Yamaha FZ-tråden

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
Det finns backspeglar som passar FZa-hojjar på www.bikeshop.se men sen hur dem är att göra med vet jag inte...

En annan fråga. Killen på Yamaha Center som jag köpte min FZ6-n S2 av sa att jag dem första 100 milen innan första servicen inte skulle varva hojjen upp till mer än 6000 varv för att den då skulle bli som bäst inkörd. Någon annan som fått den uppmaningen och gjorde ni så??? Då händer ju lixom ingenting fartmässigt!:mad:

Det står ju i boken,inte över 6000 varv första 100milen sen inte över 7000 upp till 160 mil sen kan man tydligen gasa på!!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Stort tack allihopa ! nu kan vi ha en fz-skåne träff , när JAG kan vara med ;)
SheDevil79 - fråga gärna om uppkörningen, tips etc. Kan bara ge ett snabbt tips, ha gärna 3 lektioner de dagarna precis innan uppkörningen, det tyckte jag gav mycket. Förresten om du hör ett jävla muller i Sölve på söndag så var det jag som körde förbi ;)
 

uven

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Falköping
Hoj
08 Yamaha FZ6-S
såja, äntligen har jag tagit kortet, inte en dag för tidigt ..

Grattis. Gött att ha nu inför säsongen. Inte fel.


"Uven" - var och för hur mkt köpte du dina Devil Slip on?
Skiljer det sig ngt mellan exempelvis Leo Vince Evo II Carbon och Devils Slip on? Någon som vet? Har svårt att bestämma mig för när man lyssnar på Youtube:s klipp så tycker inte jag man hör någon riktig skillnad men priset skiljer ju sig däremot...

Jag fick med mina Devil när jag köpte hojen.
Hojen köpte jag på Bike i Trollhättan.
Men säljaren snackade att de skulle gå på runt 8000 om jag inte hade fått dem "inbakade" i priset. Vet inte om man kan lita på det priset dock. Säljare är ju alltid säljare.

Precis kommit tillbaka efter några snabba mil innan de e dax att knäppa upp första ölen. De e fan inte varmt men va gör de. Sköj e det i alla fall.
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Stort tack allihopa ! nu kan vi ha en fz-skåne träff , när JAG kan vara med ;)
SheDevil79 - fråga gärna om uppkörningen, tips etc. Kan bara ge ett snabbt tips, ha gärna 3 lektioner de dagarna precis innan uppkörningen, det tyckte jag gav mycket. Förresten om du hör ett jävla muller i Sölve på söndag så var det jag som körde förbi ;)

3 lektioner dagarna innan jag kör upp, shit, har ju tagit 3 lektioner totalt nu o ska ha en övningstid på uppkörningsbanan plus körning kvällen innan uppkörningen, mer tycker inte min lärare jag ska behöva köra på körskolan:va Men jag PM:ar dig när det närmar sig uppkörning o jag börjar bli nervös:tummenupp
Kom gärna förbi o mullra så mkt du vill, det åker förbi så många hojar varje dag hemma hos mig så jag blir galen men snart kan vi kanske mullra ihop, fast min mullrar knappt med orginalsystem:(
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
3 lektioner dagarna innan jag kör upp, shit, har ju tagit 3 lektioner totalt nu o ska ha en övningstid på uppkörningsbanan plus körning kvällen innan uppkörningen, mer tycker inte min lärare jag ska behöva köra på körskolan:va Men jag PM:ar dig när det närmar sig uppkörning o jag börjar bli nervös:tummenupp
Kom gärna förbi o mullra så mkt du vill, det åker förbi så många hojar varje dag hemma hos mig så jag blir galen men snart kan vi kanske mullra ihop, fast min mullrar knappt med orginalsystem:(

jag har ett SÅNT system, och det är riktigt fett. Kan PM-a om jag kommer upp dit på söndag så kan du se hur det ser ut. Du kan ju fördriva dessa 3 veckor med att mecka med hojen lite ;) ... Typ ta bort katalysatorn och montera på effektblås .. Det verkar vara superlätt att fixa, ta bort sadeln och kolla hur ditt avgassystem sitter fast.
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
jag har ett SÅNT system, och det är riktigt fett. Kan PM-a om jag kommer upp dit på söndag så kan du se hur det ser ut. Du kan ju fördriva dessa 3 veckor med att mecka med hojen lite ;) ... Typ ta bort katalysatorn och montera på effektblås .. Det verkar vara superlätt att fixa, ta bort sadeln och kolla hur ditt avgassystem sitter fast.

Du är så välkommen men jag är på jobbet från 11:30-18:00 på söndag men kom gärna förbi före el efter de tiderna men risken om du kommer före är att du får se en sliten kärring som e bakis för imorgon har jag tjejfest;):fyllisar
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Du är så välkommen men jag är på jobbet från 11:30-18:00 på söndag men kom gärna förbi före el efter de tiderna men risken om du kommer före är att du får se en sliten kärring som e bakis för imorgon har jag tjejfest;):fyllisar

det är just där på eftermiddagen jag hade planerat min vända. En annan gång ..
 

Stanton

Ny
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha, FZ1
Fz skåneträff...

Låter riktigt najs med en FZ Skåneträff. Jag e på!


