SuperCharger + InterCooler + Yamaha R1 2006

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Helrätt bygge:tummenupp Hur går det för Mats, kommer bilderna snart? Vill ju dreggla:tuttar Vad sade han förresten om din taktik när det gäller mappningen, kommer det räcka med PC + ign. modulen eller kommer du behöva större spridare?

Har jagat honom lite men vill inte va en jobbig kund heller... vet att Kolvar o Stakar har anlänt o sen borde Broms-sys med ha anlänt..
slängde iväg ett mail precis till Mats o frågade om spridarna så det är bara o vänta...o som ja skrev innan bilderna landar här sekunderna efter ja har dom...:gnissla
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Bilder!!!

Helrätt bygge:tummenupp Hur går det för Mats, kommer bilderna snart? Vill ju dreggla:tuttar Vad sade han förresten om din taktik när det gäller mappningen, kommer det räcka med PC + ign. modulen eller kommer du behöva större spridare?

Sådär...ÄNTLIGEN så händer det ngt...:tummenupp har lite bilder kanske inte värsta "godiset" ännu men den kommer...:)

SATANS JEVLA SPORTHOJ.COM :huvet :huvet :huvet vet inte varför men bilderna vill inte laddas upp!!! (o dom är i rätt storlek o allt)
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Sådär...ÄNTLIGEN så händer det ngt...:tummenupp har lite bilder kanske inte värsta "godiset" ännu men den kommer...:)

Jaha.. Så det är du som stjäler tid från mitt projekt!? :)

Kul att det går framåt.. Har själv inte mycket att visa upp, men Mats säger att prylarna är på G..
Hoppas på en färdig hoj i april..
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Jaha.. Så det är du som stjäler tid från mitt projekt!? :)

Kul att det går framåt.. Har själv inte mycket att visa upp, men Mats säger att prylarna är på G..
Hoppas på en färdig hoj i april..

haha kan vara så...ja har jue haft turen då alla mina grejor har kommit så det ligger på Mats nu...:gnissla :D
Ska dit idag en sväng o snacka lite (o givetvis spana in din MT-01 :) )
ska du sätta kompressor på din MT-01?? isf vad för en? :confused:

+kan FORTFARANDE inte ladda upp...:4skrika :censored :6surkart
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
haha kan vara så...ja har jue haft turen då alla mina grejor har kommit så det ligger på Mats nu...:gnissla :D
Ska dit idag en sväng o snacka lite (o givetvis spana in din MT-01 :) )
ska du sätta kompressor på din MT-01?? isf vad för en? :confused:

+kan FORTFARANDE inte ladda upp...:4skrika :censored :6surkart
Blir "vanligt" trim på min hoj, ingen kompressor.. Men det lär bli rätt kul ändå.. 1810cc, portning, nya kammar/ventiler, nytt avgas osv.. :)

Skumt att du inte kan ladda upp dina bilder, är de för stora eller?
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Blir "vanligt" trim på min hoj, ingen kompressor.. Men det lär bli rätt kul ändå.. 1810cc, portning, nya kammar/ventiler, nytt avgas osv.. :)

Skumt att du inte kan ladda upp dina bilder, är de för stora eller?

Fy fan 1810cc är inte lite!! :yoparty vilka delar väntar du på nu då??
Bilderna är alla mindre än 239.3kb!! så ja vet inte,
försöker varje gång ja skriver i denna tråd...:huvet
nitlott idag med!!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Porr......
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Här lite bilder från bygget!!
Kommer fler senare då Mats portar toppen för tillfället...

btw. ngn som vet vad det kan va för fel om ja inte kan ladda upp bilder?? :gnissla
fick skicka dom till en polare som loggade in o fixade det åt mig... (tack för det!)
men ja vill jue kunna fixa det sj...har inte en jevla aning vad som är fel...bilderna är i rätt size o allt...det bara vill inte...:huvet

Men va Faa n , Samma bänkskiva som jag har HAHA:D

Måste vara köpt på Bauhaus:yoparty
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Här lite bilder från bygget!!
Kommer fler senare då Mats portar toppen för tillfället...

btw. ngn som vet vad det kan va för fel om ja inte kan ladda upp bilder?? :gnissla
fick skicka dom till en polare som loggade in o fixade det åt mig... (tack för det!)
men ja vill jue kunna fixa det sj...har inte en jevla aning vad som är fel...bilderna är i rätt size o allt...det bara vill inte...:huvet




Brink ...


vad händer här ? är hojen färdig ? bilder ? kör du något med den ?
vad kostar hela kalaset när det är klart ?
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Brink ...


vad händer här ? är hojen färdig ? bilder ? kör du något med den ?
vad kostar hela kalaset när det är klart ?

Int mkt.... :( har varit på Mats mer om att ja skulle vilja ha en "slut räkning" så ja inte blir den det hänger på...
(därför ja inte jagat han mer innan då ja tycker det vore fel o jaga han o sen inte ha cashen framme...:gnissla )

----------------------Bifogar lite mail info:---------------------------------

----- Original Message -----
From: Daniel Brink
To: MP-Racing
Sent: Sunday, June 08, 2008 12:04 PM
Subject: EL-oxidering....

Hej Mats!!

Som du kanske förstår så är ja inte allt för glad över att han som EL-oxiderar drar ut på tiden...
Så ja vill bara säga att om du hinner bli klar innan han så säg till honom o skicka tillbax sakerna för då EL-oxiderar ja via ngn som gör det i vinter ist då ja vill köra nu i sommar o inte nästa....

