SuperCharger + InterCooler + Yamaha R1 2006

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Frågan är ju hur fartvinds simulatorn ska kunna påverka en överladdad motor?? Finns ju ingen luftburk att trycksätta...........man kanske skulle kunna rikta luftstrålen mot intercoolern och få en realistisk kylning som ökar lite med fart. Sen är det ju som alltid.......jämför före och efter i samma bänk och du ser ungerfär hur mycket hojen har ökat i effekt.

/J

Vet inte hur fartvinds simulatorn funkar men det "borde" ju vara som en vindtunnel för att vara så nära verkligheten som möjligt...då får ju både burk / kylare / IC det dom ska ha...oavsett vad man "hängt på" :va

Vet du hur hög fartvind han kan få i km/h / M/s ?
Det skulle tydligen skilja i uteffekt mellan dynojetbänkarna hos Yamahacenter Helsingborg och Motorsport Landskrona trotts samma modell väder o inställningar ingen visste varför.

Dom kan ju inte gämföra samma modell... varje hoj är en "individ"...ska man gämföra så borde man använda SAMMA hoj på bägge ställena... pröva? :D
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Frågan är ju hur fartvinds simulatorn ska kunna påverka en överladdad motor?? /J

Tja, i mitt fall hindrade den ju iaf turbon från att smälta ihop...:D :D Skämt åsido så kan man nog uppnå viss effekt med att rikta den mot IC:n, frågade Mats sist men han hade inte provat om det gjorde någon skillnad.

Vet du hur hög fartvind han kan få i km/h ?

Har för mig att han sa att han kan simulera 250km/h men jobbar på att höja den siffran
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
*damit*

FAAAN! :4skrika :6surkart packningen (cylinderfotspackningen på 1,6mm) kommer inte förens om 1-2v...:huvet nu lägger ja snart ner planerna för denna "sommar" vill jue köra liiite iaf...får bli hopmontering till orginal ist...:tummenner :mad:
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hrmm, Hur ska du få dit en cylinderfotspackning på en R1a

Ska du använda bandsågen?:va

Men varför köper du inte tjocka toppackningen av Marklund ?den brukar ju finnas på hyllan
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Hrmm, Hur ska du få dit en cylinderfotspackning på en R1a

Ska du använda bandsågen?:va

Men varför köper du inte tjocka toppackningen av Marklund ?den brukar ju finnas på hyllan

ta av cyllen? (den är delad mellan cylle o block) har fått reda på av Mats på MP att cylinderfotpackningen är det bästa sättet...mindre tyck/läckage...
finns där ngn i trakten som är meck sugen så PM:a mig...all hjälp är välkommen! :tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Hrmm, Hur ska du få dit en cylinderfotspackning på en R1a

Ska du använda bandsågen?:va

Men varför köper du inte tjocka toppackningen av Marklund ?den brukar ju finnas på hyllan

Varför bandsågen........funkar inte en gummiklubba bättre....:tummenupp

/J
 

Bifogat

  • Cylinder R1 2004.JPG
    Cylinder R1 2004.JPG
    41.5 KB · Visningar: 533

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Varför bandsågen........funkar inte en gummiklubba bättre....:tummenupp

/J


ÄÄ dom kan sitta som tusan dom dära:D Nä skämt åsido My mistake:confused:

Men när tusan återgick yamaha till lös cylinder

Alla jag sett har haft blockmotor tidigare

Nåja hehe:tungan
 

Sukijaka76

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
ingelstad
Hoj
turbomatad gräsklippare
jaja kompressor hit o dit ...vad jag har hört så kan du ju bara köra rakt fram... är det inte bättre du åker tåg istället? Häng med där det svänger så får vi se vad du har för nytta av din "skruv"...(om du någonsin får ihop den, av vad man nu har läst på dina inlägg)
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
jaja kompressor hit o dit ...vad jag har hört så kan du ju bara köra rakt fram... är det inte bättre du åker tåg istället? Häng med där det svänger så får vi se vad du har för nytta av din "skruv"...(om du någonsin får ihop den, av vad man nu har läst på dina inlägg)

"hört" hmm...du kan jue följa med ngn gång så kan vi se...om du ens kan det... för ja har "hört" att du bara är en stor f*tta som snackar mer än han gör...:arsele :finger :censored

o jo den kommer o bli klar...bara mindre hinder...leverans prob...men det bryr du dig väll inte om...du verkar jue bara va här för o snacka goja...lr har ja misstagit mig på dig?? :va

o dom som snackar...ren o skär avundsjuka att dom inte har råd med o överladda...:fakta (lr i vissa fall brist på liv...)

modigt av dig o skapa en ny profil för o göra påhopp....:blah
 
Last edited:

