KalleNorton 1988-2007

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tiden går fortare än Kalles trimmade hayabusa turbo, 25 kw. Galet!
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hoppas att vi lär oss av sådana tråkiga händelser.

Fick själv en knäpp på näsan när jag gick av vägen och vaknade till i ambulansen på väg till sjukhus för 2 veckor sedan

Ta det lugnt det kommer en ny sommar.....
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vill bara säga att det var fint skrivet av dig Mattias.... RIP Kalle, även om jag aldrig fick nöjet att träffa dig.
Wheelies in the Sky!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Hade du varit här hade jag frågat dig hur det är att vara, som du uttryckte det, en döing. :krama

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, mer än att jag skulle kunna krypa till månen för att få snacka med dig i 10 minuter.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Idag förärar jag forumet med ett besök, för att minnas Oskar och "the good old days."

Kör förståndigt alla där ute och ni där uppe! (och de som hamnade en trappa ner för den delen också)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Är det årsdag nu igen!? Det har runnit en del vatten under broarna. Jag tror KalleNorton håller låda var han än befinner sig!
 

Bmwblade

Oskars pappa
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R100RS, GSX-R750WV, Fireblade -92, R1 -98
Imorgon fyller Oskar 25 år, Oskar var känd som KalleNorton, ibland bara Norton. Hos mig var han Junior, ibland något annat gulligt som man säger till sina barn, men det går ju inte att berätta allt på Sporthoj. Alldeles nyss kom Oskars mamma, min fru Gertrud hem med en schwarzwaldstårta, det äter vi på hans födelsedagar då det är/var Oskars favorittårta, faktiskt den enda han ville ha då han inte gillade grädden på vanliga tårtor. Gertrud hade också med sig 25 röda rosor, de ska vi ska åka till graven vid Brännkyrka kyrka med imorgon. Då kommer vi också att tända ljus, det är fint att få göra nu när det blivit mörkare. Vi kanske också tar oss en kopp kaffe vid graven, det gör vi ibland, det är mysigt.
Den sista födelsedag vi firade tillsammans med Oskar var när han fyllde 18, han dog året han skulle fylla 19. Trots att det nu är flera år sen så känns det inte så, saknaden är kvar och lika stark, skillnaden är att vi ha på något sätt vant oss. En klok person vi känner säger att man får sorgemuskler, med tiden klarar man att bära sorgen bättre, fast den är lika tung.
Nu går det till och med att åka motorcykel ibland, några av er har träffat mig på banåkningar de senaste åren på en polkaretta. När jag gjort ett pass som kännts riktigt bra så tänker jag på Oskar och ler när jag åker in i depån. Känns som han ser och fattar, att han kollar med ett leende och tycker att det i alla fall var halvhyfsat! För långsamt, men som han sa ibland "du är bara gammal" så vad kan man begära.
Iband är det annorlunda, då är jag bara ledsen att jag inte kan träffa honom, att han inte är här! Också insikten att det inte går över, han kommer inte hem igen. Det fattar man inte i början, fast huvudet förstår att han är borta, så förstår inte känslorna det.
Det känns bra att få skriva av sig på Sporthoj, där många av Oskars gamla vänner hängde/hänger. Skickar nu ett några timmar för tidigt Grattis till KalleNorton på hans 25-årsdag!
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Jag minns KalleNorton med glädje, vi är lika gamla och när jag tänker tillbaka på hans upptåg på forumet påminner mig det om en tid då saker var enklare och oftast fyllda med en "det ordnar sig" mentalitet. Och jag är övertygad om att han varit likadan nu och garanterat sprider glädje där han nu befinner sig :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hej,

Personligen kände jag inte Oskar men en hel del människor som hade förmånen att umgås med honom. Om det kan vara till någon tröst för Er så gjorde Oskar stort intryck på många i sin omgivning, bara under denna säsong vet jag ett antal tillfällen när "KalleNorton" dykt upp i samtal, alltid omnämnd i positiva ordalag. Som föräldrar kan det kanske vara gott att höra att ens barn lever kvar i minnet även i de sammanhang där han ägnade så mycket tid, energi och intresse?

Tack för påminnelsen och Din berättelse om Oskar. Ingen av oss kan sätta oss in i Er situation fullt ut och, precis som Du säger, är insikten om det definitiva så svår att bära. Men jag hoppas att Du och Gertrud får ett fint och stilla födelsedagsfirande, att rosorna blir vackra vid graven och att minnena kan vara Er till tröst och glädje.

Vi är nog en hel del som kommer att skänka Er en tanke i morgon. Ha en fin stund!
 

Lentomannen

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2013
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki GPz 900R
Läst igenom tråden, tragiskt. Livet kan ta slut mycket fort, jag har inte mist nära och kära i mcolyckor men på andra sätt, sorgen är tung och man bär den alltid med sig. Jag fick inte äran att träffa Oskar, men vad vad man läst så skulle man viljat göra det, skön kille. Varmaste hälsningar till familjen och fint skrivet om Oskar. Vila i frid Oskar.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag minns när tråden startades. Jag var först och främst skitförbannad på Mattias, för man skojar inte om en sådan sak. Vägrade tro på trådtiteln. Vägrade tro att jag skulle få reda på det så här. Paniken steg och efter ett kort och jobbigt samtal med Gertrud så blev det allt mer verkligt. Värsta dagen i mitt liv. Någonsin.

Det var ju meningen att vi skulle ha fortsatt våra äventyr än idag, vi hade alldeles för kul tillsammans!
Kan fortfarande inte koncentrera mig i den kurvan och hur många gånger jag än åker förbi har jag aldrig missat att tänka på dig.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top