Ledig plats på knutstorp i vit grupp 17/8

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
I Lund
Hoj
GSXR 750
När jag klotade på Sturup för lite mer än en månad sen så trodde jag att jag skulle vara tillbaka i sadeln inom en vecka. Längre tid skulle inte min lilla muskelsträckning ta trodde jag. Nåväl, när jag efter 3 veckor fortfarande inte kunde lyfta armen så fick jag åka till sjukhuset och kolla upp axeln. Det visade sig då att skulderbladet är splittrat och att allt ligger fel samt att det inte har läkt ihop. Så nu dröjer det tills jag kan köra. Med lite tur så blir jag uppsprättad inom kort och får skulderbladet ihopskruvat. Det är ingen fara med mig, jag jobbar som vanligt men jag har svårt att göra nåt roligt som tex. köra motorcykel. Så nu har jag lagt ut min plats på Knutstorp så att någon annan kan ta den. Hade Sturups bollhav varit som det ska vara så hade jag inte fått en skråma men om det ligger rivningsmassor under 1cm grus så går det så här. Var försiktiga när ni kör där. mvh. Erland.
 

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
I Lund
Hoj
GSXR 750
Från den nya delen in mot den gamla delen, över första krönet i vänsterkurvan mot andra krönet. Jag jagade Dennis med CBR 1000, gasade fullt över krönet och bromsade först i nedförsbacken. Jag hade nya bromsbelägg som tog betydligt bättre än de förra fast det är samma sort. Bromsade upp cykeln på framhjulet varvid bak änden kastade ut. Inga problem, bara att släppa och bromsa om. Insåg direkt att jag inte skulle hinna svänga, jag ligger normalt 10cm från kurbsen på utgången. Jag bromsade ner vad jag kunde till grusen, släppte bromsen och satte ut fötterna. Jag såg armcon komma rusande mot mig och den vill jag inte köra in i. Jag försökte svänga på grusen med resultat att cykeln la sig varvid jag for över styret och landade på axeln. Jag rullade ett par varv och gick för att resa cykeln så fort jag stannat men ena armen fungerade inte. Så kan det gå men det var länge sen jag ramlade på Sturup. Jag har problem med en föråkare i 2 varv för då kan jag inte höja tempot successivt utan då blir det race direkt efter 2 varvs slö körning. Det fungerade mycket bättre för mig som det var förra året när jag själv fick bestämma tempo. Nästa vecka har jag tid hos en ortoped och jag hoppas på snabb operation. Kanske hinner jag köra mer i år annars blir det cross och kanske fiddy hela vintern. Cross om det inte är fruset på min egen bana Revingehed. Jag längtar efter att få gasa och detta var säkerligen inte sista gången jag bryter något. Erland.
 

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Ort
Svedala/Holmeja
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
Jag har problem med en föråkare i 2 varv för då kan jag inte höja tempot successivt utan då blir det race direkt efter 2 varvs slö körning. Det fungerade mycket bättre för mig som det var förra året när jag själv fick bestämma tempo.


Det brukar inte vara någon som klagar på tempot dom 2 första varven när jag är instruktör :)
 

Robz

Guest
Tråkiga nyheter Erland!!
Hoppas du läker fort...:tummenupp

Dock vill även jag bemöta:
""Jag har problem med en föråkare i 2 varv för då kan jag inte höja tempot successivt utan då blir det race direkt efter 2 varvs slö körning. Det fungerade mycket bättre för mig som det var förra året när jag själv fick bestämma tempo.""

Vi har fått ned olycksstatistiken betydligt i ALLA grupper tack vare omkörningsförbudet de första 2 varven (det är nog inte föråkaren utan omkörningsförbudet som sänker tempot)! Och varför måste det bli "race DIREKT" efter dessa två varv?? Och "RACE" :va Race hör hemma i Hyllinge, inte i SSEMSE.

/M. Oral Kaka
 

2004erland

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
I Lund
Hoj
GSXR 750
Rikard, du var inte direkt snabb när du var föråkare när jag körde. Sen Robz, alla har ju sitt tempo. Jag vill inte påstå att jag kör racetempo på Sturup eftersom jag vet att banan är farlig. Mitt mål med motorcykelkörning är att jag ska bli bättre, dvs. snabbare. Att bara snigla omkring ger ingenting utan man måste gasa på åtminstone lite. Dennis gasar på bra och både han och jag har kul när vi fightas. Många av de andra snabba har tagit steget från Sturup och för att utvecklas måste man köra med snabbare förare. Erland
 

Robz

Guest
Rikard, du var inte direkt snabb när du var föråkare när jag körde. Sen Robz, alla har ju sitt tempo. Jag vill inte påstå att jag kör racetempo på Sturup eftersom jag vet att banan är farlig. Mitt mål med motorcykelkörning är att jag ska bli bättre, dvs. snabbare. Att bara snigla omkring ger ingenting utan man måste gasa på åtminstone lite. Dennis gasar på bra och både han och jag har kul när vi fightas. Många av de andra snabba har tagit steget från Sturup och för att utvecklas måste man köra med snabbare förare. Erland

SSEMSE är inte till för tävling eller träning för tävling - punkt.
Om du skall köra snabbare än Lasen, så räcker inte 1.11... det klarar t o m jag. 1.08 kanske.....
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
...varför måste det bli "race DIREKT" efter dessa två varv?? Och "RACE" :va Race hör hemma i Hyllinge, inte i SSEMSE.

/M. Oral Kaka
Jag förstår vad Erland menar. Det handlar om att redan från första varvet komma in i sin körning. Går det långsammare än man tycker är bekvämt under omkörningsförbudet så blir det först en knepig tempoväxling och sen har man tappat uppfatningen om hur fort man egentligen kör. Man vill ju smyga in i sitt eget tempo från start. Det har inget med race eller tävling att göra.

Under omkörningsförbud fastnar man lätt bakom förare som man enkelt hade kunnat köra om. Har man lite otur så bildas kö. När det sedan blir fritt blås har man kanske sju man i samlad formation framför sig att köra om, varav några också kör om, innan man kan börja köra i sitt eget tempo. Då blir det ordentligt ryckigt. Det är svårt att förklara men omkörningsförbudet störde min rytm och mitt sätt att komma in i körningen - även när det inte var köbildning. Kanske är det så enkelt som att man vill fokusera på sin körning och inte på någon annans.

Det betyder iofs inte att omkörningsförbudet är dåligt för gruppen som sådan.

Om du skall köra snabbare än Lasen, så räcker inte 1.11...
Jag tror nog att Erland fixar tider under 1.11 ;)
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top