Sukijaka76

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Ort
ingelstad
Hoj
turbomatad gräsklippare
modigt av dig o skapa en ny profil för o göra påhopp....:blah[/QUOTE]

Ledsen om jag trampade på en öm tå...
Har bara inte förstått det fantastiska i att kapa tider på 21:an mellan Tyringe och Hässleholm, eller hålla stumt på väg 117 i rusningstrafik med möte, som du gjorde förra fredagen 16.30 mellan Bjärnum och Vankiva.
Jag skulle inte våga i alla fall. Inte bara mig själv jag riskerar.
Det är 15 km mellan Tyringe och Hässleholm. Jag hade nog spenderat 63 stora på nåt annat än att kapa sekunder där.
Du kommer alltid att vara snabbast på 21:an. Ingen annan orkar ju köra mc på den vägen.
Jag är inte det minsta avundsjuk på dig. Tro mig.
Ps. Ta Röke- Bjärnum. Kör bank till bank på under 4 min 30 sek. Det är utmaning.
Lycka till!
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Sukijaka76: skrev:
Ledsen om jag trampade på en öm tå...
Har bara inte förstått det fantastiska i att kapa tider på 21:an mellan Tyringe och Hässleholm, eller hålla stumt på väg 117 i rusningstrafik med möte, som du gjorde förra fredagen 16.30 mellan Bjärnum och Vankiva.
Jag skulle inte våga i alla fall. Inte bara mig själv jag riskerar.
Det är 15 km mellan Tyringe och Hässleholm. Jag hade nog spenderat 63 stora på nåt annat än att kapa sekunder där.
Du kommer alltid att vara snabbast på 21:an. Ingen annan orkar ju köra mc på den vägen.
Jag är inte det minsta avundsjuk på dig. Tro mig.
Ps. Ta Röke- Bjärnum. Kör bank till bank på under 4 min 30 sek. Det är utmaning.
Lycka till!

Tro inte ja spenderar cash på en charger för o kapa sec på den vägen...finns så mkt fler vägar...sen tycker ja om o modda hojen...o där är fler på G... känner inte till Röke - Bjärnum´s vägen men ja ska kolla den...ingen väg ja brukar köra på då ja inte ser ngt nöje med o åka till Röke...det låter dock som det är fler än ja som gillar fart...(antar att tiden 4.30 inte är lagligt direkt...:gnissla ) sen att det går fortare på rakorna har sin naturliga förklaring då det är fysiskt omöjligt o hålla 270++ på gamla krokiga asfalt/grusvägar... Är o förblir fartgalning hela mitt j*vla liv det kan ja lova...(hur kort de än må vara) har tyvärr inte varit på bana ännu men det kommer te nästa sommar...så ja får öva/stilla hungern...nöjd? :pannkyss
har en liten fråga... vem är du? +vilka kör du med?? (du vet jue uppenbarligen vem ja är iaf...)

sen tycker ja det är lite synd du hugger mig när det finns dom som hoppar på hoj för första gången o ger fullt...(vet flera som kraschat..ingen nämd ingen glömd) har ändå 4 år (utan krasch) i ryggen o fler lär det bli...vet ja tar risker ibland men det skulle ja vilja säga att alla gör...sen hur stor risk är från tillfälle till tillfälle...

ska ut om ca: 20-40min...du kan jue ringa om du vill med...
****
o fassan ska joina gänget när han har tid vid lite efter 12 tiden o han kör en V-rod =ditt tempo??
 
Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
sådär gott folk...ny planer... Mats på MP-Racing kommer o installera kitet åt mig + modda motorn i fråga en aning... va där idag o lämnade hojen o kittet...
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Har läst igenom tråden och vet inte om jag missat det eller om det inte har kommit upp, men ska du använda original styrsystem och insprutning???

För det är insprutning på R1 2006???
Om det är det när kom det, från årsmodell???

Tackar för svar, från en novis i mc värdens sport avdelning....... ;)
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Har läst igenom tråden och vet inte om jag missat det eller om det inte har kommit upp, men ska du använda original styrsystem och insprutning???

För det är insprutning på R1 2006???
Om det är det när kom det, från årsmodell???

Tackar för svar, från en novis i mc värdens sport avdelning....... ;)

Ja 06:an har insprutning.
-02 kom insprutningen på YZF-R.
 

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....

vrod

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Honda VFR -05, Frankenstein GSX-R 750WS Fighter/Café?? med TURBO under uppbyggnad........... å en Katana -82a.....
Det blir rått värre märker jag.....

Blir duktigt avundsjuk....... det är lika bra att tala om det, annars blir man bara förbannad själv..... :mad:

Skulle vilja sätta tänderna i nått jag med.....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top