RVF400 till banhoj 2011, eller Moto2-hoj - som den borde ha varit

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000

Sen kan det ju diskuteras huruvida detta ar trim...jag kan la ocksa fa vara med i SP?!!

Du får inte byte framgaflen och bromsok. Mc:n skall vära original, men du får byte bakdämparen om den är mer än 3 år gammel (och, det är den ju)
Och glöm allt om HRC delar om du vill vära med i SP
 
Last edited:

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
Fränt med en lite udda hoj som dessutom är fantastiskt snygg :tummenupp

Hur ligger dom till i effekt?
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Fränt med en lite udda hoj som dessutom är fantastiskt snygg :tummenupp

Hur ligger dom till i effekt?

Dom ar inte jattesnabba; ca 62-65 hp. Men hoppas bli av med sa mkt vikt att det ska vara skoj anda.

Har sett ett gang amerikaner skramma upp en NC35 pa 454cc till strax under 100 hp, dock, sa mojligheter finns. Men da snackar vi $$$$$$$$$$$$$.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Dom ar inte jattesnabba; ca 62-65 hp. Men hoppas bli av med sa mkt vikt att det ska vara skoj anda.

Har sett ett gang amerikaner skramma upp en NC35 pa 454cc till strax under 100 hp, dock, sa mojligheter finns. Men da snackar vi $$$$$$$$$$$$$.

Kan man trimma en yamaha RD350 till 100hk, så ska de gå med en 400 tycker man utan störe problem :tummenupp
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Se ut att kunna bli ett riktigt kul bygge !

Se fram emot att följa denna tråden.

Keep up the good work :)
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Dagens ovninggar ut pa tva saker

*att dra den bakre bromsslangen inuti enkelsvingen, for att fa den bra ur vagen for kedjan.

*att fylla svingen inuti med fogskum, for att slippa fa en massa smuts i den, vilket dels ar allmant vidrigt, och dels gor att den stora excentern vid baknavet fastnar i sitt "hal".

Jag har tankt att kunna demontera sjalva bromsslangen, sa darfor anvande jag idag en bit pvc-slang, inv. dia 8.5mm som kommer att vara fast i svingen. Nar allt ar monterat och klart sen kan jag mata upp hur lang sjalva bromsslangen skall vara, och sedan aka med hela svingen till HiFlex och fa slanganslutningarna pressade.

Forst fuskmontage av avgassystemet och bromscylindern/fotpinnen for att veta vart halen i svingen lampligen skall placeras.

Steg tva blev borrning. Trevligt! Har last pa en hel del, och manga som kor javligt hart med RVFer har gjort denna modifikation utan hallbarhetsproblem, sa det funkar sakert aven for mej.

Sen demontering av svingen for maskering med tejp over div haligheter.

Fyllning med skum. Kladdigt o ackligt, och det slutar ju fan aldrig expandera..! Ska ta ca 24h att bli genomhardat, sa nu avvaktar jag.

/L
 

Bifogat

  • HPIM1528.JPG
    HPIM1528.JPG
    69.4 KB · Visningar: 337
  • HPIM1529.JPG
    HPIM1529.JPG
    71.4 KB · Visningar: 324
  • HPIM1532.JPG
    HPIM1532.JPG
    75.9 KB · Visningar: 335
  • HPIM1533.JPG
    HPIM1533.JPG
    34.8 KB · Visningar: 260
  • HPIM1534.JPG
    HPIM1534.JPG
    56.9 KB · Visningar: 284
  • HPIM1535.JPG
    HPIM1535.JPG
    77.5 KB · Visningar: 335

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Mera...har ar jag klar. Riggade upp lite tidningspapper som skummet kan rinna ut pa nar det svaller. Ett avrinningshal i botten i bak pa svingen fick bli "evakueringshal" .
 

Bifogat

  • HPIM1536.JPG
    HPIM1536.JPG
    47.9 KB · Visningar: 310
  • HPIM1540.JPG
    HPIM1540.JPG
    66.6 KB · Visningar: 395

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Du bör se på reglementet for SP innan du gör en masse och köpar en masse prylar...

