KalleNorton 1988-2007

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Det här är den tråkigaste tråd jag nånsin har behövt starta, och jag hoppas innerligt att jag slipper göra om nåt liknande igen.

KalleNorton miste livet idag på väg 257. Nyhetsrapporteringen säger att han fontalkrockade med en bil vid en omkörning.

KalleNorton, som egentligen hette Oskar, har under sin tid på sporthoj.com seglat upp i topp som en av de gladaste och roligaste killarna här. Med fyndig och kvick humor roade han mig och många andra. Jag träffade honom för första gången på sporthojpuben i januari i år, där han i ungdomligt oförstånd blev alldeles asplakat. Det var asroligt. Sen dess har vi råkats lite då och då, och när vi behövde förstärkning på jobbet ringde vi Oskar. Jag har haft honom springande runt benen på jobbet den senaste månaden, vilket gjorde dagarna på jobbet roligare. Igår lånade jag hans hoj. Oskar ville veta om den gick att uiila med, så jag åkte iväg och testade. Det gick utmärkt bra. Hoppas han hann testa lite idag innan ödet kom ikapp honom.

Det sista jag sa till Oskar igår var "jag ringer dig om du måste jobba på fredag". Strax efter sju nu på kvällen ringde hans telefon upp mig, och jag svarade som man gör när en polare ringer. Men det var inte Oskar, det var hans pappa som kom med det tråkiga beskedet. Jag visste inte vad jag skulle säga riktigt, men hans pappa lät hälsa att jag hade förgyllt Oskars tillvaro.

Han förgyllde min med.

Världen blev som sagt just en jävligt mycket tråkigare plats.

Vila i frid Oskar.

Edit: Vi tänkte åka till olycksplatsen imorgon onsdag, följ med! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162096
 

simonnr22

Guest
Sånnt här gillar inte jag :'( Man blir fan tårögd när man läser! :( RIP
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Synd på en fin människa. Vi åkte tillsammans senast i onsdags på den sedvanliga onsdagsåkningen.

Onsdagarna kommer kännas tomma i framtiden.

vila i frid
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Även jag fick nöjet att träffa den lilla gynnaren på nämnd sporthojspub. Både före och efter höll vi MSN-kontakt där all tänkbar onödig smörja utbyttes.

Fy fan, som han hade sagt. :( Vila i frid och sånt!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Åh nej!!!
Jag åkte Rörken med Oskar och träffade honom på SH-pubbar mm. :gråta
Nu blev jag alldeles kall.

/j
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Min lilla kallefjorton!
Han ringde mej i fredagskväll och surrade fram fnissiga obegripligheter och senare under kvällen kom ett SMS: "Du är så gullig att det inte är sant"

Lilla Oskar - vad jag saknar dej! :-(
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag kände han inte mer än till Nicket,dock verkade han alltid glad och rapp.

Tragiskt med en sådan ung kille som får gå vidare så tidigt.


Må han vila i frid.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Ahmen fy fan. Det är så man mår illa. En så rolig kille på sporthojschatten får man ju leta efter. Usch.
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Vila i frid Oskar!

Att du egentligen hette Oskar fick jag reda på idag vid fiket i Rosenhill. Detta då din pappa kallade dig det när vi språkades vid. För mig var du bara KalleNorton. Som många andra så åkte jag ihop med dig på onsdagar, varav senast i onsdags.

Oerhört trist historia!

/Fille
 

Ping

Skydiver
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 954 -03 SÅLD, Yamaha YZ-R1 -03 SÅLD
Nej fyfan asså, har också haft chansen att tjötat med denna lille krabatt på irc ett fåtal gånger.

Fan va tråkigt det känns :( Grabben hann inte ens fylla 20, hoppas han haft ett roligt liv iaf.

Rest in peace.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Det är sant. Pratade nyss med hans mor. Hon sa att han var kall och luktade bensin. JÄVLAR FAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!! Skakar och har gråten i halsen, vet inte hur jag ska reagera. :'(
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
vandrade asfull längs tyresövägen med honom i jakt på någon jävel som kunde skjutsa hem oss senast i förrgår..
Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, kommer sakna dig så in i helvete.....
vif...

FAN:huvet :huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top