Hoppas du förstår mig!

+hur går det med ihopräkningen?? behöver den som sagt...

M.V.H //Daniel

Re: EL-oxidering....‏
Från: MP-Racing (mp-racing@swipnet.se)
Skickat: den 8 juni 2008 11:10:36
Till: Daniel Brink (brink_daniel@hotmail.com)

Hej Daniel !

Klart jag förstår dig , alltihop har tagit åt helvete för lång tid.
Jag vill heller inte lägga total skulden på ISR osv , utan jag tar själv en stor del av ansvaret då jag tagit på mig väl mycket jobb....

Det enda jag egentligen kan skylla på är att flytten tog 3 månader i stället för beräknde 1.....

Men jag ska kämpa på så gott det går så att du får din hoj (eloxiderade grejerna går ju alltid att fixa senare.)

Jag ska sätt mig vid datorn iväll & fixa din sammanställning , nu tillbaka till jobbet....

Vi hörs // Mats

---------------------------------------------------------------------

o bilder skulle med dyka upp....inget ja har ngt hopp om men den som väntar får se...:rolleyes: angående NÄR det hela är klart vet ja inte...men ring gärna Mats (hans nr finns på mappningen i mitt Garage) o fråga/tjata/jaga honom så kanske ja med får ett svar.... :D
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Tråkigt att läsa detta, samtidigt blir jag inte förvånad.. Jag förstår inte hur Mats kan fortsätta sin verksamhet när kunderna ignoreras!?

Läs gärna min blogg..

..
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Då är tyvärr han inte den ända som är så. Håller själv på att renovera en jänkebil och bara nämna ordet billackerare får en att bli vansinnig.:huvet Tyvärr så var inte motor renoveraren mycket bättre. Kan bara säga att någon yrkesstolthet verkar vara lika sällsynt som blåval i Vänern. Det ända som dom brukar vara bra på är att ta betalt fast det blev 3 månader försent och sämre resultat än vad man har blivigt lovad.:huvet :mad:
Förlåt att det blev ur tråden så att säga men kunde tyvärr inte hålla mig.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Tråkigt att läsa detta, samtidigt blir jag inte förvånad.. Jag förstår inte hur Mats kan fortsätta sin verksamhet när kunderna ignoreras!?

Läs gärna min blogg..

..

Lider med dig!!

Får ja den inte innan Västerviks träffen (v.30 24-27:e) då kommer det bli liv på denna biker...

lämnade in min i Nov -07 va sagt ngt om leverans innan Elmia...(önskade det...) men inget har varit lovat....men det är ingen ursäkt för det...men ja ska låta honom slutföra...sen hur betalningen sker lär vi märka......den ska dock diskuteras....sen har ja jue hört mkt bra om honom att han verkligen kan sin sak...o ja vill ha det bästa till "My Preciousss" *väsandes likt Gollum* :D

tycker att om man betalar hela motorjobbet DIREKT så borde man få LITE prio.....:gnissla

värsta (nästan) är att ja har gjort detta i skymmundan för fassan...av ngr skäl:

* Han hade gått i taket (han vill ja ska köra glidare...) med komentaren "du kommer köra ihäl dig"...kanske det...men dö ska vi alla...lika bra o göra det med stil!!! :yoparty

* Han hade tyckt att det är ALLDELES för mkt cash....(jaja som han inte lagt det på Crome då!!)

o i denna snigel fart så minskar jue inte hans frågor direkt varför ja inte är ute o kör o så...då han vet ja ALLTID kör annars....(532mil på 2mån förra året..:hojbusa )
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Läser du instruktionen och har excel på datorn så funkar de.

Har suttit o "lekt" med programet du hade... kom fram till att 20/42 (mot 17/45 orginal) borde göra susen... 364km/h @ 12 500Rpm :yoparty (378km/h @ Max Rpm) men det är jue med den mappning ja har idag...så det får jue räknas om när allt är klart...

o till er som neggar...:arsele
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Har suttit o "lekt" med programet du hade... kom fram till att 20/42 (mot 17/45 orginal) borde göra susen... 364km/h @ 12 500Rpm :yoparty (378km/h @ Max Rpm) men det är jue med den mappning ja har idag...så det får jue räknas om när allt är klart...

o till er som neggar...:arsele

Coolt projekt måste jag säga. Ytterst sällan man läser om kompressor på hoj, och de gånger man sett det har det rört sig om kromslädar, inte sporthojar.
Är nog mera en turbo-typ själv, men nytänkande och egna vägar uppskattas alltid! :tummenupp

Ang. utväxling så känns det rent spontant som att det kan bli svårt att få plats med ett 20-drev fram. Lelles säljer bara 14-17 fram och 39-48 bak.
Ska inte uttala mig om utbudet av drev till R1or då det mycket väl kan finnas större drev att få tag på, men jag tror faktiskt att ett 20-drev är lite väl stort.

Sen tror jag faktiskt inte att 378km/h i teoretisk toppfart kommer bli något annat än just "teoretisk" toppfart. Har svårt att tänka mig att 210hk skulle räcka längre än 320-330km/h om allt klaffar.

Men låt inte min pessimism stoppa dig, kör på och lycka till! Jag ska nyfiket titta på bilder och filmer och tycker oavsett att det är ett coolt bygge. :yoparty
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
fan är inte cykeln klar än?fortsätter det så här blir det premiärtur våren 09 istället för i sommar
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top