Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Tjena alla MC åkare!

Vi fortsätter även i år med körningar vissa torsdagar från och med 23:e april 2009. Läs när nästa planerade körning är i detta inlägg....

Tempot är så att alla hänger med oavsett tidigare erfarenhet och vi väntar självklart in alla om någon skulle hamna lite efter.

Detta är en bra början att hänga med på om man inte tidigare åkt gruppkörning eller helt enkelt inte känner för att tänja sina gränser och försöka hänga på i andras höga tempo. Om man tycker tempot blir för långsamt kan man flytta upp och hänga med på sporthojs onsdagskörningar... På så sätt kanske vi kan få fler åkare även på dessa...

Självklart är alla välkomna oavsett hur många eller inga R man har på hojjen..... Gamla som unga, nybörjare, erfarna, tjejer & killar. :tummenupp

Regler för körningarna hittar du här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=202837

------------------------------------------------------------------------
OBS!!! Tempot har efter ett par körningar visat sig vara lugnt men inte alltid lagligt som rubriken säger Vänligen respektera dock 30, 50 & 70 i tätbebyggt område. Alla kan hänga med... OBS!!!
------------------------------------------------------------------------

:bananaÅRETS 4:E TUR :banana

Datum: Torsdag 29:e maj 2009
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid:18.00 Fire up 18.15


Resväg: TBD...

Hitta till samlingsplatsen:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=bog%e5rdsv%e4gen+11&StreetNumberId=100396216


Jag har läst och förstått reglerna och vill med på körningen den 29/5-2009:

Namn:
1. Lynx
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
-------------------------------------------------------------------------
Väl Mött
 
Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Hm, SMHI utlovar halvt om halvt regn på torsdag. Men, va tusan. Är det schysst väder hänger jag på. Ska ju i alla fall mot Täby så varför inte ta den vägen? :D

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3.
4.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tror det ska funka för mej. Kanske, kanske vi kan ha tur med vädret. D som kan sätta käppar i hjulet är jobbet, men jag hoppas på d bästa!
Trevligt initiativ!

Jag ska med:

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4.
5.
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Låter skoj! Jag är på!

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.
6.

Fast torsdag är den 9:e, eller snackar vi om fredag den 10:e?
 
Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Låter skoj! Jag är på!

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.
6.

Fast torsdag är den 9:e, eller snackar vi om fredag den 10:e?

Tjena!

Sorry... torsdag den 9:e menade jag visst....

Tänkte vi skulle försöka åka igenom några av sthlm mest populära mc vägar på dessa körningar så att alla som är nya och även gamla mc åkare som inte känner till alla bra mc vägar vi har i Stockholm lär sig känna igen dessa. Första gången tar vi Bogan i Waxholm. Nästa tripp kanske kan bli över Bulten med lite rast på fiket i Rosenhill

/Lynx
 

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Ort
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6

Låter skittrevligt! jag är uppe i sthlm (för första gången med hojen) och det skulle vara nice att få lite lokal proffsguidning!, lite svårt att hitta de fina vägarna själv har jag märkt:)

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jättebra initiativ. Jag kan tyvärr inte nu på torsdag (Främmande från Finland på besök)
Nästföljande och därefter skulle jag gärna komma med på.

Som sagt. Bra initiativ.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Jag skulle kunna svänga förbi om jag hittar till Skogskyrkogården :tummenupp

Isåfall:

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector
 

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Ort
där ibland.
Hoj
Toppluva
Jag skulle kunna svänga förbi om jag hittar till Skogskyrkogården :tummenupp

Isåfall:

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector

Inte så svårt.. Kör nynäsvägen så ligger det efter globen eller innan beror på vart man kommer ifrån :p Det är vid blomsteraffären som folk möts på..

Om jag har tid så kommer jag..

Så då blir det:

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector
8. TheElmer (Thomas)
 

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Jag skulle kunna svänga förbi om jag hittar till Skogskyrkogården :tummenupp

Isåfall:

1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector

Tjena!

