Ducati 1098/1198 tråden!

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Allt under 100' är ett kap! :)

Allvarligt talat så är det lite svårt att säga. Utbudet är inte stort men det finns givetvis vassare hojar. Ducati tilltalar en mindre kundkrets och är mindre priskänslig men lite svårare att hitta köpare. Är det en vanlig eller en S? Tillbehör? Miltal och skick? Jag tycker jag borde få minst 80' för min i vår (vill inte sälja men hinner inte köra så jag funderar...) och det är en 1098S på 1200 mil med prylar för 40' på. Jag tror du får svårt att hitta en som inte varit i backen under 70', oavsett skick.

En vanlig strax under 800mil , öhlinsinnanmäte i gaffel o öhlinare bak , lite extra kolfibersmåbitar här o där men inget märkvärdigt vad jag vet , satt dom vanliga termignioni kolfiberburkarna på iaf och ser fin ut
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Jag har själv ganska nyligen sålt en vanlig 07, toppskick, 1200 mil haft den sen 07 så jag kunde garantera milen, klassika grejerna som Termisar och nedlusad med kolfiber, fick 80 000:-, kompisen sålde sin -08 S i sommras, kommer inte ihåg milen exakt men något mer än min, men toppskick och helt nyservad med rubbet, nya däck, ventiljust, alla vätskor, remmar etc, fick efter långt om länge 84000:-
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag har själv ganska nyligen sålt en vanlig 07, toppskick, 1200 mil haft den sen 07 så jag kunde garantera milen, klassika grejerna som Termisar och nedlusad med kolfiber, fick 80 000:-, kompisen sålde sin -08 S i sommras, kommer inte ihåg milen exakt men något mer än min, men toppskick och helt nyservad med rubbet, nya däck, ventiljust, alla vätskor, remmar etc, fick efter långt om länge 84000:-

Tack o bock då har jag lite att gå på då lutar det åt en gixxer eller 1000rr för runt där kunde jag tänka mig och det var inte intressant för säljaren som vill ha 100-110
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Även om jag gillar min 1098 på ett själsligt plan utöver någon anna hoj jag ägt (min Mille R kommer nära) så får man ändå vara realist när man skall sälja. Köp en riktig hoj av en vettig säljare. Riskokare köper man på Elon...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
En Facbook vän i Norge.
Sände ett message och undrade!

Hei Tony og god helg.
Vurderer å selge min nydelige 1098R. Den er gått 26000km nå, og ser ut som når den var ny.
Er du interessert, eller vet noen som er det så gi beskjed

Hör utav er om ni är seriöst intresserade! Ska höra mig för vad den ska kosta.
Importera ifrån Norge, visst blir det mycket kostnader som tillkommer.

Tull och införselmoms i Sverige för en MC skiljer sig beroende på cylindervolym;
Cylindervolym på max 250 cm3 = 8 % tull + 25 % införselmoms
Cylindervolym mer än 250 cm3 = 6 % tull + 25 % införselmoms
Tullen beräknas på fraktbeloppet + MC.ns pris.
Införselmomsen beräknas på fraktbeloppet + bilens pris + tullbeloppet.

1098 R Arne Peder Grövdal.jpg
 
Last edited:

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
En R hade inte suttit fel, tråkigt bara att börsen inte håller med. :D

En annan sällsynt fågel som hade varit ännu trevligare är väl kanske om man skulle lyckas lägga vantarna på en 1198R :tuttar
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
En R hade inte suttit fel, tråkigt bara att börsen inte håller med. :D

En annan sällsynt fågel som hade varit ännu trevligare är väl kanske om man skulle lyckas lägga vantarna på en 1198R :tuttar

Du vet? 1098R har ju 1198 rovan i ramen....
Mvh Toyman
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Du vet? 1098R har ju 1198 rovan i ramen....
Mvh Toyman

Ja, inte bara 1198cc. Massor av annat godis. Titanstakar, ventier, lättad vev och andra kammar :)

1198R har utöver det även den läckra Corse-lacken och aluminiumtank.

Fina cyklar det där! Jag får vara glad över min Tricolore med (standard 1198 motor). :yoparty
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Nån säljer en rasad 1098 på blocket med vevaxel ras, erfarenheter och lösningar?
 

JB1911

Medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Snart på landet
Hoj
Ducatis
Jag har en nyrenoverad 1098a motor till salu (annonsen här verkar försvunnit) m helt genomgångna toppar, Pistal-kolvar, slirkoppling? ;)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top