KalleNorton 1988-2007

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
En bild från ett stopp i Karby, DT:n står och hämtar andan.
 

Bifogat

  • PICT0023.jpg
    PICT0023.jpg
    138.9 KB · Visningar: 1,087
  • PICT0026.jpg
    PICT0026.jpg
    135.6 KB · Visningar: 885

Paradoxy

Guest
Jag har aldrig blivit så bra kompis med någon över internet, utan att träffa den personen, som jag blev med Oskar. Har endast prata med honom över msn och på sporthoj och ändå så kände jag mig helt tom när jag fick reda på vad som hänt.

Du var en underbar människa, verkligen.

/Basse
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
kände inte kalle annat än inläggen.verkar vart en kille som man lätt skulle kunna lita på fort.hoppas du har det bra där du e nu.V.I.F killen!
 

Dr.Bike

Guest
Bättre sent än aldrig...

Fan fan fan!

Kände eg. inte Oscar "Kalle Norton" så djupt, men han blev en slags ung adept på nåt sätt uppe på Rörken.
Han pratade ofta med mig, och ville alltid hänga på mig i Grön grupp, och ingen annan!
- Ja jag är ju tillräckligt långsam skämtade jag...
- ja du är tillräckligt långsam sa han och skrattade lite försiktigt.
- Vi skrattade, men han sa: Du kör mjukt, jag vill köra så.
Själv kände jag pressen - fan en liten ettrig 125:a som låg i hasorna! :D
"Kalle" gasade glatt!
Vilket ofta, slutade med marksyning...
Men han kom alltid igen, lika glad, med nya friska tag måndagen efter... å igen å igen. Såna takter gillar jag!
Å så detta...
Fan oxå.

Nu kommer han inte igen...


Jag gillade den grabben!
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Vila i frid....:gråta Och vaka över oss andra när du sitter där på ditt moln...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bättre sent än aldrig...

Fan fan fan!

Kände eg. inte Oscar "Kalle Norton" så djupt, men han blev en slags ung adept på nåt sätt uppe på Rörken.
Han pratade ofta med mig, och ville alltid hänga på mig i Grön grupp, och ingen annan!
- Ja jag är ju tillräckligt långsam skämtade jag...
- ja du är tillräckligt långsam sa han och skrattade lite försiktigt.
- Vi skrattade, men han sa: Du kör mjukt, jag vill köra så.
Själv kände jag pressen - fan en liten ettrig 125:a som låg i hasorna! :D
"Kalle" gasade glatt!
Vilket ofta, slutade med marksyning...
Men han kom alltid igen, lika glad, med nya friska tag måndagen efter... å igen å igen. Såna takter gillar jag!
Å så detta...
Fan oxå.

Nu kommer han inte igen...


Jag gillade den grabben!

För ca 1 år sedan 11 juli 2006, fotograf Nisse, kommer oxå ihåg den ettriga dt:n jaga större maskiner på Rörken:
 

Bifogat

  • 11 jul 06 (Medium).JPG
    11 jul 06 (Medium).JPG
    117.6 KB · Visningar: 818
  • 11 jul 06 nr 2 (Medium).JPG
    11 jul 06 nr 2 (Medium).JPG
    117.9 KB · Visningar: 782

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Men vafan! :gråta
Inte en till, kände honom inte men vet hur det känns att mista nån. Varkade vara en kul kille, förjävligt att sånt händer. :gråta

R.I.P
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Usch...FAN också! Kopplade inte inte vem det var förrens jag såg bilderna...

Precis som Hostic reagerade jag på helikoptern...hörde på trafikmedelandet om avstängt och helikopter etc pga olycka på 257:an...misstänkte direkt att det var en hoj som olyckats...en kvart senare flyger helikoptern sakta över mig i Tyresö i riktning Värmdö...Då förstod jag att nån gått till stället med bättre vägar och fri fart...

Usch så sorgligt. Vila I frid Oscar.
 
Last edited:

Friherren

Jävlar, vad vi kommer slå oss...
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Bokeslund i "De la casa de Ladrón"
Hoj
Yamaha YZF1000R -00
KalleNorton....

Aldrig träffat dig men garvat åtskilliga gånger i forumen!! Oerhört tragiskt, mina tankar finns hos din familj.

Finner inte orden just nu, men jag blir oerhört uppriven då det varit många olyckor denna sommaren där många kändisar på sporthoj gått vidare till nästa värld helt för tidigt.

Det enda som känns i min kropp är orättvisa!!
Känns helt overkligt men samtidigt väldigt påtagligt när folk i närheten omkommer i krascher.

Som sagt så har denna sommaren varit tung och mina tvivel på hojåkning har växt, tyvärr.
Satt tidigare ikväll och resonerade med mig själv om det är tid att lägga av med hoj:andet. Iallafall med gatåkning. Då två pågar här i skåne omkommit de sista två månder omkommit i olyckor, två pågar precis som kallenorton som verkligen älskade hojåkning, så har det inte blivit så mycket kört som man brukar eller borde.

Blev helt kall när jag gick in nu och fick se denna tråden. Alla såren åkte upp igen.
Mina tvivel har stärkts och det blir nog försäljning nu. Iallafall ett uppehåll. Det känns inte lika kul längre....

Jag önskar att du har det bra på platsen du är nu och att du verkligen var så lycklig människa som du verkade.

Vila i frid Oskar!

Och ALLA ni andra.......ta nu hand om er


Skickar med en likadan ängel som stoooffe fick

:angel
 

Paradoxy

Guest
Har en hälsning från en vän:

"Kan inte förstå vad som hänt, eller så vill jag inte förstå. Ofantligt många timmar över telefon har det blivit, mestadels skitsnack. Blev alltid glad när man pratade med dig och du fick en alltid att skratta. Detta får inte hända en person som dig, tänker på dig OsKar! / Polly"
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ofta tänker jag på det negativa i jantelagen och säger blott intet när jag ligger bakom unga killar och bränner. Men det synes mig nu helt tydligt, att jag borde ha sagt vad jag tänkt. Men nu är det för sent...

/J
 

pharoz

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Huddinge
Hoj
ZX6R -01 såld! KTM690SMC enhjuling ;D
...
Fick ett sms där det stod att norton avlidit. Trodde det var ett riktigt dåligt skämt och ringde upp, det var inget skämt, hördes innan det sas, så fort rösten kom igång.
fyfan för det som hänt... Känns overkligt

Bekantades via ithaca.... Jag vet att ni var bra vänner, är det nåt så tveka inte att fråga.

race in peace!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top