Ducati 1098/1198 tråden!

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har försökt leta, men inte hittat nån tråd om denna skönhet!
Så det måste vi ju ha :)
Har haft en 1098:a, väntar i detta nu på min nya 1198:a :tummenupp
Helt klart en komplett hoj! Vi kan väl diskutera vidare här, samt kanske lägga upp lite schyssta bilder o så :drool
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
helt klart den mest fulländade skapelse ur rent orginalskick. tycker den är fruktansvärt vacker.
skulle gärna ta´t en ;)
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Helt rätt att starta en tråd om 1098:an, en vacker och spännande hoj!

Har hört att de skall komma med en 1198 i framtiden, de 200 extra cc (kontra de övriga) mot dagens 100 cc lär göra att hojen kommer närmare den prestanda Jappsen har. Har fler hört eller sett något om detta? Hoppas de inte gör en svart 1198 nästa år, då sitter R1-07:an löst :D

/D.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Jag läste om det i senaste Bike, de ska höja kubiktalet i superbike till 1200 för twinnar, om jag inte minns helt fel.
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Helt korrekt:tummenupp
Men den känns rätt ok nu med:D

Finns det möjlighet att provköra en 1098 någonstans, det vore väldigt intressant att känna hur den känns. Har aldrig kört en twin och just 1098 är den enda som intresserar mig av alla twinnar.

/D.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Finns det möjlighet att provköra en 1098 någonstans, det vore väldigt intressant att känna hur den känns. Har aldrig kört en twin och just 1098 är den enda som intresserar mig av alla twinnar.

/D.

Kolla hos din närmaste Ducati återförsäljare,finns demohojar hos dom flesta!
Kände precis likadant,1098:an var helt enkelt oemotståndlig:)
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Finns det möjlighet att provköra en 1098 någonstans, det vore väldigt intressant att känna hur den känns. Har aldrig kört en twin och just 1098 är den enda som intresserar mig av alla twinnar.

/D.
Jag va ute på Barkarby flygplats i våras när bla Ducati hade sin demodag och till min lycka så hade dom en 1098 där som man fick testa... iof så va testrundan över på 1,5min men fuck me with a dirty sock on vilken underbar hoj, hade jag haft möjlighet så hade jag beställt en direkt men väntar man 2år så kan man ju kolla hur mycke dom kostar i tyskland :)
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Ducati sverige hade roadtour i våras med provkörning, 2ggr på Italia Bikecenter i arboga bl.a, jag tror inte de kommer att ha några fler gånger i år, men du kan ju alltid hoppas, så håll ögona öppna.
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Har nån mer än jag problem att få bort bakre fotpinnarna,provat det mesta,sitter som berg:huvet
Nån som köpt till några carbon detaljer?
Lite inne på att skaffa mörkt kåpglas oxå,om det finns...
 

Bjoerck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -06, Ducati 1098 -07
Har nån mer än jag problem att få bort bakre fotpinnarna,provat det mesta,sitter som berg:huvet
Nån som köpt till några carbon detaljer?
Lite inne på att skaffa mörkt kåpglas oxå,om det finns...

Jag har öppen kopplingskåpa i kolfiber samt de obligatoriska Tremignoniljuddämparna som även de är i kolfiber.

Termisarna ger förresten en oerhört hög ljudnivå jämfört med andra Duccar. Enligt Biscaya, där jag köpte min, så låter 1098 mer i originalutförande än vad 999 gör med Termisar... Det brööölar fint!

Min hoj var inne på sin första garantireparation då den läckte olja från främre cylindern. Tydligen hade italienarna inte behgat dra åt topplocket ordentligt...

I övrigt en fantastisk hoj! Härligt drag och underbar utstrålning. Det blir inte mycket vackrare.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top