Men, det är et super cool projekt :tummenupp
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jag ser fram emot att se dina bilder på hur du monterar 600 RR oken. Skulle vara intressant att göra en liknande konverting.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Bra att du tipsar!

Den kommer sakert att dels vara for slo/tung/dalig for att kunna tavla mot RS250 Aprilior med, och dels gor jag inte detta for att tavla, utan bara for att jag tycker det ar en skon liten hoj som fortjanar att forbattras lite :)

Sa det gor inget att den inte uppfyller reglementet. Bara den blir fin att leka med pa bana sa ar jag nojd!

/Lasse
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför är svingen OCH dämparen på samma sida? JAg vet att det är för att lätt få bort hjulet men det går att ha ett system där man kan göra det i alla fall. Känns som den borde har ojämn vikt.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jag ser fram emot att se dina bilder på hur du monterar 600 RR oken. Skulle vara intressant att göra en liknande konverting.


Skall std. gaffeln pa RVFen anvandas (vilket jag inte tror), sa passar de ratt pa i std fastena. Det ar alltsa 600RR-ok fran en -04 (ej radial).

Skall TZ-gaffeln anvandas far jag hitta pa nat annat, Brembo eller nat. Haller ogonen oppna pa eBay efter ett framhjul m skivor och passande ok varenda dag!
/L
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Sen kan det ju diskuteras huruvida detta ar trim...jag kan la ocksa fa vara med i SP?!!

Här skulle man faktiskt också kunna svara med ett *suck* :rolleyes: ;)

Du är lååångt ifrån vad man får göra i ett SP-reglement! Det är en std-klass. Tror du att man i Volvo orginal med en 240 får använda grejjer från en S40 tex? :tungan

Du ska kunna styrka att din hoj är precis så som den såldes till allmän körning. Trimmning kan vara både på motor och chassie osv. Men för att köra b-race går det fint att göra vad man vill. Där kör man bara med kubikgränser och dom almänna säkerhetsreglerna! Skit i SP och bygg den så fräck det bara går!! :tummenupp
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Varför är svingen OCH dämparen på samma sida? JAg vet att det är för att lätt få bort hjulet men det går att ha ett system där man kan göra det i alla fall. Känns som den borde har ojämn vikt.

For att Gud (Mr. Honda) ville ha det sa..! Nae, skamt asido, nar man provat att plocka av hjulet nagra ganger sa vill man aldrig mer ha det pa nat annat satt; helt underbart enkelt och bra! Vikten ar ju iaf ganska lagt placerad pa detta vis.

/L
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Här skulle man faktiskt också kunna svara med ett *suck* :rolleyes: ;)

Du är lååångt ifrån vad man får göra i ett SP-reglement! Det är en std-klass. Tror du att man i Volvo orginal med en 240 får använda grejjer från en S40 tex? :tungan

Du ska kunna styrka att din hoj är precis så som den såldes till allmän körning. Trimmning kan vara både på motor och chassie osv. Men för att köra b-race går det fint att göra vad man vill. Där kör man bara med kubikgränser och dom almänna säkerhetsreglerna! Skit i SP och bygg den så fräck det bara går!! :tummenupp

Det var ett forsok till att skamta. Jag vet iaf lite om SP-reglerna :tungan
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kan man trimma en yamaha RD350 till 100hk, så ska de gå med en 400 tycker man utan störe problem :tummenupp

RD:n är ju 2-takt, det är fusk. Håller med dig om att det borde gå ganska enkelt att skrämma upp den i 100hk. Finns ju en turbomatad xr650r i sverige och de har ju ungefär 60hk orginal har jag för mig. Sen vad man anser som "utan större problem" är ju en annan sak. Jag hade inte fixat det själv, men många hade nog det.

Ordentligt snygg hoj det börjar bli(redan var)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top