Ducati 1098/1198 tråden!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Bild på min, högre mörkt kåpglas, termisar, lite prylar till kopplingen(Öppen o röd tryckplatta), lite kolfiber. Kört nästan 500mil varav nästan hälften på bana. Skitskoj hoj!

Bilderna tagna på ducceklubbens körning på kinnekulle i 29 juli av PO Engman o en annan socio.

Fan va grym:yoparty
Har beställt mörkt kåpglas,men inte fått det än...
Medlem i klubben nu,vet du om det är några mera bankörningar iår?
 

Bjoerck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -06, Ducati 1098 -07
[/URL]

2 dagar på gotland ring 23-24/8 med årsmötet den 25/8. Resten har du på klubbens sida o forum.

http://www.ducceklubben.org/calendario/

Hur är det med försäkringar på Ducceklubbens banträffar? Har hojen försäkrad hos Folksam.

Håller mig till SMC:s körningar då vagnskadan gälller. Om vagnskadan gäller på Ducceklubbens arrangemang så blir det fler bankörningar per säsong!

Trist att klota en hoj för drygt 180 kkr och inte få ett öre på försäkringen. En försäkring som man dessutom betalar saftiga kulor för...
 

umekrla

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098 -07
Hur är det med försäkringar på Ducceklubbens banträffar? Har hojen försäkrad hos Folksam.

Håller mig till SMC:s körningar då vagnskadan gälller. Om vagnskadan gäller på Ducceklubbens arrangemang så blir det fler bankörningar per säsong!

Trist att klota en hoj för drygt 180 kkr och inte få ett öre på försäkringen. En försäkring som man dessutom betalar saftiga kulor för...

Visst är det trist o krascha en hoj för 180' och man får nog räkna med svårigheter att få täckning på den från försäkringsbolaget. Ev kanske man får förhöjd självrisk, typ 25% eller nåt. Huvudsaken är att man får täckning för sina och ev medåkares skador.

Iom att Gotland ring inte är klassad som racebana än så tror jag det räknas som inhängnat område/privat väg/väg eller övningsområde. Den skulle visst ev bli godkänd i höst för tävlingar.

Jag räknar inte med att få nåt på vagnskadan när jag kraschar iaf. Kör lite lagom med tanke på just det.
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Hur är det med försäkringar på Ducceklubbens banträffar? Har hojen försäkrad hos Folksam.

Håller mig till SMC:s körningar då vagnskadan gälller. Om vagnskadan gäller på Ducceklubbens arrangemang så blir det fler bankörningar per säsong!

Trist att klota en hoj för drygt 180 kkr och inte få ett öre på försäkringen. En försäkring som man dessutom betalar saftiga kulor för...

Du har väl som jag alltså:va 25% i självrisk:mad:
Vilket kan stå en ganska dyrt om olyckan är framme...

Nyfiken,vad har ni för premier?
 

Tobbe-R1

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
I ett MC-hus
Hoj
R1
Måste ju säga det att nästa g man byter hoj får det bli denna :yoparty
Är ju hur läcker som helst synd att den kostar pengar:confused:
Men skall man ligga på topp så kostar det, kanske bara lever en gång:)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Hur blir det nu då?
Blir det en 1198R eller inte? Besked?

En röd med svart raceglas är ju så jäkla störtskön den bara kan bli. Ska ha en sån när de går under 150tusen :)
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tycker denna är "rätt" okej...

Sen får jag säga att det är rätt kul att både Perra72 och Bjoerck har valt samma hojkombinationer. 1098:a och 675:a. Ni måste berätta vad som ligger bakom dom tankarna. :tummenupp
 

Bifogat

  • 1098sblack1.jpg
    1098sblack1.jpg
    139.5 KB · Visningar: 269

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport


Sen får jag säga att det är rätt kul att både Perra72 och Bjoerck har valt samma hojkombinationer. 1098:a och 675:a. Ni måste berätta vad som ligger bakom dom tankarna. :tummenupp

I mitt fall inget mer än att jag tycker dom är dom två snyggaste och bästa hojarna som finns just nu:)

Kände samma ha begär för båda när dom presentera sig,man lever bara en gång,så bäst att göra det ordentligt:D
Har hitills inte ångrat mig:tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
I mitt fall inget mer än att jag tycker dom är dom två snyggaste och bästa hojarna som finns just nu:)

Kände samma ha begär för båda när dom presentera sig,man lever bara en gång,så bäst att göra det ordentligt:D
Har hitills inte ångrat mig:tummenupp
Gratulerar till två fina hojar, dom är lika men ändå olika.
Skulle gjort precis samma sak om jag kunnat. :tummenupp
 

umekrla

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098 -07
Hur blir det nu då?
Blir det en 1198R eller inte? Besked?

En röd med svart raceglas är ju så jäkla störtskön den bara kan bli. Ska ha en sån när de går under 150tusen :)


Det kommer att komma en nice 1098R på ca 1200cc nu under hösten. Det är det som är säkert, resten spekuleras det hejdvilt om. 180-200hk, 160kg, dubbelsving/enkelsving, 300'-400' är några av ryktena.
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Det kommer att komma en nice 1098R på ca 1200cc nu under hösten. Det är det som är säkert, resten spekuleras det hejdvilt om. 180-200hk, 160kg, dubbelsving/enkelsving, 300'-400' är några av ryktena.

Det är väl inte ens bekräftat att det blir en 1198R dvs en med 1199cc eller om de nöjer sig med en 1098R på 1099cc med hårdare trimning ?

Var har ni era 1098 försäkrade? Folksam ?
 
Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Det kommer att komma en nice 1098R på ca 1200cc nu under hösten. Det är det som är säkert, resten spekuleras det hejdvilt om. 180-200hk, 160kg, dubbelsving/enkelsving, 300'-400' är några av ryktena.

Tack - perfekt.
Då kanske man borde boka sig en sån istället för att köpa en 850CSi?

Fan detta var svårt :gnissla
 

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Ort
växjö
Hoj
KTM 640 Duke II
Besökte öland på semester den 14/8, satt och åt på en hamnresturang och vad rullar in om inte en ducati 1098 jag säger bara fy f...n va läcker den va.

Såg grymt liten ut dock för att vara en 1098 men men grymt snygg...
 
Last edited:

umekrla

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098 -07
Det är väl inte ens bekräftat att det blir en 1198R dvs en med 1199cc eller om de nöjer sig med en 1098R på 1099cc med hårdare trimning ?

Var har ni era 1098 försäkrade? Folksam ?

Det är väldigt bekräftat via intervju med exchefen (Federico Minoli) att det blir så nära 1200cc som möjligt, 1199 alt 1198. Men namnet 1098 kommer att behållas tillsvidare med tillägget R. Prova o googla lite.

http://www.ducati-croatia.hr/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=2

http://www.ucl-online.it/motori_ducati1098r.htm

Med på köpet får du lära dig lite nya språk! :tungan
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Hur är det med försäkringar på Ducceklubbens banträffar? Har hojen försäkrad hos Folksam.

Håller mig till SMC:s körningar då vagnskadan gälller. Om vagnskadan gäller på Ducceklubbens arrangemang så blir det fler bankörningar per säsong!

Trist att klota en hoj för drygt 180 kkr och inte få ett öre på försäkringen. En försäkring som man dessutom betalar saftiga kulor för...

Vagnskadan gäller. Det är trafikförsäkringens giltighet på bankörningar som är kruxet.

/Mackan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top