu inte vidtar möjliga åtgärder, då måste man väl ändå tycka att vi är på väg åt rätt håll? Vad är annars förklaringen?
    Den väldigt medvetna, noggranna och toppstyrda nedmonteringen av polismyndigheten, precis innan en enorm migrationsvåg som myndigheterna dessutom visste skulle komma - pekar på ett rent motsatt intresse.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Den väldigt medvetna, noggranna och toppstyrda nedmonteringen av polismyndigheten, precis innan en enorm migrationsvåg som myndigheterna dessutom visste skulle komma - pekar på ett rent motsatt intresse.
    Låter vi det rulla på nåt år till så kanske det till och med blir så att vi välkomnar rysk invasion. Är ju mycket enklare att montera ner ett land medelst några korrupta och/eller korkade politiker än att ödsla ammunition. Eller behöver jag ta av mig foliehatten nu
    My opinions may have changed, but not the fact that I'm right!

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Nä, är vi inte i foliehattsdelen av forumet? Då kan vi ju spåna vidare med att landet förmodligen planeras att köras i botten socialt och ekonomiskt för att köpas upp av våra (och annies) vänner, de globalistiska oligarkerna. För monopolpengar. Inte första gången en nation går den vägen om det skulle bli så.
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    Låter vi det rulla på nåt år till så kanske det till och med blir så att vi välkomnar rysk invasion. Är ju mycket enklare att montera ner ett land medelst några korrupta och/eller korkade politiker än att ödsla ammunition. Eller behöver jag ta av mig foliehatten nu

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil

Finns gott om åtgärder som skulle kunnat bromsa alt. vända trenden. Om man nu inte vidtar möjliga åtgärder, då måste man väl ändå tycka att vi är på väg åt rätt håll? Vad är annars förklaringen?
    Inkompetens är ju ett alternativ.

Men mer än det så tror jag att det är en pest eller kolera avvägning som de gjort, en som inte alla håller med om, självklart.

Ponera att ett av dessa åtgärder skulle vara att begränsa visst folk att vistas i landet till exempel.

-Vi vill inte ha elektronisk tvångströja på oss i trafiken, även om självgående airbägslådor som inte kör fortare än 50 garanterat minskar på skaderisken, därför att vi värderar friheten att köra hoj och brassa omkring enligt vår egen avvägning av risk och avvärjning.
    -Jänkarna vägrar införa strängare kontroll på eldvapen trots att dessa troligen då mycket mer sällan skulle leta sig in i händerna på en tonåring med besvärligt psyke som sedan utför en massaker i en skola, därför att de värderar friheten att tomta runt med en magnum på höften och känna sig asc0ol boyo.
    -Och regeringen kniper inte åt invandring baserat på problemgrupper utifrån härkomst, politisk, och religiös bakgrund, därför att de värderar människans lika värde och rättigheter till åsikt, uttryck, osv, som princip, snarare än något kvantifierbart.
    //Stefan

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Tycker absolut att effektiviteten skall diskuteras och konstruktiv kritik framföras.
    Men att någon "njuter gränslöst" av det? Nope.
    Finns inte mycket konstruktivt med det.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Citat Ursprungligen postat av Kratoz Visa inlägg
    Tycker absolut att effektiviteten skall diskuteras och konstruktiv kritik framföras.
    Värst vad du hänger upp dig på dom orden

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Citat Ursprungligen postat av SJP Visa inlägg
    Inkompetens är ju ett alternativ.

Men mer än det så tror jag att det är en pest eller kolera avvägning som de gjort, en som inte alla håller med om, självklart.

Ponera att ett av dessa åtgärder skulle vara att begränsa visst folk att vistas i landet till exempel.

-Vi vill inte ha elektronisk tvångströja på oss i trafiken, även om självgående airbägslådor som inte kör fortare än 50 garanterat minskar på skaderisken, därför att vi värderar friheten att köra hoj och brassa omkring enligt vår egen avvägning av risk och avvärjning.
    -Jänkarna vägrar införa strängare kontroll på eldvapen trots att dessa troligen då mycket mer sällan skulle leta sig in i händerna på en tonåring med besvärligt psyke som sedan utför en massaker i en skola, därför att de värderar friheten att tomta runt med en magnum på höften och känna sig asc0ol boyo.
    -Och regeringen kniper inte åt invandring baserat på problemgrupper utifrån härkomst, politisk, och religiös bakgrund, därför att de värderar människans lika värde och rättigheter till åsikt, uttryck, osv, som princip, snarare än något kvantifierbart.
    Jag vet inte ens om jag vill tro att folk kan vara riktigt så inkompetenta... Lite hopp om mänskligheten vill jag försöka bibehålla, även om det är svårt ibland. Därför känns det nästan bättre att utgå från att det rör sig om planering och illvilja snarare än ren dumhet.