Stort tack allihopa ! nu kan vi ha en fz-skåne träff , när JAG kan vara med ;)
SheDevil79 - fråga gärna om uppkörningen, tips etc. Kan bara ge ett snabbt tips, ha gärna 3 lektioner de dagarna precis innan uppkörningen, det tyckte jag gav mycket. Förresten om du hör ett jävla muller i Sölve på söndag så var det jag som körde förbi ;)

Har lyssnat på ett par olika typer av slips på FZ6 och tycker lätt att Devil låter skönast och brutalast kör på det om du frågar mig :tummenupp

"Uven" - var och för hur mkt köpte du dina Devil Slip on?
Skiljer det sig ngt mellan exempelvis Leo Vince Evo II Carbon och Devils Slip on? Någon som vet? Har svårt att bestämma mig för när man lyssnar på Youtube:s klipp så tycker inte jag man hör någon riktig skillnad men priset skiljer ju sig däremot...
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Låter riktigt najs med en FZ Skåneträff. Jag e på!
Har lyssnat på ett par olika typer av slips på FZ6 och tycker lätt att Devil låter skönast och brutalast kör på det om du frågar mig :tummenupp

Vem har Devil ? det skulle varit coolt att jämföra lite, kanske till och med spela in en liten videosnutt och lägga upp på Sporthoj.com i en sticky tråd.
 

uven

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Falköping
Hoj
08 Yamaha FZ6-S
Vem har Devil ? det skulle varit coolt att jämföra lite, kanske till och med spela in en liten videosnutt och lägga upp på Sporthoj.com i en sticky tråd.

Jag har Devil. Kanske inte e någon omöjlighet att spela in en liten snutt. Får se om jag hinner det i morgon. Men som en polare till mig sa, han kör en
SV1000 "Jag hör ju för fan bara din hoj, och då ligger jag ju ändå före dig och kör. Men de låter jävligt gött"
Kan inte mer än hålla med honom.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag har Devil. Kanske inte e någon omöjlighet att spela in en liten snutt. Får se om jag hinner det i morgon. Men som en polare till mig sa, han kör en
SV1000 "Jag hör ju för fan bara din hoj, och då ligger jag ju ändå före dig och kör. Men de låter jävligt gött"
Kan inte mer än hålla med honom.

försök spela in med en vettig videokamera, från sidan och med lite avstånd. Helst med en strumpa eller nåt runt micken så man slipper extra brus. Det hade varit roligt att få höra den skrika till rödsträcket...
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,

Rich

Certifierad pinnletare
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Hylte
Hoj
Yamaha FZ6-N 07
Det finns backspeglar som passar FZa-hojjar på www.bikeshop.se men sen hur dem är att göra med vet jag inte...

En annan fråga. Killen på Yamaha Center som jag köpte min FZ6-n S2 av sa att jag dem första 100 milen innan första servicen inte skulle varva hojjen upp till mer än 6000 varv för att den då skulle bli som bäst inkörd. Någon annan som fått den uppmaningen och gjorde ni så??? Då händer ju lixom ingenting fartmässigt!:mad:

När jag köpte min hoj i vintras så fick jag tipset att köra mycket stadstrafik i början så att växellådan fick arbeta så mycket som möjligt och att kanske inte gasa hur mycket som helst i början, men dom sa ingenting om något max varv som man inte fick överskrida. Jag handlar efter sunt förnuft och gasar (varvar) så mycket så att det känns bra och låter bra...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
någon som har denna monterad?
5VX-W0751-xx-00_HR.jpg
och i så fall, gör den någon skillnad ? avleder den vinden litegrann, eller inte ?
 

SnowstormAland

VW Passat Club #069
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Åland, Finland
Hoj
To be announced...
Storlek på batteri?

Hej på er,

Tänkte höra med er o en kollegas vägnar om någon har koll på vad det är för storlek eller modell på batteriet till FZ6s '04? Kan hända det står någonstans i tråden tidigare men ni är så himla aktiva så det tar ju ett år att läsa igenom ;)

Han är i behov av ett nytt men har inte motorcykeln här och vi hittar ingenstans vad det skulle kunna röra sig om för mått. Tacksam för er hjälp.

//Snowstorm
 
Last edited:

johan_fz

Frågan löd...
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Göteborg
Hoj
08, Yamaha Fz6-n
När jag köpte min hoj i vintras så fick jag tipset att köra mycket stadstrafik i början så att växellådan fick arbeta så mycket som möjligt och att kanske inte gasa hur mycket som helst i början, men dom sa ingenting om något max varv som man inte fick överskrida. Jag handlar efter sunt förnuft och gasar (varvar) så mycket så att det känns bra och låter bra...

Till mig sa dom att jag skulle vrida ur den riktigt ordenligt (köpte min i höstas), och nu har den verkligen fått betjäna färg, var på SMC-kurs på Gälleråsen i helgen och nu har hojen gått ca 80 mil (innan helgen ca 45mil) och den har aldrig mått bättre:yoparty
 

Smilet

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
2008 Yamaha FZ6-N S2 ABS
Till mig sa dom att jag skulle vrida ur den riktigt ordenligt (köpte min i höstas), och nu har den verkligen fått betjäna färg, var på SMC-kurs på Gälleråsen i helgen och nu har hojen gått ca 80 mil (innan helgen ca 45mil) och den har aldrig mått bättre:yoparty

Läckert!:)
Sjukt ändå att olika råd om hur man ska köra in just den här hojjen ges...
Alla borde ju rimligtvis ge samma tips och råd tycker man när det gäller samma hoj:confused:

Hur var kursen, gav den mkt? Värd pengarna hoppas jag!
 

Martinfz6

super Medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha Fz1-N
Jaha då har man köpt sig en Fz1 i dag :)
Så grymt glad..

Har själv ett GPR slipon och är väldigt nöjd med det. Underbart ljud och enligt mig ett fränt utseende. En nackdel är väl att det inte finns någon insats till dem. Vet inte vad besiktningen säger om det.

Vad fick du ge för det?
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Grattis ! Andra lovprisar Yoshi eller Devil , kolla på ebay. Ska du med ut å köra en runda i morgon Martinfz6?

undrar om jag klarar besiktningen utan katalysator ...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top