Ktm 525 Exc

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
525 är skit rolig maskin. Men som det står i tråden dom kan vara känsliga. Min exploderade 3 år gammal o kostade 25 k att reparera men det är många år sedan och priser har säkert gått ned mycket.

Otroligt bra fjädring för att vara så gammal bra bromsar.

Kolv och stake är slitage material o bör bytas vid vissa intervaller annars blir det som sagt dyrt.

Försök hitta en maskin med så få ägare som möjligt då alla inte har samma åsikt om service. 530 är ett alternativ.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Största trådlyftet för min del....

Jag funderar på att köpa en 525exc -06 som skall gå både som snowbike och Motard/enduro.

Nu är frågan vad jag måste kolla extra på när jag skall köpa den?

Har ett objekt som gått 170-ish timmar och vid besiktning gått 670mil.
Det jag vet är att den är hyggligt servad men inte när kolv osv. är bytt. Dock är strålkastaren glapp, batteriet kass och timmräknaren död...

Tankar?

Om du inte tror att trisslotter är en bra väg till trygg inkomst så hade jag budgeterat att klyva motorn och byta kolv samt lager. Då slipper du åka runt med dålig magkänsla (Är det idag den exploderar). Nog för att det är tåliga maskiner men både snö och motard sliter mer än enduro.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är en ganska gammal modell, - flera generationer ...
Det är en ren tävlings modell som kräver mycket underhåll ...
Om du inte får den väldigt billigt så glöm den :fakta
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om du inte tror att trisslotter är en bra väg till trygg inkomst så hade jag budgeterat att klyva motorn och byta kolv samt lager. Då slipper du åka runt med dålig magkänsla (Är det idag den exploderar). Nog för att det är tåliga maskiner men både snö och motard sliter mer än enduro.

Har kollat historiken med gamla ägare och kolven byttes för ca 30h sen vilket känns ok. Timräknaren dog nyligen då snö tog sig in vid tändhatten.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top