Enkelt att hitta dit... Ta 73:an söderut förbi Globen och Enskede och följ skyltar mot Skogskyrkogården... När du kommit av 73:an ta bron över motorvägen och direkt höger.. Fortsätt 300 meter till en parkering och blomstershop på vänster sida och du är framme... Skickar med länk till karta...

http://kartor.eniro.se/query?what=m...4458618164;;;;STOCKHOLM&startMap=1endStartMap

Såg tyvärr oxå att SMHI inte verkade vilja vara på vår sida på torsdag... Dock såg det bättre ut på södra sidan om stan så kanske Bulten kan vara ett alternativ isf...

Kul iaf att så många uppskattar ideén med ett lite lagligare tempo... Va lite osäker hur detta skulle slå men det verkar ju bli bra... Tipsa gärna era kompisar om detta för ju fler vi blir desto roligare är det!!!

/lynx
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Är det inte förenat med självmord att ge sig ut på Bogesund den där tiden om det är fint väder? Inte för att vara fördomsfull men man har ju läst ett och annat inlägg på sporthoj.

Super initiativ, och något jag saknat. Följer gärna med framöver. Dock troligtvis inte denna torsdag.

EDIT: Och visst förstog jag det rätt att det är typ överenskommet på dessa körnigar att man inte skall behöva känna sig stressad för att man vill köra lugnt/lagligt ?
 
Last edited:

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Är det inte förenat med självmord att ge sig ut på Bogesund den där tiden om det är fint väder? Inte för att vara fördomsfull men man har ju läst ett och annat inlägg på sporthoj.

Super initiativ, och något jag saknat. Följer gärna med framöver. Dock troligtvis inte denna torsdag.


Jag har åkt Bogan många ggr och visst möter man ibland en och annan dåre men om vi tar den i vårt tempo skall det nog inte vara några problem...

Men det kan inte påtalas för många gånger... Alla fartdårar snälla håll er på er sida om mitten iaf där det är skymd sikt!!!!

/Lynx
 
Last edited:

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
det vore helt klart bra sätt o lära sig mc-vägarna. inte kört nån gruppkörning tidigare heller. Är vädret bra så hänger jag med.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
inte omöjligt att jag letar mig ner till ForesteGraveYard på torsdag från Häggvik å åker med upp till Vaxholm för att sen åka hem till NT.
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
1. Lynx
2. Cyclops (vid bra väder)
3. GuldGrabben
4. Collo
5.putte= får väl ta bort R o sätta i pluggen
6. brutalissimo
7. Probotector
8. TheElmer (Thomas)
9. Miks (om det inte regnar)
 

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sthlm
Hoj
2 hjul , styre och en motor
EDIT: Och visst förstog jag det rätt att det är typ överenskommet på dessa körnigar att man inte skall behöva känna sig stressad för att man vill köra lugnt/lagligt ?[/QUOTE]

Helt rätt uppfattat!!! Tanken är att träffas, åka och ha kul i den takt som man känner sig konfortabel med.... Har efter några års åkande med ett antal nära olyckan upplevelsen och ett par vänners liv fattigare insett att det inte är värt livet att ligga och pressa på vägarna. Har kommit fram till att man kan ha minst lika trevligt på hoj utan att ha gasen i botten....

....Men visst är det viss tjusning med farten ibland oxå.... Men det sparar jag oftast till banan under säkrare former och utan galna bilförare... :D

/Lynx
 
Last edited:

Camilla

Syrran
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K7
Bra initiativ, behöver lära mig lite nya mc vägar...vet dock inte om jag hinner
denna torsdag :(.
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
EDIT: Och visst förstog jag det rätt att det är typ överenskommet på dessa körnigar att man inte skall behöva känna sig stressad för att man vill köra lugnt/lagligt ?

Helt rätt uppfattat!!! Tanken är att träffas, åka och ha kul i den takt som man känner sig konfortabel med.... Har efter några års åkande med ett antal nära olyckan upplevelsen och ett par vänners liv fattigare insett att det inte är värt livet att ligga och pressa på vägarna. Har kommit fram till att man kan ha minst lika trevligt på hoj utan att ha gasen i botten....

....Men visst är det viss tjusning med farten ibland oxå.... Men det sparar jag oftast till banan under säkrare former och utan galna bilförare... :D

/Lynx[/QUOTE]

Håller med dig på alla punkter. :yoparty
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top