Det finns gott om åtgärder som inte innefattar fullständig strypning av invandringen och dragandet av alla icke-svenskar över en och samma kam. Exempelvis polisiära satsningar, krafttag mot organiserad brottslighet, hårdare straff, utvisning av kriminella invandrare, bättre kartläggning och bakgrundskontroller av folk som kommer hit, hårdare krav på uppehållstillstånd/medborgarskap, möjligheten att upphäva medborgarskap vid grova brott... Typ så.

Och så måste vi sluta utvisa skötsamma skattebetalande individer på grund av byråkratitjaffs som inte ens är deras fel

https://www.entreprenor.se/nyheter/n...mi_716274.html
    https://www.expressen.se/dinapengar/...lamna-sverige/
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ka-han-utvisas

Det faktum att dessa skötsamma individer utvisas samtidigt som vi låter världens värsta avskum i form av mördare, terrorister och våldtäktsmän stanna gör mig så in i helvete förbannad, måtte gudarna visa våra politiker och beslutsfattare på migrationsverket nåd för av mig får de fan ingen
    Senast redigerat av Bushido den igår klockan 20:08.

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Förstår inte riktigt poängen med att komma med konstruktiv kritik om politikerna ändå inte lyssnar. De har fått mängder med varningar och konstruktiva förslag från alla möjliga håll som hade kunnat vända skutan på rätt köl. Att de väljer att avfärda alltihop som visselblåsning och rasism... Antingen njuter de av kaoset de skapat, eller så handlar det om ren och skär illvilja mot folket. Eller, som SJP påpekar, så är de helt enkelt bara så inkompetenta... Jag vet inte vilket det är eller vilket som är värst, men konstruktivt är det fan inte oavsett.

Medlem Kratozs avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Hoj
    KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
    Citat Ursprungligen postat av Twintorsk Visa inlägg
    Värst vad du hänger upp dig på dom orden
    Är väl ett bra exempel på hur okonstruktiv en diskussion blir när man kastar ur sig sånt.
    Marc Marquez! You had me at Valencia 2012! :)

Medlem enrosabils avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Hoj
    zx6r -09 Banhoj, Dorsoduro 1200 -11, vfr400 -87
    Idag är jag förbannad över att en så här fin tråd förstörs av politik.
    Hur svårt kan det va?

#9 Rookie 600

Tack MotoStop, NP-däck, Wellco Welding CO och Etikettdoktorn för att ni gör min satsning i roadracing möjlig!

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    2xB12+VS1400+GPz1100
    Jag vet inte riktigt vem som kan konkurrera där? Bildt kanske?
    Han har väl fullt upp med rysk gas och afrikansk olja.

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Stranden är kilometerlång, jag går förbi allt folk, hittar en ensam plats knyter upp hängmattan för att slappa två timmar, och en halvtimme senare kommer nio personer för att bada och stojja precis framför mig. De har gått 2-300 meter och kunde ha gått 20 meter ytterligare men nej framför mig och förstöra min lugna plats ska dom vara.

Medlem Twintorsks avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    2004 Triumph Thruxton
    Är väl ett bra exempel på hur okonstruktiv en diskussion blir när man kastar ur sig sånt.
    Fast jag är rätt övertygad om att våldsverkarna njuter av att slå och skjuta sönder folk, lika mycket som bästa duktigaste godhetssignalerarna njuter av att importera sina gullungar i hundratusental - så jag står nog fast vid mina ord ändå.

Sidan 1138 av 1138 FörstaFörsta ... 1386381038108811131132113311341135113611371138

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lugnt. Det är dock ett bärande inlägg i tråden, och jag sneade lite på ditt "funderar på om SMC verkligen jobbar för mig som motorcyklist". Jag följer SMCs [...]

notrightrider
Vill du annonsera ovan? Klicka här