Yamaha FZ-tråden

Arn87

Medlem
Gick med
25 Dec 2015
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha FZ1 N
Okey. Antar att du tog av tank, luftfilterboxen m.m samt kylare då. Vilket verktyg använde du för cylinder 1 och 4? Ais är för om man bytt avgasystemet va?
Har för mig att jag bara tog bort kylaren. Spärrskaft med förlängare och led borde fungera.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Jag får här med säga tack och bock för denna tiden då jag idag gick ut som ägare av en BMW av alla märken och lämnar där med vidare stafett pinnen på min FZ1 till någon annan.....
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Tjenare.

Skulle nåhon kunna hjälpa mig att kolla vad ni varvar i 120 km/h? Gäller en fz1 -07. För kompisens hoj varvar extremet mycket i den hastigheten 5000 varv. Originaldrevning
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Okey. Det är såpass ändå. En annan sak. Slulle behöva komma in och se felkoder samt ta bort dom. Kommer in i diagnostic mode men sen fattar jag inte hur man ser koderna och tar bort? Nån som vet hur man gör?
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
Hej,

På g att skaffa min första hoj och börja övningsköra. Vad tror ni om en MT-07 för mig som är 190 cm? Är den alldeles för liten?
 

kimi

Medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha FZ1
Det verkar som att låset har hängt sig till min cuts. Har försökt o trycka o lirka men det bara klickar när man vrider på nyckeln. Tror att man ska vrida till höger, men nån som vet hur man kan få upp den annars på bästa sätt?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Någon som söker drev till FZ8?
Postmord höll på grejerna i ett par månader så köpte på annat håll i tron att de var för evigt borta i postdjungeln. Men nu har de alltså dykt upp, JT Sprocket 15T framdrev (16T är std så är en kugg mindre), JT Sprocket 46T bakdrev (std).
 

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Hej!

Väcker liv i en gammal tråd. :) Precis införskaffat mig en FZ1N -08 som rullat drygt 2000 mil.
Har redan börjat planera mindre förändringar.
Hojen är prestandamässigt helt original förutom ett Arrow-slipon (db-killern sitter i). Jag går i tankarna att göra en ECU-flashning. Är det lönt med min setup?
Jag skulle vilja bli av med begränsningarna som finns med från fabrik, begränsningen på växel 1-3, fuel-cut osv. Att fläkten går igång tidigare, högre varvstopp m.m. ser jag som en bonus. :)
Men frågan är alltså, är det lönt att göra detta utan övriga modifikationer? Är egentligen nöjd med prestandan som den är, vill bara ha bort restriktionerna som håller den tillbaka från att gå så bra som den kan. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top